من ادم حساس و زودرنجی هستم و سعی می کنم تا روابطم با همه خوب باشه تا بیشتر از این رفتار بقیه ناراحتم نکنه برای همین نگرانی و ناراحتی بقیه برای مهمتر از خودمه و دیگران برام ارجح تر شدند و وقتی کسی ازم ناراحته بهش خیلی فکر میکنم تا مطمین بشم که ناراحتیش برطرف شده.میخوام لطفا من رو راهنمایی کنید.
با سلام و احترام
ریشه این مشکل شما در دوران کودکی است.شناخت و شفای کودک درون و تکنیک های اعتماد به نفس کمک شایانی در این زمینه میتواند برای شما داشته باشد
من ۲۰ سالمه و پارسال تو آزمون سراسری شرکت کردم و به خاطر کرونا کنکور دو مرحله به تعویق افتاد این مشکل با فشار خانواده باعث استرس و خونه نشینی و افسردگی شد که الان با این وجود که یک سال گذشته هنوز بعضی موقع ها احساس افسردگی میکنم و چون در سال کنکور روابط اجتماعی خودم رو کم کردم الان احساس ضعف میکنم تو این قضیه و نمیتونم مثل قبل با آدمای دور و برم ارتباط برقرار کنم
میخواستم بدونم چیکار باید بکنم که این افسردگی کمتر بشه
و راه حل تون برای افزایش ارتباط اجتماعی با بقیه چیه
ممنون
با سلام و احترام
تغییرات در سبک زندگی ابزاری ساده ولی قدرتمند در درمان افسردگی است. گاهی اوقات تمام چیزی که نیاز دارید همین است. حتی اگر به درمانهای دیگر نیز احتیاج داشته باشید، ایجاد تغییرات صحیح در سبک زندگی میتواند افسردگی را سریعتر رفع کند و از بازگشت آن جلوگیری کند.
ورزش مداوم میتواند در درمان افسردگی همانند دارو مؤثر باشد.
با سلام
من چند وقتی هست که بی حوصله شدم و خیلی زود عصبانی میشم.توی زندگیم مشکلی ندارم ولی رفتار اطرافیانم زود من رو عصبانی میکنه و واکنش نشون میدم البته زود عصبی شدن قبلا در من بوده اما الان بیشتر شده اما نمیدونم دلیل اصلیش چیه و برای رفعش باید چیکار کنم.من رو لطفا راهنمایی کنید.
با سلام و احترام
ریشه خشم در شما نیاز به بررسی دارد.هنگامی که عادتهای خلق و خویتان فوران میکند، مهارتهای آرامش را به کار ببرید. تمرینات تنفس عمیق را پیاده کنید.به جای تمرکز بر روی آنچه که شما را خشمگین میکند، بر روی حل و فصل مسئله کار کنید
با سلام
من آدم حساس و زودرنجی هستم و سعی می کنم تا روابطم با همه خوب باشه تا بیشتر از این رفتار بقیه ناراحتم نکنه.به خاطر همین نگرانی و ناراحتی دیگران برام خیلی مهمتر از خودمه و دیگران برام ارجح تر شدند و وقتی کسی ازم ناراحته خیلی فکر می کنم بهش تا مطمین بشم ناراحتیش برطرف شده.میخوام لطفا من رو راهنمایی کنید
با سلام و احترام
ریشه این مشکل شما در دوران کودکی است.شناخت و شفای کودک درون و تکنیک های اعتماد به نفس کمک شایانی در این زمینه میتواند برای شما داشته باشد
سلام، هشت سال است ازدواج کرده ام خدا را شکر زندگی خوبی دارم فقط مشکلی که دارم حسادت بیش از اندازه همسرم است با اینکه وضع مالی خوبی دارم ولی خدا نکند همسرم بفهمد خواهر یا برادرم چیزی خریده اند چند روزی که نمی شود با او حرف زد بعد هم چیزی بالاتر از آن را می خواهد شاید باور نکنید وقتی برادرم می خواست ازدواج کند وقتی عروس را برای خرید بردند به من گفت چرا عروس خرید برود ولی من نه باید مرا خرید ببری هر چه گفتم بهترش را برای تو خریدم قبول نکرد وقتی انگشتر نشان برای زن برادرم خریدند مرا به زور برد و گفت باید برای من هم طلا بخری ، با اینکه در مراسم خودمان چیزی برایش کم نگذاشتم او نسبت به خواهر خودش هم همینطور است دیگر نمی دانم چه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید به خصوص که با رفتارش احترام خود در خانواده ام را کمی از دست داده ، معرف حمیده هراسانی
با سلام و احترام
ریشه حسادت میتواند در دوران کودکی همسر شما باشد حسادت غیرطبیعی شایع است و قابل درمان می باشد امّا غالباً افرادی که از حسادت بیمارگونه رنج می برند از دریافت کمک خودداری می کنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام،فردی ۲۵ساله ام متاسفانه خیلی خجالتی و قدرت نه گفتن رو ندارم نمیتونم درمقابل کاراشتباهی مخالفت کنم به اطرافیانم بگم نه،درواقع این وضعیت خیلی خسته کننده شده دارم زیان میبینم چیکار کنم ک بتونم مخالفت کنم؟
با سلام و احترام
آگاه باشید و بپذیرید که شما نمیتوانید همه را راضی و خوشحال نگه دارید.از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید،به نکات مثبت نه گفتن توجه کنید،اعتماد به نفس خود را با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردیتان بالا ببرید.
