باسلام من ۲۲ سالمه بدلیل یکسری اتفاقات درگذشته الان در رابطه جدیدم هم شک خیلی زیادی به طرف مقابل دارم و همش میخام مچشو بگیرم درصورتی که کاری نکرده که بخاد شک برانگیز باشه چطور این اخلاق رو ترک کنم
با سلام و احترام
برای رهایی از این شکاکیت لازم است که همه احساسات و افکار ناتمام شما در گذشته از طریق گفتگو با درمانگر به طور کامل تخلیه و حل شود تا بدون اینکه درگیر افکار و احساسات گذشته باشید، بتوانید رابطه جدید را بالغانه پی ریزی کنید.
فردي درون گرام که از بودن تو جاهای شلوغ خوشم نمیاد بیشتر تو جمع هایی ميرم که باهاشون صمیمی هستم و موقع هایی که خودم بخام .معمولا دوست ندارم احساساتم رو بروز بدم وتوحريم خصوصی خودم میدونم مثلا تو جمع بودن برام گاهی وقتا استرس زا هست ،تفریحات گروهی تو زمان های کم ،به راحتی به کسی اعتماد نمیکنم ،و سعی میکنم بیشتر موارد حرفامو تو کاغذ بنویسم که تو دلم نمونه
فردی درون گرا هستم واز این بابت رنج میبرم معولا از شلوغی خوشم نمیاد و بیشتر تو جمع اطرافیان صمیمی و وقت هایی که خودم بخام ميرم واز تفریح های گروهي تو زمان های کم با دفعات کم لذت میبرم ودردلام رو رو کاغذ می نویسم اصولا
سلام وقت بخير،من دررابطه بادخترم دچارمشكل هستم احساس ميكنم نميتونم به راحتي باهاش ارتباط بگيرم درصورتيكه بابقيه بچه ها بدون مشكل برخورد مبكنم،ممنون از شما
با سلام و احترام
ابتدا باید در مورد دوره رشدی دخترتان مواردی که موجب عدم ارتباط مناسب با دخترتان می شود، بحث کرد تا بتوان برای حل این مشکل ارتباطی راه های منطقی را تدوین کرد. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
سلام
من یک دختر ٢۶ساله هستم.متاسفانه در طی این دوسال دونفر از اعضای خانوادمو از دست دادم. از نظر روحی بسیار آسیب دیدم و هیچ امیدی به زندگی ندارم. حتی گاهی وقت ها از دست خودم هم عصبی میشوم. لطفا به من راهکاری پیشنهاد بدید تا بتونم از این شرایط خودمو خارج کنم.
معرف: مریم قادری
با سلام و احترام
از دست دو عضو خانواده در طی دوسال قطعا آسیب های شدید روانی را بهمراه دارد و سایر مسائل زندگی هم تحت شعاع قرار می دهد، نکته حائز اهمیت این است که شما بتوانید احساسات به جامانده تان را تخلیه و با آگاهی، معنایی جدید برای زندگی تان بوجود آوردید که برای میسر کردن این موارد توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
سلام وقت بخیر.
من استرس و اضطراب زیادی دارم و از زمانی که کرونا آمده خیلی نگران خانواده ام هستم و بیشتر فکر و خیالم نگرانی برای ۲ فرزندم هست که نکنه اتفاقی براشون بیافته اوایل کرونا حتی همراه با حالت تهوع و دل پیچه بود. فرزندانم اگر جلو چشمم بازی کنند همش نگرانم که نکنه بیافتند و سرشون به جایی بخوره و اگر هم خارج از دیدم باشند و من خواب باشم با کوچکترین صدایی از خواب میپرم و تقریبا میشه گفت با کسی رفت و آمدی ندارم و اگر هم داشته باشم تا یک مدتی که میگذره فکر اینکه نکنه کرونا رو گرفته باشیم نگران هستم و منتظر اتفاق بد. و نزدیک ۲ هفته هم هست که خواب های پریشون می بینم که بیشترشون هم خواب فرزندانم هست که براشون اتفاق بد مثل شکستن سر و بیماری می افته. تمرکزم به درس هام کم شده و اراده ای که قبلا داشتم میشه گفت یک صدم قبل هست و خیلی زود هم از کوره در میرم.
با سلام و احترام
از مهم ترین دلایل ترس آسیب به فرزندانتان می تواند اضطراب مرگ و ترس از تنهایی در شما باشد که درباره این موارد و محتوا خواب هایتان باید بطور مبسوط صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
سلان.بنده یک خانم خانه دار هستم و سه فرزند دارم.
متاسفانه مدتی است که طبق گفته های فرزندانم،بسیار دچار وسواس فکری شدم به گونه ای که اگر یکی از فرزندانم پنج دقیقه دیرتر به خانه بیایند بسیار ابهم میریزم و دچار تشویش میشورم و متاسفانه سر این موضوع با فرزندانم بسیار بحث میکنم.
خواهشا بنده را راهنمایی بفرمایید تادبتونم این مشکلم را حل کنم. با تشکر و خداقوت
باسلام و احترام
اینکه شما دچار وسواس فکری شدید یا نه، باید متخصص روانشناسی تشخیص بدهد که در این صورت در طی جلسات درمانی دلایل آن و راه های برون رفت آن مشخص می شود.
سلام و روزتون بخیر
یکی تز فرزندان اقوام بنده، مدتی است که بسیار گوشهگیر شده و در جمع کودکان هم سنش شرکت نمیکنه و بسیار هم ترسو شده به طوری که با کوچکترین صدای بلند جیغ میزنه و میترسه .مادرشون بسیار نگران هستند که خدایی نکرده فرزندشون دچار اختلال روانی نشده باشه.لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
معرف: مریم قادری
رودکی هستم :
یکی از مشکلاتی که من دارم در حیطه ارتباط با دیگران هست .بطوریکه در بیان نظرات خودم که ارتباط مستقیمی با حقوق اجتماعی ، خانوادگی یا شغلی من دارند ، کوتاهی میکنم.نوعی خجالت یا رودربایستی یا احترام بیش از حد به طرف مقابل دارم.و این باعث میشه که بعد ها مسائلی در اون نوع ارتباط در مورد من نادیده گرفته بشه یا حقی از من ضایع بشه. هر چند اون افراد مقصر نیستن. اشکال از من هست که نظر خودم رو مطرح نمیکنم.تا اون افراد آگاه بشن.وگرنه اونها هم قصد ندارند که حقی از من ضایع بشه.فقط،مسئله اینجاست که آگاه نیستن و قطعا نیاز هست که این آگاهی از طرف من بهشون از قبل داده بشه. در حقیقت مشکل از من هست که از ابتدا صحبت نمیکنم و حرفم یا برنامه زندگی یا شغليم رو واضح مشخص نمیکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
با سلام و احترام
بنده یک دختر ۵ساله دارم.متاسفانه فرزند من شب ادراری داره و پیش روانشناسهای مختلفی بردمش ولی بازم مشکل فرزندم حل نشده.لطفا راهنماییم کنید.
