با سلام و احترام
در مکانی مناسب و آرام قرار بگیرید .مطالب را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهید .هشدارها و اعلانات تلفن همراه را خاموش کنید.هر بار که متنی را بدون حواس پرتی مطالعه کردید به خود پاداش دهید تا انگیزه بگیرید.
با سلام و احترام
اعتماد به نفس یعنی تفکر مثبت نسبت به خودتان و توانایی هایتان .
از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید و تکنیک هایی در این خصوص فرا بگیرید.از ترس هایتان فرار نکنید و با آنها مواجه شوید .از آیینه برای تمرین اینکه در جمع صحبت کنید بهره بگیرید.تکنیک نه گفتن را بیاموزید.
با سلام و احترام
شناخت بیشتری از خانواده همسرتان پیدا کنید و حد و حدود ها را مشخص کنید و از فرصت های جدید برای بهبود روابط و ساختن خاطرات خوش استفاده کنید .به آنها احترام بگذارید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
این ترس ها ریشه در دوران کودکی دارند زمانی که ما اولین بار ترس را تجربه کردیم.نگرشتان به تاریکی را اصلاح کنید و به طور تدریجی خود را به ماندن خوابیدن در تارکی عادت دهید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
سلام در مورد فرزند اول که پسر بچه هفت ساله است با وجود آمدن فرزند دوم که دختر هشت ماه است سوال دارم چه رفتاری بکنم تا پسرم حساس نشه وگاهی اوقات لجبازی نکنه
با سلام و احترام آگاهی از این که حسادت در کودکان امری طبیعی است باعث میشود خانواده ها با آرامش بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کنند .از زمان های خالی برای برای وقت گذاشتن بیشتر به فرزند اول استفاده کنید و با دادن مسئولیت هایی از قبیل مراقبت و نگه داری از فرزند دوم مسئولیت پذیری را در او تقویت کنید .
با سلام و احترام
برای حفاظت خودتون باید حد و مرز تعیین کنید به خصوص در محیط کاری و اگر دیگران بخواهند از آنها عبور کنند باید تذکر داده شود .برای حصول نتیجه بهتر میتوانید از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
اعتماد به نفس از نیازهای مهم هر فردیست.به آراستگی خود برسید .از تکنیک آیینه برای تمرین صحبت کردن در جمع استفاده کنید .ورزش منظم و روزانه داشته باشید و با استفاده از مدیتیشن از افکار منفی خلاص شوید.
با سلام و احترام
استراتژی و رویکرد شما به حل مسائل و مشکلات مشخص کننده نتیجه کار شماست.با شناسایی مشکلات راه کارهای ممکن را فهرست کنید .و برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
من مدتی هست که احساس میکنم نمیتونم روابط دوستی مو حفظ کنم و با کوچکترین تنشی رابطه دوستی مو خاتمه میدم در واقع آستانه تحملم برای درک و تحمل رفتار طرف مقابلم به شدت پایین اومده چطور میتونم این مشکل رو حل کنم
با تشکر
با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل خشم شما ریشه یابی شود که میتواند از عوامل زیادی نشات داشته باشد .شنونده خوب بودن یکی از پایه های اصلی روابط موفق است .هنگام بروز اختلاف آرامش خود را حفظ کرده و با قضیه منصفانه برخورد کنید .
با سلام و احترام
اعتماد به نفس یعنی تفکر مثبت نسبت به خودتان و توانایی هایتان .
از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید و تکنیک هایی در این خصوص فرا بگیرید.از ترس هایتان فرار نکنید و با آنها مواجه شوید .از آیینه برای تمرین اینکه در جمع صحبت کنید بهره بگیرید.تکنیک نه گفتن را بیاموزید.
سلام …من به فرزند اولم توجه بیش از حد میکردم حالا با وجود فرزند دوم به مشکل خوردم که چطوری رفتاری برابر با پسر هفت ساله ودختر هشت ماهه داشته باشم که پسرم حساس نشه
با سلام و احترام
تولد فرزند دوم تاثیرات زیادی بر کل خانواده بویژه فرزند اول دارد.فرزند اول مدتی تنها فرزند خانواده بوده است و در آن مدت تمام توجه والدین را به خود اختصاص می داده است. با تولد فرزند دوم، این حالتی که طبیعی بنظر می رسیده، ناگهان از بین می رود.سعی کنید به هر دو توجه کنید . بگذارید فرزند اولتان هم وقتی دومی را شیر می دهید، در تختان جای بگیرد.
