زبان عشق همسر شما چیست؟

برگرفته از کتاب «پنج زبان عشق» اثر گری چاپمن به ترجمه امیرحسین رضوی خراسانی

میل به تجربه‌ی عشق در ازدواج و زندگی ریشه‌ی عمیقی دارد. کتاب‌های زیادی در مورد عشق نوشته شده‌ است زیرا زنده نگه داشتن عشق در زندگی امری است که باید جدی گرفته شود. بسیاری از ما زبان والدین یا خویشاوندان خود را یاد می‌گیریم که همان زبان مادری یا زبان اصلی ماست و ممکن است زبان‌های دیگری هم بیاموزیم. با این حال ما زبان مادری خود را راحت‌تر صحبت می‌کنیم و می‌فهمیم و هر چه بیشتر از زبان دوم خود استفاده کنیم، راحت‌تر می‌توانیم با آن مکالمه کنیم. عشق نیز زبان خاص خود را دارد که می‌توان آن را آموخت و با تمرین کردن آن را تقویت کرد.

روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز به عشق اولین نیاز احساسی انسان است. نیاز شدیدی درون ما وجود دارد مبنی بر این که توسط فردی دیگر مورد عشق قرار بگیریم. البته باید این را نیز دانست که عشق همانطور که مهم و زیباست، در عین حال می‌تواند گیج‌کننده و گمراه‌کننده نیز باشد. با دانستن زبان عشق خود و همسرمان می‌توانیم سوتفاهمات را تا حد زیادی برطرف کنیم. در این مقاله پنج زبان اصلی عشق را بررسی می‌کنیم.

اولین زبان عشق:‌ تعریف کردن و تایید کلامی

افرادی که زبان عشقشان تعریف کردن و تایید کلامی است، عشق را بیشتر از طریق حس شنیداری دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهیم به صورت کلامی عشقمان را نشان دهیم باید از کلمات محبت‌آمیز استفاده کنیم. این مورد چیزی است که به نحوه صحبت کردن شما بستگی دارد مانند عبارت دوست دارم که اگر با مهربانی و شفقت بیان شود، ابراز عشق و علاقه است ولی اگر همین عبارت سوالی بیان شود، به طور کل معنی آن تغییر خواهد کرد. نحوه‌ی صحبت کردن ما بسیار مهم است. یک واکنش یا پاسخ نرم میتواند عصبانیت را دور کند و یک پاسخ تند میتواند شرایط را بدتر کند. یکی از چیزهایی که بسیار به خصوص در زندگی مشترک نیز توصیه می‌شود این است که زوجین با لحن مناسب و محبت‌آمیز با یکدیگر صحبت کنند.

در عشق بدی‌ها و اشتباهات فراموش می‌شود. در عشق شکست‌های گذشته یادآوری نمی‌شود. هیچ‌کدام از ما کامل نیستیم. هیچ یک از ما در زندگی مشترک همیشه بهترین کار یا کار درست را انجام نمی‌دهیم، گاهی کارهایی می‌کنیم یا حرف‌هایی می‌زنیم که موجب رنجش کسانی که دوستشان داریم می‌شود. نمی‌توان گذشته را پاک کرد، فقط می‌توانیم اعتراف کنیم و بپذیریم که اشتباه کرده‌ایم و طلب بخشش کنیم و سعی کنیم در آینده آن اشتباهات دوباره اتفاق نیفتند.

زبان دوم عشق: وقت گذراندن با یکدیگر

اگر زبان اصلی عشق همسر شما اختصاص وقت باشد، چیزی که بیش از همه به آن نیاز دارد این است که برای باهم بودن برنامه‌ریزی کنید و حتی در سخت‌ترین شرایط، از وقت گذراندن در کنار یکدیگر اجتناب نکنید. چنین همسری از این که برای او یک کادوی بسیار ارزشمند بخرید خوشحال می‌شود اما اگر بداند شما وقت زیادی گذاشتید تا یک هدیه ساده برای او تهیه کنید،‌ بسیار بیشتر لذت خواهد برد. برای او لذت‌بخش‌ترین جای رابطه آنجاست که کاری را باهم انجام دهید. با هم خرید کنید، فیلم ببینید یا صحبت کنید. همچنین کیفیت زمانی که باهم سپری می‌کنید بسیار مهم‌تر از کمیت آن است. یعنی کنار هم بودن به تنهایی برای او کافی نیست. او نیاز دارد که تمام توجه شما را در لحظه‌ای که باهم هستید،‌ داشته باشد.