معرف:مریم قادری
با سلام و احترام
ابتدا باید وجود شب ادراری مشخص شود که بدلیل جسمی یا روانی است و نوع مشکل جسمی یا روانی هم باید معین گردد و باتوجه به آن زیر نظر متخصص فرایند درمانی آن طی شود.
سلام بنده یک دختر ١٨ ساله هستم و با توجه به نزدیک شدن به کنکورن استرسدبسیار شدی گرفتم تا حدی که از شدت استرس لزپرزش دست گرفتم
اگر میشه منو راهنمایی کنید تا بتونم بر استرسم غلبه کنم.
معرف مریم قادری
با سلام و احترام
این مشکل می تواند بدلایل مختلف احتمالی همچون فشار خانواده، ترس از شکست، وجود باورهای غیرمنطقی شما نسبت به موفقیت در کنکور، ویژگی های شخصیتی شما و… باشد به این دلایل و دلایل احتمالی دیگر ابتدا باید در طی جلسات مشاوره دلیل اضطراب از کنکور شما مشخص شود تا با توجه به آن به کمک مشاور بتوانید بر این اضطراب غلبه کنید.
با سلام و خسته نباشید
بنده مدتی هسا که شب ها خواب های بسیار آشفته و ترسناک میبینم و با نفس تنگی از خواب بیدار میشم نیمه های شب.
ممنون میشم راهنمایی کنین بنده رو
معرف: مریم قادری
سلام عارفه زمانی هستم … دانشجوی کارشناسی روانشناسی..۲۲سالمه…یک فردی کاملا ورزشی …ک اصلا تو خونه نمیتونه بمونه …مدام در حال رفت و آمد ازاین باشگاه به اون باشگاه …وقت خالی اصلا برای خودم ندارم ..دربیشتر مواقع فردی کاملا احساسی هستم ..بسیار پرتلاش ..اعتماد بنفس نسبتا پایینی دارم ..
یکی از مسائلی ک همیشه درگیرش هستم اینه که بسیار بسیار درونگرام ..
وقتی ناراحتم ،وقتی مشکلی دارم ،وقتی عصبانیم نمیتونم مثل خیلی ها راحت بیانش کنم ک هم خودم خالی بشم و یا اینکه طرف مقابل شاید کمکی بتونه بهم بکنه …احساساتم نمیتونم بروز بدم ….خیلی وقت ها بقیه فکر میکنن بخاطره غرورمه ..واین خیلی منو اذیت میکنه ..
مشکلمو ،احساسمو توی خودم میریزم ..انگاری راه گلوم برای صحبت کردن و بیان کردن بسته میشه …
طرف مقابل متوجه حال بد و ناراحتی من میشه …اما نمیتونم بهش بگم … در اغلب موارد اتفاق میوفته ک بعد مدتی ک بگذره ،میتونم در موردش صحبت کنم ..
البته این موضوع ب دوران کودکیم هم برمیگرده … توی آن دوران هم وقتی ناراحت میشدم برخلاف خیلی بچها ک بخاطر خواستشون بلند گریه میکنن یا جیغ میزنن یا بهانه جویی میکنن،من یک گوشه ای ک کسی نباشه میرفتم و آروم گریه میکردم
با سلام و احترام
همان طور که خودتان اشاره کردید، عدم ابراز احساسات درونی تان نشات گرفته از تجارب گذشته تان است، بمنظور حل این مشکل نیاز است که در جلسات روان درمانی تخلیه هیجانات به جامانده اتفاق بیفتد و با کسب مهارت های بین فردی و تکرار و تمرین به مرور شما بر این مشکل فائق آیید.
باسلام و احترام
بستگی به شرایط مختلفی دارد و راهکار مشخصی وجود ندارد، با این حال برای پیشگیری فرد هرچه شاخص های سلامت روان را دارا باشد، با احتمال کمتری دچار اضطراب حاد و افسردگی می شود.
سلام وقتتون بخیر
بمده مدتی هست که شب ها خواب تکراری و ترسناک میبینم و با نفس تنگی شدید از خواب بیدار میشم در نیمه های شب
ممنون میشم برای حل این مشکل راهنمایی کنید بنده رو
با سلام و احترام
اینکه اخیرا خواب های تکراری و وحشتناک برایتان اتفاق افتاده است، احتمالا پیامد مشکلات روانی شما در رابطه با دیگران یا خودتان می تواند باشد که بیان محتوای خواب ها گویای روشن شدن بسیاری از مسائل و بدست آوردن راه حل آنها است، بدین دلیل ضرورت دارد که از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
سلام وقت بخیر من یه مدته خیلی خیلی آدم عصبی شدم و سریع داد و بیداد میکنم و بعضی وقتا هم بچه هامو میزنم متاسفانه که البته دارم رو خودم کار میکنم این کار رو دیگه انجام ندم ولی متاسفانه این رفتارم رو دخترام تاثیر بد گذاشته طوری که دختر بزرگم شدیدا آدم عصبی شده😕 و سر هر چیزی داد و بیداد راه میندازه و خواهرشو میزنه 😔🤦🏼♀️و بدتر از همه اینکه وقتی خیلی از دستشون عصبی میشم بهشون میگم از دستشون خسته شدم🥺😔نمیخوام همچین کارایی کنم ولی واقعا کنترل کردن خودم کار خیلی سختی شده🥺😔
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما حتی در مسائل پیش پا افتاده که بر فرزندان شما تاثیر گذاشته است می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
باسلام و احترام
راهکار مشخصی وجود ندارد، با این حال برای پیشگیری فرد هرچه شاخص های سلامت روان را دارا باشد، با احتمال کمتری دچار اضطراب حاد و افسردگی می شود.