– مراقب باشید که مهمانان فقط به نوزاد توجه نکنند و برای اولی نیز هدیه ایی همراه بیاورند.از زمانهایی که فرزند دوم خواب است برای توجه تمام به فرزند اول استفاده کنید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
سوال من در مورد کنترل خشم در خانه می باشد، یعنی در زمانی که اتفاقی بر خلاف میل شما اتفاق می افتد که در او زمان ممکنه کنترل خود را است دست بدهید و ممکنه باعث پرخاشگری و یا داد و فریاد شود. (مریم اکبری)
با سلام و احترام
خشم در برابر اتفاقات و یا رفتارهای خاص میتواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد زمانی که شما اولین ها(رفتارها و اتفاقات) را در آن زمان تجربه کردید و عکس العملی داشتید و الان هم در بزرگسالی با کمی تفاوت همان عکس العمل ها را بروز میدهید.رفتار بر خلاف میل شما ممکن است کمبود توجه را در شما بیدار کند و خشم را بروز دهید .برای ریشه یابی عمیق این موارد توصیه میکنم از خدمات مشاوره راهنمایی بگیرید.
با سلام و احترام
با همسرتان صحبت کنید و دلایل این رفتار و خشم همسرتان را جویا شوید .از او درخواست کنید با شما محترمانه صحبت کند و بگوئید به ایشان که زمانی که به شما احترام میگذارد احساس خیلی خوبی نسبت به همسرتان و زندگی مشترک تان دارید .برای ریشه یابی این مشکل بهره مندی از خدمات مشاوره را پیشنهاد میکنم.
باعرض سلام خدمت شما مشکل من نظم زیاد، اینکه هر چیزی سرجایش نباشه عصبی میشم و نسبت به نظافت بیرون منزل وحتی جایی که مهمان باشم کثیف باشه اذیت میشم . لطفاً راهنمایی کنید (مریم اکبری)
با سلام و احترام
هرگونه فکر، تصویر یا نشخوار ذهنی یا احساس اضطرار که ناخواسته وارد ذهن شما میشود و ایجاد مزاحمت میکند را وسواس در نظر میگیریم که ماهیت آزاردهنده و مهاجم دارد. گاهی این وسواسها میتوانند منجر به اجبار شوند. توصیه دارم سبک زندگی خود را تغییر داده و برای مدیریت استرس خود تکنیک تنفس عمیق را فرا بگیرید. ورزش منظم داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید
زنی هستم ۴۰ساله…اززندگی متاهلیم ۲۵سال میگذرد..دراین چندین سال با مشکلات خیلی زیادی مواجه بودیم و هستیم …در چندسال اخیر همسرم زمانی ک کار اشتباه و غلطی انجام میدهد ک این اشتباه از طرف همسرم بطور مداوم انجام میشود … مشکل اول اینکه چرا یک اشتباه را چندین بار تکرار میکند بااینکه نتیجه ی آن کار ضربه های زیادی را بخود و خانواده اش وارد کرده ؟؟
ومشکل دوم اینکه وقتی برای انجام چندین بار اشتباه ،باهاش برخورد میکنم،بااینکه همسرم میدونه کارش اشتباه بوده و حق رو به من میده …اما بجای اینکه بیاد دلجویی کنه یا عذر خواهی کنه ،بیشتر میره تو خلوت خودش ..بقول خودش میگه احساس میکنم اینطوری برات بهتره …در عین اینکه وقتی من باهاش قهر میکنم معلومه که داره خیلی عذاب میکشه
با سلام و احترام
از آنجایی که بسیاری از اختلافات زوجین از عدم درک صحیح ناشی میشود پیشنهاد دارم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فرا بگیرید تا بتوانید ارتباط صحیحی برقرار کرده و تعارضات را کاهش دهید .برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح استفاده از خدمات مرکز مشاوره را پیشنهاد میکنم .