زبان سوم عشق: دریافت هدیه

اگر زبان عشق همسر شما دریافت هدیه باشد، خوشحال باشید. زیرا این یکی از ساده‌ترین زبان‌هایی است که می‌توانید یاد بگیرید. همسر شما از گرفتن هر نوع هدیه‌ای خوشحال می‌شود،‌ چه کوچک و ساده باشد،‌ چه بزرگ و ارزشمند. پس شما می‌توانید برای همسرتان هدایای متفاوتی بخرید، پیدا کنید یا بسازید. حتی اگر شاخه‌ای گل برای او از باغچه بکنید یا صدفی از کنار ساحل برای او پیدا کنید، این کار نشانه‌ی ابراز عشق می‌داند و از آن لذت می‌برد. پس اگر می‌بینید که همسر شما از دریافت هر نوع هدیه‌ای شدیدا ذوق‌زده می‌شود،‌ بدانید که زبان عشق او همین است.

زبان چهارم عشق:‌ همسریاری

اگر زبان عشق همسر شما همسریاری باشد، می‌توانید با ارائه خدمت یا انجام دادن کارهایی که او دوست دارد، خوشحالش کنید. مثلا برخی از آقایان از این که همسرشان برای آن‌ها ناهار آماده کنند تا به محل کار ببرند بسیار لذت می‌برند و در این صورت حس می‌کنند که همسرشان دوستشان دارد و خانواده و زندگی گرمی دارند. اگر زبان عشق همسر شما خدمت کردن باشد بدانید که او قصد سلطه‌گری و اعمال قدرت به شما را ندارد، بلکه او عشق را این گونه دریافت می‌کند و شما می‌توانید با انجام کارهای مورد علاقه او، عشق خود را هر چه بیشتر نشان دهید.

برای ابراز عشق به این زبان سعی کنید توجه و کمک به کسی یا چیزی را که همسر شما او را دوست دارد نیز مد نظر قرار دهید (یک بزرگتر، یک حیوان خانگی یا یک جنبش اجتماعی)؛ یا کمک کنید همسرتان بتواند برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌اش را بدون هیچ مزاحمتی (تماس‌های تلفنی، امور مربوط به بچه‌ها و…) تماشا کند.

زبان پنجم عشق: تماس بدنی

همه‌ی ما می‌دانیم که تماس بدنی روشی برای ابراز عشق است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوزادانی که در آغوش گرفته می‌شوند، نوازش می‌شوند و بوسیده می‌شوند، نسبت به نوزادانی که برای مدت طولانی بدون هیچ تماس بدنی بوده‌اند، سلامت روانی و احساسی بهتری دارند. همچنین تماس بدنی وسیله‌ای قدرتمند برای ابراز عشق بین زوجین است. گرفتن دست همدیگر، بوسیدن، بغل کردن و آمیزش جنسی همگی روش‌های ابراز عشق به همسر است. برای بعضی افراد تماس بدنی، زبان اصلی عشق است. بدون تماس بدنی، نمی‌توانند عشق را حس کنند. اما با تماس بدنی مخزن عشق آن‌ها پر می‌شود و در مورد عشق همسرشان نسبت به خود احساس امنیت می‌کنند.

بین پنج حس انسان، حس لامسه تنها حسی است که محدود به ناحیه‌ای خاص نیست. گیرنده‌های لامسه در تمام بدن وجود دارند. ما می‌توانیم یک لمس یا فشار را دشمنی یا عشق تفسیر کنیم. در نتیجه تماس بدنی ممکن است باعث تقویت یا از هم پاشیدن یک رابطه شود.

فردی که زبان اصلی عشق او تماس بدنی اسـت، پیامی که از طریق حس لامسه دریافت می‌کند، بسیار بامعنی‌تر از شنیدن عباراتی مثل «ازت متنفرم» یا «دوستت دارم» است.

