سلام.ببخشید من سوالی داشتم از خدمتتون. بانویی هستم ۳۰ ساله که تقریبا یک ساله ازدواج کردم. مشکلم این هست که برای خانواده همسرم در برخی موارد سخته یکی شدن فرزندشون با دیگری رو بپذیرن؛ میخوان که مسایلی رو فقط با فرزند خودشون همچنان داشته باشن و این مسیله برای من باعث پنهانکاری همسرم از من هست و آزارم میده؛ البته چیزی که وجود داره همسرم با پدر و مادرش بزرگ نشد با دوتا خاله هاش که بعد از زلزله بم تنها شده بودند بزرگ شده. و یکیشون به تازگی ازدواج کرد و یکی دیگشون خانم مجردیست و چون همسرم احساس مسئولیت می کنه دوست داره تند تند بهش سر بزنه و پیامای اونو از من مخفی کنه و …
من همیشه دوست داشتم هیچ پرده ای بین خودم و همسرم نباشه. همسرمم عا تو مدت دوستیمون خیلی عاشقم بود. چون خیلی منو میخواست قاطعانه بهم نگفته بود اینجوریه و منم بهش فکر دقیق نکرده بودم! دارم چه شرایطی رو می پذیرم. این موضوع داره رو زندکی مشترکمون آثار منفی زیادی میذاره. باید چکار کنم؟
با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود توصیه دارم تکنیک های ارتباط کلامی موثر را فراگرفته تا بتوانید گفتگویی موثر برای رفع نیازهای خود از همسرتان داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
همه کودکان متفاوت هستند و هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
حسادت یک احساس نسبتاً رایج انسانی است. این معمولاً در شخصی اتفاق می افتد که احساس کند کمتر از دیگری دوستش دارد.
این ممکن است درست باشد ، یا ممکن است خیال خود شخص باشد – هیچ تفاوتی وجود ندارد. و مخصوصاً برای یک کودک. این روند را به طور طبیعی درک کنید… مهمترین چیز این است که کودک را برای چنین انگیزه هایی سرزنش نکنید. بهتر است فقط سعی کنید با او صحبت کنید – تأثیر آن بسیار سریعتر خواهد بود.و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام دختری بیست و دو ساله ام که با محیط زندگی ام مشکل دارند. خانواده و محیط مذهبی هستند اما من دوست دارم به روز لباس بپوشم و ارایش کنم و این امر موجب بحران در خانواده ام شده است.
با سلام و احترام
ریشه بسیاری از مشکلات، تفاوت نسلی میان والدین و فرزندان است؛ این تفاوت ارزشها میان فرزندان و والدین، موجب شده خانوادهها در معرض چالشهای جدی قرار گیرند. برخی والدین زندگی گذشته خود را با امروزِ فرزندان خویش مقایسه مینمایند .برای کاهش و حل این تعارضات از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
با سلام
دختری پانزده هستم با صد و هشتاد سانت قد
بچه ها در مدرسه من را مسخره میکنند و صفاتی مانند دراز و نردبان کنار اسمم میگذارند. در مدرسه هیچ اعتماد به نفسی ندارم و افت تحصیلی پیدا کردم
با سلام و احترام
مسخره شدن توسط دیگران بسیار آزار دهنده است یکی از راهها این است که از پذیرفتن نظرات ناراحت کننده و ناپسند آنها خودداری کنید. به جای آن سعی کنید حقیقت و واقعیت را جایگزین نمایید. شما میتوانید به او نشان دهید که از صحبتهایش ناراضی هستید و ممکن است او را ترک کنید. تمسخر برای جلب توجه دیگران است، پس اگر افراد به مقصود خود نرسند، احتمالا از این رفتار دست برمی دارند.
با سلام و احترام
با نهایت تاسف و تالم . از خداوند صبوری برای شما طلب میکنم.
در روزهای ابتدایی سوگ این احساسات طبیعی هستند .از غمگین بودن نهراسید و احساسات خود را بروز دهید .
