باسلامم
دختری دارم دچار عارضه عقب ماندگی است باتوجه به سنش هر روز اخلاقش تندتر و زودرنج تر میشود چگونه با تو رفتار کنم که احترام مادر فرزندمان حفظ شود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
مشکلات رفتاری مثل عدم توجه به محیط اطراف، رفتارهای وسواسی و یا کج خلقی در اغلب افراد با ناتوانی های ذهنی مشکلی رایج است. کاردرمانی و هنردرمانی از روشهای بسیار کارامد در افزایش خلق مثبت این افراد است.
سلام و خسته نباشید
من مشکل بزرگی که دارم این که نمیتونم به کسی نه بگم حتی اگه اون کاری که از من میخوان نتونم انجام بدم باز هم نه نمیتونم بگم
به نظر شما چیکار باید کنم؟
با سلام و احترام
باید بپذیرید نمیتوانید همه را از خود راضی نگه داشته و برای همه هرکاری را انجام دهید .به جنبه های مثبت نه گفتن توجه کنید که باعث کاهش اضطراب و احساس گناه در شما خواهد شد .از تکنیک های زبان بدن استفاده کنید و بیش از اندازه عذر خواهی نکنید
سلام و وقتتون بخیر
بنده در مراحل ابتدایی ازدواج هستم ولی متاسفانه اصلا از ظاهر و نوع پوشش نامزدم خوشم نمیادو کلا خجالت می کشم باهاش جایی برم و به همین خاطر اصلا کنارش احساس راحتی نمی کنم. با وجود اینکه از نظر بقیه ملاک ها با بنده تناسب نسبی داره ولی باز هم احساس پشیمونی میکنم از انتخابم. لطفا بنده را راهنمایی کنید.
معرف: خانم مریم قادری
با سلام و احترام
پیش از هر چیز باید بدانید ظاهر فردی که انتخاب میکنید از ملاک های اولیه و مهم است و اهمیت دارد که شما به لحاظ فیزیکی و ظاهری طرف مقابلتان را پذیرفته و دوست داشته باشید برای تصمیم گیری و انتخاب صحیح پیشنهاد میکنم حتما از خدمات مشاوره بهره بگیرید و انتخابی آگاهانه داشته باشید .
سلام وقتتون بخیر
من یه خواهر کوچیکتر از خودم دارم که 14 سالشه. درس را رها کرده و میگه علاقه ای به درس خواندن ندارم و تمام وقتش پای فضای مجازی میگذره
میخواستم بدونن چه رفتاری درسته؟ چجوری برخورد کنم؟
با سلام و احترام
تحصیلات یکی ازمهمترین اصول موفقیت است و میتوانید از معایب بلند مدت نداشتن تحصیلات در آینده ایشان را آگاه سازید.همه نوجوانان در بحران مشکلات یکسانی را تجربه نمیکنند به همین دلیل برای شنیدن مشکلات ایشان شنونده خوبی باشید و با برقراری روابط صمیمانه او را تشویق به مطالعه کنید خودتان نمونه خوبی برای او باشید.
با سلام و احترام
مسلما بدون ارزیابی مناسب پاسخ به این سوال ساده نیست.از صفات بارز کودکان تیز هوش توانایی های زبانی و یادگیری آنهاست.پیشنهاد دارم برای مدیریت صحیح هوش فرزند خود از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
در برخی مواقع شکست ها یا خیانت های گذشته میتواند عامل اصلی این مشکل باشد. میتوانید با استفاده از خدمات مرکز مشاوره بر این احساس خود فائق آیید.
سلام. وقتتون بخیر
من یه خواهر کوچیکتر از خودم دارم که 14 سالشه. درس را رها کرده و میگه علاقه ای ندارم که بخوام بخونم و تمام وقتش پای فضای مجازی..
میخواستم بدونم چه برخوردی درسته؟
من حدود پنج سال است که ازدواج کردم تا حالا از زندگیم راضی بودم ولی چند ماهی است که حساس میکنم شوهرم بهم خیانت میکند و پای زن دیگری در میان است تا حالا هیچ مدرکی پیدا نکردم ولی این فکر خیلی آزارم میده تا جایی که بعضی وقتها کنترلم را از دست میدهم و شروع به پرخاش و فریاد میکنم ولی بعدش خودم از رفتارم ناراحت میشوم نمی دانم چطور از این فکر رهایی پیدا کنم.
معرف: حاج آقا فعال
با سلام و احترام
حس کنترل گری در زندگی مشترک آسیب زاست.اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و سعی داشته باشید روی توانایی های فردی خود سرمایه گذاری کنید تا وابستگی شما باعث سردی روابط نباشد.از افکار منفی دوری کنید و به خاطر داشته باشید روابط همیشه مراقبت میخواهد سعی کنید در این زمینه مهارت و آگاهی کسب کنید.