سلام،دختری دارم ۱۳ساله متاسفانه به شدت دروغگوست و به نظر از این کار لذت میبره حتی بعضی مواقع اول دروغ میگ بعدش راستشو میگه متوجه نمیشم چرا این کارو میکنه،خیلی بدم میاد از این رفتارش، باید چیکارش کرد؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
با سلام و احترام
دروغگویی در کودکان و نوجوانان در سنین مختلف دلایل بسیار زیاد و متفاوتی دارد که باید این دلایل بررسی و گاه رفتارهای زمینه ساز این رفتار در نوجوان مورد بررسی قرار گیرد و ریشه یابی این رفتار در ارائه راهکار مناسب بسیار حائز اهمیت است.
در دوره نوجوانی دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه :
۱_ سختگیری بیش از حد والدین در آموزه های تربیتی بدون در نظر گرفتن توانایی و یا نیازهای مربوط به سن دوره رشد.
۲_ گاه نوجوان با دروغگویی والدین خود خصوصا والد همجنس خود. ا کنترل می نمایند و این کنترل به آنها احساس قدرت و برتری می دهد.
۳_الگو برداری از والدین و یا خواهر و برادر بزرگتر به عنوان یک رفتار عمومی می توان دلیل دروغگویی نوجوان باشد.
۴_ عدم وجود رابطه دوستانه بین والد و فرزند موجب پنهان نمودن مسائلی است که برای نوجوان مهم است و ممکن است مورد برخورد و یا عکس العمل تند والدین همراه باشد به عبارتی عدم درک نوجوان توسط والدین .
اگر نوجوان بعداز دروغگویی خودش به والدین مراجعه و راست و حقیقت را بیان می نماید دلیل بر احساس گناهی است که والدین در تربیت کودک در او بوجود آورده اند که می تواند رشداحساس گناه مخرب هم باشد .
آنچه مسلم است اینکه دلایل و زمینه های دروغگویی باید دقیق بررسی شود و رابطه های والد و فرزند آسیب دیده است که باید باز تعریف شود و اصلاح گردد.
در مورد بررسی دقیق تر و ارائه راهکار های تکمیلی در حل مشکل می توانید از روانشناسان و مشاورین کلینیک های معتبر و رسمی از جمله کلینیک جان زیبا کمک بگیرید.
سلام وقت بخیر . من از طرف خانم نازنین یزدان نجات با سایت شما آشنا شدم. مشکلی که میخوام مطرح کنم این هست که من احساس میکنم آدم پرتوقعی هستم ینی به چیزهایی که دارم قانع نیستم همش دوست دارم چیز بزرگتر داشتم باشم خیلی وقتا به چیزایی که میخواستم نرسیدم و همین موضوع حالمو بد کرده نمیدونم مشکلم چیه و چجوری کنترل کنم. ممنون میشم کمک کنید.
با سلام و احترام
کمال گرایی روی اعتمادبهنفس اثر منفی میگذارد. کمالگرایان، ارزش فردی خودشان را وابسته به چیزی میدانند که در جستوجوی رسیدن به آن هستند و باور دارند که دیگران نیز بر همین اساس، آنها را قضاوت میکنند. از آنجا که این افراد هرگز از داشتههایشان راضی نیستند، هرگز نمیتوانند مطابق استاندارهایی که برای خودشان تعیین کردهاند، زندگی کنند. این وضعیت سبب میشود که آنها دائم خودشان را قربانی انتقادات و سرزنشهای خودشان کنند.
با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع در جوامع امروزی است .با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک تنفس صحیح و مدیتیشن تا حد بسیار زیادی میتوانید استرس خود را مدیریت کنید.
با عرض سلام و خسته نباشین بنده متاهل هستم و به سن ۳۸ سال رسیدم و با توجه به اتفاقهای که توی زندگیم افتاده خیلی تغییر کردم و نگاهم به ادما عوض شده و خیلی بفکر خودم هستم و سعی میکنم خودم در اولویت باشم نسبت به قبل که خیلی مهربون و دلسوز و با گذشت بودم و خیلی فداکاری میکردم الان به مرحله ای رسیدم که کلا نسبت به رفتار ادما حتی نزدیکانم بی تفاوتم یعنی زیاد خودمو بابتش اذیت نمیکنم یعنی یه جورایی بیخیالم حتی نسبت به دنیا ومال و فرزند و … که وجود داره حساس نیستم یه جورایی دل سیرم ولی یه موقع های میترسم این حس برام صدمه بزنه اینجا نمیتونم به همه مشکلات اشاره کنم ولی چون دو فرزند رو از دست دادم و همچنین مال زیادی رو هم از دست دادم دیگه چیزی بچشمم نمیاد نمیدونم واقعا باید این نگرش رو داشته باشم یا اشتباهه ولی اینطوری خیلی احساس خوبی دارم ولی یه کوچولو ترس هم هست
با سلام و احترام
با توجه به مشکلاتی که خود شما به آنها اشاره فرمودید تجربه های تلخ زمینه ساز بروز این احساسات در شما شده است .برای ریشه یابی و حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام
مشکل مهمی بنده که در مواجهه با خبرهای ناگوار ومنفی دارم اینه که با شنیدم این خبرها و اتفاقات متاسفانه بدنم سرد میشه و لرزش خیلی خفیفی در دست و پا دارم و تمامی عضلات پا و دست شل میشوند و به گونه ای که حس خالی شدن در بدنم دارم.
و هم چنین از استرس زیاد تمایلی برای حرف زدن ندارم و باید مدت زمانی بگذره تا این حالت رفع بشه.
و دومین مورد اینکه در این گونه مسائل خیلی احساس ترس دارم و تا حدودی نتونستم کنترلی روش داشته باشم.
ممنون میشم راهکاری برای حل این مشکلم بدید.
