نکات مهم در اولین قرار ملاقات

تبریک میگم! شما یک قرار ملاقات پیش رو دارید و این قرار انقدر برای شما مهم هست که تصمیم گرفتید در مورد «اولین دیدار» مطالعه کنید تا بهترین دستاورد را داشته باشید. در این مقاله مهم‌ترین نکات را برای شما شرح خواهیم داد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای اولین قرار ملاقات‌تان داشته باشید و در نهایت، بهترین تصمیم را بگیرید.

1. مکان مناسبی انتخاب کنید: زمانی که می‌خواهید با کسی آشنا شوید، رفتن به مکان‌های شلوغ یا برنامه‌های تفریحی انتخاب مناسبی نیست. در قرار اول شما باید توجه کنید که تا چه حد با هم سازگار هستید، پس لازم است با هم صحبت کنید. نشستن در یک کافی‌شاپ آرام و نوشیدن یک قهوه در کنار هم، می‌تواند فضای مناسبی برای یک گفتگو پدید آورد.

2. به امنیت خود فکر کنید: قصد نداریم شما را بترسانیم اما امنیت نکته‌ی مهمی است که در صورت اطمینان از آن می‌توانید با خیال آسوده‌تری به قرار خود برسید. فرقی ندارد که دختر باشید یا پسر، اگر قرار است فردی را ملاقات کنید که در فضای مجازی با او آشنا شدید و شناخت چندانی از او ندارید، حتما در یک مکان عمومی قرار بگذارید و دوستان یا خانواده خود را از این ماجرا باخبر کنید. می‌توانید از طریق موبایل، مکان خود را با شخصی مطمئن به اشتراک بگذارید و از او بخواهید که اگر تا ساعتی مشخص از شما خبری نشد، حتما از شما خبر بگیرد. همچنین بهتر است خودتان به محل قرار بروید و برگردید تا فردی که نمی‌شناسید، از محل زندگی شما باخبر نشود.

3. لباس مناسب بپوشید: قطعا شما پیش از یک قرار ملاقات به زیبا و آراسته بودن ظاهر خود بیش از هر چیز توجه می‌کنید، اما نکته این است که «راحت بود» از همه چیز مهم‌تر است. اگر در لباسی بسیار آراسته، راحت نباشید، احساس ناراحتی شما در لحن و کلام و زبان بدنتان تشخیص داده می‌شود و علاوه بر این که خودتان ساعات دشواری خواهید داشت، ممکن است طرف مقابل شما نیز حس کند که از ملاقات لذت نمی‌برید و این گونه برداشت کند که با هم سازگار نیستید. پس در انتخاب لباس، راحتی را بیشتر مد نظر قرار دهید.

4. سوالات مناسب بپرسید: شما در اولین ملاقات کار مهمی ندارید جز شناخت یکدیگر. پس سعی کنید سوالات مناسب بپرسید. اما سوال مناسب چیست؟ اولا شما نباید در سوالاتتان فشاری به طرف مقابل وارد کنید. هرگز سوالی نپرسید که او حس کند وارد حریم خصوصی او شدید و برای پاسخ به سوال شما ناچار است مسائلی را افشا کند که نیازی به دانستن آن‌ها نیست. سوال شما باید سوالی باشد که به سادگی می‌توان به آن پاسخ داد و شکل کلی زندگی شخص را برای شما روشن می‌کند. می‌توانید از چنین سوال‌هایی استفاده کنید:

آخرین کتابی که خواندی چیست و چه نظری درباره آن داری؟

چه کاری را همیشه دوست داشتی انجام بدی اما هیچوقت به آن اقدام نکردی؟

بهترین خاطره‌ای که با خانواده‌ات داشتی چیست؟

بهترین نصیحتی که تا به حال شنیده‌ای چه بوده است؟

وقتی احساس استرس داری،‌ چطور خودت را آرام می‌کنی؟

یک روز ایده‌آل از نظر تو، چه شکلی است؟

حتما به جواب‌های او با توجه و مشتاقانه دقت کنید و دقت کنید آنقدر سوال نپرسید که ملاقات‌تان شبیه به یک مصاحبه شغلی شود.

5. به زبان بدن خود دقت کنید: لبخند زدن و برقراری ارتباط چشمی نشان می‌دهد که شما با اعتماد به نفس در بحث شرکت می‌کنید. اگر مدام به اطراف نگاه کنید،‌ دست به سینه باشید یا موبایل خود را چک کنید، نشان می‌دهد که حوصله‌تان سر رفته و دوست ندارید آن‌جا باشید. حتما موبایل خود را کنار بگذارید و تمام توجه خود را به طرف مقابل بدهید.

6. درباره خط قرمزها صحبت کنید: بهتر است در دیدار اول و زمانی که هنوز احساسی بین شما شکل نگرفته و تصمیم مشترکی برای آینده ندارید، درباره خط قرمزها صحبت کنید. اگر این کار را در اولین دیدار انجام ندهید، زمانی که به هم نزدیکتر شده باشید، آشنایی با خط قرمزها برایتان سخت‌تر خواهد شد. زیرا در صورتی که به هم علاقه پیدا کرده باشید، ممکن است فشار زیادی برای رعایت خط قرمزهای هم متحمل شوید یا با شکستن آن‌ها، یکدیگر را برنجانید. اما اگر این موضوع در دیدار اول مطرح شود، هر دو طرف می‌توانند با منطق تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند حساسیت یکدیگر را درک کنند یا خیر.