سلام،آقاهستم ۳۴ ساله،همسرم میلی به رفت وآمد باخانواده من را ندارد و مدام سر این قضیه دعوا داریم،یک پسر دوساله دارم،میخواهم طلاق بگیریم برای همین موضوع ،لطفا راهنمایی بفرمایید؟
با سلام و احترام
خشم همسر شما و عدم تمایل ایشان به ارتباط با خانواده شما نیاز به ریشه یابی و علت یابی دارد.اگر به بحث هایتان با همسرتان دقت داشته باشد متوجه خواهید شد که بیشتر اختلافات از عدم ارتباط صحیح کلامی ناشی میشود توصیه میکنم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فرا بگیرید و برای ریشه یابی عمیق و حل تعارضات زناشویی خود از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
برنامه خواب خود را منظم کنید و هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب روید و صبح ساعت مشخصی بیدار شوید .فعالیت فیزیکی منظم روزانه داشته باشید .بیدار در تخت دراز نکشید و میتوانید قبل از خواب مطالعه داشته و یا به موسیقی گوش کنید .
با عرض سلام خدمت شما،مشکل من داشتن نظم در کارها و نظافت حتی کثیفی بیرون از منزل منو عذاب می دهد یا خونه ی کسی برم و نامرتب باشه اذیت میشم اگه میشه راهنمایی بفرمایید.
با سلام و احترام
هرگونه فکر، تصویر یا نشخوار ذهنی یا احساس اضطرار که ناخواسته وارد ذهن شما میشود و ایجاد مزاحمت میکند را وسواس در نظر میگیریم که ماهیت آزاردهنده و مهاجم دارد. گاهی این وسواسها میتوانند منجر به اجبار شوند. توصیه دارم سبک زندگی خود را تغییر داده و برای مدیریت استرس خود تکنیک تنفس عمیق را فرا بگیرید. ورزش منظم داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
این مشکل میتواند دلایل زیادی داشته باشد یکی از دلایل خواب نا آرام شما درگیریهای فکری زیاد در طول روز میتواند باشد و فکرهای عجیب و غریب نیز نشان از اضطراب دارد که برای ریشه یابی بهتر این موارد توصیه میکنم از خدمات مشاوره راهنمایی بگیرید.
با سلام و احترام
نداشتن خواب کافی و استرس و گاهی بیش فعالی میتواند از دلایل حواس پرتی باشد .با فکر کردن به دو الی سه کار مهم میزان آشفتگی و پراکندگی برنامه روزانه خود را کاهش دهید و در زمان انجام کارها تنها روی کوچکترین بخش از کار خود تمرکز داشته باشید.
با سلام و احترام
نا امیدی احساسی با فقدان امید و خوش بینی است و میتواند دلایل زیادی داشته باشد .توصیه میشود غلبه بر منفی گرایی داشته باشید و برای توانایی های خود ارزش قائل شوید و احساسات خود را بروز داده .از راههای مفید تخلیه احساسات نوشتن میباشد.
همیشه برنامه ریزی میکنم و خیلیم مشتاقم به انجامش ولی هیچوقت عملی نمیکنم برنامه هامو و خیلی هم از این بابت عصبانی میشم که چرا انجام ندادم ولی باز هم باعث نمیشه که انحام بدم
با سلام و احترام
درباره اهمال کاری و دلایل آن نیاز هست بطور کامل صحبت شود که از کی و در چه موقعیت هایی برای شما اتفاق می افتد تا برنامه های درمانی آن با کمک روانشناس در اختیار شما قرار بگیرد.
با سلام و احترام
دلایل اضطراب مرگ شما می تواند دلایل مختلفی در گذشته و حال شما داشته باشد که این موارد باید بطور مبسوط درباره شان صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
با سلام و احترام
زود رنجی شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زودرنجی تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
با سلام و احترام
زود رنجی شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زودرنجی تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
با سلام بنده فوق لیسانس دارم و در حال حاضر در یک اداره کار می کنم. حقیقتا مشکل اساسی من کم رویی و عدم اعتماد به نفس و مشکل در ارتباط با همکاران و دوست شدن با همکارام هستش. از این وضعیت کلافه شدم و حتی وقتی که درخواستی از مدیرم دارم با حالت ضعف و حقارت و دستپاچگی و صدای آروم بهشون میگم. واقعا خیلی اذیت میشم کمکم کنید من باید چیکار کنم؟؟(محمد فعال)
با سلام و احترام
عدم جرات ورزی باعث نتوانستن دفاع کردن از خودتان می شود که بمنظور رهایی از این وضعیت شما باید به دلایل عدم اعتماد به نفس تان آگاه بشوید که بخشی از آن در تجربیات گذشته شما نشأت می گیرد، همچنین نیاز دارید تکنیک های افزایش جرات ورزی و اعتماد به نفس را با تمرین و تکرار در جلسات مشاوره فرا بگیرید.