سلام وقت بخیر چطوری میشه با کسی که هیچ همایت و پشتیبانی ازت نمیکنه زندگی کرد. شوهر من هیچوقت طرف من نیس و هنوز مثل دوران کودکیش گوش به فرمان مادر و پدرش هست حتی اگه اونا اشتباه کنن
از طرف خانم حمیده هراسانی
با سلام و احترام
بعد از ازدواج اولویت همسران هستند اما به هیچ عنوان نباید پدر و مادرتان را از خودتان دور کنید. باید به ترتیبی آنها را در جریان زندگی تان قرار دهید که هم خودتان و هم همسرتان از آن راضی باشید. داشتن رابطه عاطفی با والدین برای استحکام خانواده الزامی است. شما و همسرتان می توانید در عین اولویت دادن به همدیگر، آن ارتباط را با والدینتان ایجاد کنید.برای حصول نتیجه صحیح درخواست دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
من از عارضهای بهنام فومو یا ترس از دست دادن رنج میبرم… همیشه با فکر کردن به پایان یافتن یک ماجرا یک مسافرت یک وسیله یا حتی یک ارتباط از درون پریشان هستم و اضطراب دارم از این که عمرم به پایان برسد و همه دنیا را نگشته باشم و تمام ارزوهایم براورده نشود.وسیله ای که دارم به اتمام برسد و دیگر شبیهش را پیدا نکنم .
شب به چندین و چند کافیشاپ مختلف میروم و از هیچکدام لذت نمیبرم به این خاطر که دائم به کافیشاپ دیگری که شاید بهتر است ، فکر میکنم و با خود میگویم حتما آنجا خیلی باحالتر از این کافیشاپ است.
یک وسیله ای خیلی دوست دارم میخرم و در لحظه بعد فکر میکنم نکند چیز بهتری باشد که از دستش داده ام .
یا مثلا با این که از رفتن به شام با همکاران خود خوشحال نمیشوم برای از دست ندادن چیزی همراهیشان میکنم.
این ترس تجربه حس خوب در لحظه شاد بودن را از من گرفته است و همیشه در سردرگمی و گمان کردن به احساسات و لحظه های بهتری که از دست میدهم هستم ..
با سلام و احترام
اختلال فومو صرفا مختص این احساس نیست که شاید میتوانستید در حال حاضر از چیز های بهتری برخوردار باشید، بلکه حس میکنید یک چیز مهم و اساسی را که دیگران در حال تجربه ی آن هستند از دست داده اید.
این موارد هرچیز اعم از مهمانی جمعه شب تا ترفیع در محل کار را شامل میشود اما همیشه همراه با نوعی احساس درماندگی از این است که چیز بزرگی را از دست داده اید.میتوانید دفتر خاطراتی داشته باشید و با نوشتن از میزان استرس خود بکاهید .به جای برقراری ارتباط های مجازی حتما ارتباط های واقعی را تدارک ببینید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
دختری دارم که دچار عارضه عقب افتادگی است و با توجه باسنش هر روز اخلاقش تندتر و زودرنج تر میشود چیکار باید کنم که احترام مادر فرزندی بینمان از بین نرود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
این موضوع میتواند ریشه در دوران کودکی شما داشته باشد زمانی که اولین بار ترس ها را تجربه کردیم.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه پیشنهاد میکنم از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
شناسایی محرکها، به پیش بینی وسواس های عملی شما کمک میکند. با پیش بینی این وسواس ها، قبل از انجام آنها، قادر به کنترلشان خواهید بود. برای مثال اگر رفتار جبری شما شامل بررسی بسته بودن قفلها، پنجرهها یا خاموش بودن وسایل برقی است؛ میتوانید بستن در یا خاموش کردن وسایل را با دقت و توجه بیشتری در همان بار اول انجام دهید.و برای مرتبه بعد فکر چک کردن که به سراغتان آمد با خود بگوئید مرتبه اول دقیق چک کردم و این فکر وسواسی است.
من دچار وسواس فكري هستم و سال هاست با اين مشكل دستو پنجه نرم ميكنم مشكل من افكار و تصاويري است كه مرتبا در ذهنم تكرار ميشوند و خارج از كنترل من هستند و علي رغم ميل من به سراغم مي آيند مثلا وقتي ميخواهم به مسافرت بروم كوله باري از دارو همراه خودم ميبرم وبه جاي فكر به خوشگذروني به اين فكر ميكنم كه ايا در آن مكان پزشك خوب وجود دارد يا نه
يا وقتي به مهموني ميروم مرتبا ميترسم كه حالم بد بشود
و باعث ميشود از آن موقعيت لذت نبرم يا گاهي تصور ميكنم عيب هاي بزرگي روي بدن يا صورتم دارم كه وقتي با ديگران در ميان ميگذرارم با تعجب مرا نگاه ميكنند و اصلا متوجه آن موضوع نشده اند
شب ها موقع خواب حرف هايي كه به ديگران زدم و يا ديگران به من زدند و رفتارهايي كه داشتم را مرور ميكنم و نكته هاي بدي از وسط آنها پيدا ميكنم و با تكرار مداوم آن افكار بسيار عذاب ميكشم. اين مشكلات باعث مي شود از زندگي ام به طور كافي لذت نبردم و زندگي برايم تلخ مي شود
با سلام و احترام
افکار وسواسی شامل افکار، تصاویر یا تکانههای غیر ارادی هستند که بارها و بارها در ذهنتان تکرار میشوند و با این که علاقهای به داشتن چنین افکاری ندارید؛ ولی نمیتوانید آنها را متوقف کنید.پیشنهاد دارم محرک هارا شناسایی کرده وسبک زندگی خود را تغییر دهید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
دختری دارم که دچار عارضه عقب ماندگی است و با توجه به سنش هر روز شرایط بدتری پیدا میکند نمیدانم چگونه با او برخورد کنم که احترام مادر فرزندیمان از بین نرود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
من در طول زندگی و در آغاز جوانی شروع به یه کار کردم و در طول این کار به مشکل خوردم و الان هیچ امیدی دیگ به این زندگی ندارم واز اون موقع به بعد نتونستم خودمو جمع و جور کنم.
