باسلام و عرض ادب
بنده دختر 29 ساله ترم آخر دانشگاه هستم حدود یک ساله که با یه آقا از همکارام ارتباط دارم در حد صحبت تلفنی و چند بار ملاقات در بیرون ،ایشون توی این یک سال در همه شرایط سخت کمک حال بنده بودن و خیلی آدم محترمی هستن
از همون روزهای اول آشناییمون قصدشون ازدواج بوده ولی من اون حسی رو که باید بهشون ندارم
و الان بعد یک سال دلم نمیاد اینرو به ایشون بگم
در حالی که گفته آخر تابستان میاد خواستگاریم .
به شدت احساس گناه میکنم
شاید شرایط سخت و مشکلاتی که توی این یک سال اخیر داشتم نزاشت درست تصمیم بگیرم !
واقعا نمیدونم چکار کنم
فعال
با سلام و احترام
باوجود درد و رنج که برای هر دو بوجود می آید، در این گونه مواقع نحوه بیان احساسات و افکار واقعی که از گذشته بوده و بیان نشده و محتوای گفتگویی که باید با طرف مقابل تان داشته باشید، مهم است.
توصیه می شود از خدمات متخصص روانشناسی بهره بگیرید.
باسلام…
۱. درونگرا هستم وگاهی بیان احساسات کمی برام دشوار است
۲. زیاد فکر میکنم حتی گاهی به چیزهایی که واقعیت ندارن و از این بابت گاهی اذیت میشم
۳. گاهی احساس بی هدفی میکنم و نگران آینده میشوم
با سلام و احترام
۱. برای ابراز احساسات تان می توانید از مشاور برای یادگیری مهارت های بین فردی کمک بگیرد.
۲. باید در مورد محتوا افکارتان صحبت بشود.
۳. نگرانی از آینده و بی هدفی موجب اضطراب شما می شود که برای رفع آن می توانید با هدف گذاری در مورد بخش های مختلف زندگی تان و عملی کردن گام به گام اهداف تان نگرانی از بین برود.
باعرض سلام.
يكي از اساسي ترين مشكلات من اين هستش كه بسيار ضعيفم به حدي كه طاقت تحمل يك صداي بلندراهم ندارم وبه سرعت گريه ام ميگيرد وبه هيچ وجه نميتوانم خودم را كنترل كنم نهايت اينكه سكوت كنم تا بغضم نشكنه اما تا اشك از چشمم نياد دلم آروم نميشه
طي اتفاقاتي كه تو زندگيم افتاده ميتوانم بعضي از مشكلات را تحمل وصبوري كنم اما درعين حال گريه كردن هم هميشه همرامه
درسته اشك ريختن آدم رو اروم ميكنه اما بعضي جاها غرور ادم ميشكنه
دلم نميخواد يه سري مسائل با گريه كردن و ديدن اشكم فراهم بشه ي جوري ازترحم خوش نمياد
واين مهمترين مسئله اي است كه نميتوانم حل كنم.
با سلام و احترام
کم طاقتی شما یا به اصطلاح تاب آوری پایین شما از موارد مختلفی شخصیتی و نحوه رشدی شما و… می تواند باشد که بمنظور شناسایی دقیق و حل مسأله توصیه می شود از خدمات مشاوره ای کمک بگیرید.
باعرض سلام
يكي از اساسي ترين مشكلات من اين هستش كه بسيار ضعيفم به حدي كه طاقت تحمل يك صداي بلندراهم ندارم وبه سرعت گريه ام ميگيرد وبه هيچ وجه نميتوانم خودم را كنترل كنم نهايت اينكه سكوت كنم تا بغضم نشكنه اما تا اشك از چشمم نياد دلم آروم نميشه
طي اتفاقاتي كه تو زندگيم افتاده ميتوانم بعضي از مشكلات را تحمل وصبوري كنم اما درعين حال گريه كردن هم هميشه همرامه
درسته اشك ريختن آدم رو اروم ميكنه اما بعضي جاها غرور ادم ميشكنه
دلم نميخواد يه سري مسائل با گريه كردن و ديدن اشكم فراهم بشه ي جوري ازترحم خوش نمياد
واين مهمترين مسئله اي است كه نميتوانم حل كنم.
با سلام و احترام
اکثر مواردی که ذکر کردید ریشه در دوران کودکی دارند زمانی که اولین بار ها را تجربه میکنیم در هر زمینه ای .به خاطر داشته باشید میتوانید با فراگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و سرمایه گذاری بر روی توانایی های فردی خود به حل این مسائل تا حدی کمک کنید ولی برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
باسلام و احترام
گاهی اوقات خانواده
بامن رفتارهایی میکنند که انگار ی پسر بچه ی ۱۰یا ۱۲ ساله ام و درحالی که ۱۸سال سن دارم حتی وقتی با دوستم به بیرون میرم تا ی ساعت خاصی باید بیرون باشم درحالی که اون تایم واقعا دیر نیست دیگه خسته شدم ی راه حلی میدین
با سلام و احترام
بدست آوردن راه حل برای شما از مسیر گفتگو و تعامل با خانواده بدست می آید. همان قدری که کنترل گری خانواده باید کم شود، شما هم باید با خانواده تعامل کنید.