با سلام و احترام
کمال گرایی شما برای انجام دادن کارها به بهترین شکل ممکن، موجب بهم ریختن افکار شما در انجام کارها و بدنبال آن اضطراب را برای شما بوجود میآورد که این مسائل در وهله اول نیازمند ریشه یابی و در ادامه فرا گرفتن مهارت های لازم برای عبور از موقعیت های این چنینی است.
به همین منظور توصیه می شود، برای پشت سرگذاشتن این مشکلات به متخصص روانشناسی مراجعه کنید.
سلام وقتتون بخیر
من برای انجام دادن یکسری کارها
و درس خواندن در بیشتر مواقع نمیتوانم خوب تمرکز کنم و حواسم پرت میشود
و کار را به درستی انجام نمیدهم
ممنون میشم در خصوص تمرکز من را راهنمایی کنید
با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل نداشتن تمرکز و وجود افکار مزاحم در حین مطالعه شناسایی شود تا باتوجه به این موارد متخصص از طریق تکنیک های تمرکزی مثل توقف فکر با شما برای رفع کردن این مشکل کار کند.
سلام
من جوان ۲۵ ساله هستم خیلی سال هست تقریبا عصبی هستم و زود جوش میارم
برای کنترل کردنش هم تلاش کردم نشد
هم خودم هم اطرافیان دارن اذیت میشن.
ممنون میشم راهنمایی کنین
با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند بدلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان در موقعیت های مختلف در شما و حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد زندگی تان باشد که البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکلات بدست بیاید.
Comments (2,668)
مهدیه دهقان
2021-06-09با سلام
مشکل من بی دقتی موقع درس خواندن هست ممنون می شم راهنمایی کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
در مکانی مناسب و آرام قرار بگیرید .مطالب را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهید .هشدارها و اعلانات تلفن همراه را خاموش کنید.هر بار که متنی را بدون حواس پرتی مطالعه کردید به خود پاداش دهید تا انگیزه بگیرید.
مهدیه دهقان
2021-06-09باسلام
مشکل من استرس گرفتن برای صحبت کردن در جمع هست ممنون می شم راهنمایی کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
اعتماد به نفس یعنی تفکر مثبت نسبت به خودتان و توانایی هایتان .
از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید و تکنیک هایی در این خصوص فرا بگیرید.از ترس هایتان فرار نکنید و با آنها مواجه شوید .از آیینه برای تمرین اینکه در جمع صحبت کنید بهره بگیرید.تکنیک نه گفتن را بیاموزید.
فریبا
2021-06-09چگونه باخانواده همسر یک رابطی صمیمی داشته باشیم .و این که توجه همسر را به خود جلب کنیم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
شناخت بیشتری از خانواده همسرتان پیدا کنید و حد و حدود ها را مشخص کنید و از فرصت های جدید برای بهبود روابط و ساختن خاطرات خوش استفاده کنید .به آنها احترام بگذارید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
saeedeh.dehghan
2021-06-09باسلام. چند وقتی هست که احساس ترس دارم.مخصوصا در شب اگر تنها باشم. این موضوع قبلا برام وجود نداشت و نمیدونم از کجا سرچشمه گرفته.مرسی از راهنماییتون.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
این ترس ها ریشه در دوران کودکی دارند زمانی که ما اولین بار ترس را تجربه کردیم.نگرشتان به تاریکی را اصلاح کنید و به طور تدریجی خود را به ماندن خوابیدن در تارکی عادت دهید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
فاطمه
2021-06-09سلام در مورد فرزند اول که پسر بچه هفت ساله است با وجود آمدن فرزند دوم که دختر هشت ماه است سوال دارم چه رفتاری بکنم تا پسرم حساس نشه وگاهی اوقات لجبازی نکنه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام آگاهی از این که حسادت در کودکان امری طبیعی است باعث میشود خانواده ها با آرامش بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کنند .از زمان های خالی برای برای وقت گذاشتن بیشتر به فرزند اول استفاده کنید و با دادن مسئولیت هایی از قبیل مراقبت و نگه داری از فرزند دوم مسئولیت پذیری را در او تقویت کنید .