معرفی کننده سایت:دانشجو منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
اتفاقات تلخ و شکست ها درد ناک هستند اما به خاطر داشته باشید تجربیاتی برای ما به همراه دارد .به جای اینکه مدام گذشته را مرور کنید و خود را سرزنش کنید که بی حاصل است و باعث میشود در چرخه مرور گذشته و سرزنش خود و نا امیدی گیر کنید .پیشنهاد میکنم از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس بهره بگیرید و با ترس هایتان مواجه شوید.
یه دختر دارم که دچار عارضه عقب ماندگی ذهنی هست با توجه به سنش هر روز شرایط بدتری پیدا میکند نمیدانم چگونه با او برخورد کنم که احترام بینمان از بین نرود
من وهمسرم با توجه شرایط اقتصادی و جامه پیش رو همیشه مضطرب هستیم حتی زمانی که همه چیز هم خوب پیش میره نگرانه اینده پسرم هستیم یا حتی نگرانی واسه ثبت نام مدرسه در زمان کرونا که نکنه بره و مریض بشه یا مربی خوبی نداشته باشه و اونجوری که دلمون میخادبراش رقم نخوره بعضی مواقع انقد مضطربیم که کارها اونجوری باید پیش نمیره و احساس میکنم داریم این حالتا رو به پسرمونم منتقل میکنم
با سلام و احترام
استرس و اضطراب از هیجاناتی شایع در زندگی هستند که برای مقابله با آن میتوان سبک زندگی خود را تغییر دهید با ورزش روزانه و منظم .تغذیه صحیح و داشتن نگرش مثبت و دوری از منفی گرایی و از راههای مفید برای کنترل این هیجانات نوشتن است .پیشنهاد دارم برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
من غزاله هستم دختری 25ساله دانشجوی رشته روانشناسی و شاغل مدت 5سال هست که دچار مشکل توجه و تمرکز هستم ، هر چند در دوره کودکی و نوجوانی هم دچار این مسئله بودم به طوری که در درس و امتحان دچار خلل شدم روی یک خط هم نمی توانم تمرکز کنم و چندین بار باید تکرار کنم .
در محل کار نیز دچار مشکلات زیادی شدم ، و اکثر مسائل رو فراموش می کنم . ذهنم همزمان چندین جای مختلف میره روی ذهنم روی یک موضوع نمی توانم تمرکز کنم شب ها هم از افکار زیاد نمی توانم بخوابم .
من به تازگی به روانپزشک مراجعه کرده ام و پزشک تشخیص ADHD در کودکی و نقص توجه در بزرگسالی داده است ، من درحال حاضر شروع به مصرف دارو به دستور پزشک و انجام تمرین های تقویت توجه و تمرکز کرده ام .
با سلام و احترام
زمانی که صحبت از بیش فعالی می شود بیشتر افراد فکر می کنند که این مورد محدود به دوران کودکی است در حالیکه اصلا اینگونه نیست. بیش فعالی و کم توجهی در بزرگسالان نیز دیده می شود اما نشانه های آن ریشه در کودکی فرد دارد. برای بیشتر افراد، اختلال ADHD بزرگسالان مشکلات بسیار بزرگی ایجاد می کند که می توان آنها را با درمان های مختلف بهبود بخشید. درمان ADHD بزرگسالان با کودکان یکسان است .روند درمان را پی گیری کنید .
با سلام و احترام
دلیل عصبانیت ها و خشم های شما باید ریشه یابی شود و این کناره گیری از اجتماع نیز دلایل زیادی میتواند داشته باشد .مثل ترس ها و اعتماد به نفس پایین .برای ریشه یابی عمیق پیشنهاد دارم از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
با سلام بنده مدتی است که دچار وسواس فکری شده ام و مرتب باید مسائلی از قبیل خاموش بودن وسایل برقی، بسته بودن در و… را چک کنم معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
وسواس وارسی کردن از رایج ترین انواع وسواس است این مشکل ریشه در دوران کودکی دارد.میتوانید اولین بار چک کردن ها را دقیق انجام دهید و بعد از آن هربار فکر وسواسی به سراغ شما آمد به خاطر بیاورید که مرتبه اول خیلی دقیق چک کردید اما برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام . مدت 4ماهه مادرم از دست دادم . افسردگی شدید گرفتم . دلم گریه میخواد و خواب زیاد. دوست ندارم هیچ کاری انجام بدم . تحمل هیچکس ندارم . لطفا بگید چکار کنم
با سلام و احترام
غم بسیار سنگینی است و به یاد داشته باشید که باید خود را بروز دهید و از اینکه باید گریه کنید و غمگین باشید نترسید .شادی اجباری نداریم.زمان کمی گذشته و این احساسات طبیعی میباشد.به خودتان فرصت دهید.
سلام و احترام.