با سلام و احترام
درمان توکوفوبیا برای تضمین سلامت مادر و نوزاد ضروری است. احتمالا روند درمان با همکاری متخصص زنان و زایمان و یک روانپزشک یا روانشناس انجام میشود. متخصصان سلامت روان میتوانند دلایل پنهانی و ریشۀ به وجود آمدن چنین ترسی در بیمار را مشخص کنند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
خسته نباشید
مهسا هستم و شانزده ساله
من مدت ها در اتاقم با گوشی درس میخوانم و یا با دوستانم چت میکنم. اما خانواده ام از اینک این همه وقت در اتاق هستم ابراز ناراحتی و نگرانی می کنند. چگونه به انها بگویم که حالم خوب است
با سلام و احترام
هنگامی که والدین تصور میکنند، که نوجوانشان در مرحله حساسی از زندگی خود به سر میبرد، دچار استرس میشوند. چرا که اکثراً نمیدانند، چگونه باید با نوجوانشان برخورد کنند. برای کاهش و حل این تعارضات از خدمات مرکز مشاوره میتوانید بهره مند شوید.
سلام وقت بخیر من چند وقت بود که هر کس هر چیزی بهم میگفت گریم میگرفت و عصبی میشم وحالمخوب نبود دکتر روانپزشک بهم قرص سراتالین ۵۰و ریسپیدون یک چهارم بهم داد میخوردم طوری بود که دکتر گفت تحت هیچ عنوان عادت نمیکنی بعد یه مدت خوردم و اگر روزی نمیخورم خیلی عصبی میشدم دوست داشتم همه چیو بشکنم سرم درد میگرفت ،رفتم پیش دکتر روانشناس داستانو براش تعریف کردم ،گفت میخوای قرصو قط کن و بعد برنامه بهم داد قرصو قط کردم ،وقتی قرصو میخوردم حالم از این بد میشد ،که وقتی قرص نمیخوردم اینقد حالم دگرگون میشه ،وابسته شده بودم قرصو که ترک کردم بهتر شدم؛ ولی الانم همینطور پرخاشگرم یه چیزی بهم بگن یه روز تحمل میکنم یه روز اصلا نمیتونم و عصبی میشم گاهی اوقاتم فش میدم و از این بابت خیلی دارم اذیت میشم و حال روحیم خوب نیس🙃
سلام من به شدت از تنهایی وحشت دارم فکر میکنم علتش این باشد که عموم در کودکی هر بار به خانه ما می آمد از جن صحبت میکرد بزرگتر که شدم برای اینکه بر ترسم غلبه کنم شروع به مطالعه راجب جن کردم ولی اینکار نه تنها از ترسم کم نکرد بلکه باعث شد بیشتر از تنها بودن بترسم لطفا من راهنمایی کنید. معرف به سایت محمد فعال
با سلام و احترام
بسیاری از ترس های ما ریشه در دوران کودکی دارند.میتوانید با تنفس هدفمند، مدیتیشن و آروماتراپی که از بهترین تکنیکهای ایجاد آرامش هستند و در هر مکانی هم قابل استفاده میباشند بهره ببرید.
البته چنین راهکارهایی بهعنوان درمان ترس از تنهایی تلقی نمیشوند و برای رفع هراس از تنهایی لازم است که به روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمایید.
با سلام و احترام
با استفاده از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس روی توانمندی های فردی خود سرمایه گذاری کنید و با کسب مهارت های ارتباط کلامی موثر در فعالیت های گروهی شرکت کرده و دوستان جدید پیدا کنید.
با سلام و احترام
اضطراب امتحان حالتی ناخوشایند و استرس برانگیز، اما قابل درمان است. اگر تصور میکنید اضطراب امتحان مانع از این می شود که عملکرد خوبی در امتحان داشته باشید، سعی کنید از راهبرد های خودیاری که برای کمک به مدیریت و کاهش سطح اضطراب طراحی شده اند بهره گیرید.
اگر همچنان در مدیریت اضطراب امتحان مشکل داشتید، با دکتر روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید.
با سلام و احترام
استرس از اختلالات شایع در طول زندگی است.
با داشتن ورزش منظم و روزانه(یوگا) و تنفس عمیق و صحیح ،کاهش میزان کافئین مصرفی،تمرین ذهن آگاهی میتوان استرس را مدیریت کرد .در نهایت برای حصول نتیجه درخور استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
با سلام و احترام
دریافت حمایتهای فیزیکی و عاطفی دیگران میتواند تسکین دهنده باشد، هرچند ممکن است برخی بخواهند برای انکار آنچه روی داده است، این حمایتها را رد کنند. برای ریشه یابی عمیق استفاده از خدمات مشاوره را پیشنهاد میکنم.