7. خودتان باشید: بسیاری از افراد، بخصوص افرادی که معمولا مضطرب هستند یا نسبت به خودشان انتقاد دارند، مدام از خود می‌پرسند: «آیا به اندازه کافی خوب هستم؟ آیا او مرا می‌پسندد؟» اگر با چنین ذهنیتی به ملاقات بروید، در واقع نمی‌توانید تمام آن چه برای دوست داشته شدن در وجودتان هست را ابراز کنید. البته واقعیت این است که شما را همه دوست نخواهند داشت، همانطور که شما همه را دوست ندارید. پس تلاش نکنید به خاطر کسی که او را نمی‌شناسید به چیزی تبدیل شوید که واقعا نیستید! شما باید با این ذهنیت به قرار ملاقات بروید که صرفا می‌خواهید بدانید که «آیا شما او را دوست دارید؟ یا خیر؟»

در پایان بدانید که پس از اولین دیدار قرار نیست تصمیمی مهم و جدی بگیرید، شما فقط باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید یک بار دیگر این شخص را ببینید یا خیر. در صورتی که نمی‌توانید اضطراب خود را کنترل کنید یا در تصمیم گرفتن مشکل دارید، با مشاوران ما در کلینیک جان زیبا صحبت کنید. ما مشتاقانه شما را در این زمینه یاری خواهیم کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

نظرات (۳۰)

  1. زینب رضایی
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۳

    البته اینکه این اولین شخصی هست که شما باهاش قرار ملاقات میذارید یا نه هم مهمه. از این جهت که اگر قبلا تجربیاتی داشته باشید خب راحتتر و بهتر پیش میره. اما اگر کلا اولین نفری باشه که شما باهاش قرار ملاقات میذارید خب مسلما کمی استرس طبیعیه فقط باید مدیریت بشه. لازم هم نیست در اولین قرار تلاش کنید که نشون بدید خیلیی راحت و بدون استرس هستید فقط سعی کنید که خودتون باشید. پیچیده صحبت نکنید. اصلا دروغ نگید. حتی اگر طرف مقابل سوالی پرسید که نمیخواستید راستش رو بگید خیلی صادقانه بگید فکر میکنم جواب این سوال رو بعدا بدم بهتره یا فعلا امادگیشو ندارم یا اینکه حتی زیرکانه موضوع رو تغییر بدید اما دروغ نگید. بطور کلی هم دقت کنید خیلیی روی قرار ملاقات اول حساب نکنید. آدمی ابعاد پیچیده و گسترده‌ای داره که برای شناختش باید صبور بود و همچنین در موقعیت‌های متفاوت مثلا در سفر در حضور دوستان و خانواده و … این شناخت حاصل میشه. قرار اول فقط برای یک دیدار و یک شناخت خیلی خیلی کلی هست.

  2. سید زهرا شاهچراغ
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۲

    سلام .
    برای اولین قرار، به دنبال جایی باشید که امکان صحبت و شناخت یکدیگر برای هر دویتان فراهم باشد. مکان قرار نباید شما را از هدف دور کند. اگر می‌خواهید با هم حرف بزنید، شام خوردن در یک رستوران شلوغ یا رفتن به سینما فکر خوبی نیست. حتی کار سرگرم کننده و خلاقانه‌ای مثل دوچرخه‌سواری یا رفتن به یک بازارچه ممکن است برای طرف مقابل خوشایند نباشد و یا او را از مسیر اصلی منحرف کند.
    اما یک کافی شاپ خلوت از مکانهای خنثی ایست که باعث می‌شود روی یک گفتگوی خوب تمرکز کنید و اگر اوضاع خوب پیش نرفت، می‌توانید آنجا را راحت ترک کنید.
    تظاهر به داشتن شخصیتی که بهتر از خود واقعیتان باشد گمراه‌کننده است و این امکان را به وجود می‌آورد که در آینده رفتارهای ناشیانه از شما سر بزند. نمی‌توانید تا ابد نقش بازی کنید و معلوم نیست در نهایت هر دویتان از این وضعیت راضی باشید.

  3. سید زهرا شاهچراغ
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۲

    باسلام
    یکی از مسائلی که بسیار مهم بوده و در اولین دیدار کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد نوع پوشش و ظاهر است. وقتی سر قرار ملاقات حاضر می‌شوید، اولین چیزی که فرد از شما می‌بیند نوع پوشش شما است پس در انتخاب لباسی که قصد دارید بپوشید و همینطور مدل موهایتان و موارد دیگر توجه بیشتری کنید تا بتوانید ظاهری دلنشین و خوب داشته و تاثیر به‌سزایی بر روی مثبت پیش رفتن جلسه خود داشته باشید.
    شما در اولین قرار ملاقات قصد دارید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و بتوانید برای آینده و زندگیتان تصمیم بگیرید، پس صحبت از اشتباهات گذشته درست نبوده و بهتر است درباره برنامه‌ها و اهدافی که در آینده دارید، صحبت کنید.
    وقت برای صحبت درباره گذشته و اتفاقاتی که رخ داده وجود دارد اما در اولین قرار ملاقات بهتر است بدانید چه برنامه‌هایی برای زندگی آینده خود دارید.
    شما در اولین قرار ملاقات قصد دارید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و بتوانید برای آینده و زندگیتان تصمیم بگیرید، پس صحبت از اشتباهات گذشته درست نبوده و بهتر است درباره برنامه‌ها و اهدافی که در آینده دارید، صحبت کنید.
    وقت برای صحبت درباره گذشته و اتفاقاتی که رخ داده وجود دارد اما در اولین قرار ملاقات بهتر است بدانید چه برنامه‌هایی برای زندگی آینده خود دارید.ما در اولین قرار ملاقات قصد دارید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و بتوانید برای آینده و زندگیتان تصمیم بگیرید، پس صحبت از اشتباهات گذشته درست نبوده و بهتر است درباره برنامه‌ها و اهدافی که در آینده دارید، صحبت کنید.
    وقت برای صحبت درباره گذشته و اتفاقاتی که رخ داده وجود دارد اما در اولین قرار ملاقات بهتر است بدانید چه برنامه‌هایی برای زندگی آینده خود دارید.