سلام
با 50سال سن وسابقه 27سال تمام بهیار شاغل درمرکزروانپزشکی رازی (امین آباد)همچنان استرس شغلی دارم یعنی دایما”منتظر یک اتفاق بد هستم ویا تاثیر بیماری بر روی خودم،
یا زمان کشیک شب، زمان خواب مفید ندارم(استراحت )
لطفا”راهنمایی یفرمایید
با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل درونی و بیرونی استرس شغلی شما مشخص شود تا بتوانید مشکلات حال حاضرتان را حل کنید، بدین منظور توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و وقت بخیر
من در مسائل و پیشامد های زندگی معمولا اول اون بعد های منفی و یا به اصطلاح نیمه ی خالی لیوان رو میبینم یه جورایی منفی نگر هستم نسبت به مسائل
چطور میشه ذهنمو به سمث مثبت ها و مثبت نگری سوق بدم. و راحت تر با مسائل زندگی کنار بیام
ممنون
با سلام و احترام
برای حل منفی نگری شما ابتدا باید دلایل مختلف ان شناسایی شود تا بتوانید با مسائل زندگی تان کنار بیایید که برای حل آن توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
سلام.من ۲۸ سالمه.۵ ساله ازدواج کردم.شوهرم بهم خیانت کرده بااینکه میدونه چقدر دوسش دارم.چیکارکنم زندگیم مثل سابق خوب بشه.میترسم این موضوع رو با خانوادم درمیون بزارم
با سلام و احترام
ترمیم و اصلاح پیامدهای خیانتی که اتفاق افتاده ابتدا متضمن پیش قدم شدن شما و همسرتان برای جلسات زوج درمانی است تا طی فرایند گام به گام در جلسات درمانی مشکل حل شود.
سلام
من مشکلم با پسرم ۳ سالش و به شدت لوس.
چون پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هاش باعث شدن لوس بشه و اصلا حرف منو گوش نمیده و من خیلی نگرانم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
با سلام واحترام
ابتدا لازم است که همان قدر که پدر بزرگ و مادر بزرگ پسرتان در مشکل بوجود آمده سهیم هستند، شما هم به عنوان مادر سهم خودتان را در مشکل به وجود آمده بپذیرد و برای حل مشکل بوچود آمده باید سهم تربیت پسرتان برای شما بیشتر از پدر بزرگ و مادر بزرگ باشد و نوع شیوه های تربیتی هم بطور هماهنگ اصلاح کنید.
سلام روزتون بخیر من ۲۰ سالمِ دو بار کنکور دادم دفعه اول به دلیل اینکه شهر های دور بود نرفتم و دفعه ی دوم رتبم خیلی بد شد یه مدت خیلی همش حالم گرفته بود و هنوزم بی انگیزم حوصله درس خوندن ندارم با اینکه تقرببا یک ماه دیگه کنکور دارم این اتفاقا منو خسته کرده از طرفی سوالا و نصیحت های اطرافیان و دیدن بقیه ی دوست و آشناهایی که دانشگاه رفتن
این مسئله تا حدی منو اذیت میکنه و بی انگیزم کرده که حتی دلم نمیخواد تو جمع دوستام باشم درسم نمیتونم بخونم چون همه چی یادم رفته و با این کوله بار زیاد نمیتونم بفهممش
با سلام و احترام
بی انگیزگی، اهمال کاری و مهم بودن حرف دیگران نسب به هدف هایی که بدنبالش هستی (رشته و شهر محل تحصیل) دلیلی بر وجود بهم ریختگی روانی شما است که این مسائل بطور مسقیم و غیر مستقیم شما از آنچه میخواهید عقب انداخته است. بمنظور گذر از این گرداب مشکلات توصیه می شود از مشاوره تحصیلی و فردی بهره بگیرید.
باسلام و احترام
یک مشکلی که اخیرا دچارش هستم بحث ازدواجم هست با وجود تعداد زیاد خاستگار ولی کسی که معیار های من و خونواده من رو داشته باشه نبوده البته معیارهای ماورایی هم ندارم.در حال حاضر خونوادم خیلی نگران این مساله هستند
با سلام و احترام
اینکه تعداد زیادی از خواستگارهای شما معیارهای شما و خانواده تان را برآورده نمی کنند، نیازمند بررسی جزئیات معیارهایتان است، همچنین باورهای غیرمنطقی محتمل هم می تواند دلیلی بر این نگرانی باشد که توصیه می شود بمنظور روشن شدن این مساله و بدست آوردن راه حل منطقی از خدمات مشاوره کمک بگیرید.
ترس از بله گفتن ب خاستگار.یه خاستگار دارم تک فرزند اون خیلی منو دوس داره منو میخاد ولی من دو دل طورم ولی میدونم خوشبختیم تضمین عه .بدم نمیاد ازش.ولی عاشقش نیستم .جواب مثبت بدم یا نه تردید دارم چون ب بارم شکست خوردم …
با سلام و احترام
شما برای اینکه بتوانید تصمیم منطقی بگیرید باید یاد بگیرید که در تصمیم گیری هر بله شامل یک نه هم است، یعنی اگر شما به این خواستگار با این شرایطی که دارد بله بگویید قاعدتا جواب تان به خواستگارهای بالقوه بعدی نه خواهید بود و چشم پوشی کردن از برخی موارد جزئی از تصمیم گیری است، در واقع شما باید یاد بگیرید گزینه ها با همدیگر قابل جمع نیستند. ضمن اینکه شما باید برای تصمیم منطقی همه جوانب را در نظر بگیرید. بمنظور داشتن تصمیم گیری منطقی توصیه می شود از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره بگیرید.
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
با سلام و احترام
برای رفع استرس بیش از حد، شناسایی منشا استرس و موقعیتی که در آن استرس رخ داده لازم است تا با کسب مهارت های لازم بتوانید از پس آن برآیید.
سلام
من نسبت به اکثر آدمها در برخوردهای ابتدایی بد بین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت میشود این افراد نیات بدی ندارند اما در حین رابطه نسبت به بعضی از رفتارها و تغییر رفتارها که گاها عادی است و ممکن است برای همه پیش بیاید من بد بین میشوم وبه منفی ترین حالت متمرکز میشوم و ذهنم دچار واگویه میشود.در این زمان دچار تشویش و اضطراب میشوم ودر این موج گیر میکنم و باعث میشود مشکلات گذشته دیگر هم در ذهنم مرور شود و فشار آنها را هم احساس میکنم به اصطلاح نشخوار فکری دارم.