من حس میکنم تو زندگی لجبازم و به صورت یکدنده عمل میکنم.نظر دیگران رو میشنوم ولی انجام نمیدم.دوست دارم کمی منعطف تر باشم تو تصمیم گیری ها.از راهنمایی شما سپاسگزارم
با سلام و احترام
اینکه شما به این خصیصه خود آگاهی دارید و قصد اصلاح دارید بسیار عالیست.به خاطر داشته باشید ممکن است برخی از علایق ما نسبت به دیگران از خودخواهی های ما نشات بگیرد .پیشنهاد میکنم در فعالیت های گروهی شرکت کنید تا هم دلی در گروه باعث منعطف شدن بیشتر شما شود.خیلی از لجبازی های ما ریشه در دوران کودکی ما دارد که نیاز به ریشه یابی عمیق تری دارد.
با سلام و احترام
مرحله به مرحله رشد دختر عزیزتان مهم است و حالات جسمی و روانی هر مرحله با دیگری بسیار فرق دارد و باید از همه آنها اگاه باشید. میدانید که سال های نوجوانی با تمام فراز و نشیب های معروفش نزدیک است. حتی اگر بلوغ هنوز اتفاق نیفتاده.سعی کنید روابطی صمیمانه و محیطی امن برای عبور از این دوران فراهم کنید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام من ۲۴سالمه تو سن کمه پدرمو از دست واین خبر خیلی بد ب من گفته شد و ب تازگی چندتا عزیزو از دست دادم واین ترس از دادن همیشه بامن بوده و الان صدای امبولانس صدای تلفن بد موقع میترسم واسترس دارم
سلام من ۲۴سالمه وب تو سن پایین پدرمو از دست دادم و تو ی تصادف بردازه ک نه سالش بودرو از دست دادم والان همش استرس از دست دادن عزیزامو دارم الان با صدای زنگ تلفن با اژیر امبولانس و خبر بد تلفنایه بی موقع همش استرس دارم همش فک میکنم خبر بدی اتفاق میفته
با سلام و احترام
بیشتر افراد از مرگ یک دوست عزیز در مقطعی از زندگی خود می ترسند . علاوه بر این ، بیشتر افراد در طول زندگی خود ، فقدان عزیزان را تجربه می کنند بدانید که تنها شما نیستید. افراد دیگر نیز می توانند با وضعیت شما همدلی کنند ، زیرا آن ها نیز با ترس از دست دادن عزیزان برخورد کرده اند.سعی کنید روی آنچه میتوانید کنترل کنید متمرکز شوید و مرگ و ترس از دست دادن عزیزان را بپذیرید و با آن مواجه شوید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
سعی کنید با هم دلی و کمک کردن دیگران شروع به تمرین کنید و توقع را از خود دور سازید .سعی کنید در جمع های گروهی فعالیت کنید تا صبوری را بیاموزید.با سپاس گزاری و قدر دانی از کار های کوچک اطرافیانتان میتوانید حس بهتری داشته باشید.
با سلام و احترام
به کلام خود آگاه باشید و هنگام صحبت کردن حتما زمان را در نظر بگیرید .تمرین کنید شنونده خوبی شوید و بیشتر گوش کنید .و در حین گوش کردن به کلام فرد مقابل بدون تعصب فکر کنید.
با سلام و احترام
سعی کنید انعطاف پذیر باشید در زندگی و خود را به لحاظ شخصیتی تقویت کنید تا بتوانید مقابله کنید.برای خود هدف تعیین کنید و از احساسات منفی دور باشید.سعی کنید در لحظه زندگی کنید.
با سلام و احترام
در مکانی مناسب و آرام قرار بگیرید .مطالب را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهید .هشدارها و اعلانات تلفن همراه را خاموش کنید.هر بار که متنی را بدون حواس پرتی مطالعه کردید به خود پاداش دهید تا انگیزه بگیرید.
Comments (2,668)
فاطمه مطهری نژاد
2021-06-10باسلامم
دختری دارم دچار عارضه عقب ماندگی است باتوجه به سنش هر روز اخلاقش تندتر و زودرنج تر میشود چگونه با تو رفتار کنم که احترام مادر فرزندمان حفظ شود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
مشکلات رفتاری مثل عدم توجه به محیط اطراف، رفتارهای وسواسی و یا کج خلقی در اغلب افراد با ناتوانی های ذهنی مشکلی رایج است. کاردرمانی و هنردرمانی از روشهای بسیار کارامد در افزایش خلق مثبت این افراد است.
سکینه از طرف نرگس طوسی
2021-06-10سلام و خسته نباشید
من مشکل بزرگی که دارم این که نمیتونم به کسی نه بگم حتی اگه اون کاری که از من میخوان نتونم انجام بدم باز هم نه نمیتونم بگم
به نظر شما چیکار باید کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
باید بپذیرید نمیتوانید همه را از خود راضی نگه داشته و برای همه هرکاری را انجام دهید .به جنبه های مثبت نه گفتن توجه کنید که باعث کاهش اضطراب و احساس گناه در شما خواهد شد .از تکنیک های زبان بدن استفاده کنید و بیش از اندازه عذر خواهی نکنید
S,M
2021-06-10سلام و وقتتون بخیر
بنده در مراحل ابتدایی ازدواج هستم ولی متاسفانه اصلا از ظاهر و نوع پوشش نامزدم خوشم نمیادو کلا خجالت می کشم باهاش جایی برم و به همین خاطر اصلا کنارش احساس راحتی نمی کنم. با وجود اینکه از نظر بقیه ملاک ها با بنده تناسب نسبی داره ولی باز هم احساس پشیمونی میکنم از انتخابم. لطفا بنده را راهنمایی کنید.