  4. رقیه داودی
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۱

    با سلام
    برای اولین ملاقات باید مکان آرومی رو انتخاب کنیم باید از نظر امنیت مطمئن باشیم نسبت به کسی که تو فضای مجازی آشنا شدیم نمیتونیم مطمئن باشیم
    باید از قبل خودمون رو آماده کنیم تا استرس به ما وارد نشه و به موقع به قرارمون برسیم لباس مناسب و راحت انتخاب کنیم که تو فشار نباشیم چون تو لحن گفتگومون تاثیر میزاره همچنین آراسته باشیم چون شخصیت ما رو نشون میده
    از قبل تصمیم بگیریم که چه سوالاتی باید بپرسیم باید به صحبتهاش مشتاقانه گوش کنیم لبخند بزنیم و ارتباط چشمی بر قرار کنیم که نشون بده اعتماد به نفس داریم
    سعی کنیم خودمون باشیم .ظاهرمون رو طور دیگه نشون ندیم چون در آینده همون طور که ما رو دیدن از ما انتظار دارن .

    • فاطمه سادات خاتمی
      ۱۴۰۱-۰۲-۱۹

      مکانی که انتخاب می‌کنید فضای قرار را تعیین می‌کند. در صورتی که ندانید شخص مورد نظر چه مکان و فعالیت‌هایی را دوست دارد، بهترین کار این است که یک مکان مناسبی را پیدا کنید تا تا بتوانید روی شناختن یکدیگر تمرکز کنید و بفهمید چقدر می‌توانید باهم ارتباط برقرار کنید. آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که به یک رستوران خوب بروید و حتی قبل از سرو غذا بفهمید که شما دو نفر هیچ تفاهمی با هم ندارید و قرار گذاشتن فایده‌ای نخواهد داشت. در این سناریو شما تا پایان غذا خوردن گیر افتاده‌اید. احمقانه است نه؟ به جای دعوت به شام و فیلم، یک بار یا کافی‌شاپ جدید را پیشنهاد بدهید. محیط خودمانی این مکان‌ها فضای مناسبی را برای شروع یک مکالمه جذاب، بدون استرس برای پوشیدن لباس شیک یا سفارش غذای گران فراهم می‌کند.

      • فاطمه سادات خاتمی
        ۱۴۰۱-۰۲-۱۹

        یکی از مهم‌ترین کارها قبل از اولین قرار ملاقات و ترک خانه این است که حواستان را جمع کنید. با وجود این‌که نمی‌توانید واکنش‌های شیمیایی، متناسب بودن یا نبودن یا جذب شدن به طرف مقابل را کنترل کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت وقوع هریک از این موارد از نظر ذهنی آماده هستید. اگر با حس بی‌ارزش بودن و شکست سر قرار بروید، آن احساس‌ها در کل قرار باقی خواهند ماند و دیگر اهمیتی ندارد که یک نفر چقدر از ما خوشش بیاید و حتی حسش را به ما بگوید، هیچ چیز برای از بین بردن این احساسات کافی نخواهد بود. به همین دلیل است که باید قبل از اولین قرار ملاقات (در واقع هر روز) خود دلسوزی را تمرین کنید.

        • فاطمه سادات خاتمی
          ۱۴۰۱-۰۲-۱۹

          فهمیدن این‌که چه تصویری از خودتان به نمایش می‌گذارید ریشه عمیق‌تری در نحوه ارتباط کلامی و غیرکلامی شما دارد. در واقع، ارتباط غیرکلامی (زبان بدن و حالت‌های صورت) شاید مهم‌ترین روش ارتباط برقرار کردن باشند.

  5. سما اسدیان
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۸

    سلام وقت بخیر، اولین قرار ملاقات در این دیدار، دو طرف مرتب در حال قضاوت کردن یکدیگرند تا ببینند آیا فرد مناسبی برای هم هستند یا نه. طرف مقابل شما هم درست به اندازه خودتان به نشانه های کلامی و غیر کلامی توجه دارد و این یعنی شما کاملا زیر ذره بین هستید.
    اولین ملاقات بهترین موقعی است که می توان طرف مقابل را بهتر شناخت و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟ اما در اولین ملاقات در شروع یک رابطه بسیار مهم است
    دانستنی های مهم اولین قرار ملاقات 
    اعتماد به نفس داشته باشید
    طبیعی است که شما در قرار ملاقات اول تان، کمی عصبی و نگران باشید اما باید سعی کنید که اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید.
    هنگام صحبت کردن با طرف مقابل تان آرامش خود را حفظ کنید و موضوعاتی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که هم نسبت به آنها احساس راحتی می کنید و هم اطلاعات تان در موردشان کامل است، اما مراقب باشید که در این راه زیاده روی نکنید. در هر شرایطی خود واقعی تان باشید و هیچگاه به غیرخود تظاهر نکنید.
    چشم هایتان را به او بدوزید
    یادتان باشد که قرار ملاقات شما فرصتی برای شناخت و جذب کردن طرف مقابل تان است، بنابراین شما باید تمام تمرکزتان را به او بدهید. از او در مورد خودش سوال کنید و سوالات او را با حوصله پاسخ دهید و به شدت از نگاه کردن مدام به تلفن همراه یا اطراف تان بپرهیزید. در غیر این صورت طرف مقابل تان احساس خواهد کرد که به او اهمیت نمی دهید.
    ساده باشید
    اگر برای اولین بار می خواهید فردی را به مکانی دعوت کنید، پیشنهاد می کنیم که مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید و از کیفیت فضا یا حتی غذاهایی که سرو می شوند، اطمینان کامل داشته باشید تا شرمنده طرف مقابل تان نشوید. به علاوه مکان قرار ملاقات تان باید برای هر دویتان مناسب و راحت باشد.
    اماده باشید
    حتما شما هم شنیده اید که دیدار اول بیشترین تاثیر را در طرف مقابل تان می گذارد و او از همان نگاه اول برداشت های زیادی از شما و شخصیت تان خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما با ظاهری خواب آلود و خسته سر اولین قرارتان ظاهر شوید، این فکر را در ذهن او تداعی می کنید که به این رابطه اهمیت زیادی نمی دهید و طرف مقابل تان آنقدر برای شما ارزش ندارد که کمی بیشتر به خودتان برسید. پس سعی کنید به ظاهر خود اهمیت دهید. اگر موهایتان بلند و بهم ریخته است، به آرایشگاه بروید و آنها را مرتب کنید یا تمییز ترین لباس هایتان را بپوشید