با تشکر
سلام همسرم بخاطر شرایط بیماری کرونا و گرونی بیکار شد همش افسرده هست تو خودش میریزه اصلا باهام در این مورد حرف نمی زنه با پدرشم قهره رابطه ها رو هم کم کرده میگه چرا کمک مالی نمی کنه این رفتارش داره اذیتم میکنه زیادی تو داره و توقعش از پدرش بالاهه..
با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید با تشکیل زندگی مشترک شما و همسرتان مسئولیت پذیرفتید و مستقل شدید .با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. انتظار زیاد و بیش از حد ولو از خانواده نه تنها کمکی نمیکند بلکه روابط عاطفی راهم به مخاطره میاندازد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید
سلام من مدتیه دچار لرزش دست و دوبینی شدم ومدام دست وپاهام خواب میره یا احساس سوزن سوزن شدن دارم .توانایی تمرکز کردن هم ندارم وهمینطور احساس سنگینی توی گوشم دارم / /معرف غزاله حاجیان
سلام وخسته نباشید .گاهی اوقات احساس میکنم به طور ناگهانی نمیتونم فکر کنم وخیلی از مسائل رو فراموش میکنم .یه روز به شدت حواسم جمع وکارامو انجام میدم اما یهو یه روز همه چی ازذهنم میره واحساس گیجی ونفهمیدن میکنم .ممنون میشم راهنمایییم کنید . معرف خانم غزاله حاجیان
با سلام و احترام
اگر شما در مورد کارهای خود مدام نگرانی داشته باشید تمرکز داشتن برای شما سخت می شود. این که شما مدام در مورد کارهایی که انجام داده اید یا می خواهید انجام دهید یا مثلا در مورد مکالمه دیروز خود با دوستتان و…افکاری در سر داشته باشید باعث تحلیل ذهنی و عدم تمرکز شما می شود، افکار آزار دهنده از هر نوع می تواند در حواس پرتی شما نیروی قدرتمندی باشد.برای ریشه یابی عمیق میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید با تشکیل زندگی مشترک شما و همسرتان مسئولیت پذیرفتید و مستقل شدید .با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. انتظار داشتن ولو از خانواده نه تنها کمکی نمیکند بلکه روابط عاطفی راهم به مخاطره میاندازد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام . مدتی هست متوجه شدم همسرم در فضای مجازی با خانومی دوست شده و بهش پیشنهاد ازدواج داده . ظاهرا خیلی بهم وابسته شدن . حتی وقتی مخفیانه پیام هاشون خوندم . دیدم بسیار حرف های عاشقانه بهم میزنن . از وقتی فهمیدم از خواب و خوراک افتادم . به نظر شما طلاق بگیرم؟
سلام ، به تازگی نامزد کردم می خواستم بدونم آیا راهی اصولی هست که جوان ها در زندگی در پیش بگیرند که از همان ابتدا دچار اختلاف و مشکل نشن، معرف حمیده هراسانی
با سلام و احترام
زندگی مشترک در بهترین حالت هم دچار چالش میشود و برای زوحین تعارضاتی به همراه دارد.بروز تعارضات از تفاوتهای زوجین و عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود .راهی برای پیشگیری کامل وجود ندارد .امامهم این است که با کسب آگاهی و مهارت های ارتباطی هنگام بروز تعارضات رفتارهایی متناسب بروز داده و تصمیمات صحیح بگیریم.
با سلام و احترام
توجه نکردن به غذا خوردن عصبی و ریشه یابی نکردن آن ممکن است به مشکل بزرگتری تحت عنوان اختلال پرخوری یا دیگر اختلالات تغذیه ای تبدیل شود. اگر متوجه شدید الگوهای غذا خوردنتان از کنترل خارج است بهتر است با پزشک مشورت کنید.
سلام من وقتی با همسرم به خونه مادرشوهرم میرم همسرم اونجا توجهی که داخل خونه خودمون داررو بمن نمیکنه و طرز صحبت کردن و رفتارش کلا عوض میشه در صورتی که در خونه با هم خوب هستیم اما نمیدونم چرا وقتی همسرم چشمش به مادرش و خانوادش میفته رفتارش با من تغییر میکنه . به خودش هم این موضوع رو گفتم اما میگه تو فکر میکنی در صورتی که واقعا رفتارش اینطوری هست.
با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح میتوانید تا حدی بر این مشکل فائق آیید.برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید..
سلام،فردی ۱۷ساله هستم مدتی هست بسیار عصبی و حساس شده و به هر رفتاری به شدت واکنش میدم جوری ک با کوچکترین رفتار غلط از سوی هر شخصی عصبی شده و خیلی بد با او برخورد میکنم ولی بعدا پشیمون میشم میشه گفت کنترل خشم ندارم و از اختیارم خارج شده باید چیکار کرد؟؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
با سلام و احترام
خشم در شما نیاز به ریشه یابی دارد .ریشه بسیاری از این موارد در دوران کودکی است. با شناخت و شفای کودک درون تا حد زیادی میتوانید بر این مشکل فائق آیید.