در زندگی مشترک، لمس عاشقانه ممکن است به شیوه‌های مختلفی باشد. از آن‌جا که حس لامسه در تمام بدن وجود دارد، هر قسمت از بدن همسر خود را که عاشقانه لمس کنید، نوعی ابراز عشق است. البته معنی این حرف این نیست که تمام لمس‌ها با هم یکی هستند. بعضی لمس‌ها برای همسر شما لذت بخش‌تر هستند. اگر می‌خواهید بدانید کدام نقاط برای او لذت بیشتری دارد، بهترین مربی شما در این زمینه خود او است. او بهتر از همه می‌داند چه لمسی را در ذهنش لمس عاشقانه تفسیر می‌کند. بر این که به شیوه خودتان و در زمانی که خودتان تعیین می‌کنید او را لمس کنید، پافشاری نکنید. باید یاد بگیرید به گویش عشقی او صحبت کنید. ممکن است بعضی لمس‌ها برای همسر شما آزار دهنده باشد. ادامه دادن چنین لمس‌هایی، چیزی متضاد عشق را به او انتقال می‌دهد. تصور نکنید هر لمسی که برای شما لذت‌بخش است برای او هم لذت‌بخش خواهد بود.

وقتی سعی می کنید زبان اصلی عشق خود را بفهمید، بهتر است به گذشته‌ی زندگی خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسیـد: «بیشتر از همه از همسرم چه چیزی خواسته‌ام؟» هر چیزی که بیشتر درخواست کرده‌اید احتمالا با زبان اصلی شما در ارتباط است.

در صورتی که در پیدا کردن زبان اصلی عشق خود یا همسرتان دچار سردرگمی شدید، می‌توانید با یک زوج درمانگر صحبت کنید. متخصصان ما در کلینیک جان زیبا مشتاقانه شما و همسرتان را یاری خواهند کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (۱۶)

  1. حسین آقامحمدی
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۴

    کمک کردن زبان عشق همسران
    زبان ابراز عشق برخی افراد خدمت کردن به فرد مورد علاقه شان بوده و بدان معنی است که کمک کردن به همسر برای آن ها صدایی بلندتر از ادای کلمات عاشقانه دارد و این گونه افراد که کمک کردن را برای ابراز علاقه انتخاب می کنند، اغلب کمتر تحت تاثیر جملات و کلمات قرار می گیرند.

  2. راضیه روده کی
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۳

    هدف از ابراز عشق، انجام دادن کاری برای خوشبختی کسی است که دوستش داریم پس اگر عاشق کسی هستیم، باید زبان صحبت کردن با او را یاد بگیریم ما آدم ها به روش های متفاوت نسبت به همدیگر ابراز عشق یا آن را دریافت می کنیم اما اگر نفهمیم که همسرمان چه چیزی را ابراز عشق می داند، میزان موفقیت مان در زندگی زناشویی مان به تدریج کم فروغ می شود و علتش را هم متوجه نمی شویم. اینجاست که باید زبان عشق همسرمان را یاد بگیریم و بفهمیم.

  3. حدیث کنشلو
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۶

    برای فهمیدن این موضوع که شما در کدام دسته قرار می گیرید، باید از خودتان سوال کنید که چه چیزی را در روابطتان بیشتر دوست دارید. آیا دوست دارید که شریک زندگیتان زمانی را صرف کرده و یک متن عاشقانه را برایتان بفرستد؟ یا اینکه تمام روز تعطیل خود را به شما اختصاص دهد؟ لیستی از سه کاری را که دوست دارید شریک زندگیتان انجام دهد بنویسید و از او بخواهید که این کارهای عاشقانه را برایتان انجام دهد.

  4. فاطمه فراتی
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۴

    همه ما انسان هابرای ارتباط عمیق عاشقانه با شریک زندگی مان نیاز داریم حرف یکدیگر را خوب بفهمیم وهمچنین درک کنیم که برای اسان تر شدن این کار نیاز داریم چند اصل رو مدنظر داشته باشبم نکته این است که همانطور که توقع داریم با ما خوب رفتارشود وارتباط بگیریم یا دوست داشته شویم ما هم به همانگونه رفتار کنیم .با انجام این عملکرد های درست از خیلی مشاجره ها و درگیری ذهنی های بیدلیل و الکی بکاهیم.