  6. سما اسدیان
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۸

    سلام وقت بخیر، اولین قرار ملاقات در این دیدار، دو طرف مرتب در حال قضاوت کردن یکدیگرند تا ببینند آیا فرد مناسبی برای هم هستند یا نه. طرف مقابل شما هم درست به اندازه خودتان به نشانه های کلامی و غیر کلامی توجه دارد و این یعنی شما کاملا زیر ذره بین هستید.
    اولین ملاقات بهترین موقعی است که می توان طرف مقابل را بهتر شناخت و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟ اما در اولین دیدار با همسر آینده تان باید چطور رفتار کنید. شروع یک رابطه بسیار مهم است
    دانستنی های مهم اولین قرار ملاقات 
    اعتماد به نفس داشته باشید
    طبیعی است که شما در قرار ملاقات اول تان، کمی عصبی و نگران باشید اما باید سعی کنید که اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید.
    هنگام صحبت کردن با طرف مقابل تان آرامش خود را حفظ کنید و موضوعاتی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که هم نسبت به آنها احساس راحتی می کنید و هم اطلاعات تان در موردشان کامل است. در هر شرایطی سعی کنید که خود واقعی تان باشید و هیچگاه به غیرخود تظاهر نکنید.
    چشم هایتان را به او بدوزید
    قرار ملاقات شما فرصتی برای شناخت و جذب کردن طرف مقابل تان است، بنابراین شما باید تمام تمرکزتان را به او بدهید. از او در مورد خودش سوال کنید و سوالات او را با حوصله پاسخ دهید و به شدت از نگاه کردن مدام به تلفن همراه یا اطراف تان بپرهیزید. در غیر این صورت طرف مقابل تان احساس خواهد کرد که به او اهمیت نمی دهید.
    ساده باشید
    اگر برای اولین بار می خواهید فردی را به مکانی دعوت کنید، پیشنهاد می کنیم که مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید و از کیفیت فضا یا حتی غذاهایی که سرو می شوند، اطمینان کامل داشته باشید تا شرمنده طرف مقابل تان نشوید. به علاوه مکان قرار ملاقات تان باید برای هر دویتان مناسب و راحت باشد.
    اماده باشید
    حتما شما هم شنیده اید که دیدار اول بیشترین تاثیر را در طرف مقابل تان می گذارد و او از همان نگاه اول برداشت های زیادی از شما و شخصیت تان خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما با ظاهری خواب آلود و خسته سر اولین قرارتان ظاهر شوید، این فکر را در ذهن او تداعی می کنید که به این رابطه اهمیت زیادی نمی دهید و طرف مقابل تان آنقدر برای شما ارزش ندارد که کمی بیشتر به خودتان برسید. پس سعی کنید به ظاهر خود اهمیت دهید. اگر موهایتان بلند و بهم ریخته است، به آرایشگاه بروید و آنها را مرتب کنید یا تمییز ترین لباس هایتان را بپوشید

  7. سحر خواجه زاده
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۴

    مکان مناسبی را برای اولین قرار ملاقات انتخاب کنید
    برای یک مکالمه جذاب آماده شوید
    تمرکز داشته باشید
    از گذشته بیاموزید
    به روش ارائه کردن خودتان دقت بیشتری داشته باشید
    مراقب زبان بدن‌تان باشید
    در اولین قرار ملاقات مشتاق باشید تا جالب به نظر برسید
    بدانید که یافتن نیمه گمشده ربطی به سازگاری کامل ندارد
    درک کنید در دیدار اول چه چیزی منجر به جذابیت بیشتر شما می‌شود
    در اولین قرار چارچوبی برای خودتان مشخص کنید
    جلب اعتماد در اولین قرار ملاقات: سفارش شام

  8. محمد عزیزی
    ۱۴۰۱-۰۱-۱۶

    اولین نکته ای که اهمیت داره اینه که اگر برای اولین دیدار دیر رسیدین تشکر کنید که منتظرتان مانده نه عذرخواهی جهت دیر کردن.
    سپس برخورد باید به طوری باشد که احساس ناراحتی یا معذب بودن به فرد مقابل دست ندهد به عنوان مثال میشه گفت در کلام و بیان طوری برخورد نکنید که باعث کوچیک کردن و تحقیر طرف مقابلتان شود یا احساس برتری نسبت به او داشته باشید.نوع پوشش باید به گونه ای باشد که این موضوع که فردی که میخواین باهاش ملاقات کنین این احساس را کند که او برای شما مهم و باارزش بوده و برای پوشش و انتخاب نوع لباس خود جهت ملاقات با وی وقت گذاشتین اما مهم ترین نکته ای که وجود دارد شنونده ی خوب بودن است درزمانی که فرد مقابل شما مطلبی رو بیان میکنه خودتان را سرگرم کار دیگه ای نکنید. خوب گوش کردن یکی از مهم ترین نشانه ها احترام گذاشتن به فرد ملاقات کننده است.