با عرض سلام و احترام، مشکلی برام پیش اومده لطفا کمکم کنید مدتی هست که گرفتار یک حالت وسواسگونه ای شدم به اینصورت که وقتی میخواهم کتابی بخوانم یک حالت وسواسگونه ای برایم پیش می آید حتی بعضی مواقع مجبور میشوم که برخی از برنامه ها رو از گوشیم پاک کنم تا آرامش پیدا کنم. لطفا من رو راهنمایی کنید تا از دست این مشکل خلاص شوم.(معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
در اختلال وسواس، فکری استرسزا، ناخوشایند و بیربط دائم سراغ فرد میآید و فرد درنتیجه رنج ناشی از این فکر و عدم توانایی در بیان این رنج، احساس نیاز میکند که یک رفتار خاص را دائماً تکرار کند.تکنیکهای رواندرمانی متعددی برای کمک به درمان مبتلایان به وسواس وجود دارد.
سلام من دو تا مشکل دارم اول ترس از بامهای بلند به طوری که با نزدیک شدن به لبه حس میکنم نیرویی مرا به پریدن میگمارد و حس موهومی دارم و دوم گاهی در معده ام احساس سنگینی میکنم و با این وضعم از نامزدم ترس دارم و احساس دلزدگی احساس فرار به سراغم می آید در زمان دیگر دلتنگش میشوم و نگرانش میشوم کلن نگرانی افراطی در چنین وضعی همراه حس گناه است ممنون میشم راهنمایی کنید. ( معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
برای مهار ترس از ارتفاع خود سعی کنید گام به گام با آن مواجه شوید .
دلزدگی زناشویی یک روند تدریجی است که ذره ذره وارد زندگی شده و آنقدر موثر است که میتواند زندگی را دچار تغییر و تحول کند و اینکه شما در دوران نامزدی که پر از هیاجان و انگیزه است دچار دلزدگی میشود نیاز به بررسی دقیق دارد و پیشنهاد میکنم از خدمات مرکز مشاوره برای ریشه یابی عمیق این مهم بهره بگیرید.
با سلام و احترام
شناخت آگاهانه از توانمندیهای خود به دست آورید و مهارت های اجتماعی تان را تقویت کنید و خود را در فضای معاشرت با دیگران قرار دهید.و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام من الان حدود شش سال است ک متادون مصرف میکنم و هر کاری میکنم نمیتونم این شربت را ترک کنم و از لحاظ روحی هیچ وابستگی به این شربت ندارم و از لحاظ جسمی شربت را کنار بگذارم ممنون میشم راهکاری به من پیشنهاد بدهید.( معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
روند ترک اعتیاد متادون دقیقا مانند اعتیاد به هر مخدر دیگری می تواند دشوار باشد. اما رعایت یک سری نکات به بیماران کمک می کند تا این مرحله را به خوبی پشت سر گذارنداستفاده از روش های مشاوره ترک اعتیاد، گروه درمانی، جایگزین داروهایی که پزشک تجویز می کند و همچنین تغییر سبک زندگی از جمله مهم ترین نکات ترک متادون هستند.