ندا
2021-06-09با سلام
چطور میشه با رئیسی که قصد رابطه نا متعارف باهات داره برخورد کرد؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
برای حفاظت خودتون باید حد و مرز تعیین کنید به خصوص در محیط کاری و اگر دیگران بخواهند از آنها عبور کنند باید تذکر داده شود .برای حصول نتیجه بهتر میتوانید از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
melika (دهقان)
2021-06-09سلام. خسته نباشین. من جدیدا احساس عدم اعتماد به نفس میکنم. مخصوصا در جمع های غریب که باید کاری رو انجام بدم. میشه راهنماییم کنین.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
اعتماد به نفس از نیازهای مهم هر فردیست.به آراستگی خود برسید .از تکنیک آیینه برای تمرین صحبت کردن در جمع استفاده کنید .ورزش منظم و روزانه داشته باشید و با استفاده از مدیتیشن از افکار منفی خلاص شوید.
ندا
2021-06-09با سلام و احترام
من با همکارم در محیط کار مشکل اساسی دارم و ایشون به شدت رفتار بچه گانه دارن
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
استراتژی و رویکرد شما به حل مسائل و مشکلات مشخص کننده نتیجه کار شماست.با شناسایی مشکلات راه کارهای ممکن را فهرست کنید .و برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
ندا
2021-06-09با سلام و احترام
من مدتی هست که احساس میکنم نمیتونم روابط دوستی مو حفظ کنم و با کوچکترین تنشی رابطه دوستی مو خاتمه میدم در واقع آستانه تحملم برای درک و تحمل رفتار طرف مقابلم به شدت پایین اومده چطور میتونم این مشکل رو حل کنم
با تشکر
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل خشم شما ریشه یابی شود که میتواند از عوامل زیادی نشات داشته باشد .شنونده خوب بودن یکی از پایه های اصلی روابط موفق است .هنگام بروز اختلاف آرامش خود را حفظ کرده و با قضیه منصفانه برخورد کنید .
Melika (دهقان)
2021-06-09خسته نباشین. من اعتماد به نفسم جدیدا کم شده.مخصوصا برای کارهایی که در جمع غریب باید انجام بدم.میشه راهنماییم کنین؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
اعتماد به نفس یعنی تفکر مثبت نسبت به خودتان و توانایی هایتان .
از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید و تکنیک هایی در این خصوص فرا بگیرید.از ترس هایتان فرار نکنید و با آنها مواجه شوید .از آیینه برای تمرین اینکه در جمع صحبت کنید بهره بگیرید.تکنیک نه گفتن را بیاموزید.
فاطمه
2021-06-09سلام …من به فرزند اولم توجه بیش از حد میکردم حالا با وجود فرزند دوم به مشکل خوردم که چطوری رفتاری برابر با پسر هفت ساله ودختر هشت ماهه داشته باشم که پسرم حساس نشه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
تولد فرزند دوم تاثیرات زیادی بر کل خانواده بویژه فرزند اول دارد.فرزند اول مدتی تنها فرزند خانواده بوده است و در آن مدت تمام توجه والدین را به خود اختصاص می داده است. با تولد فرزند دوم، این حالتی که طبیعی بنظر می رسیده، ناگهان از بین می رود.سعی کنید به هر دو توجه کنید . بگذارید فرزند اولتان هم وقتی دومی را شیر می دهید، در تختان جای بگیرد.