  9. ساناز خراسانی
    ۱۴۰۱-۰۱-۰۶

    هنگام صحبت کردن با طرف مقابل تان آرامش خود را حفظ کنید و موضوعاتی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که هم نسبت به آنها احساس راحتی می کنید و هم اطلاعات تان در موردشان کامل است، اما مراقب باشید که در این راه زیاده روی نکنید.
    در هر شرایطی سعی کنید که خود واقعی تان باشید و هیچگاه به غیرخود تظاهر نکنید.
    اگر برای اولین بار می خواهید فردی را به مکانی دعوت کنید، پیشنهاد می کنیم که مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید و از کیفیت فضا یا حتی غذاهایی که سرو می شوند، اطمینان کامل داشته باشید تا شرمنده طرف مقابل تان نشوید. به علاوه مکان قرار ملاقات تان باید برای هر دویتان مناسب و راحت باشد
    به ظاهر خود اهمیت دهید. اگر موهایتان بلند و بهم ریخته است، به آرایشگاه بروید و آنها را مرتب کنید یا تمییز ترین لباس هایتان را بپوشید.

    به دندان های خود توجه کنید که کثیف نباشند یا دهان تان بو ندهد، ناخن ها را نیز فراموش نکنید. حتی سعی کنید که کمی زودتر از ساعت مقرر سر قرار حاضر شوید، در این صورت وقت کافی خواهید داشت که یک بار دیگر خودتان را در آینه ببینید و از زیبایی تان اطمینان حاصل کنید.
    اگر اولین بار است که با فردی قرار ملاقات می گذارید، حتما هنگام حساب کردن، شما پیش قدم شوید. این کار شما تاثیر مثبت زیادی بر طرف مقابل تان خواهد داشت.

  10. زهرا یونسی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    با سلام و وقت بخیر
    دیدار یا اولین قرار ملاقات در یک رابطه میتواند تعیین کننده ادامه یا عدم ادامه آن ارتباط باشد، پس نوع رفتار و گفتار بسیار مهم است.
    شاید فکر کنیم فردی که در قرار اول خصوصیات مثبتی از خود بروز داده در دیگر جنبه های رفتاری اش هم مثبت و قابل ستایش است یا بر عکس با دیدن اشتباهاتش روی او یک ضربدر قرمز بکشیم!در صورتی که این طرز تفکر درست نیست و همیشه باید انتظار دیدن روی دیگری از آدم هارا داشته باشیم.
    در قرار اول باید چند نکته اساسی را در نظر بگیریم، اول اینکه دیر نکنیم،با دیر کردن اولین پیامی که به طرف مقابل منتقل می شود این است که چندان برایش ارزش قائل نیستیم.
    دومین نکته این است که تنها گوینده نباشیم، زندگی زناشویی وقتی می‌تواند موفق باشد که دو طرف بتوانند به راحتی با هم حرف بزنند و حرف یکدیگر را بفهمند. وقتی در جلسه اول فقط بخواهیم خودمان حرف بزنیم این فکر را در طرف مقابل به وجود می‌آوریم که شنونده خوبی نیستیم؛ در همان جلسه اول اجازه دهیم طرف مقابل هم فرصت حرف زدن داشته باشد. باید بدانیم که لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده‌مان را پشت‌سر هم و یک‌نفس بیان کنیم؛ در جلسات بعدی فرصت این حرف‌ها پیش می‌آید.
    نکته بعدی اینکه زیاد صمیمی نشویم،حتما حریم‌ها را حفظ کنیم و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدیم و احساس کردیم همسر موفقی برای ما خواهد شد، ذوق‌زده رفتار نکنیم. بگذاریم رابطه‌ روند طبیعی خود را طی کند و کم‌کم جلو برود تا رسمیت پیدا کند. در نزدیک کردن رابطه عجله نکنید.

  11. زهرا داودی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    رای قرار کاری که برای شما بسیار مهم است حتما یک لیست از نکاتی که می خواهید درباره آن صحبت کنید تهیه کرده و آن ها را به خاطر بسپارید تا در ملاقات به خوبی صحبت کنید. در مورد لباسی که در قرار ملاقات می خواهید بپوشید فکر کنید و لباس مناسبی را انتخاب کنید و چند ساعت قبل قرار آن را تمیز و مرتب آماده کنید. پس همه کارهایتان را از قبل انجام دهید و برای لحظه آخر نگذارید زیرا باعث استرس شما می شود و ممکن است ملاقات کاری به خوبی پیش نرود.حتما برنامه ریزی کنید و چند دقیقه زودتر در محل قرار حاضر شوید. دیر رسیدن آن هم در اولین قرار ملاقات کاری باعث می شود طرف مقابل شما را فردی بی مسئولیت و بی نظم پندارد. فردی که اولین بار است با شما ملاقات می کند علاقه برای شنیدن دلیل و بهانه شما برای دیر آمدنتان ندارد. وقت شناس بودن در اولین قرار تاثیر خوبی از شخصیت شما در آن فرد می گذارد.در قرار ملاقات کاری اولین قدم این می باشد که ترس و خجالت را کنار بگذارید و صحبت را شروع کنید. اکثر افراد از سوال پرسیدن و بیان کردن عقاید و نظر های خود می ترسند و یا خجالت می کشند. شما باید صحبت کردن را شروع کنید تا شخص مقابل شما را بشناسد و با شخصیت شما آشنا شود.