باسلام خسته نباشید،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه با خانواده خود رابطه خوبی ندارم مخصوصا پدرم،هرچی بزرگتر میشم بدتر میشه جوری ک از همه چی ایراد میگرد و دخالت میکند نمیخواد باور کنه بزرگ شدم و حق تصمیم گیری و انتخاب دارم این رفتارش باعث شده از
خودش و خانواده فاصله بگیرم تنها باشم حتی وقتی کنارشونم حرفی نمیزنم،چجوری باید رفتار کنم؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل این تعارضات داشته باشید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام مادری هستم ۳۵ساله دختری دارم ۵ ساله،بسیار لجباز جوری که همیشه میخواد به خواسته اش را با گریه و ناآرامی برسد برای مثال هرچیزی که خوشش میاد میخواد و اگر فراهم نکنیم انقدر گریه میکنه تا براش بخریم متاسفانه این رفتار شکل گرفته باید چجوری این رفتارو تغییر بدیم؟
(معرف ابوالفضل مظهری)
با سلام و احترام
اجازه دهید کودکان در موارد کوچک حق انتخاب داشته باشند، به آنها کمک می کند تا بعدها در زندگی و در مسائل بزرگتر راحت تر تصمیم گیری کنند.از بحث در مورد متقاعد کردن اجتناب کنید.به خواسته آنها گوش دهید و به نیازها و احساساتشان توجه کنید.برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
باسلام خسته نباشید،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه با خانواده خود رابطه خوبی ندارم مخصوصا پدرم،هرچی بزرگتر میشم بدتر میشه جوری ک از همه چی ایراد میگرد و دخالت میکند نمیخواد باور کنه بزرگ شدم و حق تصمیم گیری و انتخاب دارم این رفتارش باعث شده از
خودش و خانواده فاصله بگیرم تنها باشم حتی وقتی کنارشونم حرفی نمیزنم،چجوری باید رفتار کنم؟
با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل این تعارضات داشته باشید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام،فردی ۱۷ساله هستم مدتی هست بسیار عصبی و حساس شده و به هر رفتاری به شدت واکنش میدم جوری ک با کوچکترین رفتار غلط از سوی هر شخصی عصبی شده و خیلی بد با او برخورد میکنم ولی بعدا پشیمون میشم میشه گفت کنترل خشم ندارم و از اختیارم خارج شده باید چیکار کرد؟؟
با سلام و احترام
خشم در شما نیاز به ریشه یابی دارد .ریشه بسیاری از این موارد در دوران کودکی است. با شناخت و شفای کودک درون تا حد زیادی میتوانید بر این مشکل فائق آیید.
دختری دارم ۲۷ساله خواستگاران زیادی دارد ولی هر کدام را به بهانه ای رد می کند هر چه می کنم نمی توانم او را قانع کنم که موقعیت های خوب همیشه وجود ندارد لطفا مرا راهنمایی کنید، معرف حمیده هراسانی
با سلام و احترام
ازدواج نیاز به شرایطی دارد .از پایه ای ترین شرایط ازدواج داشتن شغل مناسب است .در این خصوص میتوانید از خدمات مرکز مشاوره برای تصمیم آگاهانه بهره مند شوید.
با سلام و احترام
نوجوانی و بحران بلوغ به طوفان تشبیه شده.فضایی امن و صمیمی در خانه فراهم کنید و به احساسات نوجوان خود توجه کنید.فراگیری تکنیک ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح کمک شایانی به این امر میتواند داشته باشد.
سلام وقت شما بخیر،من یه پسر ۴ ساله دارم که از وقتي که از پوشک گرفتمش از سن ۲ سالگی تا به حال برا دسشویی رفتن سختشه،اینقدر خودشو نگه میداره که چکه چکه شلوارش خیس میشه بهد اون موقع میگه دسشویی دارم،وحتی توی بازی با دوستاش بازی رو ترجیح میده تا دسشویی رفتنش، وگاهی اوقات که می بینم شلوارش خیس شده بهش میگم دستشویی داری میگه نه وبه زور می برمش،علتش می تونه چی باشه؟،وراه درمان داره؟
باسلام و احترام
آرامش خود را حفظ کنید و از رفتار تهاجمی با کودک بپرهیزید
استفاده از مشاوره میتواند کمک کننده باشد.برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
Comments (2,668)
اعظم(زینب قاسمی برمی)
2021-07-01من ادم حساس و زودرنجی هستم و سعی می کنم تا روابطم با همه خوب باشه تا بیشتر از این رفتار بقیه ناراحتم نکنه برای همین نگرانی و ناراحتی بقیه برای مهمتر از خودمه و دیگران برام ارجح تر شدند و وقتی کسی ازم ناراحته بهش خیلی فکر میکنم تا مطمین بشم که ناراحتیش برطرف شده.میخوام لطفا من رو راهنمایی کنید.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-07-01با سلام و احترام
ریشه این مشکل شما در دوران کودکی است.شناخت و شفای کودک درون و تکنیک های اعتماد به نفس کمک شایانی در این زمینه میتواند برای شما داشته باشد
مهدی (محمدرضا ولایی)
2021-06-30من ۲۰ سالمه و پارسال تو آزمون سراسری شرکت کردم و به خاطر کرونا کنکور دو مرحله به تعویق افتاد این مشکل با فشار خانواده باعث استرس و خونه نشینی و افسردگی شد که الان با این وجود که یک سال گذشته هنوز بعضی موقع ها احساس افسردگی میکنم و چون در سال کنکور روابط اجتماعی خودم رو کم کردم الان احساس ضعف میکنم تو این قضیه و نمیتونم مثل قبل با آدمای دور و برم ارتباط برقرار کنم
میخواستم بدونم چیکار باید بکنم که این افسردگی کمتر بشه
و راه حل تون برای افزایش ارتباط اجتماعی با بقیه چیه
ممنون
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
تغییرات در سبک زندگی ابزاری ساده ولی قدرتمند در درمان افسردگی است. گاهی اوقات تمام چیزی که نیاز دارید همین است. حتی اگر به درمانهای دیگر نیز احتیاج داشته باشید، ایجاد تغییرات صحیح در سبک زندگی میتواند افسردگی را سریعتر رفع کند و از بازگشت آن جلوگیری کند.