– مراقب باشید که مهمانان فقط به نوزاد توجه نکنند و برای اولی نیز هدیه ایی همراه بیاورند.از زمانهایی که فرزند دوم خواب است برای توجه تمام به فرزند اول استفاده کنید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
رضا فاضلی
2021-06-09با سلام
سوال من در مورد کنترل خشم در خانه می باشد، یعنی در زمانی که اتفاقی بر خلاف میل شما اتفاق می افتد که در او زمان ممکنه کنترل خود را است دست بدهید و ممکنه باعث پرخاشگری و یا داد و فریاد شود. (مریم اکبری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
خشم در برابر اتفاقات و یا رفتارهای خاص میتواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد زمانی که شما اولین ها(رفتارها و اتفاقات) را در آن زمان تجربه کردید و عکس العملی داشتید و الان هم در بزرگسالی با کمی تفاوت همان عکس العمل ها را بروز میدهید.رفتار بر خلاف میل شما ممکن است کمبود توجه را در شما بیدار کند و خشم را بروز دهید .برای ریشه یابی عمیق این موارد توصیه میکنم از خدمات مشاوره راهنمایی بگیرید.
حسین
2021-06-09سلام.خانممم خیلی حاظر جوابه و هیچ احترامی برای من قائل نیست چیکار کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
با همسرتان صحبت کنید و دلایل این رفتار و خشم همسرتان را جویا شوید .از او درخواست کنید با شما محترمانه صحبت کند و بگوئید به ایشان که زمانی که به شما احترام میگذارد احساس خیلی خوبی نسبت به همسرتان و زندگی مشترک تان دارید .برای ریشه یابی این مشکل بهره مندی از خدمات مشاوره را پیشنهاد میکنم.
فرشته اکبری
2021-06-09باعرض سلام خدمت شما مشکل من نظم زیاد، اینکه هر چیزی سرجایش نباشه عصبی میشم و نسبت به نظافت بیرون منزل وحتی جایی که مهمان باشم کثیف باشه اذیت میشم . لطفاً راهنمایی کنید (مریم اکبری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
هرگونه فکر، تصویر یا نشخوار ذهنی یا احساس اضطرار که ناخواسته وارد ذهن شما میشود و ایجاد مزاحمت میکند را وسواس در نظر میگیریم که ماهیت آزاردهنده و مهاجم دارد. گاهی این وسواسها میتوانند منجر به اجبار شوند. توصیه دارم سبک زندگی خود را تغییر داده و برای مدیریت استرس خود تکنیک تنفس عمیق را فرا بگیرید. ورزش منظم داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید
فاطمه محمدی
2021-06-09زنی هستم ۴۰ساله…اززندگی متاهلیم ۲۵سال میگذرد..دراین چندین سال با مشکلات خیلی زیادی مواجه بودیم و هستیم …در چندسال اخیر همسرم زمانی ک کار اشتباه و غلطی انجام میدهد ک این اشتباه از طرف همسرم بطور مداوم انجام میشود … مشکل اول اینکه چرا یک اشتباه را چندین بار تکرار میکند بااینکه نتیجه ی آن کار ضربه های زیادی را بخود و خانواده اش وارد کرده ؟؟
ومشکل دوم اینکه وقتی برای انجام چندین بار اشتباه ،باهاش برخورد میکنم،بااینکه همسرم میدونه کارش اشتباه بوده و حق رو به من میده …اما بجای اینکه بیاد دلجویی کنه یا عذر خواهی کنه ،بیشتر میره تو خلوت خودش ..بقول خودش میگه احساس میکنم اینطوری برات بهتره …در عین اینکه وقتی من باهاش قهر میکنم معلومه که داره خیلی عذاب میکشه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
از آنجایی که بسیاری از اختلافات زوجین از عدم درک صحیح ناشی میشود پیشنهاد دارم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فرا بگیرید تا بتوانید ارتباط صحیحی برقرار کرده و تعارضات را کاهش دهید .برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح استفاده از خدمات مرکز مشاوره را پیشنهاد میکنم .
سعید جباری
2021-06-09سلام،آقاهستم ۳۴ ساله،همسرم میلی به رفت وآمد باخانواده من را ندارد و مدام سر این قضیه دعوا داریم،یک پسر دوساله دارم،میخواهم طلاق بگیریم برای همین موضوع ،لطفا راهنمایی بفرمایید؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
خشم همسر شما و عدم تمایل ایشان به ارتباط با خانواده شما نیاز به ریشه یابی و علت یابی دارد.اگر به بحث هایتان با همسرتان دقت داشته باشد متوجه خواهید شد که بیشتر اختلافات از عدم ارتباط صحیح کلامی ناشی میشود توصیه میکنم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فرا بگیرید و برای ریشه یابی عمیق و حل تعارضات زناشویی خود از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
HosseinD
2021-06-09سلام خسته نباشید
من شب ها به سختی خوابم میبره و دائما از خواب میپرم. برای راحت تر خوابیدن باید چیکار کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
برنامه خواب خود را منظم کنید و هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب روید و صبح ساعت مشخصی بیدار شوید .فعالیت فیزیکی منظم روزانه داشته باشید .بیدار در تخت دراز نکشید و میتوانید قبل از خواب مطالعه داشته و یا به موسیقی گوش کنید .