معرف: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
پیش از هر چیز باید بدانید ظاهر فردی که انتخاب میکنید از ملاک های اولیه و مهم است و اهمیت دارد که شما به لحاظ فیزیکی و ظاهری طرف مقابلتان را پذیرفته و دوست داشته باشید برای تصمیم گیری و انتخاب صحیح پیشنهاد میکنم حتما از خدمات مشاوره بهره بگیرید و انتخابی آگاهانه داشته باشید .
زهرا.ع.از طرف نرگس طوسی
2021-06-10سلام وقتتون بخیر
من یه خواهر کوچیکتر از خودم دارم که 14 سالشه. درس را رها کرده و میگه علاقه ای به درس خواندن ندارم و تمام وقتش پای فضای مجازی میگذره
میخواستم بدونن چه رفتاری درسته؟ چجوری برخورد کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
تحصیلات یکی ازمهمترین اصول موفقیت است و میتوانید از معایب بلند مدت نداشتن تحصیلات در آینده ایشان را آگاه سازید.همه نوجوانان در بحران مشکلات یکسانی را تجربه نمیکنند به همین دلیل برای شنیدن مشکلات ایشان شنونده خوبی باشید و با برقراری روابط صمیمانه او را تشویق به مطالعه کنید خودتان نمونه خوبی برای او باشید.
a.d
2021-06-10سلام.من یک پسر ۶ ساله دارم که خیلی باهوشه.چجوری میتونم او رو توی مسیر درست قرار بدم که از هوشش درست استفاده بکنه؟
از طرف حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
مسلما بدون ارزیابی مناسب پاسخ به این سوال ساده نیست.از صفات بارز کودکان تیز هوش توانایی های زبانی و یادگیری آنهاست.پیشنهاد دارم برای مدیریت صحیح هوش فرزند خود از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
Fatemeh(زهرازارع)
2021-06-10سلام برای عدم اعتماد به آدم ها و عدم باور آدمای زندگیم چه باید کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
در برخی مواقع شکست ها یا خیانت های گذشته میتواند عامل اصلی این مشکل باشد. میتوانید با استفاده از خدمات مرکز مشاوره بر این احساس خود فائق آیید.
زهرا.ع.از طرف نرگس طوسی
2021-06-10سلام. وقتتون بخیر
من یه خواهر کوچیکتر از خودم دارم که 14 سالشه. درس را رها کرده و میگه علاقه ای ندارم که بخوام بخونم و تمام وقتش پای فضای مجازی..
میخواستم بدونم چه برخوردی درسته؟
a.d
2021-06-10سلام من یک پسر ۶ ساله دارم که خیلی باهوشه چجوری میتونم راهنماییش کنم که توی مسیر درست از هوشش استفاده درست بکنه؟ ممنون میشم.از طرف حمیده هراسانی
سودابه
2021-06-10من حدود پنج سال است که ازدواج کردم تا حالا از زندگیم راضی بودم ولی چند ماهی است که حساس میکنم شوهرم بهم خیانت میکند و پای زن دیگری در میان است تا حالا هیچ مدرکی پیدا نکردم ولی این فکر خیلی آزارم میده تا جایی که بعضی وقتها کنترلم را از دست میدهم و شروع به پرخاش و فریاد میکنم ولی بعدش خودم از رفتارم ناراحت میشوم نمی دانم چطور از این فکر رهایی پیدا کنم.
معرف: حاج آقا فعال
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
حس کنترل گری در زندگی مشترک آسیب زاست.اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و سعی داشته باشید روی توانایی های فردی خود سرمایه گذاری کنید تا وابستگی شما باعث سردی روابط نباشد.از افکار منفی دوری کنید و به خاطر داشته باشید روابط همیشه مراقبت میخواهد سعی کنید در این زمینه مهارت و آگاهی کسب کنید.
Hana
2021-06-10سلام وقت بخیر چطوری میشه با کسی که هیچ همایت و پشتیبانی ازت نمیکنه زندگی کرد. شوهر من هیچوقت طرف من نیس و هنوز مثل دوران کودکیش گوش به فرمان مادر و پدرش هست حتی اگه اونا اشتباه کنن
از طرف خانم حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
بعد از ازدواج اولویت همسران هستند اما به هیچ عنوان نباید پدر و مادرتان را از خودتان دور کنید. باید به ترتیبی آنها را در جریان زندگی تان قرار دهید که هم خودتان و هم همسرتان از آن راضی باشید. داشتن رابطه عاطفی با والدین برای استحکام خانواده الزامی است. شما و همسرتان می توانید در عین اولویت دادن به همدیگر، آن ارتباط را با والدینتان ایجاد کنید.برای حصول نتیجه صحیح درخواست دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مهدیه میرحاج
2021-06-10با سلام
من از عارضهای بهنام فومو یا ترس از دست دادن رنج میبرم… همیشه با فکر کردن به پایان یافتن یک ماجرا یک مسافرت یک وسیله یا حتی یک ارتباط از درون پریشان هستم و اضطراب دارم از این که عمرم به پایان برسد و همه دنیا را نگشته باشم و تمام ارزوهایم براورده نشود.وسیله ای که دارم به اتمام برسد و دیگر شبیهش را پیدا نکنم .