ورزش مداوم میتواند در درمان افسردگی همانند دارو مؤثر باشد.
اکرم(زینب قاسمی برمی)
2021-06-30با سلام
من چند وقتی هست که بی حوصله شدم و خیلی زود عصبانی میشم.توی زندگیم مشکلی ندارم ولی رفتار اطرافیانم زود من رو عصبانی میکنه و واکنش نشون میدم البته زود عصبی شدن قبلا در من بوده اما الان بیشتر شده اما نمیدونم دلیل اصلیش چیه و برای رفعش باید چیکار کنم.من رو لطفا راهنمایی کنید.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
ریشه خشم در شما نیاز به بررسی دارد.هنگامی که عادتهای خلق و خویتان فوران میکند، مهارتهای آرامش را به کار ببرید. تمرینات تنفس عمیق را پیاده کنید.به جای تمرکز بر روی آنچه که شما را خشمگین میکند، بر روی حل و فصل مسئله کار کنید
اعظم
2021-06-30با سلام
من آدم حساس و زودرنجی هستم و سعی می کنم تا روابطم با همه خوب باشه تا بیشتر از این رفتار بقیه ناراحتم نکنه.به خاطر همین نگرانی و ناراحتی دیگران برام خیلی مهمتر از خودمه و دیگران برام ارجح تر شدند و وقتی کسی ازم ناراحته خیلی فکر می کنم بهش تا مطمین بشم ناراحتیش برطرف شده.میخوام لطفا من رو راهنمایی کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
ریشه این مشکل شما در دوران کودکی است.شناخت و شفای کودک درون و تکنیک های اعتماد به نفس کمک شایانی در این زمینه میتواند برای شما داشته باشد
ع،ص
2021-06-30سلام، هشت سال است ازدواج کرده ام خدا را شکر زندگی خوبی دارم فقط مشکلی که دارم حسادت بیش از اندازه همسرم است با اینکه وضع مالی خوبی دارم ولی خدا نکند همسرم بفهمد خواهر یا برادرم چیزی خریده اند چند روزی که نمی شود با او حرف زد بعد هم چیزی بالاتر از آن را می خواهد شاید باور نکنید وقتی برادرم می خواست ازدواج کند وقتی عروس را برای خرید بردند به من گفت چرا عروس خرید برود ولی من نه باید مرا خرید ببری هر چه گفتم بهترش را برای تو خریدم قبول نکرد وقتی انگشتر نشان برای زن برادرم خریدند مرا به زور برد و گفت باید برای من هم طلا بخری ، با اینکه در مراسم خودمان چیزی برایش کم نگذاشتم او نسبت به خواهر خودش هم همینطور است دیگر نمی دانم چه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید به خصوص که با رفتارش احترام خود در خانواده ام را کمی از دست داده ، معرف حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
ریشه حسادت میتواند در دوران کودکی همسر شما باشد حسادت غیرطبیعی شایع است و قابل درمان می باشد امّا غالباً افرادی که از حسادت بیمارگونه رنج می برند از دریافت کمک خودداری می کنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
مرتضی
2021-06-30سلام،فردی ۲۵ساله ام متاسفانه خیلی خجالتی و قدرت نه گفتن رو ندارم نمیتونم درمقابل کاراشتباهی مخالفت کنم به اطرافیانم بگم نه،درواقع این وضعیت خیلی خسته کننده شده دارم زیان میبینم چیکار کنم ک بتونم مخالفت کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
آگاه باشید و بپذیرید که شما نمیتوانید همه را راضی و خوشحال نگه دارید.از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید،به نکات مثبت نه گفتن توجه کنید،اعتماد به نفس خود را با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردیتان بالا ببرید.
نرگس قاسمی
2021-07-03سلام،دختری دارم ۱۳ساله متاسفانه به شدت دروغگوست و به نظر از این کار لذت میبره حتی بعضی مواقع اول دروغ میگ بعدش راستشو میگه متوجه نمیشم چرا این کارو میکنه،خیلی بدم میاد از این رفتارش، باید چیکارش کرد؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-07-03با سلام و احترام
دروغگویی در کودکان و نوجوانان در سنین مختلف دلایل بسیار زیاد و متفاوتی دارد که باید این دلایل بررسی و گاه رفتارهای زمینه ساز این رفتار در نوجوان مورد بررسی قرار گیرد و ریشه یابی این رفتار در ارائه راهکار مناسب بسیار حائز اهمیت است.
در دوره نوجوانی دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه :
۱_ سختگیری بیش از حد والدین در آموزه های تربیتی بدون در نظر گرفتن توانایی و یا نیازهای مربوط به سن دوره رشد.
۲_ گاه نوجوان با دروغگویی والدین خود خصوصا والد همجنس خود. ا کنترل می نمایند و این کنترل به آنها احساس قدرت و برتری می دهد.
۳_الگو برداری از والدین و یا خواهر و برادر بزرگتر به عنوان یک رفتار عمومی می توان دلیل دروغگویی نوجوان باشد.
۴_ عدم وجود رابطه دوستانه بین والد و فرزند موجب پنهان نمودن مسائلی است که برای نوجوان مهم است و ممکن است مورد برخورد و یا عکس العمل تند والدین همراه باشد به عبارتی عدم درک نوجوان توسط والدین .
اگر نوجوان بعداز دروغگویی خودش به والدین مراجعه و راست و حقیقت را بیان می نماید دلیل بر احساس گناهی است که والدین در تربیت کودک در او بوجود آورده اند که می تواند رشداحساس گناه مخرب هم باشد .