  5. ربابه فخاریان
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۳

    با سلام
    با تفاوت در زبان ابراز علاقه چه کار کنیم؟
    اگر هر کدام ب زبان خود به ابراز عشق بپردازد، سال ها میگذرد ومیبینید در عین تلاش برای داشتن یک زندگی عاشقانه ، هر روز از هم دورتر شده اید، این ب دلیل ندانستن زبان عشق ب همدیگر است. برای این کار بهتر است از همسرتان بخواهید مهم آرین عاملی ک باعث احساس عشق در او میشود را بدون هیچ خجالتی برایتان بیان کن . و خود شما نیز ب همسر تان بگویید تحت کدام شرایط توانسته احساس عشق را در شما بیدارکند.

  6. فائزه سلیمانی
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۵

    با سلام.
    به نظر من اگر زبان عشق همسرمون رو بشناسیم و زبان عشق خودمون رو هم بهش بگیم خیلی از سوءتفاهم ها از بین میره. مثلاً ممکن من زبان عشقم هدیه باشه اما همسرم این رو ندونه و عشقش رو کلامی نشون بده مدام بگه دوست دارم عاشقتم بعد من با خودم بگم همش حرف میزنه پس چرا با خرید یه هدیه هرچند کوچیک عشقش رو ثابت نمی کنه و این باعث کدورت بشه. به نظر من حرف زدن در مورد علایق و خواسته هامون خیلی از مشکلات رو از بین می بره.
    ممنون از شما بابت مطالب مفیدی در اختیارمون می گذارید.

  7. سحر خواجه زاده
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۴

    نکته‌ی تعجب‌برانگیز اینجا است که ما معمولا یک شریک عشقی که زبان عشقی مشابه ما را داشته باشد انتخاب نمی‌کنیم و این به مشکلات بسیاری در روابط‌مان منجر می‌شود. همیشه فکر می‌کنیم که در حال ابراز عشق به طرف مقابل‌مان هستیم در حالی که ما فقط داریم زبان عشق خودمان را بیان می‌کنیم که ممکن است با زبان عشق طرف مقابل فرق داشته باشد.

  8. اکرم عبادی
    ۱۴۰۱-۰۱-۱۳

    باسلام
    زبان عشق، روش دریافت و ابراز عشق هر فرد است. برای کشف زبان عشق شخصی از خودتان بپرسید وقتی به کسی علاقه دارید ترجیح می‌دهید چطور به او ابراز عشق کنید و همچنین چه اقدامی از سوی همسرتان باعث می‌شود احساس کنید او به شما عشق زیادی دارد. به طور کلی پنج نوع زبان عشق برای همسران توصیف شده است، کلام محبت آمیز، وقت گذاشتن مفید، دریافت هدیه، خدمت کردن و سرویس دادن و تماس فیزیکی با همسر، پنج زبان اصلی و اولیه عشق هستند.زن و شوهر با شناخت زبان عشق یکدیگر می‌توانند حتی بعد از گذر از فاز هیجانی اولیه، رابطه عاطفی پایدار و موثری در کنار هم رقم بزنند. همسرانی که زبان عشق متفاوتی با یکدیگر دارند، لازم است از زبان عشق همسرشان آگاهی یابند و در جهت کسب مهارت ابراز علاقه، به زبان عشق شحصی او تلاش کنند.

  9. ساناز خراسانی
    ۱۴۰۱-۰۱-۰۴

    هر فردی دارای یک زبان اصلی و یک زبان ثانویه برای بیان عشق است. به علاوه، انسان ها تمایل دارند به شیوه ای ابراز عشق کنند که همان شیوه را برای دریافت عشق از سوی دیگران ترجیح می دهند.
    انواع زبان عشق
    ۱. کلمات تاییدگر و مثبت
    ۲. وقت گذرانی با کیفیت
    ۳. دریافت هدیه
    ۴. اولویت دهی به عمل
    ۵. تماس بدنی