با سلام و احترام
دلایل زیادی میتواند سبب این احساسات شما باشد.برای بالا بردن انرژی، به ویژه در درازمدت، ورزشِ «منظم» اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیتیشن از تکنیک های بالا بردن سطح انرژی است که میتوانید از آن استفاده کنید.بدای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
پانیک اصطلاحی است که به افرادی که حملات مکرر غیر منتظره از ترس را تجربه می کنند ، گفته می شود .یوگا روش بسیار موثری برای مقابله کردن با استرس است و برای سلامتی بدن شما کاملا موثر و مفید است.از آنجا که حملات پانیک را می توان با روان درمانی مورد معالجه قرار داد برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام دکتر من 21 سالمه و نسبت به خودم حالت شک و تردید دارم و نسبت به عملی شک و تردید دارم و ترس دارم و دچار توهم و تخیل نسبت به اون عمل شدم من میدونم که اون عمل را مرتکب نشدم یا برام اتفاق نیفتاده ولی بازم به خودم شک دارم و هی یه حسی از درون آزارم میده که نکنه تو اون کار رو کردی و فراموش کردی و نفهمیدی و هر چی به خودم تلقین میکنم بازم فایده ای نداره الان میخواستم ببینم تشخیص شما چیه؟( معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
یکی از راه های درمان بدبینی و شک نشست و برخاست با افراد مثبتاندیش است. گروه دوستان بر روی رفتار آدمها تاثیر زیادی میگذارد.گذشته را مرور نکنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام پسری هستم 25 ساله که 9 ساله گوشه گیر و تنها شدم و اینکه در این 9 سال از سن 15 سالگی خودم را به اینترنت عادت دادم و وقتم با نت گذشت استفاده فقط وب گردی و کسب و کار الکترونیکی بود و الان بعد از گذشت 9 سال احساس خیلی بدی بهم داده و احساس خنگی و نفهمی میکنم و با خواندن کتاب روانشناسی دیدم مشکلم افسردگی است و هر چی بیشتر مطالعه میکنم حالم خرابتر میشود و در نتیجه برداشت از مطالعه خودم اضطراب و استرس مشکل تمرکز و توجه دارم نظر شما چیست؟( معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
اختلالات اضطراب اغلب با افسردگی مرتبط هستند .تغییرات سبک زندگی و تکنیکهای مدیریت استرس زیادی وجود دارند که میتوانید برای جلوگیری و اجتناب از افسردگی از آنها استفاده کنید. اما توصیه دارم برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه ای صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
باسلام زهرا هستم و سی و پنج ساله.دارای ظاهر مقبول و خانواده خوب. موقعیت اجتماعی و شغلی بسیار خوبی دارم. اما نمیتوانم ازدواج کنم و هیچ یک از خواستگاران خود را مقبول نمیدانم. چه کنم
معرف مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
انتخاب فرد مورد نظر برای ازدواج، زمان ازدواج، و حتی تصمیم گرفتن به ازدواج، همگی تصمیمات مهمی در زندگی هستند که اغلب با تردید و دودلی همراه میشوند.اما این که هیچ فردی از نظر شما مقبول نیست میتواند از کمال گرایی شما نشات بگیرد .مي توان مسئله را اين گونه تبيين کرد که از آن جا که اصولا چيزي به عنوان ايده آل و کامل در دنيا وجود ندارد، صبر کردن و گشتن به دنبال چنين آرزويي تلاشي توان فرسا و بي ثمر خواهد بود و ممکن است فرد را به جايي برساند که در نهايت به دليل خستگي و استيصال تصميمي سريع و اشتباه بگيرد.توصیه میکنم برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و روز بخیر
من پسری سی و چهار ساله هستم که دارای نا پدری هستم. از ناپدریم دارای یک خواهر و برادرم. نا پدریم در مورد من و برادرم دچار تبعیض است. طوری که او هدیه های زیادی دریافت میکند و من نه. چگونه این احساسات را نادیده بگیرم.
مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
گاهی این تبعیض از نظر شما بین فرزندان تنی در ۱خانواده هم ممکن است دیده شود . زمینه این احساسات شما میتواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد .شما در این سن میتوانید با سرمایه گذاری بر روی توان مندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و احساسات خود را مدیریت کنید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
من دختری هجده ساله ام که در روستا زندگی میکنم و خانواده بسیار سنتی و سختگیری دارم به طوری که با وجود کرونا همیشه در خانه هستم. در طی روز خوابم و غذای کمی میخورم. احساس پوچی دارم. چه کنم؟؟
مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
راز با انگیزه ماندن، این است که صادقانه به توانایی های تان،و به چالش هایی که پیش رویتان است ،بنگرید ،گاهی یک هدف سخت ،در تکان دادن فرد برای بهتر و با انگیزه تر عمل کردن، بسیار مفید است .و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
من و همسرم دو سال از زندگی مشترکمان میگذرد. با هم اختلاف نظری نداریم اما فرهنگ خانواده ها بسیار متفاوت است. به طوری که زمانی که خانواده همسرم به منزل ما می آیند دچار تعارض شده و همسرم بداخلاق میشود. چه راه حلی برای این تعارض و جود دارد از راهنمایی شما متشکرم.
مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود و توصیه میکنم شیوه های ارتباط کلامی موثر را برای درک صحیح و بیان خواسته های خود فرا گرفته و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور برای این مهم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام پسر نه ساله ای دارم که به تشخیص روانپزشک دارای نشانه های بیش فعالی با اختلال کلیشه ای و عدم تمرکز. آیا با توجه به اختلال رفتار کلیشه ای نورو فیدبک براش خوبه تاثیر در افزایش تمرکز و کاهش رفتار کلیشه ای دارد؟(معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام من بیمار دو قطبی دارم بیماری را تحت کنترل در آوردم ولی یه سری مشکلات دارم هر کاری را شروع میکنم رها میکنم نمیتونم نماز بخونم و مطالعه کنم برام ناخوشایند است شاید چون دوران مریضی زیاد مطالعه و نماز میخوندم میخوام ادامه تحصیل بدم لطفا راهنمایی کنید.معرف:فاطمه سهرابی
سلام دکتر من به شدت آدم استرسی هستم و تو مواقع حساس مثل ایام امتحانات دانشگاه به حدی استرس دارم ک نمیتونم صبحانه بخورم و حالت تهوع شدید دارم و حتی یک لیوان آب رو هم بالا میارم. برای این مشکل باید چکار کنم؟
با سلام و احترام
آرامکردن خودتان باعث میشود عوامل واکنشی اضطرابی، غیرفعال شوند. درنتیجه شکم و فعالیت گوارشی بدن به حالت عادی برمیگردد. شروع به آرامکردن خودتان کنید؛ با گذر زمان متوجه میشوید حالت تهوع کمتر میشود و بهتدریج نیاز به استفراغکردن از بین میرود.
Comments (2,668)
راضی (رودکی)
2021-06-14سلام.ببخشید من سوالی داشتم از خدمتتون. بانویی هستم ۳۰ ساله که تقریبا یک ساله ازدواج کردم. مشکلم این هست که برای خانواده همسرم در برخی موارد سخته یکی شدن فرزندشون با دیگری رو بپذیرن؛ میخوان که مسایلی رو فقط با فرزند خودشون همچنان داشته باشن و این مسیله برای من باعث پنهانکاری همسرم از من هست و آزارم میده؛ البته چیزی که وجود داره همسرم با پدر و مادرش بزرگ نشد با دوتا خاله هاش که بعد از زلزله بم تنها شده بودند بزرگ شده. و یکیشون به تازگی ازدواج کرد و یکی دیگشون خانم مجردیست و چون همسرم احساس مسئولیت می کنه دوست داره تند تند بهش سر بزنه و پیامای اونو از من مخفی کنه و …
من همیشه دوست داشتم هیچ پرده ای بین خودم و همسرم نباشه. همسرمم عا تو مدت دوستیمون خیلی عاشقم بود. چون خیلی منو میخواست قاطعانه بهم نگفته بود اینجوریه و منم بهش فکر دقیق نکرده بودم! دارم چه شرایطی رو می پذیرم. این موضوع داره رو زندکی مشترکمون آثار منفی زیادی میذاره. باید چکار کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود توصیه دارم تکنیک های ارتباط کلامی موثر را فراگرفته تا بتوانید گفتگویی موثر برای رفع نیازهای خود از همسرتان داشته باشید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
Njmesadqi
2021-06-14سلام خسته نباشید..پسرمن۵سالشه اما بشدت ب من وپدرش حسادت داره میخواسم بدونم برای اوردن بچه دوم ب مشکل میخورم؟؟؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
همه کودکان متفاوت هستند و هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
حسادت یک احساس نسبتاً رایج انسانی است. این معمولاً در شخصی اتفاق می افتد که احساس کند کمتر از دیگری دوستش دارد.