با سلام و احترام
بدبینی بیش از حد شما در ارتباط با دیگران می توانید از دلایل مختلفی همچون مسائل مربوط به گذشته تا وجود باورهای غیرمنطقی در روابط تان سرچشمه بگیرد که برای شناسایی دقیق و رفع این مشکل توصیه می شود به روانشناس مراجعه کنید.
با سلام و احترام
در اولویت بودن دیگران نسبت به خودتان و بیش از اندازه اهمیت قائل شدن برای دیگران در مقایسه با خودتان از افراط در طرحواره ایثار شما نشات می گیرد که توصیه می شود بمنظور شناسایی دقیق تر مشکلتان و حل آن به روانشناس مراجعه کنید.
درود وقتتون بخير
مشكل من اينه ك هر كاري براي خوشحالي ديگران ميكنم اما بدن خودم ك واقعا احتياج ب مراقبت و درمان داره اصلا برام مهم نيست در حدي ك مدتها داروم و استفاده نميكنم تا حالم وخيم شه
چون از بچگي تحت درمان بودم كلا زده هستم از اين قضيه اما خب خيلي هم بده ك حاظرم واسه همه خرج كنم جز درمان خودم☹️
با سلام و احترام
در اولویت بودن دیگران نسبت به خودتان و بیش از اندازه اهمیت قائل شدن برای دیگران در مقایسه با خودتان از افراط در طرحواره ایثار شما نشات می گیرد که توصیه می شود بمنظور شناسایی دقیق تر مشکلتان و حل آن به روانشناس مراجعه کنید.
مشکلی که من دارم عدم توانایی در پس اندازِ در زمانی که برنامه خاصی برای اجرا دارم که نیاز به پول دارم ..
برای اجرای اون چیزی که تو ذهنمه برنامه ریزی میکنم که مثلا در یک بازه. زمانی خاصی کمتر پول خرج کنم و بیشتر پس انداز کنم
اوایل برنامه خوب پیش میرم ولی بعدش برنامه از دستم در میره و پولی که پس انداز کرده بودم رو خرج میکنم یا اینکه دیگه نمیتونم پس انداز کنم چون یک سری خرج هایی میکنم که شاید به نطر بزرگ نباشند و پول خاصی نبرن ولی در آخر وقتی نگاه میکنم میبینم همین چیزهای ریزی که خریدم کلی از پس اندازمو خورده🙁
شاید این خورده ریزها از نطر بقیه مهم نباشه ولی از نظر من خیلی مهمه و نمیتونم کنار بزارمشون …
ول خرج نیستم ولی یک سری چیزهایی که شاید خیلی ها بهشون اهمیت ندن من میگیرم
چون اعتقادم اینه که زندگی کوتاهه وباید هرچی که دلم میخواد رو بگیرم و پا روی نفسم نزارم تا جایی که میتونم …
و اینکه کیفیت چیزهایی که میگیرم برام مهمه به خصوص لوازم آرایشی بهداشتیم که خیلی بهشون علاقه دارم ،سلامت پوستم خیلی برام مهمه به خاطر همین تحت هر شرایطی حتی وقتی پولی برای کاری دارم پس انداز میکنم باید اون محصولی که برای روتین روزانه پوستمه رو تهیه کنم.
من شاغل نیستم اگر شاغل بودم اصلا مهم نبود که چقدر خرج کنم ولی الان که شاغل نیستم و از مادرمو داییم پول میگیرم شاید یه کم سخت باشه برام.
من پدرم نزدیک ۲ ساله فوت شدن😔از اولم منو خیلی لوس بارم آورده.الانم مادرم هست خداروشکر که پشتمه .داییمم هست که کمکم میکنه و عموم .لنگ نمی مونم هیچوقت خداروشکر ولی خب در کل بیشتر اوقات دلم هرچیزی که میبینم رو میخواد.
مثلا من برنامه ریزی کردم که برم پیش متخصص ارتودنسی برای دندون هام و مشکل دندونامو حل کنم پزشکم گفت ۱۵ ملیون هزینه داره من تصمیم گرفتم خودمم از خرجای اضافی که میکنم بزنم و جمع کنم که به کارم برسم ولی نمیتونم واقعا چیزای دیگه هم نگیرم به نظرم اونا هم واجبه
با سلام و احترام
شما برای بدست آوردن توانایی در پس انداز کردن باید یاد بگیرید که بدرستی تصمیم بگیرد و در تصمیم گیری هر بله شامل یک نه هم است، یعنی اگر شما به خرید لوازم آرایشی بطور متوالی یا پراکنده بله بگویید در مقابل آن به ارتودنسی کردن دندان تان نه خواهید گفت و چشم پوشی کردن از برخی موارد جزئی از تصمیم گیری است، در واقع شما باید یاد بگیرید گزینه ها با همدیگر قابل جمع نیستند.
با سلام و احترام
مشکلاتی که بیان کردید ریشه در دوران کودکی میتواند داشته باشد برای کاهش استرس میتوانید از تکنیک عمیق تنفس و یوگا بهره بگیرید و برای ریشه یابی عمیق نیازمند است از خدمات مرکز مشاوره استفاده کنید.
Comments (2,668)
Sara
2021-06-04باسلام من ۲۲ سالمه بدلیل یکسری اتفاقات درگذشته الان در رابطه جدیدم هم شک خیلی زیادی به طرف مقابل دارم و همش میخام مچشو بگیرم درصورتی که کاری نکرده که بخاد شک برانگیز باشه چطور این اخلاق رو ترک کنم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
برای رهایی از این شکاکیت لازم است که همه احساسات و افکار ناتمام شما در گذشته از طریق گفتگو با درمانگر به طور کامل تخلیه و حل شود تا بدون اینکه درگیر افکار و احساسات گذشته باشید، بتوانید رابطه جدید را بالغانه پی ریزی کنید.
zahra
2021-06-04فردي درون گرام که از بودن تو جاهای شلوغ خوشم نمیاد بیشتر تو جمع هایی ميرم که باهاشون صمیمی هستم و موقع هایی که خودم بخام .معمولا دوست ندارم احساساتم رو بروز بدم وتوحريم خصوصی خودم میدونم مثلا تو جمع بودن برام گاهی وقتا استرس زا هست ،تفریحات گروهی تو زمان های کم ،به راحتی به کسی اعتماد نمیکنم ،و سعی میکنم بیشتر موارد حرفامو تو کاغذ بنویسم که تو دلم نمونه
zahra
2021-06-04فردی درون گرا هستم واز این بابت رنج میبرم معولا از شلوغی خوشم نمیاد و بیشتر تو جمع اطرافیان صمیمی و وقت هایی که خودم بخام ميرم واز تفریح های گروهي تو زمان های کم با دفعات کم لذت میبرم ودردلام رو رو کاغذ می نویسم اصولا
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
باتوجه به طرح مسائل تان، شما از لحاظ سلامت روان نرمال هستید و مشکلی ندارید که نیازمند دریافت مشاوره باشید.