مشکل امروز جامعه ما مشکل اقتصادی میباشد و اگر هم خانواده ای وضع مالی متوسطی داشته باشد و اگر بتواند از پس مخارج زندگی خود بر می آیند باز نگار آینده فرزندان خود هستند و اگر امروز یک سر پناهی برای خودشان دارند با این وضع اقتصادی زندگی را سخت میکند
با سلام
من نسبت به اکثر آدمها در برخوردهای ابتدایی بد بین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت میشود این افراد نیات بدی ندارند اما در حین رابطه نسبت به بعضی از رفتارها و تغییر رفتارها که گاها عادی است و ممکن است برای همه پیش بیاید من بد بین میشوم وبه منفی ترین حالت متمرکز میشوم و ذهنم دچار واگویه میشود.در این زمان دچار تشویش و اضطراب میشوم ودر این موج گیر میکنم و باعث میشود مشکلات گذشته دیگر هم در ذهنم مرور شود و فشار آنها را هم احساس میکنم به اصطلاح نشخوار فکری دارم.
با سلام و احترام
بدبینی بیش از حد شما در ارتباط با دیگران می توانید از دلایل مختلفی همچون مسائل مربوط به گذشته تا وجود باورهای غیرمنطقی در روابط تان سرچشمه بگیرد که برای شناسایی دقیق و رفع این مشکل توصیه می شود به روانشناس مراجعه کنید.
با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
سلام وقتتون بخیر،میخواستم بگم من خیلی زود عصبی میشم و خیلی زود از کوره در میرم برای کوچیکترین چیز من از خودم واکنش نشون میدم ناراحتی اعصاب گرفتم ممنون میشم کمکم کنید
با سلام و احترام
کم طاقتی شما یا به اصطلاح تاب آوری پایین شما از موارد مختلفی شخصیتی و نحوه رشدی شما و… می تواند باشد که بمنظور شناسایی دقیق و حل مسأله توصیه می شود از خدمات مشاوره ای کمک بگیرید.
با سلام و احترام
در مورد اینکه چطور و چه سوالاتی کاربردی در مورد مسائل مهم بپرسید می توانید از خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.
عدم قبول دیگران هم میتوانید از موارد مختلفی نظیر کمال گرایی شما یا موارد دیگر نشات بگیرد که نیاز به بررسی دارد.
سلام وقتتون بخیر.
من بیش از اندازه در مقابل بیشعوری و بی ادبی اطرافیانم عصبانی میشم..واکنش خیلی زیادی نشون میدم و این موضوع خیلی اذیتم میکنه.
ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام و احترام
زودرنجی شما می تواند بدلایل مختلفی همچون حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان باشد که بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد در زندگی تان است، البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکل بدست بیایید.
با سلام و احترام خدمت شما
همیشه یک خشم و ناراحتی و غم اعماق دلم هست حتی در مواقع شادی یا خوشحالی و زمانهایی که مشکلی ندارم . و اینکه خاطرات بد رو نمیتونم فراموش کنم و حداقل هفته ای یکبار مرورشون میکنم؛ آدمهایی که بهم صدمه زدن یا ناراحتم کردن همیشه یادآوری میکنم و ناسزا میگم بهشون و همش تکرار میکنم حق نداری ببخشی به هیچ وجه(مخصوصا یک شخص خاص رو)احساس میکنم بخشش بزرگترین خیانته به سختیهایی که کشیدم بابت اون آدم.و هر لحظه که یاد اشتباهات خودم میوفتم در حال مواخذه خودم هستم.پیشاپیش بابت وقتی که میگذارید سپاسگزارم
با سلام و احترام
حتی در صورتی که نخواهید ببخشید افرادی که قبلاً برایتان رنج و درد بوجود آوردند، لازم که احساساتی نظیر غم و خشم به جا مانده از گذشته را در طی جلسات روان درمانی تخلیه و موارد ناتمام گذشته را حل کنید تا از لحاظ فکری هم درگیری با اتفاقات گذشته نداشته باشید و به دلایل اشتباهات گذشته هم آگاه شوید تا مجددا تکرار نکنید.
با سلام و خسته نباشید پسری هستم بیست و هشتساله اصلا علاقهای به ازدواج ندارم متأسفانه خانواده من خیلی اصرار میکنند و حتی بعضی مواقع کار به دعوا و قهر کشیده میشه میخواستم راهنمایی کنید که یا به خواست خانواده تن بدهم یا اینکه نه ازدواج نکنم واقعاً اصلاً نه شرایط اقتصادی مناسب دارم نه شرایط روحی و اصلا به ازدواج فکر نمیکننم با تشکر
با سلام و احترام
از طریق گفتگو و تعامل با خانواده در مورد مسائلی که باعث بی علاقگی شما به ازدواج است و بدست آوردن راه حل منطقی با آنها می توانید از وضعیت حال حاضر گذر کنید. البته بخشی از این مشکل آمادگی خانواده هم برای گفتگو و تعامل است.