مریم اکبری
2021-06-09با عرض سلام خدمت شما،مشکل من داشتن نظم در کارها و نظافت حتی کثیفی بیرون از منزل منو عذاب می دهد یا خونه ی کسی برم و نامرتب باشه اذیت میشم اگه میشه راهنمایی بفرمایید.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
هرگونه فکر، تصویر یا نشخوار ذهنی یا احساس اضطرار که ناخواسته وارد ذهن شما میشود و ایجاد مزاحمت میکند را وسواس در نظر میگیریم که ماهیت آزاردهنده و مهاجم دارد. گاهی این وسواسها میتوانند منجر به اجبار شوند. توصیه دارم سبک زندگی خود را تغییر داده و برای مدیریت استرس خود تکنیک تنفس عمیق را فرا بگیرید. ورزش منظم داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
حسن دهقان
2021-06-08سلام من خواب ناآروم دارم.فکرهای عجیبی میاد به خوابم که آشفته میکنه منو.چاره کار چیه؟؟؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
این مشکل میتواند دلایل زیادی داشته باشد یکی از دلایل خواب نا آرام شما درگیریهای فکری زیاد در طول روز میتواند باشد و فکرهای عجیب و غریب نیز نشان از اضطراب دارد که برای ریشه یابی بهتر این موارد توصیه میکنم از خدمات مشاوره راهنمایی بگیرید.
حسن دهقان
2021-06-08سلام من مشکل حواس پرتی دارم.اکثر موضوعات و گفته های دیگران رو یادم میره یا اینکه با تاخیر زیاد به یاد میارم.چجوری میتونم حلش کنم؟؟؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
نداشتن خواب کافی و استرس و گاهی بیش فعالی میتواند از دلایل حواس پرتی باشد .با فکر کردن به دو الی سه کار مهم میزان آشفتگی و پراکندگی برنامه روزانه خود را کاهش دهید و در زمان انجام کارها تنها روی کوچکترین بخش از کار خود تمرکز داشته باشید.
فاطمه تربتی(ازطرف دهقان)
2021-06-08سلام خانوم دکتر من جدیدا خیلی بی حوصله شدم. حس میکنم ناامیدم. راه حل رفعش چیه؟؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
نا امیدی احساسی با فقدان امید و خوش بینی است و میتواند دلایل زیادی داشته باشد .توصیه میشود غلبه بر منفی گرایی داشته باشید و برای توانایی های خود ارزش قائل شوید و احساسات خود را بروز داده .از راههای مفید تخلیه احساسات نوشتن میباشد.
F عبداللهی (از طرف دهقان)
2021-06-08همیشه برنامه ریزی میکنم و خیلیم مشتاقم به انجامش ولی هیچوقت عملی نمیکنم برنامه هامو و خیلی هم از این بابت عصبانی میشم که چرا انجام ندادم ولی باز هم باعث نمیشه که انحام بدم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
درباره اهمال کاری و دلایل آن نیاز هست بطور کامل صحبت شود که از کی و در چه موقعیت هایی برای شما اتفاق می افتد تا برنامه های درمانی آن با کمک روانشناس در اختیار شما قرار بگیرد.
Fatima dehghan
2021-06-08ترس بیش از حد از مرگ دارم به طوری که نمیتونم خیلی از کارهای هیجان انگیز تو شهربازی رو انجام بدم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
دلایل اضطراب مرگ شما می تواند دلایل مختلفی در گذشته و حال شما داشته باشد که این موارد باید بطور مبسوط درباره شان صحبت شود تا دلایل اضطراب شما روشن و راه های برون رفت آن هم مشخص گردد.