اكرم محمدي
2021-06-04سلام وقت بخير،من دررابطه بادخترم دچارمشكل هستم احساس ميكنم نميتونم به راحتي باهاش ارتباط بگيرم درصورتيكه بابقيه بچه ها بدون مشكل برخورد مبكنم،ممنون از شما
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
ابتدا باید در مورد دوره رشدی دخترتان مواردی که موجب عدم ارتباط مناسب با دخترتان می شود، بحث کرد تا بتوان برای حل این مشکل ارتباطی راه های منطقی را تدوین کرد. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
zahra
2021-06-04سلام
من یک دختر ٢۶ساله هستم.متاسفانه در طی این دوسال دونفر از اعضای خانوادمو از دست دادم. از نظر روحی بسیار آسیب دیدم و هیچ امیدی به زندگی ندارم. حتی گاهی وقت ها از دست خودم هم عصبی میشوم. لطفا به من راهکاری پیشنهاد بدید تا بتونم از این شرایط خودمو خارج کنم.
معرف: مریم قادری
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
از دست دو عضو خانواده در طی دوسال قطعا آسیب های شدید روانی را بهمراه دارد و سایر مسائل زندگی هم تحت شعاع قرار می دهد، نکته حائز اهمیت این است که شما بتوانید احساسات به جامانده تان را تخلیه و با آگاهی، معنایی جدید برای زندگی تان بوجود آوردید که برای میسر کردن این موارد توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
مریم قارونی
2021-06-04سلام وقت بخیر.
من استرس و اضطراب زیادی دارم و از زمانی که کرونا آمده خیلی نگران خانواده ام هستم و بیشتر فکر و خیالم نگرانی برای ۲ فرزندم هست که نکنه اتفاقی براشون بیافته اوایل کرونا حتی همراه با حالت تهوع و دل پیچه بود. فرزندانم اگر جلو چشمم بازی کنند همش نگرانم که نکنه بیافتند و سرشون به جایی بخوره و اگر هم خارج از دیدم باشند و من خواب باشم با کوچکترین صدایی از خواب میپرم و تقریبا میشه گفت با کسی رفت و آمدی ندارم و اگر هم داشته باشم تا یک مدتی که میگذره فکر اینکه نکنه کرونا رو گرفته باشیم نگران هستم و منتظر اتفاق بد. و نزدیک ۲ هفته هم هست که خواب های پریشون می بینم که بیشترشون هم خواب فرزندانم هست که براشون اتفاق بد مثل شکستن سر و بیماری می افته. تمرکزم به درس هام کم شده و اراده ای که قبلا داشتم میشه گفت یک صدم قبل هست و خیلی زود هم از کوره در میرم.
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
از مهم ترین دلایل ترس آسیب به فرزندانتان می تواند اضطراب مرگ و ترس از تنهایی در شما باشد که درباره این موارد و محتوا خواب هایتان باید بطور مبسوط صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
fatemh
2021-06-04سلان.بنده یک خانم خانه دار هستم و سه فرزند دارم.
متاسفانه مدتی است که طبق گفته های فرزندانم،بسیار دچار وسواس فکری شدم به گونه ای که اگر یکی از فرزندانم پنج دقیقه دیرتر به خانه بیایند بسیار ابهم میریزم و دچار تشویش میشورم و متاسفانه سر این موضوع با فرزندانم بسیار بحث میکنم.
خواهشا بنده را راهنمایی بفرمایید تادبتونم این مشکلم را حل کنم. با تشکر و خداقوت
aranjbar
2021-06-05باسلام و احترام
اینکه شما دچار وسواس فکری شدید یا نه، باید متخصص روانشناسی تشخیص بدهد که در این صورت در طی جلسات درمانی دلایل آن و راه های برون رفت آن مشخص می شود.
faridh
2021-06-04سلام و روزتون بخیر
یکی تز فرزندان اقوام بنده، مدتی است که بسیار گوشهگیر شده و در جمع کودکان هم سنش شرکت نمیکنه و بسیار هم ترسو شده به طوری که با کوچکترین صدای بلند جیغ میزنه و میترسه .مادرشون بسیار نگران هستند که خدایی نکرده فرزندشون دچار اختلال روانی نشده باشه.لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
معرف: مریم قادری
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
باتوجه به طرح مشکل از جانب شما توصیه می شود کودک از جلسات بازی درمانی بهره بگیرد تا مشکل حل شود.
رودکی
2021-06-04رودکی هستم :
یکی از مشکلاتی که من دارم در حیطه ارتباط با دیگران هست .بطوریکه در بیان نظرات خودم که ارتباط مستقیمی با حقوق اجتماعی ، خانوادگی یا شغلی من دارند ، کوتاهی میکنم.نوعی خجالت یا رودربایستی یا احترام بیش از حد به طرف مقابل دارم.و این باعث میشه که بعد ها مسائلی در اون نوع ارتباط در مورد من نادیده گرفته بشه یا حقی از من ضایع بشه. هر چند اون افراد مقصر نیستن. اشکال از من هست که نظر خودم رو مطرح نمیکنم.تا اون افراد آگاه بشن.وگرنه اونها هم قصد ندارند که حقی از من ضایع بشه.فقط،مسئله اینجاست که آگاه نیستن و قطعا نیاز هست که این آگاهی از طرف من بهشون از قبل داده بشه. در حقیقت مشکل از من هست که از ابتدا صحبت نمیکنم و حرفم یا برنامه زندگی یا شغليم رو واضح مشخص نمیکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
عاطفه
2021-06-04با سلام و احترام
بنده یک دختر ۵ساله دارم.متاسفانه فرزند من شب ادراری داره و پیش روانشناسهای مختلفی بردمش ولی بازم مشکل فرزندم حل نشده.لطفا راهنماییم کنید.