سلام خسته نباشید
من۳سال بایه دخترخانمی دوست بودم و عاشق هم بودیم ،درحده جون دادن دوستش داشتم ،خواستگاریش رفتم،باباباش حرف زدم ولی باباش مخالفت کرد و اونو داد ب یکی دیگه ،
از وقتی رفت و رابطمون تموم شد دیوونه شدم،گوشه گیر شدم،تنهایی رو بیشتر دوست دارم،سریع عصبی میشم ،تا یکی حرف میزنه دوست دارم بزنمش،الکی گریم میگیره،
توجمع هایه شلوغ نمیرم
دوست دارم یکی کمکم کنه که ازاین حس و حال دربیام
با سلام و احترام
افراد بعد از تجربه ضربه عشقی علائم روحی نسبتا شدیدی را تجربه می کنند که البته این علائم با توجه به مدت زمان ارتباط و دوام رابطه می تواند متفاوت باشد. بهتر است بدانید که بعد از شکست عشقی (عاطفی)، شما مراحلی همانند مراحل سوگ (مرگ فردی عزیز در زندگی) را تجربه خواهید کرد. مدت زمان این مراحل بسته به ویژگیهای شخصیتی، حمایتهای خانوادگی، مدت و عمق رابطه و …، فرق میکند. به علاوه، گاهی اوقات برخی انقدر از یک مرحله سریع عبور میکنند که خیلی برایشان قابل شناسایی نیست و یا گاهی هم بیش از حد در یک مرحله باقی میمانند.
توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام خسته نباشید
من۳سال بایه دخترخانمی دوست بودم خیلی همو دوست داشتیم درحده جون دادن عاشقش بودم
خواستگاریم رفتم باباباش هم حرف زدم ولی باباش مخالفت کرد
و دخترشو داد به یکی دیگه،ازاون تاریخ به بعد دیوونه شدم
تا یکی حرف میزنه میخوام بپرم بهش ،عصبی شدم تنهایی رو بیشتر دوست دارم،گوشه گیر شدم ،الکی گریم میگیره ،بهش فکرمیکنم روانی میشم،هفته ایی۳،۴شب میرم جلو درشون تاشاید از پنجره ببینمش،۲بارم خودکشی کردم،دوست دارم یکی کمکم کنه ازاین حسو حال بیام بیرون ولی نمیتونم
با سلام و احترام
برای رهایی از این وضعیت شما باید همه احساسات و افکار ناتمام و درگیری که در گذشته دارید از طریق گفتگو با درمانگر به طور کامل تخلیه و حل کنید تا بدون اینکه درگیر افکار و احساسات گذشته باشید، بتوانید با وضعیت بوجود آمده کنار بیاید و به زندگی طبیعی خودتون برگردید.
با سلام و احترام
جواب کلی از پیش تعیین شده مشخصی وجود ندارد بلکه در هر موقعیتی باید شما مهارت ارتباط بین فردی که شامل نحوه بیان، محتوا بیان و ابراز هیجانات همراه با آن است را بطور مناسب انجام یاد بگیرید و انجام بدید.
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنطقی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
کمالگرایی در زمینه های مختلف باعث آسیب به من شده در کنار تمام مزیت هایی که داشته.ولی آسیب هاش بیشتر بوده
مثلا دقیقا نود بودن که یکی از پارت های کمالگرایی به حساب میاد
چجوری میشه این کمالگرایی رو کنترل کرد و یا از بین برد؟
با سلام و احترام
آرمان گرایی شما برای انجام دادن کارها به بهترین شکل ممکن، موجب بهم ریختن افکار شما در انجام کارها و بدنبال آن اضطراب را برای شما بوجود میآورد که این مسائل در وهله اول نیازمند ریشه یابی و در ادامه فرا گرفتن مهارت های لازم برای عبور از موقعیت های این چنینی است.
به همین منظور توصیه می شود، برای پشت سرگذاشتن این مشکلات به متخصص روانشناسی مراجعه کنید.
با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند بدلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان در موقعیت های مختلف در شما و حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد زندگی تان باشد که البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکلات بدست بیاید.
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنطقی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
سلام.وقت بخیر.
من قبل از رفتن به مهمونی یا تولد یا مسافرتو قرار کاری و از این قبیل برنامه ها به حدی از یک هفته قبل ذهنم درگیره و هیجانم بالاست که اجازه تمرکز برای انجام باقی کار هامو ندارم.و هر روز که به روز موعود نزدیک میشم این درگیری بیشتر میشه.چطور میتونم هیجان و درگیری ذهنیمو کنترل کنم تا تمرکزم برای انجام کارهای دیگه از بین نره و باقی کارهام مختل نشه؟؟؟ممنونم
با سلام و احترام
عدم تماس با زندگی در زمان حال موجب بوجود آمدن درگیری های ذهنی برای شما می شود که حل آن می تواند با تکنیک های تمرکزی توسط روانشناس معین و تمرین و تکرار شود تا مشکل رفع شود.
با سلام
من نسبت به اکثر آدمهادر برخوردهای ابتدایی بدبین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت شود این افراد نیات بدی ندارنداما در حین رابطه با کوچکترین تغییر رفتار که گاها عادی هست من بد بین میشومو به منفی ترین حالت متمرکز میشوم و دچار واگویه میشوم و اضطراب و در این حالت مشکلات گذشته هم فشار می آورد و نشخوار فکری دارم.