  12. اکرم عبادی
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

    چرا اولین ملاقات اهمیت دارد؟اولین تصویری که از خود در ذهن طرف مقابل می سازید، تا سال های سال و حتی شاید تا ابد در ذهن او باقی می ماند. حتی اولین ملاقات می تواند تاثیر زیادی در آینده شما داشته باشد، از جمله شروع یک رابطه یا همکاری پرسود.اصول رفتار مناسب در اولین ملاقات:پوشش،ارتباط چشمی،گوش دادن پرحرفی مطلوب هیچ کسی نیست. شیرین سخنی با پر حرفی فرق دارد. یک ارتباط موثر باید شامل گفتگویی رفت و برگشتی باشد. اگر می خواهید خودتان را شاد نشان دهید، نیازی نیست تند و پشت سر هم حرف بزنید و بخندید.اجازه دهید فرد مقابل نیز حرف بزند و به حرف هایش با دقت و متانت گوش دهید ووقتی طرف مقابل حرف می زند حرف هایش را قطع نکنید،خودتان باشید برای جذب فرد مقابل در اولین ملاقات نیازی نیست تصویری ایده آل از خودتان ارائه دهید.اگر سعی کنید خودتان را بهتر از آنچه هستید نشان دهید، چه به دست می آورید؟ او جذب فردی می شود که شما نیستید. این نقش بازی کردن قرار است تا کی ادامه پیدا کند؟رفتار مناسب در اولین ملاقات اهمیت زیادی در قضاوت از شما دارد. اگر در اولین ملاقات تصویر خوبی از خود به جا نگذارید، به سختی و شاید به ندرت فرصت آن را پیدا کنید که این تصویر را در ذهن فرد مقابل اصلاح کنید.
    همچنین، به قضاوت خود از افراد در اولین ملاقات اکتفا نکنید. اگر این ملاقات و دلیل آن برای شما اهمیت دارد، همیشه بهتر است از منابع دیگر نیز در مورد سابقه فرد، خلقیات، روحیه، افکار و گذشته او تحقیق کنید. در صورتی که این امکان برای شما فراهم نیست، شاید بهتر است به فرد یک فرصت دیگر نیز بدهید و پس از آن تصمیم گیری کنید.

  13. fatemeh.sh
    ۱۴۰۰-۱۲-۲۰

    با سلام و سپاس از استاد عزیز بابت مطالب عالی و آموزنده…
    اولین قرار ملاقات برای من که اعتماد به نفس پایینی دارم مسئله پر تنش و استرس زا است.
    واقعا در آن موقعیت نمی دانم باید چه کنم و برای من یه معضل به حساب می آید .
    امیدوارم که با یادگیری و انجام تمرینات این مسئله را به خوبی حل کنم.
    به خصوص در حوزه کاری که در آن قرار دارم و اغلب از این مسئله گریزان هستم .

    به طور کلی یه سری مواردی که باید برای اولین قرار ملاقات رعایت کرد.
    حاضر شدن در محل قرار سر ساعت و به موقع ،آراستگی،پرهیز از سخنان بیهوده ،
    حفظ رابطه چشمی و خوب گوش دادن و پاسخ متقابل ،صداقت ،
    به کاربردن واژه های مناسب و کلمات مثبت ،پرهیز از منفی ،تمرکز در صحبت ها و حفظ حریم شخصی است .

  14. زینب رکن آبادی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۹

    اولین قرار ملاقات یکی از مهم ترین قرارهای شما می باشد و می تواند بر روی تصمیم گیری افراد در جهت شروع و یا پایان دادن به آن رابطه تاثیر به سزایی داشته باشد.نکات قابل توجهی که در اولین برخورد بسیار مهم است:ظاهر و نوع پوشش و نحوه برخورد است.در اولین قرار نباید وارد حریم شخصی طرف مقابل شد.سوالات مناسب پرسیده شود.شنونده خوبی باشیدو لبخند رو فراموش نکنید چون باعت حس مثبت و انرژی زیاد می شود.مکان مناسبی برای قرار انتخاب کنید.اعتماد به نفس داشته باشید و در استفاده از کلمات و نوع لحن خود بسیار دقت کرده تا بتوانید با اعتماد به نفس و به راحتی با طرف مقابلتان راجع به موضوعاتی که به آن ها اشراف دارید صحبت کنید.

  15. فاطمه زماني
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۹

    نباید دیر کرد در قرار اول
    به طور متوسط ۳۰ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان سعی می‌کنند در جلسه اول دیدار کمی دیر به قرار برسند تا به طرف مقابل نشان دهند خیلی هم اشتیاق ندارند اما باید بدانید دیر کردن سر قرار، اولین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید؛ بسیاری از خانم‌ها گمان می‌کنند که دیر کردن برای جلسه اول یک رسم رایج خانم‌هاست اما باید بدانید که درحقیقت اینگونه نیست؛ وقتی سر قرار دیر می‌رسید، اولین پیامی که به خواستگارتان منتقل می‌کنید این است که چندان برایتان ارزش ندارد تا بخواهید سروقت به قرار برسید.