  10. پگاه جندقیان
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۳

    نحوه ابراز عشق یک تکنیک است که همه باید بدانیم . همیشه راه های زیادی برای ابراز عشق وجود دارد که می‌تواند برای شروع یک رابطه جدید و یا تحکیم رابطه ای که در آن هستیم از آن استفاده کرد .
    به نظر من اگر زمان مناسب ابراز عشق را ندانیم ، این موضوع می‌تواند به کاهش عشق و علاقه در رابطه ی عاطفی منجر شود . بهترین راه برای شناخت زمان مناسب ابراز علاقه ؛ این است که لحظات شاد و خوش رابطه را برای ابراز عشق انتخاب کنیم 👌
    به نظر من اگر مدام درحال استفاده از کلمات عاشقانه باشیم باعث می‌شود اهمیت و ارزش این کلمات از بین برود .
    اینکه همیشه از کلمات تکراری و قدیمی مثل عاشقت هستم استفاده نکنیم و به دنبال عبارات جدیدتری باشیم . سعی کنیم همیشه با آرامش و خونسردی مسائل را حل کنیم.
    ما می‌توانیم برای تقویت عشق مهارت بخشیدن را درون خود تقویت کنیم.
    برای فرد مورد علاقه مان متن های زیبا و اهنگ های عاشقانه ارسال کنیم . و به او بگوییم که چقدر او را دوست داریم و برای او ارزش قائل هستیم.🌸🤍

  11. زهرا داودی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۲

    به زبان ساده، کلمات زبانی تأیید کننده عشق عبارتند از ابراز محبت از طریق کلمات گفتار، ستایش یا قدردانی. اگر زبان عشق فردی کلمات تایید است سعی کنید برای کلمات مهربانانه و تشویقی ارزش بیشتری قائل شوید. این افراد از نقل قول های نشاط آور، یادداشت های عاشقانه و پیامک های زیبا استفقبال می نمایند. می توانید با گفتن تبریک به آن ها یا تایید کارهایی که به درستی انجام ی دهند عشق و علاقه را در آن ها برانگیزانید.برخی از افراد زبان عشق ورزی شان دریافت توجه و وقت گذاشتن با آن هاست. به عنوان مثال وقتی این افراد صحبت می کنند، لازم است موبایل و لپ تاپ مان را کنار گذاشته و به صورت فعال به آن ها گوش داده و تماس چشمی داشته باشیم. بی توجهی به این افراد و یا اینکه احساس کنند حرف هایشان شنیده نمی شود می تواند دردسر ساز باشد. بنابراین سعی کنید برای آن ها وقت گذاشته و حضور ذهن کامل داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است احساس کنند که دوستشان ندارید.این دسته از افراد برای دریافت عشق نیاز به تماس فیزیکی و جسمی دارند. جدا از رابطه جنسی، این افراد وقتی همسرشان به آن ها محبت جسمی می کند احساس عواطف و عشق شان برانگیخته می شود. به عنوان مثال، گرفتن دست های یکدیگر، لمس کردن بازو یا ماساژ دادن می تواند روش هایی برای تجربه کردن حس عاشقانه ای در این افراد باشد. در آغوش گرفتن و داشتن تماس های فیزیکی عاشقانه می تواند روش مناسبی برای ایجاد محبت بین زوجینی باشد که زبان عشق شان بر اساس تماس فیزیکی است.

  12. فاطمه فراتی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    همانطور که همه ما آدم ها می دانیم یکی از مهمترین دلایل پابرجایی زندگی بشر پیوند ازدواج *است، و مهمتر از اون عشق بین دو زوج این هست که هر چه این عشق عمیق تر و قلبی تر باشد طول عمر یک زندگی آرام بخش بیشتر است.
    به اصطلاح عامیانه تر اینکه همدیگر را بلد باشیم قلق همدیگر را پیدا کنیم یا به قول این مطلب زبان عشقی معشوقه خودمان را بلد باشیم. زیرا نیاز عشق از مهمترین و اولین نیازهای احساسی ما آدمهاست که می تواند یک آدم را تا سر حد مرگ و بالعکس تا سرحد آرامش و خوشبختی بکشاند پس از اهمیت بالایی برخوردار است.