با سلام و احترام
برای حل منفی نگری شما ابتدا باید دلایل مختلف ان شناسایی شود تا بتوانید با مسائل زندگی تان کنار بیایید که برای حل آن توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
سلام
من مشكل زود اعتماد كردنو دارم
با اينكه تا الان ضربه زيادي از اين اعتماد كردن و دلسوز بودن خوردم ولي تو دفعه هاي بعدي هم بعد گذشت ي مدت باز اين اتفاق برام افتاده
با سلام و احترام
باتوجه به طرح مشکل، بنظر می آید ترس و اضطراب احتمالی موجب بی خوابی شما می شود که حل کردن این مشکل نیاز به این دارد منشا ترس و اضطراب احتمالی مشخص شود تا مشکل حل شود. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
با سلام و عرض ادب.اگر دختر وپسری بعد ۵ سال رابطه دوستی حالا تصمیم به ازدواج بگیرن و تنها مشکلی که سد راه اونا شده ۴سال اختلاف سنی اوناهم باشه ینی پسر ۴سال از دختر کوچکتر باشه و خانواده پسره با این موضوع مشکل داشته باشن تکلیف چیست؟در صورتی که خود دونفر هیچ مشکلی باهم ندارن حتی در این ۵ سال رابطه دوستی بابت این موضوع به هیچ مشکلی برنخوردن ..ممنون میشم راهنمایی کنید .با تشکر
سلام وقتتون بخیر.اگر تو یه رابطه ای دختر از پسر مثلا ۳ یا ۴ سالی بزرگتر باشه و به شدت همدیگرو بخان وخانواده پسر با این رابطه به دلیل همین چند سال اختلاف سن مخالفت کنن و سد راه رسیدن این دو نفر به هم بشن.تکلیف چیست؟؟چه راه حلی برای این موضوع پیشنهاد میدین که به خوبی پیش و از خانوادش از حرفی که میزنن وسماجتی که روی این موضوع دارن کوتاه بیان؟؟؟با تشکر از شما
با سلام و احترام
در مورد انتخاب آگاهانه و مناسب برای ازدواج موارد مختلفی باید چک شود که اختلاف سنی فقط یکی از آن موارد است، توصیه می شود بمنظور بررسی همه جانبه تر شرایط شما و خواستگارتان برای یک انتخاب آگاهانه و مناسب از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.
سلام
وقت بخیر
من همیشه ترس از دست دادن عزیزانم رو دارم طوریکه امکان نداره ۱ شب بدون ترس و استرس اینکه فردا برای کی چه اتفاقی میفته ، سرمو رو بالش بزارم
ممنون میشم اگر کاری هست که انجام بدم تا این فکر از سرم بره رو بهم بگید.
با سلام و احترام
از مهم ترین دلایل ترس از دست دادن اطرفیان شما می تواند اضطراب مرگ و ترس از تنهایی در شما باشد که این موارد باید بطور مبسوط درباره شان صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
منی که همیشه و تا همین یک سال پیش توی همه کارا پیش قدم میشدم و دل و جرئت هر تغییری توی خودم ،زندگیم و ارتباطم یا دیگران و داشتم و عاشقم خودم بودم الان یک ساله که کاملا بی انگیزه ام دیگه اون ادم قبلی نیستم و خودمو خیلی دست کم میگیرم انگار هرکاری که میخوام بکنم پیش خودم میگم تهش که چی؟ واسه خودم وقت میزارم ولی نه اونقدری ک باید اندازه قبل نیست و این باعث شده که حتی حرف های دورو بریام اذیتم کنه ولی آدم به شدت درونگرایی هستم و هیچوقت به روم نیاوردم و اولین باره که مطرح میکنم
با سلام و احترام
باتوجه به تجارب گذشته تان باید درباره علل بی انگیزی تان و جستجویی که برای معنا زندگی تان دارید، بحث شود تا با مشخص شدن آنها، بتوانید معنایی جدید را در زندگی تان و بدنبال آن انگیزه ای مضاعف را به ارمغان آورید. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
با سلام و احترام
اینکه شما دچار افسردگی شدید یا نه نیازمند تشخیص روانشناس است، چون در صورت وجود افسردگی ضرورت دارد دلایل وجود افسردگی تان دقیقا روشن شود و فرایند درمانی آن طی شود
سلام وقتتون بخیر من چند وقته خیلی سخت خوابم میبره حتی اگر هم خسته یا کم خوابم باشم بازم خوابم نمیبره به صورتی که باید ۳،۴ ساعت تو رخت خواب باشم تا خوابم ببره
با سلام و احترام
باتوجه به طرح مشکل، بنظر می آید ترس و اضطراب احتمالی موجب بی خوابی شما می شود که حل کردن این مشکل نیاز به این دارد منشا ترس و اضطراب احتمالی مشخص شود تا مشکل حل شود. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
Comments (2,668)
شیرین
2021-06-05باسلام و عرض ادب
بنده دختر 29 ساله ترم آخر دانشگاه هستم حدود یک ساله که با یه آقا از همکارام ارتباط دارم در حد صحبت تلفنی و چند بار ملاقات در بیرون ،ایشون توی این یک سال در همه شرایط سخت کمک حال بنده بودن و خیلی آدم محترمی هستن
از همون روزهای اول آشناییمون قصدشون ازدواج بوده ولی من اون حسی رو که باید بهشون ندارم
و الان بعد یک سال دلم نمیاد اینرو به ایشون بگم
در حالی که گفته آخر تابستان میاد خواستگاریم .
به شدت احساس گناه میکنم
شاید شرایط سخت و مشکلاتی که توی این یک سال اخیر داشتم نزاشت درست تصمیم بگیرم !
واقعا نمیدونم چکار کنم
فعال
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
باوجود درد و رنج که برای هر دو بوجود می آید، در این گونه مواقع نحوه بیان احساسات و افکار واقعی که از گذشته بوده و بیان نشده و محتوای گفتگویی که باید با طرف مقابل تان داشته باشید، مهم است.
توصیه می شود از خدمات متخصص روانشناسی بهره بگیرید.