آنچه مسلم است اینکه دلایل و زمینه های دروغگویی باید دقیق بررسی شود و رابطه های والد و فرزند آسیب دیده است که باید باز تعریف شود و اصلاح گردد.
در مورد بررسی دقیق تر و ارائه راهکار های تکمیلی در حل مشکل می توانید از روانشناسان و مشاورین کلینیک های معتبر و رسمی از جمله کلینیک جان زیبا کمک بگیرید.
مریم اعظمی
2021-06-30سلام وقت بخیر . من از طرف خانم نازنین یزدان نجات با سایت شما آشنا شدم. مشکلی که میخوام مطرح کنم این هست که من احساس میکنم آدم پرتوقعی هستم ینی به چیزهایی که دارم قانع نیستم همش دوست دارم چیز بزرگتر داشتم باشم خیلی وقتا به چیزایی که میخواستم نرسیدم و همین موضوع حالمو بد کرده نمیدونم مشکلم چیه و چجوری کنترل کنم. ممنون میشم کمک کنید.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
کمال گرایی روی اعتمادبهنفس اثر منفی میگذارد. کمالگرایان، ارزش فردی خودشان را وابسته به چیزی میدانند که در جستوجوی رسیدن به آن هستند و باور دارند که دیگران نیز بر همین اساس، آنها را قضاوت میکنند. از آنجا که این افراد هرگز از داشتههایشان راضی نیستند، هرگز نمیتوانند مطابق استاندارهایی که برای خودشان تعیین کردهاند، زندگی کنند. این وضعیت سبب میشود که آنها دائم خودشان را قربانی انتقادات و سرزنشهای خودشان کنند.
حسین
2021-06-30سلام
من دانشجو هستم و شغل ازاد دارم متاسفانه از وقتی کرونا اومده دچار استرس زیاد شدم امیدوارم بتونین کمکم کنید
معرف سایت زهراحسام نژاد رستمی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع در جوامع امروزی است .با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک تنفس صحیح و مدیتیشن تا حد بسیار زیادی میتوانید استرس خود را مدیریت کنید.
فریبا (زینب قاسمی برمی)
2021-06-29با عرض سلام و خسته نباشین بنده متاهل هستم و به سن ۳۸ سال رسیدم و با توجه به اتفاقهای که توی زندگیم افتاده خیلی تغییر کردم و نگاهم به ادما عوض شده و خیلی بفکر خودم هستم و سعی میکنم خودم در اولویت باشم نسبت به قبل که خیلی مهربون و دلسوز و با گذشت بودم و خیلی فداکاری میکردم الان به مرحله ای رسیدم که کلا نسبت به رفتار ادما حتی نزدیکانم بی تفاوتم یعنی زیاد خودمو بابتش اذیت نمیکنم یعنی یه جورایی بیخیالم حتی نسبت به دنیا ومال و فرزند و … که وجود داره حساس نیستم یه جورایی دل سیرم ولی یه موقع های میترسم این حس برام صدمه بزنه اینجا نمیتونم به همه مشکلات اشاره کنم ولی چون دو فرزند رو از دست دادم و همچنین مال زیادی رو هم از دست دادم دیگه چیزی بچشمم نمیاد نمیدونم واقعا باید این نگرش رو داشته باشم یا اشتباهه ولی اینطوری خیلی احساس خوبی دارم ولی یه کوچولو ترس هم هست
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
با توجه به مشکلاتی که خود شما به آنها اشاره فرمودید تجربه های تلخ زمینه ساز بروز این احساسات در شما شده است .برای ریشه یابی و حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
ریحانه(زینب قاسمی برمی)
2021-06-29با سلام
مشکل مهمی بنده که در مواجهه با خبرهای ناگوار ومنفی دارم اینه که با شنیدم این خبرها و اتفاقات متاسفانه بدنم سرد میشه و لرزش خیلی خفیفی در دست و پا دارم و تمامی عضلات پا و دست شل میشوند و به گونه ای که حس خالی شدن در بدنم دارم.
و هم چنین از استرس زیاد تمایلی برای حرف زدن ندارم و باید مدت زمانی بگذره تا این حالت رفع بشه.
و دومین مورد اینکه در این گونه مسائل خیلی احساس ترس دارم و تا حدودی نتونستم کنترلی روش داشته باشم.
ممنون میشم راهکاری برای حل این مشکلم بدید.
با تشکر
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-30با سلام و احترام
مشکلات شما نیاز به بررسی دقیق و ریشه یابی عمیق دارد .شناخت و شفای کودک درون کمک شایانی به شما میتواند در این زمینه داشته باشد .
فاطمه( زینب قاسمی برمی)
2021-06-29سلام همسرم بخاطر شرایط بیماری کرونا و گرونی بیکار شد همش افسرده هست تو خودش میریزه اصلا باهام در این مورد حرف نمی زنه با پدرشم قهره رابطه ها رو هم کم کرده میگه چرا کمک مالی نمی کنه این رفتارش داره اذیتم میکنه زیادی تو داره و توقعش از پدرش بالاهه..
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید با تشکیل زندگی مشترک شما و همسرتان مسئولیت پذیرفتید و مستقل شدید .با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. انتظار زیاد و بیش از حد ولو از خانواده نه تنها کمکی نمیکند بلکه روابط عاطفی راهم به مخاطره میاندازد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید
آهو مددی
2021-06-29سلام من مدتیه دچار لرزش دست و دوبینی شدم ومدام دست وپاهام خواب میره یا احساس سوزن سوزن شدن دارم .توانایی تمرکز کردن هم ندارم وهمینطور احساس سنگینی توی گوشم دارم / /معرف غزاله حاجیان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
مشکلات شما بهتر است ابتدا به لحاظ فیزیکی مورد بررسی قرار بگیرد .