شب به چندین و چند کافیشاپ مختلف میروم و از هیچکدام لذت نمیبرم به این خاطر که دائم به کافیشاپ دیگری که شاید بهتر است ، فکر میکنم و با خود میگویم حتما آنجا خیلی باحالتر از این کافیشاپ است.
یک وسیله ای خیلی دوست دارم میخرم و در لحظه بعد فکر میکنم نکند چیز بهتری باشد که از دستش داده ام .
یا مثلا با این که از رفتن به شام با همکاران خود خوشحال نمیشوم برای از دست ندادن چیزی همراهیشان میکنم.
این ترس تجربه حس خوب در لحظه شاد بودن را از من گرفته است و همیشه در سردرگمی و گمان کردن به احساسات و لحظه های بهتری که از دست میدهم هستم ..
(ساجده براتی )
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
اختلال فومو صرفا مختص این احساس نیست که شاید میتوانستید در حال حاضر از چیز های بهتری برخوردار باشید، بلکه حس میکنید یک چیز مهم و اساسی را که دیگران در حال تجربه ی آن هستند از دست داده اید.
این موارد هرچیز اعم از مهمانی جمعه شب تا ترفیع در محل کار را شامل میشود اما همیشه همراه با نوعی احساس درماندگی از این است که چیز بزرگی را از دست داده اید.میتوانید دفتر خاطراتی داشته باشید و با نوشتن از میزان استرس خود بکاهید .به جای برقراری ارتباط های مجازی حتما ارتباط های واقعی را تدارک ببینید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
فاطمه مطهری نژاد
2021-06-10دختری دارم که دچار عارضه عقب افتادگی است و با توجه باسنش هر روز اخلاقش تندتر و زودرنج تر میشود چیکار باید کنم که احترام مادر فرزندی بینمان از بین نرود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
A
2021-06-10سلام خسته نباشيد…من ترس از اتاق تاريك و دربسته دارم ممنون ميشم راهنماييم كنيد
از طرف(s.m2276)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
این موضوع میتواند ریشه در دوران کودکی شما داشته باشد زمانی که اولین بار ترس ها را تجربه کردیم.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه پیشنهاد میکنم از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
زهره عجم
2021-06-10با سلام بنده مدتی است که دچار وسواس فکری شده ام و مرتب باید خاموشی وسایل برقی و این قبیل مسائل رو چک کنم
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
شناسایی محرکها، به پیش بینی وسواس های عملی شما کمک میکند. با پیش بینی این وسواس ها، قبل از انجام آنها، قادر به کنترلشان خواهید بود. برای مثال اگر رفتار جبری شما شامل بررسی بسته بودن قفلها، پنجرهها یا خاموش بودن وسایل برقی است؛ میتوانید بستن در یا خاموش کردن وسایل را با دقت و توجه بیشتری در همان بار اول انجام دهید.و برای مرتبه بعد فکر چک کردن که به سراغتان آمد با خود بگوئید مرتبه اول دقیق چک کردم و این فکر وسواسی است.
Sahel.b
2021-06-09من دچار وسواس فكري هستم و سال هاست با اين مشكل دستو پنجه نرم ميكنم مشكل من افكار و تصاويري است كه مرتبا در ذهنم تكرار ميشوند و خارج از كنترل من هستند و علي رغم ميل من به سراغم مي آيند مثلا وقتي ميخواهم به مسافرت بروم كوله باري از دارو همراه خودم ميبرم وبه جاي فكر به خوشگذروني به اين فكر ميكنم كه ايا در آن مكان پزشك خوب وجود دارد يا نه
يا وقتي به مهموني ميروم مرتبا ميترسم كه حالم بد بشود
و باعث ميشود از آن موقعيت لذت نبرم يا گاهي تصور ميكنم عيب هاي بزرگي روي بدن يا صورتم دارم كه وقتي با ديگران در ميان ميگذرارم با تعجب مرا نگاه ميكنند و اصلا متوجه آن موضوع نشده اند
شب ها موقع خواب حرف هايي كه به ديگران زدم و يا ديگران به من زدند و رفتارهايي كه داشتم را مرور ميكنم و نكته هاي بدي از وسط آنها پيدا ميكنم و با تكرار مداوم آن افكار بسيار عذاب ميكشم. اين مشكلات باعث مي شود از زندگي ام به طور كافي لذت نبردم و زندگي برايم تلخ مي شود
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
افکار وسواسی شامل افکار، تصاویر یا تکانههای غیر ارادی هستند که بارها و بارها در ذهنتان تکرار میشوند و با این که علاقهای به داشتن چنین افکاری ندارید؛ ولی نمیتوانید آنها را متوقف کنید.پیشنهاد دارم محرک هارا شناسایی کرده وسبک زندگی خود را تغییر دهید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
sahel.shahbahrami1
2021-06-18ساجده براتي
فاطمه مطهری نژاد
2021-06-09دختری دارم که دچار عارضه عقب ماندگی است و با توجه به سنش هر روز شرایط بدتری پیدا میکند نمیدانم چگونه با او برخورد کنم که احترام مادر فرزندیمان از بین نرود
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
محمد مطهری نژاد
2021-06-09من در طول زندگی و در آغاز جوانی شروع به یه کار کردم و در طول این کار به مشکل خوردم و الان هیچ امیدی دیگ به این زندگی ندارم واز اون موقع به بعد نتونستم خودمو جمع و جور کنم.