معرف:مریم قادری
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
ابتدا باید وجود شب ادراری مشخص شود که بدلیل جسمی یا روانی است و نوع مشکل جسمی یا روانی هم باید معین گردد و باتوجه به آن زیر نظر متخصص فرایند درمانی آن طی شود.
زهارا
2021-06-04سلام بنده یک دختر ١٨ ساله هستم و با توجه به نزدیک شدن به کنکورن استرسدبسیار شدی گرفتم تا حدی که از شدت استرس لزپرزش دست گرفتم
اگر میشه منو راهنمایی کنید تا بتونم بر استرسم غلبه کنم.
معرف مریم قادری
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
این مشکل می تواند بدلایل مختلف احتمالی همچون فشار خانواده، ترس از شکست، وجود باورهای غیرمنطقی شما نسبت به موفقیت در کنکور، ویژگی های شخصیتی شما و… باشد به این دلایل و دلایل احتمالی دیگر ابتدا باید در طی جلسات مشاوره دلیل اضطراب از کنکور شما مشخص شود تا با توجه به آن به کمک مشاور بتوانید بر این اضطراب غلبه کنید.
فرشته
2021-06-04با سلام و خسته نباشید
بنده مدتی هسا که شب ها خواب های بسیار آشفته و ترسناک میبینم و با نفس تنگی از خواب بیدار میشم نیمه های شب.
ممنون میشم راهنمایی کنین بنده رو
معرف: مریم قادری
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
شما باید در مورد محتوای خواب هاتون با یک متخصص روانشناسی صحبت کنید تا مشکل تان حل شود.
زمانی
2021-06-04سلام عارفه زمانی هستم … دانشجوی کارشناسی روانشناسی..۲۲سالمه…یک فردی کاملا ورزشی …ک اصلا تو خونه نمیتونه بمونه …مدام در حال رفت و آمد ازاین باشگاه به اون باشگاه …وقت خالی اصلا برای خودم ندارم ..دربیشتر مواقع فردی کاملا احساسی هستم ..بسیار پرتلاش ..اعتماد بنفس نسبتا پایینی دارم ..
یکی از مسائلی ک همیشه درگیرش هستم اینه که بسیار بسیار درونگرام ..
وقتی ناراحتم ،وقتی مشکلی دارم ،وقتی عصبانیم نمیتونم مثل خیلی ها راحت بیانش کنم ک هم خودم خالی بشم و یا اینکه طرف مقابل شاید کمکی بتونه بهم بکنه …احساساتم نمیتونم بروز بدم ….خیلی وقت ها بقیه فکر میکنن بخاطره غرورمه ..واین خیلی منو اذیت میکنه ..
مشکلمو ،احساسمو توی خودم میریزم ..انگاری راه گلوم برای صحبت کردن و بیان کردن بسته میشه …
طرف مقابل متوجه حال بد و ناراحتی من میشه …اما نمیتونم بهش بگم … در اغلب موارد اتفاق میوفته ک بعد مدتی ک بگذره ،میتونم در موردش صحبت کنم ..
البته این موضوع ب دوران کودکیم هم برمیگرده … توی آن دوران هم وقتی ناراحت میشدم برخلاف خیلی بچها ک بخاطر خواستشون بلند گریه میکنن یا جیغ میزنن یا بهانه جویی میکنن،من یک گوشه ای ک کسی نباشه میرفتم و آروم گریه میکردم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
همان طور که خودتان اشاره کردید، عدم ابراز احساسات درونی تان نشات گرفته از تجارب گذشته تان است، بمنظور حل این مشکل نیاز است که در جلسات روان درمانی تخلیه هیجانات به جامانده اتفاق بیفتد و با کسب مهارت های بین فردی و تکرار و تمرین به مرور شما بر این مشکل فائق آیید.
F
2021-06-04سلام وقتتون بخیر. لطفا درمورد پیشگیری از اضطراب و افسردگی راهکارهایی ارائه بدید. متشکرم. معرف مریم قادری
aranjbar
2021-06-06باسلام و احترام
بستگی به شرایط مختلفی دارد و راهکار مشخصی وجود ندارد، با این حال برای پیشگیری فرد هرچه شاخص های سلامت روان را دارا باشد، با احتمال کمتری دچار اضطراب حاد و افسردگی می شود.
f.mohseny
2021-06-04سلام وقتتون بخیر
بمده مدتی هست که شب ها خواب تکراری و ترسناک میبینم و با نفس تنگی شدید از خواب بیدار میشم در نیمه های شب
ممنون میشم برای حل این مشکل راهنمایی کنید بنده رو
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
اینکه اخیرا خواب های تکراری و وحشتناک برایتان اتفاق افتاده است، احتمالا پیامد مشکلات روانی شما در رابطه با دیگران یا خودتان می تواند باشد که بیان محتوای خواب ها گویای روشن شدن بسیاری از مسائل و بدست آوردن راه حل آنها است، بدین دلیل ضرورت دارد که از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
بهار منصورپور
2021-06-04سلام وقت بخیر من یه مدته خیلی خیلی آدم عصبی شدم و سریع داد و بیداد میکنم و بعضی وقتا هم بچه هامو میزنم متاسفانه که البته دارم رو خودم کار میکنم این کار رو دیگه انجام ندم ولی متاسفانه این رفتارم رو دخترام تاثیر بد گذاشته طوری که دختر بزرگم شدیدا آدم عصبی شده😕 و سر هر چیزی داد و بیداد راه میندازه و خواهرشو میزنه 😔🤦🏼♀️و بدتر از همه اینکه وقتی خیلی از دستشون عصبی میشم بهشون میگم از دستشون خسته شدم🥺😔نمیخوام همچین کارایی کنم ولی واقعا کنترل کردن خودم کار خیلی سختی شده🥺😔
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما حتی در مسائل پیش پا افتاده که بر فرزندان شما تاثیر گذاشته است می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
Fereshteh
2021-06-04سلام و وقت بخیر
اگر ممکنه راجع به چگونگی کنترل اضطراب و پیشگیری از افسردگی راهکارهایی ارائه بدید. متشکرم
aranjbar
2021-06-05باسلام و احترام
راهکار مشخصی وجود ندارد، با این حال برای پیشگیری فرد هرچه شاخص های سلامت روان را دارا باشد، با احتمال کمتری دچار اضطراب حاد و افسردگی می شود.