  16. علی جز بوستجانی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    یکی از مسایلی که بسیار مهم است دراولین قرار نوع پوشش و لحن حرف زدن است اولین برخورد خیلی مهم و تاثیرگذاراست و چه خوب است شنونده خوبی باشیم و لبخند را فراموش نکنیم و حریم شخصی را حفظ کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و صادق باشیم و از نقش بازی کردن پرهیز کنیم.

  17. حدیث کنشلو
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    اولین قرار ملاقات می‌تواند برای افراد بسیار پراسترس و نگران کننده باشد. همچنین سرنوشت شروع و یا پایان یک رابطه در اولین قرار ملاقات مشخص می‌شود. به طور خلاصه شما در اولین قرار ملاقات باید موضوعاتی نظیر اهمیت و توجه به طرف مقابل، حفظ حریم شخصی و احترام به یکدیگر، داشتن برنامه و اهداف آینده، خوب گوش دادن، داشتن اعتماد به نفس و همچنین مکانی که برای ملاقات انتخاب می‌کنید را رعایت نمایید.

  18. زهرا مظهری
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    در ملاقات های اولیه فرد باید هدف از گذاشتن قرار را معلوم کند و در ملاقات برخورد خوب و ادبی داشته باشد بیش از حد درباره زندگی شخصی خود توضیح ندهد و نقش بازی نکند و از پوشیدن لباس های جلف خود داری کند و سر ساعت در مکانی ک قرار گذاشته است حاضر شود و در اولین برخورد نباید خیلی صمیمانه برخورد کند و باید ارتباط چشمی برقرار باشد.

  19. رضا حیدر زاده
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۷

    اولین قرار ملاقات می‌تواند برای افراد بسیار پراسترس و نگران کننده باشد. همچنین سرنوشت شروع و یا پایان یک رابطه در اولین قرار ملاقات مشخص می‌شود. به طور خلاصه شما در اولین قرار ملاقات باید موضوعاتی نظیر اهمیت و توجه به طرف مقابل، حفظ حریم شخصی و احترام به یکدیگر، داشتن برنامه و اهداف آینده، خوب گوش دادن، داشتن اعتماد به نفس و همچنین مکانی که برای ملاقات انتخاب می‌کنید را رعایت نمایید

    • پریسا غفران
      ۱۴۰۰-۱۲-۱۷

      نکته مهم تو اولین ملاقات اینه که یه مکان مناسب که آرام بخش باشه انتخاب کنیم مثل یه کافی شاپ که بتونیم راحت معاشرت کنیم دومین نکته این که جایی رو انتخاب کنیم که توش احساس امنیت داشته باشیم ودر اولین ملاقات سعی کنیم استرس رو به خودمون وارد نکنیم رو حرفایی که میخواییم بزنیم مسلط باشیم ،حریم خصوصی رو رعایت کنیم ،به حرف طرف مقابل گوش بدیم از اهدافمون هم صحبت کنیم واز همه مهم تر اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم

  20. سودابه حاجی عباسیان
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۷

    جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین مواردی که در اولین قرار ملاقات برای یک زن حائز اهمیت می‌باشد و به دنبال آن می‌گردد، قابل اعتماد بودن مرد است.

    بسیاری از مردان در اولین قرار ملاقات،‌ خود را گم کرده و سعی می‌کنند با زیاده‌گویی و تعریف و تمجید فراوان سعی در تحت‌تاثیر قرار دادن نفر مقابلشان دارند. اما بهتر است در اولین قرار ملاقات کمتر صحبت کرده و بیشتر بشنوید. سعی کنید خودتان باشید و واقعا هر آنچه به آن علاقه دارید و یا از آن لذت می‌برید را بیان کنید و از تظاهرکردن بپرهیزید.

    اولین قرار ملاقات یکی از مهم‌ترین قرارهای شما می‌باشد و می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری افراد در جهت شروع و یا پایان دادن به آن رابطه تاثیر به‌سزایی داشته باشد. پس باید با دانستن نکات و رعایت آن، درباره نوع برخورد در اولین قرار ملاقات شانس بیشتری برای تصمیمات مثبت و شروع رابطه به دست بیاوریم

  21. فاطمه فراتی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

    بهترین شرایطی که برای اولین قرار ملاقات با یک شخص قرار است صورت گیرد به طور کلی باید دارای این نکات باشد. شناخت داشتن از خودمان دو اینکه چگونه به مکان ملاقات برویم چه بپوشیم چگونه صحبت کنیم چه سوالاتی مطرح کنیم سنجیدن طرف‌مقابل ,فضای اطراف و رعایت یک سری از مسائل و تصمیم گیری درست یک نکته مهم از نظر من این است که اولین قرار در ذهن طرف مقابل بسیار ماندگار است و تا سالهای سال در یاد او می ماند پس در زندگی ما بسیار تاثیرگذار است.

  22. سمانه هدایت
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

    باسلام:با خوندن مقاله بالا که درمورد نکات مهم در اولین ملاقات بود به این نتیجه رسیدم که انسان موجودی اجتماعی است که نیاز به معاشرت بادیگران دارد وبا کسانی که با آنها در ارتباط هست تاثیر زیادی می پذیرنده برخورد در اولین ملاقات به قدری اهمیت داره که باید باهوشند رفتار کند.مثلا گوش دادن توجه همزمان به کلام وزبان بدن طرف مقابل می توانیم خیلی چیزها رو در مورداو متوجه بشیم.و ارتباط چشمی که برقرار می کنیم ویا در وقت مناسب از اوسوال بپرسیم وتاثیر مثبتی از خود برجابگذاریم طرز نشستن،وایستادن وحالات چهره لبخند زدن ، از جمله سرنخ هایی هستن که دیگران براساس آنها در خصوص شخصیتمان تصمیم می گیرند ویا برعکس ما تصمیم می گیریم وبه این نتیجه می رسیم که ما یا طرف مقابل فردی اجتماعی و خوش برخوردی هستیم.وهمچنین بیان کردن درونیات خودمان به صورت آشکار ترو زندگی شخصی خودمان رو به صورت ولایتی نقل کردن که جنبه های مختلف شخصیتمان رو رو به طرف مقابل نشان می‌دهد در اولین ملاقات به نظر من مهم هست وارد رو تحت تاثیر قرار میده.ودر آخر اگه روحیه مثبت و با نشاطی داشته باشیم وادب واحترام در معاشرت با دیگران را بدانیم خیلی راحت تر در روابط با وقتی واقعی وپایدار می رسیم .