  13. آمنه خرٌمی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    راههای ابراز محبت به همسر:
    ۱-بیشتراهل تفریح باشید
    ۲-به اونزدیک شوید
    ۳-به او ابراز علاقه کنید
    ۴-برای او پیامهای محبت امیز بفرستید
    ۵-دست اورابگیرید
    ۶-از او قددر دانی کنید
    ۷-بااوبه پیاده روی بروید
    ۸-به او کارت پستالهای عاشقانه بدهید
    ۹-باهم لبخند بزنید
    ۱۰-درباره ی اینده گفتگو کنید
    ۱۱-از او تعریف کنید
    ۱۲-گذشته ها را فراموش کنید
    ۱۳-غذای مورد علاقه ی او رابپزید
    ۱۴-از او دربرابر دیگران انتقادنکنید
    ۱۵به خانواده ی او محبت کنید
    ۱۶-به چشمانش نگاه کنید وبگویید دوستش دارید
    ۱۷به استقلال او احترام بگذارید

  14. فریبا بختیاری
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    مهارت های رفتاری شامل همه ی رفتارها وگفتارهایی است که باعث ایجاد نشاط و احساس خوب و خوشایند در طرف مقابل می شود. تقدیم گل، خرید هدیه، انجام خدمتی برای همسر، تعریف از ویژگی های مثبت وی و…. شامل مهارت های رفتاری هستند. مهارت های رفتاری از آن جهت اهمیت دارند که با ایجاد احساس مثبت در طرف مقابل نیازهای عاطفی او را ارضا می کنند

  15. عارفه قباخلو
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    ابراز کردن عشق و علاقه موجب میشود شوق زندگی بیشتری در انسان ایجاد شود ابراز علاقه به حالت های گوناگونی وجود دارد گاهی اوقات یک نفر با یک کار کوچک عشق و علاقه اش را به طرف میفهماند که این‌کارهامیتواتد گرفتن هدیه درست کردن غذای مورد علاقه و … برای طرف مقابل باشد همه انسان های در طول روز درگیر دقدقه هایی هستند که ممکن است یادشان برود کسی هست که به دور از همه این دقدقه ها با او احساس ارامش بیشتری دارد و کمی بیشتر او را درک میکند و همه تلاشش را میکند که با ابراز علاقه و نشان دادن عشق خود زندگی بهتری داشته باشد ابراز کردن عشق و علاقه در همه انسان کار راحتی نیست و بعضی ها برایش راحت نیست این کار را انجام دهند ولی بروز احساسات و علاقه نسبت به فرد مورد نظر موجب زندگی بهتر ارامش خاطر وزندگی بدون طنشی داشته باشند

  16. fatemeh.sh
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۰

    با سلام و احترام
    ابراز عشق و علاقه در کنار صداقت و راستگویی باعث ایجاد یک زندگی عالی و حفظ رابطه ی سالم می شود .
    ابراز علاقه اغلب لابلای هزاران گرفتاری روزمره فراموش میشود.شاید برخی از ابراز علاقه خود خجالت هم می‌کشند. این حالات بعضی از ما انسان‌ها، ابراز علاقه و بیان احساسات را عملی ناشایست می‌دانیم. و گاهی باید غرور را کنار گذاشت و برای تداوم بهتر و بیشتر تلاش کرد .در تمام طول زندگی باید عشق و محبت ابراز شود با اینکار کم و کاستی هیچ معنایی ندارد و مسائل به راحتی حل و اشتباهات پذیرفته می شود .
    زبان عشق همسر بیشتر با شناخت. هر کس عشق واقعی را بر یک مبنا می‌سنجد. خانمی ممکن است شنیدن جملات عاشقانه، گرفتن گل و کارهایی از این دست را مبنای یک عشق واقعی همسرش بداند و آقایی ممکن است همراهی همسرش در مشکلات و برخورد خوب او با خانواده‌اش را نشانه دوست داشتن واقعی بداند.
    بیان عشق کار دشواری نیست و وقت زیادی هم نمی‌گیرد، کافی است به آن ها یاد آوری کنیم ،مهم‌ترین عاملی که باعث چنین احساسی در او شده را پیدا کند و مهم‌تر از آن بدون خجالت و غرور بیان کند و پاسخ بدون خجالت تایید شود تا این احساس عشق و علاقه بیدار شود،گاهی هم باید در کنار کار و فعالیت زمانی برای همدیگر اختصاص دهیم تا پرانرژی تر ادامه بدهیم.
     

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت

اگر می خواهید در وبسایت عضو شوید لطفاً از اینجا عضو شوید.

عضویت در سایت

[wc_reg_form_bbloomer]

در صورتی که قبلاً عضو شدید از اینجا وارد شوید.