محمدرضا ولایی سرچشمه
2021-06-04سلام
با 50سال سن وسابقه 27سال تمام بهیار شاغل درمرکزروانپزشکی رازی (امین آباد)همچنان استرس شغلی دارم یعنی دایما”منتظر یک اتفاق بد هستم ویا تاثیر بیماری بر روی خودم،
یا زمان کشیک شب، زمان خواب مفید ندارم(استراحت )
لطفا”راهنمایی یفرمایید
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل درونی و بیرونی استرس شغلی شما مشخص شود تا بتوانید مشکلات حال حاضرتان را حل کنید، بدین منظور توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
Y.K
2021-06-04با سلام و وقت بخیر
من در مسائل و پیشامد های زندگی معمولا اول اون بعد های منفی و یا به اصطلاح نیمه ی خالی لیوان رو میبینم یه جورایی منفی نگر هستم نسبت به مسائل
چطور میشه ذهنمو به سمث مثبت ها و مثبت نگری سوق بدم. و راحت تر با مسائل زندگی کنار بیام
ممنون
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
برای حل منفی نگری شما ابتدا باید دلایل مختلف ان شناسایی شود تا بتوانید با مسائل زندگی تان کنار بیایید که برای حل آن توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
م.ع
2021-06-04سلام.من ۲۸ سالمه.۵ ساله ازدواج کردم.شوهرم بهم خیانت کرده بااینکه میدونه چقدر دوسش دارم.چیکارکنم زندگیم مثل سابق خوب بشه.میترسم این موضوع رو با خانوادم درمیون بزارم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
ترمیم و اصلاح پیامدهای خیانتی که اتفاق افتاده ابتدا متضمن پیش قدم شدن شما و همسرتان برای جلسات زوج درمانی است تا طی فرایند گام به گام در جلسات درمانی مشکل حل شود.
Sahar
2021-06-04سلام
من مشکلم با پسرم ۳ سالش و به شدت لوس.
چون پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هاش باعث شدن لوس بشه و اصلا حرف منو گوش نمیده و من خیلی نگرانم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
aranjbar
2021-06-05با سلام واحترام
ابتدا لازم است که همان قدر که پدر بزرگ و مادر بزرگ پسرتان در مشکل بوجود آمده سهیم هستند، شما هم به عنوان مادر سهم خودتان را در مشکل به وجود آمده بپذیرد و برای حل مشکل بوچود آمده باید سهم تربیت پسرتان برای شما بیشتر از پدر بزرگ و مادر بزرگ باشد و نوع شیوه های تربیتی هم بطور هماهنگ اصلاح کنید.
ملیکا
2021-06-04سلام روزتون بخیر من ۲۰ سالمِ دو بار کنکور دادم دفعه اول به دلیل اینکه شهر های دور بود نرفتم و دفعه ی دوم رتبم خیلی بد شد یه مدت خیلی همش حالم گرفته بود و هنوزم بی انگیزم حوصله درس خوندن ندارم با اینکه تقرببا یک ماه دیگه کنکور دارم این اتفاقا منو خسته کرده از طرفی سوالا و نصیحت های اطرافیان و دیدن بقیه ی دوست و آشناهایی که دانشگاه رفتن
این مسئله تا حدی منو اذیت میکنه و بی انگیزم کرده که حتی دلم نمیخواد تو جمع دوستام باشم درسم نمیتونم بخونم چون همه چی یادم رفته و با این کوله بار زیاد نمیتونم بفهممش
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
بی انگیزگی، اهمال کاری و مهم بودن حرف دیگران نسب به هدف هایی که بدنبالش هستی (رشته و شهر محل تحصیل) دلیلی بر وجود بهم ریختگی روانی شما است که این مسائل بطور مسقیم و غیر مستقیم شما از آنچه میخواهید عقب انداخته است. بمنظور گذر از این گرداب مشکلات توصیه می شود از مشاوره تحصیلی و فردی بهره بگیرید.
J.r.m
2021-06-03باسلام و احترام
یک مشکلی که اخیرا دچارش هستم بحث ازدواجم هست با وجود تعداد زیاد خاستگار ولی کسی که معیار های من و خونواده من رو داشته باشه نبوده البته معیارهای ماورایی هم ندارم.در حال حاضر خونوادم خیلی نگران این مساله هستند
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
اینکه تعداد زیادی از خواستگارهای شما معیارهای شما و خانواده تان را برآورده نمی کنند، نیازمند بررسی جزئیات معیارهایتان است، همچنین باورهای غیرمنطقی محتمل هم می تواند دلیلی بر این نگرانی باشد که توصیه می شود بمنظور روشن شدن این مساله و بدست آوردن راه حل منطقی از خدمات مشاوره کمک بگیرید.
Shabnam
2021-06-03ترس از بله گفتن ب خاستگار.یه خاستگار دارم تک فرزند اون خیلی منو دوس داره منو میخاد ولی من دو دل طورم ولی میدونم خوشبختیم تضمین عه .بدم نمیاد ازش.ولی عاشقش نیستم .جواب مثبت بدم یا نه تردید دارم چون ب بارم شکست خوردم …
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
شما برای اینکه بتوانید تصمیم منطقی بگیرید باید یاد بگیرید که در تصمیم گیری هر بله شامل یک نه هم است، یعنی اگر شما به این خواستگار با این شرایطی که دارد بله بگویید قاعدتا جواب تان به خواستگارهای بالقوه بعدی نه خواهید بود و چشم پوشی کردن از برخی موارد جزئی از تصمیم گیری است، در واقع شما باید یاد بگیرید گزینه ها با همدیگر قابل جمع نیستند. ضمن اینکه شما باید برای تصمیم منطقی همه جوانب را در نظر بگیرید. بمنظور داشتن تصمیم گیری منطقی توصیه می شود از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره بگیرید.
panizgh
2021-06-03سلام وقت بخیر من خیلی زود عصبانی میشم و این موضوع خیلی تو زندگیم تاثیر بدی داره ممنون میشم راهنماییم کنید.
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
مونا رضایی
2021-06-03سلام
وقتتون بخیر
برای اینکه استرس بیش از حد رو از بین ببریم باید چیکار کنیم؟
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
برای رفع استرس بیش از حد، شناسایی منشا استرس و موقعیتی که در آن استرس رخ داده لازم است تا با کسب مهارت های لازم بتوانید از پس آن برآیید.