معرف حمیده هراسانی
2021-06-29احساس ناامیدی ،احساس پوچی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
مشکل شما نیاز به توضیح بیشتر و بررسی دقیق تری دارد .برای حصول نتیجه درخور و ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
فاطمه
2021-06-29سلام وخسته نباشید .گاهی اوقات احساس میکنم به طور ناگهانی نمیتونم فکر کنم وخیلی از مسائل رو فراموش میکنم .یه روز به شدت حواسم جمع وکارامو انجام میدم اما یهو یه روز همه چی ازذهنم میره واحساس گیجی ونفهمیدن میکنم .ممنون میشم راهنمایییم کنید . معرف خانم غزاله حاجیان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
اگر شما در مورد کارهای خود مدام نگرانی داشته باشید تمرکز داشتن برای شما سخت می شود. این که شما مدام در مورد کارهایی که انجام داده اید یا می خواهید انجام دهید یا مثلا در مورد مکالمه دیروز خود با دوستتان و…افکاری در سر داشته باشید باعث تحلیل ذهنی و عدم تمرکز شما می شود، افکار آزار دهنده از هر نوع می تواند در حواس پرتی شما نیروی قدرتمندی باشد.برای ریشه یابی عمیق میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
رها
2021-06-29باسلام من یه دختر 25 ساله هستم ک مشکل ارتباط باجنس مخالف هستم زود سرد میشم واز رابطه زده میشم احساس گناه وناامنی میاد سراغم واینکه فکرمیکنم توی زندان هستم وناامید میشم ازرابطه .ونکته دیگه اینکه به شدت از ازدواج کردن میترسم ترس از سردی عاطفی خودم/معرف غزاله حاجیان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
ریشه این مشکل شما ممکن است در دوران کودکی باشد .با شناخت و شفای کودک درون میتوانید تا حد بسیار زیادی بر این مشکل فائق آیید.
فاطمه:زینب قاسمی برمی
2021-06-29سلام همسرم بخاطر شرایط کرونا و گرانی بیکار شده همیشه مشکلات و تو خودش میریزه زیاد باهام درد و دل نمی کنه همیشه با پدرش مشکل داره زیاد خونشون نمیره منم نمیزاره زیاد برم مدام قهره باهاشون ک چرا کمک مالی بهمون نمی کنن اخه پول دارن من خیلی اذیت میشم بخاطر این قضیه ک همسرم خود خوری میکنه.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید با تشکیل زندگی مشترک شما و همسرتان مسئولیت پذیرفتید و مستقل شدید .با سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. انتظار داشتن ولو از خانواده نه تنها کمکی نمیکند بلکه روابط عاطفی راهم به مخاطره میاندازد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سکوت. معرف حمیده هراسانی
2021-06-29با سلام . مدتی هست متوجه شدم همسرم در فضای مجازی با خانومی دوست شده و بهش پیشنهاد ازدواج داده . ظاهرا خیلی بهم وابسته شدن . حتی وقتی مخفیانه پیام هاشون خوندم . دیدم بسیار حرف های عاشقانه بهم میزنن . از وقتی فهمیدم از خواب و خوراک افتادم . به نظر شما طلاق بگیرم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
خیانت از تجربه های دردناک است .پیشنهاد دارم برای التیام احساسات جریحه دار شده خودتان و تصمیم و انتخابی آگاهانه از مشاورین کمک بگیرید.
حنا
2021-06-29سلام ، به تازگی نامزد کردم می خواستم بدونم آیا راهی اصولی هست که جوان ها در زندگی در پیش بگیرند که از همان ابتدا دچار اختلاف و مشکل نشن، معرف حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
زندگی مشترک در بهترین حالت هم دچار چالش میشود و برای زوحین تعارضاتی به همراه دارد.بروز تعارضات از تفاوتهای زوجین و عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود .راهی برای پیشگیری کامل وجود ندارد .امامهم این است که با کسب آگاهی و مهارت های ارتباطی هنگام بروز تعارضات رفتارهایی متناسب بروز داده و تصمیمات صحیح بگیریم.
حسین (الهه اطوی)
2021-06-28سلام من 20 سالمه و مشکل پر خوری عصبی دارم هر وقت ک حوصلم سر میره باید ی چیزی بخورم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
توجه نکردن به غذا خوردن عصبی و ریشه یابی نکردن آن ممکن است به مشکل بزرگتری تحت عنوان اختلال پرخوری یا دیگر اختلالات تغذیه ای تبدیل شود. اگر متوجه شدید الگوهای غذا خوردنتان از کنترل خارج است بهتر است با پزشک مشورت کنید.
سحر(زینب قاسمی برمی)
2021-06-28سلام من وقتی با همسرم به خونه مادرشوهرم میرم همسرم اونجا توجهی که داخل خونه خودمون داررو بمن نمیکنه و طرز صحبت کردن و رفتارش کلا عوض میشه در صورتی که در خونه با هم خوب هستیم اما نمیدونم چرا وقتی همسرم چشمش به مادرش و خانوادش میفته رفتارش با من تغییر میکنه . به خودش هم این موضوع رو گفتم اما میگه تو فکر میکنی در صورتی که واقعا رفتارش اینطوری هست.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-29با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح میتوانید تا حدی بر این مشکل فائق آیید.برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید..