معرفی کننده سایت:دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
اتفاقات تلخ و شکست ها درد ناک هستند اما به خاطر داشته باشید تجربیاتی برای ما به همراه دارد .به جای اینکه مدام گذشته را مرور کنید و خود را سرزنش کنید که بی حاصل است و باعث میشود در چرخه مرور گذشته و سرزنش خود و نا امیدی گیر کنید .پیشنهاد میکنم از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس بهره بگیرید و با ترس هایتان مواجه شوید.
فاطمه مطهری نژاد
2021-06-09یه دختر دارم که دچار عارضه عقب ماندگی ذهنی هست با توجه به سنش هر روز شرایط بدتری پیدا میکند نمیدانم چگونه با او برخورد کنم که احترام بینمان از بین نرود
منیره مطهری نژاد
2021-06-09من وهمسرم با توجه شرایط اقتصادی و جامه پیش رو همیشه مضطرب هستیم حتی زمانی که همه چیز هم خوب پیش میره نگرانه اینده پسرم هستیم یا حتی نگرانی واسه ثبت نام مدرسه در زمان کرونا که نکنه بره و مریض بشه یا مربی خوبی نداشته باشه و اونجوری که دلمون میخادبراش رقم نخوره بعضی مواقع انقد مضطربیم که کارها اونجوری باید پیش نمیره و احساس میکنم داریم این حالتا رو به پسرمونم منتقل میکنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
استرس و اضطراب از هیجاناتی شایع در زندگی هستند که برای مقابله با آن میتوان سبک زندگی خود را تغییر دهید با ورزش روزانه و منظم .تغذیه صحیح و داشتن نگرش مثبت و دوری از منفی گرایی و از راههای مفید برای کنترل این هیجانات نوشتن است .پیشنهاد دارم برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
غزاله حاجیان
2021-06-09من غزاله هستم دختری 25ساله دانشجوی رشته روانشناسی و شاغل مدت 5سال هست که دچار مشکل توجه و تمرکز هستم ، هر چند در دوره کودکی و نوجوانی هم دچار این مسئله بودم به طوری که در درس و امتحان دچار خلل شدم روی یک خط هم نمی توانم تمرکز کنم و چندین بار باید تکرار کنم .
در محل کار نیز دچار مشکلات زیادی شدم ، و اکثر مسائل رو فراموش می کنم . ذهنم همزمان چندین جای مختلف میره روی ذهنم روی یک موضوع نمی توانم تمرکز کنم شب ها هم از افکار زیاد نمی توانم بخوابم .
من به تازگی به روانپزشک مراجعه کرده ام و پزشک تشخیص ADHD در کودکی و نقص توجه در بزرگسالی داده است ، من درحال حاضر شروع به مصرف دارو به دستور پزشک و انجام تمرین های تقویت توجه و تمرکز کرده ام .
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
زمانی که صحبت از بیش فعالی می شود بیشتر افراد فکر می کنند که این مورد محدود به دوران کودکی است در حالیکه اصلا اینگونه نیست. بیش فعالی و کم توجهی در بزرگسالان نیز دیده می شود اما نشانه های آن ریشه در کودکی فرد دارد. برای بیشتر افراد، اختلال ADHD بزرگسالان مشکلات بسیار بزرگی ایجاد می کند که می توان آنها را با درمان های مختلف بهبود بخشید. درمان ADHD بزرگسالان با کودکان یکسان است .روند درمان را پی گیری کنید .
حسن موحدی
2021-06-09سلام و عرض ادب
بنده مدتی هست که خیلی زود عصبانی میشم و از حرف زدن و کنار کسی بودن فرار میکنم
از طرف دانشجو حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
دلیل عصبانیت ها و خشم های شما باید ریشه یابی شود و این کناره گیری از اجتماع نیز دلایل زیادی میتواند داشته باشد .مثل ترس ها و اعتماد به نفس پایین .برای ریشه یابی عمیق پیشنهاد دارم از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
زهره عجم
2021-06-10با سلام بنده مدتی است که دچار وسواس فکری شده ام و مرتب باید مسائلی از قبیل خاموش بودن وسایل برقی، بسته بودن در و… را چک کنم معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
وسواس وارسی کردن از رایج ترین انواع وسواس است این مشکل ریشه در دوران کودکی دارد.میتوانید اولین بار چک کردن ها را دقیق انجام دهید و بعد از آن هربار فکر وسواسی به سراغ شما آمد به خاطر بیاورید که مرتبه اول خیلی دقیق چک کردید اما برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
حمیده . ه
2021-06-09سلام . مدت 4ماهه مادرم از دست دادم . افسردگی شدید گرفتم . دلم گریه میخواد و خواب زیاد. دوست ندارم هیچ کاری انجام بدم . تحمل هیچکس ندارم . لطفا بگید چکار کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
غم بسیار سنگینی است و به یاد داشته باشید که باید خود را بروز دهید و از اینکه باید گریه کنید و غمگین باشید نترسید .شادی اجباری نداریم.زمان کمی گذشته و این احساسات طبیعی میباشد.به خودتان فرصت دهید.