یگانه
2021-06-05باسلام…
۱. درونگرا هستم وگاهی بیان احساسات کمی برام دشوار است
۲. زیاد فکر میکنم حتی گاهی به چیزهایی که واقعیت ندارن و از این بابت گاهی اذیت میشم
۳. گاهی احساس بی هدفی میکنم و نگران آینده میشوم
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
۱. برای ابراز احساسات تان می توانید از مشاور برای یادگیری مهارت های بین فردی کمک بگیرد.
۲. باید در مورد محتوا افکارتان صحبت بشود.
۳. نگرانی از آینده و بی هدفی موجب اضطراب شما می شود که برای رفع آن می توانید با هدف گذاری در مورد بخش های مختلف زندگی تان و عملی کردن گام به گام اهداف تان نگرانی از بین برود.
hani.n
2021-06-05باعرض سلام.
يكي از اساسي ترين مشكلات من اين هستش كه بسيار ضعيفم به حدي كه طاقت تحمل يك صداي بلندراهم ندارم وبه سرعت گريه ام ميگيرد وبه هيچ وجه نميتوانم خودم را كنترل كنم نهايت اينكه سكوت كنم تا بغضم نشكنه اما تا اشك از چشمم نياد دلم آروم نميشه
طي اتفاقاتي كه تو زندگيم افتاده ميتوانم بعضي از مشكلات را تحمل وصبوري كنم اما درعين حال گريه كردن هم هميشه همرامه
درسته اشك ريختن آدم رو اروم ميكنه اما بعضي جاها غرور ادم ميشكنه
دلم نميخواد يه سري مسائل با گريه كردن و ديدن اشكم فراهم بشه ي جوري ازترحم خوش نمياد
واين مهمترين مسئله اي است كه نميتوانم حل كنم.
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
کم طاقتی شما یا به اصطلاح تاب آوری پایین شما از موارد مختلفی شخصیتی و نحوه رشدی شما و… می تواند باشد که بمنظور شناسایی دقیق و حل مسأله توصیه می شود از خدمات مشاوره ای کمک بگیرید.
hani.n
2021-06-05باعرض سلام
يكي از اساسي ترين مشكلات من اين هستش كه بسيار ضعيفم به حدي كه طاقت تحمل يك صداي بلندراهم ندارم وبه سرعت گريه ام ميگيرد وبه هيچ وجه نميتوانم خودم را كنترل كنم نهايت اينكه سكوت كنم تا بغضم نشكنه اما تا اشك از چشمم نياد دلم آروم نميشه
طي اتفاقاتي كه تو زندگيم افتاده ميتوانم بعضي از مشكلات را تحمل وصبوري كنم اما درعين حال گريه كردن هم هميشه همرامه
درسته اشك ريختن آدم رو اروم ميكنه اما بعضي جاها غرور ادم ميشكنه
دلم نميخواد يه سري مسائل با گريه كردن و ديدن اشكم فراهم بشه ي جوري ازترحم خوش نمياد
واين مهمترين مسئله اي است كه نميتوانم حل كنم.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
اکثر مواردی که ذکر کردید ریشه در دوران کودکی دارند زمانی که اولین بار ها را تجربه میکنیم در هر زمینه ای .به خاطر داشته باشید میتوانید با فراگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و سرمایه گذاری بر روی توانایی های فردی خود به حل این مسائل تا حدی کمک کنید ولی برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
Erfan
2021-06-05باسلام و احترام
گاهی اوقات خانواده
بامن رفتارهایی میکنند که انگار ی پسر بچه ی ۱۰یا ۱۲ ساله ام و درحالی که ۱۸سال سن دارم حتی وقتی با دوستم به بیرون میرم تا ی ساعت خاصی باید بیرون باشم درحالی که اون تایم واقعا دیر نیست دیگه خسته شدم ی راه حلی میدین
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
بدست آوردن راه حل برای شما از مسیر گفتگو و تعامل با خانواده بدست می آید. همان قدری که کنترل گری خانواده باید کم شود، شما هم باید با خانواده تعامل کنید.
Maswmh
2021-06-05مشکل امروز جامعه ما مشکل اقتصادی میباشد و اگر هم خانواده ای وضع مالی متوسطی داشته باشد و اگر بتواند از پس مخارج زندگی خود بر می آیند باز نگار آینده فرزندان خود هستند و اگر امروز یک سر پناهی برای خودشان دارند با این وضع اقتصادی زندگی را سخت میکند
میترا قوشچیان
2021-06-05با سلام
من نسبت به اکثر آدمها در برخوردهای ابتدایی بد بین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت میشود این افراد نیات بدی ندارند اما در حین رابطه نسبت به بعضی از رفتارها و تغییر رفتارها که گاها عادی است و ممکن است برای همه پیش بیاید من بد بین میشوم وبه منفی ترین حالت متمرکز میشوم و ذهنم دچار واگویه میشود.در این زمان دچار تشویش و اضطراب میشوم ودر این موج گیر میکنم و باعث میشود مشکلات گذشته دیگر هم در ذهنم مرور شود و فشار آنها را هم احساس میکنم به اصطلاح نشخوار فکری دارم.
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
بدبینی بیش از حد شما در ارتباط با دیگران می توانید از دلایل مختلفی همچون مسائل مربوط به گذشته تا وجود باورهای غیرمنطقی در روابط تان سرچشمه بگیرد که برای شناسایی دقیق و رفع این مشکل توصیه می شود به روانشناس مراجعه کنید.
Omid
2021-06-05سلام
فردی اروم و کم صحبت هستم
و اینکه برا گفتن حرف یا سخن به شخص و فرد که شاید بحث مرگ و زندگی باشد یا….