Mitra
2021-06-03سلام
من نسبت به اکثر آدمها در برخوردهای ابتدایی بد بین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت میشود این افراد نیات بدی ندارند اما در حین رابطه نسبت به بعضی از رفتارها و تغییر رفتارها که گاها عادی است و ممکن است برای همه پیش بیاید من بد بین میشوم وبه منفی ترین حالت متمرکز میشوم و ذهنم دچار واگویه میشود.در این زمان دچار تشویش و اضطراب میشوم ودر این موج گیر میکنم و باعث میشود مشکلات گذشته دیگر هم در ذهنم مرور شود و فشار آنها را هم احساس میکنم به اصطلاح نشخوار فکری دارم.
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
بدبینی بیش از حد شما در ارتباط با دیگران می توانید از دلایل مختلفی همچون مسائل مربوط به گذشته تا وجود باورهای غیرمنطقی در روابط تان سرچشمه بگیرد که برای شناسایی دقیق و رفع این مشکل توصیه می شود به روانشناس مراجعه کنید.
لیلا زاهدی
2021-06-03مشکلی که دارم زیاد خودم رو وقف دیگران میکنم و این احساس برایم انگار حکم وظیفه شده و اگر نتونم برای کسی کاری انجام ندم واقعا ناراحت میشم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
در اولویت بودن دیگران نسبت به خودتان و بیش از اندازه اهمیت قائل شدن برای دیگران در مقایسه با خودتان از افراط در طرحواره ایثار شما نشات می گیرد که توصیه می شود بمنظور شناسایی دقیق تر مشکلتان و حل آن به روانشناس مراجعه کنید.
نيلوفر فرمانبر
2021-06-03درود وقتتون بخير
مشكل من اينه ك هر كاري براي خوشحالي ديگران ميكنم اما بدن خودم ك واقعا احتياج ب مراقبت و درمان داره اصلا برام مهم نيست در حدي ك مدتها داروم و استفاده نميكنم تا حالم وخيم شه
چون از بچگي تحت درمان بودم كلا زده هستم از اين قضيه اما خب خيلي هم بده ك حاظرم واسه همه خرج كنم جز درمان خودم☹️
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
در اولویت بودن دیگران نسبت به خودتان و بیش از اندازه اهمیت قائل شدن برای دیگران در مقایسه با خودتان از افراط در طرحواره ایثار شما نشات می گیرد که توصیه می شود بمنظور شناسایی دقیق تر مشکلتان و حل آن به روانشناس مراجعه کنید.
Sogolmohammadi
2021-06-03مشکلی که من دارم عدم توانایی در پس اندازِ در زمانی که برنامه خاصی برای اجرا دارم که نیاز به پول دارم ..
برای اجرای اون چیزی که تو ذهنمه برنامه ریزی میکنم که مثلا در یک بازه. زمانی خاصی کمتر پول خرج کنم و بیشتر پس انداز کنم
اوایل برنامه خوب پیش میرم ولی بعدش برنامه از دستم در میره و پولی که پس انداز کرده بودم رو خرج میکنم یا اینکه دیگه نمیتونم پس انداز کنم چون یک سری خرج هایی میکنم که شاید به نطر بزرگ نباشند و پول خاصی نبرن ولی در آخر وقتی نگاه میکنم میبینم همین چیزهای ریزی که خریدم کلی از پس اندازمو خورده🙁
شاید این خورده ریزها از نطر بقیه مهم نباشه ولی از نظر من خیلی مهمه و نمیتونم کنار بزارمشون …
ول خرج نیستم ولی یک سری چیزهایی که شاید خیلی ها بهشون اهمیت ندن من میگیرم
چون اعتقادم اینه که زندگی کوتاهه وباید هرچی که دلم میخواد رو بگیرم و پا روی نفسم نزارم تا جایی که میتونم …
و اینکه کیفیت چیزهایی که میگیرم برام مهمه به خصوص لوازم آرایشی بهداشتیم که خیلی بهشون علاقه دارم ،سلامت پوستم خیلی برام مهمه به خاطر همین تحت هر شرایطی حتی وقتی پولی برای کاری دارم پس انداز میکنم باید اون محصولی که برای روتین روزانه پوستمه رو تهیه کنم.
من شاغل نیستم اگر شاغل بودم اصلا مهم نبود که چقدر خرج کنم ولی الان که شاغل نیستم و از مادرمو داییم پول میگیرم شاید یه کم سخت باشه برام.
من پدرم نزدیک ۲ ساله فوت شدن😔از اولم منو خیلی لوس بارم آورده.الانم مادرم هست خداروشکر که پشتمه .داییمم هست که کمکم میکنه و عموم .لنگ نمی مونم هیچوقت خداروشکر ولی خب در کل بیشتر اوقات دلم هرچیزی که میبینم رو میخواد.
مثلا من برنامه ریزی کردم که برم پیش متخصص ارتودنسی برای دندون هام و مشکل دندونامو حل کنم پزشکم گفت ۱۵ ملیون هزینه داره من تصمیم گرفتم خودمم از خرجای اضافی که میکنم بزنم و جمع کنم که به کارم برسم ولی نمیتونم واقعا چیزای دیگه هم نگیرم به نظرم اونا هم واجبه
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
شما برای بدست آوردن توانایی در پس انداز کردن باید یاد بگیرید که بدرستی تصمیم بگیرد و در تصمیم گیری هر بله شامل یک نه هم است، یعنی اگر شما به خرید لوازم آرایشی بطور متوالی یا پراکنده بله بگویید در مقابل آن به ارتودنسی کردن دندان تان نه خواهید گفت و چشم پوشی کردن از برخی موارد جزئی از تصمیم گیری است، در واقع شما باید یاد بگیرید گزینه ها با همدیگر قابل جمع نیستند.
مریم ابوطالبی
2021-06-03۱.تو خانواده حرفی بهم میزنن
یا کسی ک انتظارشو ندارم ی حرفی بهم بزنه ناراحت میشم و میرنجم ازش
۲.وقتی خبر ناگواری بهم بدن، مثلا خدایی نکرده فلانی تصادف کرده زود استرس میگیرم و نگران میشم
یا ببینم یکی حالش بده نگران میشم
لطفا راهنمایی کنید…
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
مشکلاتی که بیان کردید ریشه در دوران کودکی میتواند داشته باشد برای کاهش استرس میتوانید از تکنیک عمیق تنفس و یوگا بهره بگیرید و برای ریشه یابی عمیق نیازمند است از خدمات مرکز مشاوره استفاده کنید.