امیر
2021-06-28سلام،فردی ۱۷ساله هستم مدتی هست بسیار عصبی و حساس شده و به هر رفتاری به شدت واکنش میدم جوری ک با کوچکترین رفتار غلط از سوی هر شخصی عصبی شده و خیلی بد با او برخورد میکنم ولی بعدا پشیمون میشم میشه گفت کنترل خشم ندارم و از اختیارم خارج شده باید چیکار کرد؟؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
خشم در شما نیاز به ریشه یابی دارد .ریشه بسیاری از این موارد در دوران کودکی است. با شناخت و شفای کودک درون تا حد زیادی میتوانید بر این مشکل فائق آیید.
عرفان
2021-06-28باسلام خسته نباشید،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه با خانواده خود رابطه خوبی ندارم مخصوصا پدرم،هرچی بزرگتر میشم بدتر میشه جوری ک از همه چی ایراد میگرد و دخالت میکند نمیخواد باور کنه بزرگ شدم و حق تصمیم گیری و انتخاب دارم این رفتارش باعث شده از
خودش و خانواده فاصله بگیرم تنها باشم حتی وقتی کنارشونم حرفی نمیزنم،چجوری باید رفتار کنم؟
(معرف:ابوالفضل مظهری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل این تعارضات داشته باشید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
رقیه
2021-06-28سلام مادری هستم ۳۵ساله دختری دارم ۵ ساله،بسیار لجباز جوری که همیشه میخواد به خواسته اش را با گریه و ناآرامی برسد برای مثال هرچیزی که خوشش میاد میخواد و اگر فراهم نکنیم انقدر گریه میکنه تا براش بخریم متاسفانه این رفتار شکل گرفته باید چجوری این رفتارو تغییر بدیم؟
(معرف ابوالفضل مظهری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
اجازه دهید کودکان در موارد کوچک حق انتخاب داشته باشند، به آنها کمک می کند تا بعدها در زندگی و در مسائل بزرگتر راحت تر تصمیم گیری کنند.از بحث در مورد متقاعد کردن اجتناب کنید.به خواسته آنها گوش دهید و به نیازها و احساساتشان توجه کنید.برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
عرفان
2021-06-28باسلام خسته نباشید،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه با خانواده خود رابطه خوبی ندارم مخصوصا پدرم،هرچی بزرگتر میشم بدتر میشه جوری ک از همه چی ایراد میگرد و دخالت میکند نمیخواد باور کنه بزرگ شدم و حق تصمیم گیری و انتخاب دارم این رفتارش باعث شده از
خودش و خانواده فاصله بگیرم تنها باشم حتی وقتی کنارشونم حرفی نمیزنم،چجوری باید رفتار کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل این تعارضات داشته باشید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
امیر
2021-06-28سلام،فردی ۱۷ساله هستم مدتی هست بسیار عصبی و حساس شده و به هر رفتاری به شدت واکنش میدم جوری ک با کوچکترین رفتار غلط از سوی هر شخصی عصبی شده و خیلی بد با او برخورد میکنم ولی بعدا پشیمون میشم میشه گفت کنترل خشم ندارم و از اختیارم خارج شده باید چیکار کرد؟؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
خشم در شما نیاز به ریشه یابی دارد .ریشه بسیاری از این موارد در دوران کودکی است. با شناخت و شفای کودک درون تا حد زیادی میتوانید بر این مشکل فائق آیید.
a.d
2021-06-28سلام.چجوری میتونم با پسرم رابطه ای دوستانه داشته باشم؟که از الان که کوچیکتر هست بتونه بهم اطمینان بکنه
معرف:خانم حمیده هراسانی
ز، رسولی
2021-06-28دختری دارم ۲۷ساله خواستگاران زیادی دارد ولی هر کدام را به بهانه ای رد می کند هر چه می کنم نمی توانم او را قانع کنم که موقعیت های خوب همیشه وجود ندارد لطفا مرا راهنمایی کنید، معرف حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
دختر شما در سنی قرار دارد که قدرت تشخیص دارد و حق انتخاب. اگر نگران وسواس دخترتان در این زمینه هستید بهتر است از مشاور بهره مند شوید.
م، میلانی
2021-06-28سلام ، پسری هستم ۲۵ ساله شغل مناسبی ندارم ولی خانواده ام اصرار به ازدواجم دارند لطفا مرا راهنمایی کنید، از طرف حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
ازدواج نیاز به شرایطی دارد .از پایه ای ترین شرایط ازدواج داشتن شغل مناسب است .در این خصوص میتوانید از خدمات مرکز مشاوره برای تصمیم آگاهانه بهره مند شوید.
زهرا مظهری
2021-06-28سلام و احترام
لطف میکنید شیوه برخورد صیحیح با نوجوان احساسی را بیان کنید.
معرف:حمیده هراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28با سلام و احترام
نوجوانی و بحران بلوغ به طوفان تشبیه شده.فضایی امن و صمیمی در خانه فراهم کنید و به احساسات نوجوان خود توجه کنید.فراگیری تکنیک ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح کمک شایانی به این امر میتواند داشته باشد.
مهسا عبیری
2021-06-28سلام وقت شما بخیر،من یه پسر ۴ ساله دارم که از وقتي که از پوشک گرفتمش از سن ۲ سالگی تا به حال برا دسشویی رفتن سختشه،اینقدر خودشو نگه میداره که چکه چکه شلوارش خیس میشه بهد اون موقع میگه دسشویی دارم،وحتی توی بازی با دوستاش بازی رو ترجیح میده تا دسشویی رفتنش، وگاهی اوقات که می بینم شلوارش خیس شده بهش میگم دستشویی داری میگه نه وبه زور می برمش،علتش می تونه چی باشه؟،وراه درمان داره؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-28باسلام و احترام
آرامش خود را حفظ کنید و از رفتار تهاجمی با کودک بپرهیزید
استفاده از مشاوره میتواند کمک کننده باشد.برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.