Amir (دهقان)
2021-06-09سلام و احترام.
من حس میکنم تو زندگی لجبازم و به صورت یکدنده عمل میکنم.نظر دیگران رو میشنوم ولی انجام نمیدم.دوست دارم کمی منعطف تر باشم تو تصمیم گیری ها.از راهنمایی شما سپاسگزارم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
اینکه شما به این خصیصه خود آگاهی دارید و قصد اصلاح دارید بسیار عالیست.به خاطر داشته باشید ممکن است برخی از علایق ما نسبت به دیگران از خودخواهی های ما نشات بگیرد .پیشنهاد میکنم در فعالیت های گروهی شرکت کنید تا هم دلی در گروه باعث منعطف شدن بیشتر شما شود.خیلی از لجبازی های ما ریشه در دوران کودکی ما دارد که نیاز به ریشه یابی عمیق تری دارد.
یاسمین زاهدی
2021-06-09سلام وقت بخیر.من دخترم ۱۲سالشه و جدیدا خیلی پرخاشگر شده و کارهاش رو مرتب و ب موقع انجام نمیده.میشه راهنمایی کنید ک باید چیکار کنم
عارفه زمانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
مرحله به مرحله رشد دختر عزیزتان مهم است و حالات جسمی و روانی هر مرحله با دیگری بسیار فرق دارد و باید از همه آنها اگاه باشید. میدانید که سال های نوجوانی با تمام فراز و نشیب های معروفش نزدیک است. حتی اگر بلوغ هنوز اتفاق نیفتاده.سعی کنید روابطی صمیمانه و محیطی امن برای عبور از این دوران فراهم کنید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
s.m2276
2021-06-09سلام من ۲۴سالمه تو سن کمه پدرمو از دست واین خبر خیلی بد ب من گفته شد و ب تازگی چندتا عزیزو از دست دادم واین ترس از دادن همیشه بامن بوده و الان صدای امبولانس صدای تلفن بد موقع میترسم واسترس دارم
s.m2276
2021-06-09سلام من ۲۴سالمه وب تو سن پایین پدرمو از دست دادم و تو ی تصادف بردازه ک نه سالش بودرو از دست دادم والان همش استرس از دست دادن عزیزامو دارم الان با صدای زنگ تلفن با اژیر امبولانس و خبر بد تلفنایه بی موقع همش استرس دارم همش فک میکنم خبر بدی اتفاق میفته
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
بیشتر افراد از مرگ یک دوست عزیز در مقطعی از زندگی خود می ترسند . علاوه بر این ، بیشتر افراد در طول زندگی خود ، فقدان عزیزان را تجربه می کنند بدانید که تنها شما نیستید. افراد دیگر نیز می توانند با وضعیت شما همدلی کنند ، زیرا آن ها نیز با ترس از دست دادن عزیزان برخورد کرده اند.سعی کنید روی آنچه میتوانید کنترل کنید متمرکز شوید و مرگ و ترس از دست دادن عزیزان را بپذیرید و با آن مواجه شوید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سمیه (دهقان)
2021-06-09با سلام.
مشکلم اینه که همه چیو برا خودم میخوام.به فکر خودمم.میگن خودخواهی و غرور داری.همیشه اول به منفعت خودم فکر میکنم بعد بقیه.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
سعی کنید با هم دلی و کمک کردن دیگران شروع به تمرین کنید و توقع را از خود دور سازید .سعی کنید در جمع های گروهی فعالیت کنید تا صبوری را بیاموزید.با سپاس گزاری و قدر دانی از کار های کوچک اطرافیانتان میتوانید حس بهتری داشته باشید.
سمیه (دهقان)
2021-06-09با سلام.
مشکلم اینه که نمیتونم یجا ساکت بمونم.کلا سروصدام زیاده و میگن خیلی صحبت میکنم.ارچی سعی میکنم آروم باشم نمیتونم کلا.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-10با سلام و احترام
به کلام خود آگاه باشید و هنگام صحبت کردن حتما زمان را در نظر بگیرید .تمرین کنید شنونده خوبی شوید و بیشتر گوش کنید .و در حین گوش کردن به کلام فرد مقابل بدون تعصب فکر کنید.
F.forati از طرف دهقان
2021-06-09سلام و وقت بخیر.
ببخشید من چند ساله نسبت به موضوعات مختلف بی تفاوت شدم.کلا انگار دیگه هیچ چیز منو تحت تاثیر قرار نمیده.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
سعی کنید انعطاف پذیر باشید در زندگی و خود را به لحاظ شخصیتی تقویت کنید تا بتوانید مقابله کنید.برای خود هدف تعیین کنید و از احساسات منفی دور باشید.سعی کنید در لحظه زندگی کنید.
محدثه دهقان
2021-06-09سلام من موقع درس خواندن بی دقتی میکنم و حواسم به چیزهای مختلف پرت میشه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-09با سلام و احترام
در مکانی مناسب و آرام قرار بگیرید .مطالب را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهید .هشدارها و اعلانات تلفن همراه را خاموش کنید.هر بار که متنی را بدون حواس پرتی مطالعه کردید به خود پاداش دهید تا انگیزه بگیرید.