یک استرس قبل صحبت کردن دارم
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
آیدا
2021-06-05سلام وقتتون بخیر،میخواستم بگم من خیلی زود عصبی میشم و خیلی زود از کوره در میرم برای کوچیکترین چیز من از خودم واکنش نشون میدم ناراحتی اعصاب گرفتم ممنون میشم کمکم کنید
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
کم طاقتی شما یا به اصطلاح تاب آوری پایین شما از موارد مختلفی شخصیتی و نحوه رشدی شما و… می تواند باشد که بمنظور شناسایی دقیق و حل مسأله توصیه می شود از خدمات مشاوره ای کمک بگیرید.
زینب
2021-06-05نمیدونم در موقع صحبت کردن با خواستگار باید چه سوالاتی رو از او بپرسم و اینکه هیچکس به دلم نمیشینه و رد میکنم.
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
در مورد اینکه چطور و چه سوالاتی کاربردی در مورد مسائل مهم بپرسید می توانید از خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.
عدم قبول دیگران هم میتوانید از موارد مختلفی نظیر کمال گرایی شما یا موارد دیگر نشات بگیرد که نیاز به بررسی دارد.
سارا خسروی
2021-06-05سلام وقتتون بخیر.
من بیش از اندازه در مقابل بیشعوری و بی ادبی اطرافیانم عصبانی میشم..واکنش خیلی زیادی نشون میدم و این موضوع خیلی اذیتم میکنه.
ممنون میشم راهنمایی کنید
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
زودرنجی شما می تواند بدلایل مختلفی همچون حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان باشد که بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد در زندگی تان است، البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکل بدست بیایید.
مریم اسیوند
2021-06-05با سلام و احترام خدمت شما
همیشه یک خشم و ناراحتی و غم اعماق دلم هست حتی در مواقع شادی یا خوشحالی و زمانهایی که مشکلی ندارم . و اینکه خاطرات بد رو نمیتونم فراموش کنم و حداقل هفته ای یکبار مرورشون میکنم؛ آدمهایی که بهم صدمه زدن یا ناراحتم کردن همیشه یادآوری میکنم و ناسزا میگم بهشون و همش تکرار میکنم حق نداری ببخشی به هیچ وجه(مخصوصا یک شخص خاص رو)احساس میکنم بخشش بزرگترین خیانته به سختیهایی که کشیدم بابت اون آدم.و هر لحظه که یاد اشتباهات خودم میوفتم در حال مواخذه خودم هستم.پیشاپیش بابت وقتی که میگذارید سپاسگزارم
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
حتی در صورتی که نخواهید ببخشید افرادی که قبلاً برایتان رنج و درد بوجود آوردند، لازم که احساساتی نظیر غم و خشم به جا مانده از گذشته را در طی جلسات روان درمانی تخلیه و موارد ناتمام گذشته را حل کنید تا از لحاظ فکری هم درگیری با اتفاقات گذشته نداشته باشید و به دلایل اشتباهات گذشته هم آگاه شوید تا مجددا تکرار نکنید.
Reza
2021-06-05با سلام و خسته نباشید پسری هستم بیست و هشتساله اصلا علاقهای به ازدواج ندارم متأسفانه خانواده من خیلی اصرار میکنند و حتی بعضی مواقع کار به دعوا و قهر کشیده میشه میخواستم راهنمایی کنید که یا به خواست خانواده تن بدهم یا اینکه نه ازدواج نکنم واقعاً اصلاً نه شرایط اقتصادی مناسب دارم نه شرایط روحی و اصلا به ازدواج فکر نمیکننم با تشکر
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
از طریق گفتگو و تعامل با خانواده در مورد مسائلی که باعث بی علاقگی شما به ازدواج است و بدست آوردن راه حل منطقی با آنها می توانید از وضعیت حال حاضر گذر کنید. البته بخشی از این مشکل آمادگی خانواده هم برای گفتگو و تعامل است.
milad kharazi
2021-06-05سلام خسته نباشید
من۳سال بایه دخترخانمی دوست بودم و عاشق هم بودیم ،درحده جون دادن دوستش داشتم ،خواستگاریش رفتم،باباباش حرف زدم ولی باباش مخالفت کرد و اونو داد ب یکی دیگه ،
از وقتی رفت و رابطمون تموم شد دیوونه شدم،گوشه گیر شدم،تنهایی رو بیشتر دوست دارم،سریع عصبی میشم ،تا یکی حرف میزنه دوست دارم بزنمش،الکی گریم میگیره،
توجمع هایه شلوغ نمیرم
دوست دارم یکی کمکم کنه که ازاین حس و حال دربیام
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
افراد بعد از تجربه ضربه عشقی علائم روحی نسبتا شدیدی را تجربه می کنند که البته این علائم با توجه به مدت زمان ارتباط و دوام رابطه می تواند متفاوت باشد. بهتر است بدانید که بعد از شکست عشقی (عاطفی)، شما مراحلی همانند مراحل سوگ (مرگ فردی عزیز در زندگی) را تجربه خواهید کرد. مدت زمان این مراحل بسته به ویژگیهای شخصیتی، حمایتهای خانوادگی، مدت و عمق رابطه و …، فرق میکند. به علاوه، گاهی اوقات برخی انقدر از یک مرحله سریع عبور میکنند که خیلی برایشان قابل شناسایی نیست و یا گاهی هم بیش از حد در یک مرحله باقی میمانند.
توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
milad kharazi
2021-06-04سلام خسته نباشید
من۳سال بایه دخترخانمی دوست بودم خیلی همو دوست داشتیم درحده جون دادن عاشقش بودم
خواستگاریم رفتم باباباش هم حرف زدم ولی باباش مخالفت کرد
و دخترشو داد به یکی دیگه،ازاون تاریخ به بعد دیوونه شدم
تا یکی حرف میزنه میخوام بپرم بهش ،عصبی شدم تنهایی رو بیشتر دوست دارم،گوشه گیر شدم ،الکی گریم میگیره ،بهش فکرمیکنم روانی میشم،هفته ایی۳،۴شب میرم جلو درشون تاشاید از پنجره ببینمش،۲بارم خودکشی کردم،دوست دارم یکی کمکم کنه ازاین حسو حال بیام بیرون ولی نمیتونم
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
برای رهایی از این وضعیت شما باید همه احساسات و افکار ناتمام و درگیری که در گذشته دارید از طریق گفتگو با درمانگر به طور کامل تخلیه و حل کنید تا بدون اینکه درگیر افکار و احساسات گذشته باشید، بتوانید با وضعیت بوجود آمده کنار بیاید و به زندگی طبیعی خودتون برگردید.
سارا
2021-06-04چطوری بتونم تند حرف نزنم و اینکه بتونم درست حرفمو ب طرف مقابل برسونم بدون هیچ تندی و عصبانیت
aranjbar
2021-06-06با سلام و احترام
جواب کلی از پیش تعیین شده مشخصی وجود ندارد بلکه در هر موقعیتی باید شما مهارت ارتباط بین فردی که شامل نحوه بیان، محتوا بیان و ابراز هیجانات همراه با آن است را بطور مناسب انجام یاد بگیرید و انجام بدید.
صدف
2021-06-04سلام خسته نباشید من مشکلم اینه که خیلی زود عصبانی میشم و اصلا صبر ندارم کاری که می خوام رو باید انجام بدم و این باعث ناراحتی اطرافیانم میشه
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنطقی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
فاطمه
2021-06-04کمالگرایی در زمینه های مختلف باعث آسیب به من شده در کنار تمام مزیت هایی که داشته.ولی آسیب هاش بیشتر بوده
مثلا دقیقا نود بودن که یکی از پارت های کمالگرایی به حساب میاد
چجوری میشه این کمالگرایی رو کنترل کرد و یا از بین برد؟
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
آرمان گرایی شما برای انجام دادن کارها به بهترین شکل ممکن، موجب بهم ریختن افکار شما در انجام کارها و بدنبال آن اضطراب را برای شما بوجود میآورد که این مسائل در وهله اول نیازمند ریشه یابی و در ادامه فرا گرفتن مهارت های لازم برای عبور از موقعیت های این چنینی است.
به همین منظور توصیه می شود، برای پشت سرگذاشتن این مشکلات به متخصص روانشناسی مراجعه کنید.
F dehghan
2021-06-04سلام وقتتون بخیر..
من گاها وقتی میخوام در جمع بزرگی صحبت کنم و کاری ارائه بدم دچار استرس میشم و تمرکزم کاهش پیدا می کنه..ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
اینکه خودتان نسبت به مشکلی در روابط بین فردی تان دارید، بخشی از مسیر رفع مشکل را پیموده اید، بخشی دیگر هم نیازمند فراگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی همچون جرات ورزی است که توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
Faezeh
2021-06-06مشکل اینه تا زود عصبی میشم
aranjbar
2021-06-07با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند بدلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان در موقعیت های مختلف در شما و حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد زندگی تان باشد که البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکلات بدست بیاید.
الیسا
2021-06-04من ۳۵ ساله از تهران مشگل عصبی بودن دارم.وقتی عصبانی میسوم نمیتوانم خودم و صدایم را کنترل کنم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنطقی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
الهام دهقان
2021-06-04سلام.وقت بخیر.
من قبل از رفتن به مهمونی یا تولد یا مسافرتو قرار کاری و از این قبیل برنامه ها به حدی از یک هفته قبل ذهنم درگیره و هیجانم بالاست که اجازه تمرکز برای انجام باقی کار هامو ندارم.و هر روز که به روز موعود نزدیک میشم این درگیری بیشتر میشه.چطور میتونم هیجان و درگیری ذهنیمو کنترل کنم تا تمرکزم برای انجام کارهای دیگه از بین نره و باقی کارهام مختل نشه؟؟؟ممنونم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
عدم تماس با زندگی در زمان حال موجب بوجود آمدن درگیری های ذهنی برای شما می شود که حل آن می تواند با تکنیک های تمرکزی توسط روانشناس معین و تمرین و تکرار شود تا مشکل رفع شود.
میترا
2021-06-04با سلام
من نسبت به اکثر آدمهادر برخوردهای ابتدایی بدبین هستم و زمانی هم به مرور به من ثابت شود این افراد نیات بدی ندارنداما در حین رابطه با کوچکترین تغییر رفتار که گاها عادی هست من بد بین میشومو به منفی ترین حالت متمرکز میشوم و دچار واگویه میشوم و اضطراب و در این حالت مشکلات گذشته هم فشار می آورد و نشخوار فکری دارم.