فائزه دهقان
2021-06-08سلام من زودرنج هستم.و هرچیزی که دیگران میگویند ناراحت میشم و کینه به دل میگیرم.ممنون میشم کمک کنین
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
زود رنجی شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زودرنجی تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
فائزه دهقان
2021-06-08سلام. من بسیار زودرنج هستم و دیگران هرچیزی بمن میگن سریع ناراحت میشم و کینه به دل میگیرم.ممنون میشم کمکم کنین؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
زود رنجی شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زودرنجی تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
س.دهقان
2021-06-08سلام
من چندوقتی هست مشکل اعصاب و روان دارم و خیلی زود اعصابم بهم ریخته میشه و باهمه دعوا میکنم
میخواستم اگر ممکنه راهنمایم کنید
ممنون
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند دلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان، نبود مهارت کنترل خشم و وجود افکار غیرمنقطی در موقعیت هایی که اوضاع مساعد برای شما نیست، باشد. برای کاهش زود عصبانی شدن تان و از بین رفتن آن نیازمند دریافت مهارت های لازم می باشید که این مهم با یادگیری و تمرین و تکرار اتفاق می افتد.
زمانی
2021-06-08با سلام بنده فوق لیسانس دارم و در حال حاضر در یک اداره کار می کنم. حقیقتا مشکل اساسی من کم رویی و عدم اعتماد به نفس و مشکل در ارتباط با همکاران و دوست شدن با همکارام هستش. از این وضعیت کلافه شدم و حتی وقتی که درخواستی از مدیرم دارم با حالت ضعف و حقارت و دستپاچگی و صدای آروم بهشون میگم. واقعا خیلی اذیت میشم کمکم کنید من باید چیکار کنم؟؟(محمد فعال)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
عدم جرات ورزی باعث نتوانستن دفاع کردن از خودتان می شود که بمنظور رهایی از این وضعیت شما باید به دلایل عدم اعتماد به نفس تان آگاه بشوید که بخشی از آن در تجربیات گذشته شما نشأت می گیرد، همچنین نیاز دارید تکنیک های افزایش جرات ورزی و اعتماد به نفس را با تمرین و تکرار در جلسات مشاوره فرا بگیرید.
سارا دهقان
2021-06-08سلام من آدم استرسی هستم و حتی اگه یه برنامه زندگی اونجوری باید پیش نره دچار استرس و اضطراب میشم و به شدت فکرم درگیرش میشه .
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
کمال گرایی شما برای انجام دادن کارها به بهترین شکل ممکن، موجب بهم ریختن افکار شما در انجام کارها و بدنبال آن اضطراب را برای شما بوجود میآورد که این مسائل در وهله اول نیازمند ریشه یابی و در ادامه فرا گرفتن مهارت های لازم برای عبور از موقعیت های این چنینی است.
به همین منظور توصیه می شود، برای پشت سرگذاشتن این مشکلات به متخصص روانشناسی مراجعه کنید.
مهشاد دهقان
2021-06-08سلام وقتتون بخیر
من برای انجام دادن یکسری کارها
و درس خواندن در بیشتر مواقع نمیتوانم خوب تمرکز کنم و حواسم پرت میشود
و کار را به درستی انجام نمیدهم
ممنون میشم در خصوص تمرکز من را راهنمایی کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
ابتدا باید دلایل نداشتن تمرکز و وجود افکار مزاحم در حین مطالعه شناسایی شود تا باتوجه به این موارد متخصص از طریق تکنیک های تمرکزی مثل توقف فکر با شما برای رفع کردن این مشکل کار کند.
علیرضا دهقان
2021-06-08سلام
من جوان ۲۵ ساله هستم خیلی سال هست تقریبا عصبی هستم و زود جوش میارم
برای کنترل کردنش هم تلاش کردم نشد
هم خودم هم اطرافیان دارن اذیت میشن.
ممنون میشم راهنمایی کنین
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-08با سلام و احترام
زود عصبانی شدن شما می تواند بدلایل مختلفی همچون نبود مهارت تنظیم هیجان در موقعیت های مختلف در شما و حساسیت تان نسبت به بایدها و نبایدها در ارتباطات تان بدلیل وجود باورهای غیرمنطقی در پس هر رویداد زندگی تان باشد که البته هر کدام از این موارد متضمن بررسی دقیق تر از زوایای مختلف شخصیتی شما است تا به راه حل منطقی برای رفع این مشکلات بدست بیاید.