  23. زهرا قاسمی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

    نکات مهم در اولین قرار ملاقات
    ۱.در مکان مناسبی قرار بزارید رفتن به جاهای شلوغ و مکان های تفریحی اصلا مناسب نیست بهتر است مکان های ارام را انتخاب کنید
    امنیت خود را مد نظر قرار دهیم در فضای عمومی قرار بزارید با اینکه خانواده و دوستان از قرار شما اطلاع داشته باشند
    لباس مناسب بپوشید قطعا شما برای به آراستگی ظاهر خود اهمیت زیادی میدهید.
    خط قرمز ها را مشخص کنید
    صحبت هایی که احساس میکنید وارد حریم خصوصی می‌شوید نپرسید
    سعی کنید ارتباط چشمی برقرار کنید تاثیر مثبتی در روابط دارد

  24. منصوره فراتی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

    نکات مهم در اولین ملاقات:
    مکان مناسبی را برای اولین دیدار انتخاب کنیم
    لباس مناسب و مرتب بپوشیم چرا که انتخاب لباس مناسب نشانه شخصیت فرد است
    امنیت خود را مدنظر قرار دهیم
    پرسیدن سوالات مناسب و استاندارد شده که طرف مقابل برایش خسته کننده نباشد یا فکر نکند که شما میخواهید وارد حریم خصوصی زندگی او شوید چرا که دانستن برخی مسائل چندان اهمیتی ندارد
    خط قرمز هارا در همان ابتدا و قرار اول برای یکدیگر مشخص کنید
    دقت و حواس خودرا روی سوالات و صحبت هایی که زده میشود جمع کنیم
    به زبان بدن توجه کنیم گاهی لبخند بزنیم و ارتباط چشمی برقرار کنیم و حواس خودرا به چیز های متفرقه ندهیم
    و در آخر خود واقعی مان باشیم و به این موضوع فکر کنیم که آیا باردیگر دوست داریم این فرد را ببینیم یا خیر.که در اینجا قرار نیست تصمیم مهم و جدی گرفته شود.

  25. معصومه مقبلی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    نکته های مهم در اولین قرار ملاقات .: ظاهر مناسب و خوب .پوشیدن لباس مناسب .که در شخصیت انسان تاثیر میگذارد ..رفتار و ادب در اولین دیدار مهم است .
    با اعتماد به خود و با حواس جمع به اولین قرار باید رفت ..مکان قرار باید مناسب باشد ..و صحبت کردن وبیان کلمات و کاژه های مناسب مهم است و
    در نظر طرف مقابل تاثیر مثبت خواهد داشت .چهره شاد و بشاش باید داشت..
    و سوالات مناسب باید پرسید و خوب گوش کردن صحبت طرف مقابل و ارتباط چشمی تاثیر مثبت در ارتباط ین دونفر دارد.

  26. مبینا
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    نکات مهم دراولین قرار ملاقات
    ۱-مکان مناسبی انتخاب کنید زمانی که می خواهید باکسی اشنا شوید رفتن به مکان های شلوغ یا برنامه های تفریحی انتخاب مناسبی نیست درقرار اول شما باید توجه کنید که تا چه حد باهم ساز گار هستیدپس لازم است باهم صحبت کنید نشستن در یک کافی شاپ ارام ونوشیدن یک قهوه درکنارهم می تواند فصای مناسبی برای یکگفتگو پدید اورد
    ۲به امنیت خود فکر کنید اگر در فضای مجازی اشنا شدید و قرار اول است بهتره در فضای عمومی قرار بزارید ودوستان و خانواده خودرا درجریان بگذارید و برای یکی از دوستان ادرس را بفرستید تا اگر ازشما خبری نشد اطلاع بگیرد
    ۳لباس مناسب بپوشید قطعا شما بین ازیک قرار ملاقات ب اراستع بودن ظاهر خود بیش از هرچیز توجه میکنییددر انتخاب لباس راحتی را مدنظر قرار دهید .
    ۴سوالات مناسب بپرسید سوالات خیلی خصوصی ک فکر کند ب حریم خصوصیش ورود میکنید نپرسید
    ۵به زبان خود دقت کنید لبخند بزنید و ارتباط چشمی ایجاد کنید و از گوشی استفادع نکید
    ۶خط قرمزای خود را درقرار اول مشخص کنید چون وابستگی و دلبستگی بینتون نیست و راحت تر میتونید تصمیم بگیرید
    ۷خودتان باشید خودتان را دوست داشته باشید تا حس خوب بودن را بتونید در قرا ر اول ابجاد کنید

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت

اگر می خواهید در وبسایت عضو شوید لطفاً از اینجا عضو شوید.

عضویت در سایت

[wc_reg_form_bbloomer]

در صورتی که قبلاً عضو شدید از اینجا وارد شوید.