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
برای حل منفی نگری شما ابتدا باید دلایل مختلف ان شناسایی شود تا بتوانید با مسائل زندگی تان کنار بیایید که برای حل آن توصیه می شود از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
هادي
2021-06-04سلام
من مشكل زود اعتماد كردنو دارم
با اينكه تا الان ضربه زيادي از اين اعتماد كردن و دلسوز بودن خوردم ولي تو دفعه هاي بعدي هم بعد گذشت ي مدت باز اين اتفاق برام افتاده
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
باتوجه به طرح مشکل، بنظر می آید ترس و اضطراب احتمالی موجب بی خوابی شما می شود که حل کردن این مشکل نیاز به این دارد منشا ترس و اضطراب احتمالی مشخص شود تا مشکل حل شود. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
roghayyeh
2021-06-04با سلام و عرض ادب.اگر دختر وپسری بعد ۵ سال رابطه دوستی حالا تصمیم به ازدواج بگیرن و تنها مشکلی که سد راه اونا شده ۴سال اختلاف سنی اوناهم باشه ینی پسر ۴سال از دختر کوچکتر باشه و خانواده پسره با این موضوع مشکل داشته باشن تکلیف چیست؟در صورتی که خود دونفر هیچ مشکلی باهم ندارن حتی در این ۵ سال رابطه دوستی بابت این موضوع به هیچ مشکلی برنخوردن ..ممنون میشم راهنمایی کنید .با تشکر
roghayyeh
2021-06-04سلام وقتتون بخیر.اگر تو یه رابطه ای دختر از پسر مثلا ۳ یا ۴ سالی بزرگتر باشه و به شدت همدیگرو بخان وخانواده پسر با این رابطه به دلیل همین چند سال اختلاف سن مخالفت کنن و سد راه رسیدن این دو نفر به هم بشن.تکلیف چیست؟؟چه راه حلی برای این موضوع پیشنهاد میدین که به خوبی پیش و از خانوادش از حرفی که میزنن وسماجتی که روی این موضوع دارن کوتاه بیان؟؟؟با تشکر از شما
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
در مورد انتخاب آگاهانه و مناسب برای ازدواج موارد مختلفی باید چک شود که اختلاف سنی فقط یکی از آن موارد است، توصیه می شود بمنظور بررسی همه جانبه تر شرایط شما و خواستگارتان برای یک انتخاب آگاهانه و مناسب از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.
butterfly
2021-06-04سلام
وقت بخیر
من همیشه ترس از دست دادن عزیزانم رو دارم طوریکه امکان نداره ۱ شب بدون ترس و استرس اینکه فردا برای کی چه اتفاقی میفته ، سرمو رو بالش بزارم
ممنون میشم اگر کاری هست که انجام بدم تا این فکر از سرم بره رو بهم بگید.
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
از مهم ترین دلایل ترس از دست دادن اطرفیان شما می تواند اضطراب مرگ و ترس از تنهایی در شما باشد که این موارد باید بطور مبسوط درباره شان صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
Samin
2021-06-04منی که همیشه و تا همین یک سال پیش توی همه کارا پیش قدم میشدم و دل و جرئت هر تغییری توی خودم ،زندگیم و ارتباطم یا دیگران و داشتم و عاشقم خودم بودم الان یک ساله که کاملا بی انگیزه ام دیگه اون ادم قبلی نیستم و خودمو خیلی دست کم میگیرم انگار هرکاری که میخوام بکنم پیش خودم میگم تهش که چی؟ واسه خودم وقت میزارم ولی نه اونقدری ک باید اندازه قبل نیست و این باعث شده که حتی حرف های دورو بریام اذیتم کنه ولی آدم به شدت درونگرایی هستم و هیچوقت به روم نیاوردم و اولین باره که مطرح میکنم
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
باتوجه به تجارب گذشته تان باید درباره علل بی انگیزی تان و جستجویی که برای معنا زندگی تان دارید، بحث شود تا با مشخص شدن آنها، بتوانید معنایی جدید را در زندگی تان و بدنبال آن انگیزه ای مضاعف را به ارمغان آورید. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.
fateme
2021-06-04سلام .راستش چندوقتی هست حس میکنم دچار افسردگی شدم وشورونشاط قبلم رو ندارم وشرایط واوضاع کرونا وتوخونه موندن بدتر کرده همه چیز رو وبه زندگی زناشویی اسیب میزنه
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
اینکه شما دچار افسردگی شدید یا نه نیازمند تشخیص روانشناس است، چون در صورت وجود افسردگی ضرورت دارد دلایل وجود افسردگی تان دقیقا روشن شود و فرایند درمانی آن طی شود
محمد مهدی فتحعلیان
2021-06-04سلام وقتتون بخیر من چند وقته خیلی سخت خوابم میبره حتی اگر هم خسته یا کم خوابم باشم بازم خوابم نمیبره به صورتی که باید ۳،۴ ساعت تو رخت خواب باشم تا خوابم ببره
محمد مهدی فتحعلیان
2021-06-04سلام وقتتون بخیر من چند وقته با این که خیلی خسته ام خوابم نمیبره و تا صب بیدارم یعنی باید ۳،۴ ساعت تو رخت خواب باشم تا خوابم ببره
aranjbar
2021-06-05با سلام و احترام
باتوجه به طرح مشکل، بنظر می آید ترس و اضطراب احتمالی موجب بی خوابی شما می شود که حل کردن این مشکل نیاز به این دارد منشا ترس و اضطراب احتمالی مشخص شود تا مشکل حل شود. بدین منظور توصیه می شود از جلسات مشاوره استفاده کنید.