این ممکن است درست باشد ، یا ممکن است خیال خود شخص باشد – هیچ تفاوتی وجود ندارد. و مخصوصاً برای یک کودک. این روند را به طور طبیعی درک کنید… مهمترین چیز این است که کودک را برای چنین انگیزه هایی سرزنش نکنید. بهتر است فقط سعی کنید با او صحبت کنید – تأثیر آن بسیار سریعتر خواهد بود.و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
فاطمه از طرف مژگان شمس آبادی
2021-06-14سلام دختری بیست و دو ساله ام که با محیط زندگی ام مشکل دارند. خانواده و محیط مذهبی هستند اما من دوست دارم به روز لباس بپوشم و ارایش کنم و این امر موجب بحران در خانواده ام شده است.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
ریشه بسیاری از مشکلات، تفاوت نسلی میان والدین و فرزندان است؛ این تفاوت ارزشها میان فرزندان و والدین، موجب شده خانوادهها در معرض چالشهای جدی قرار گیرند. برخی والدین زندگی گذشته خود را با امروزِ فرزندان خویش مقایسه مینمایند .برای کاهش و حل این تعارضات از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
مهلا از طرف مژگان شمس آبادی
2021-06-14با سلام
دختری پانزده هستم با صد و هشتاد سانت قد
بچه ها در مدرسه من را مسخره میکنند و صفاتی مانند دراز و نردبان کنار اسمم میگذارند. در مدرسه هیچ اعتماد به نفسی ندارم و افت تحصیلی پیدا کردم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
مسخره شدن توسط دیگران بسیار آزار دهنده است یکی از راهها این است که از پذیرفتن نظرات ناراحت کننده و ناپسند آنها خودداری کنید. به جای آن سعی کنید حقیقت و واقعیت را جایگزین نمایید. شما میتوانید به او نشان دهید که از صحبتهایش ناراضی هستید و ممکن است او را ترک کنید. تمسخر برای جلب توجه دیگران است، پس اگر افراد به مقصود خود نرسند، احتمالا از این رفتار دست برمی دارند.
منصوره از طرف مژگان شمس آبادی
2021-06-14با سلام
دختری ۲۵ ساله ام که پدرم بیست روز پیش به علت کرونا فوت کرد. شب ها نمیتوانم بخوابم و از خواب میپرم. به غذا بی اشتها شدم و حال انجام کاری ندارم.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
با نهایت تاسف و تالم . از خداوند صبوری برای شما طلب میکنم.
در روزهای ابتدایی سوگ این احساسات طبیعی هستند .از غمگین بودن نهراسید و احساسات خود را بروز دهید .
مرضیه از طرف مژگان شمس آبادی
2021-06-14با سلام
به دلیل ترس از زایمان باردار نمیشوم ولی همسرم به شدت به بچه علاقه مند است. برای این ترس چه کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
درمان توکوفوبیا برای تضمین سلامت مادر و نوزاد ضروری است. احتمالا روند درمان با همکاری متخصص زنان و زایمان و یک روانپزشک یا روانشناس انجام میشود. متخصصان سلامت روان میتوانند دلایل پنهانی و ریشۀ به وجود آمدن چنین ترسی در بیمار را مشخص کنند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مهسا از طرف مژگان شمس آبادی
2021-06-14خسته نباشید
مهسا هستم و شانزده ساله
من مدت ها در اتاقم با گوشی درس میخوانم و یا با دوستانم چت میکنم. اما خانواده ام از اینک این همه وقت در اتاق هستم ابراز ناراحتی و نگرانی می کنند. چگونه به انها بگویم که حالم خوب است
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-15با سلام و احترام
هنگامی که والدین تصور میکنند، که نوجوانشان در مرحله حساسی از زندگی خود به سر میبرد، دچار استرس میشوند. چرا که اکثراً نمیدانند، چگونه باید با نوجوانشان برخورد کنند. برای کاهش و حل این تعارضات از خدمات مرکز مشاوره میتوانید بهره مند شوید.
S.Z
2021-06-14سلام وقت بخیر من چند وقت بود که هر کس هر چیزی بهم میگفت گریم میگرفت و عصبی میشم وحالمخوب نبود دکتر روانپزشک بهم قرص سراتالین ۵۰و ریسپیدون یک چهارم بهم داد میخوردم طوری بود که دکتر گفت تحت هیچ عنوان عادت نمیکنی بعد یه مدت خوردم و اگر روزی نمیخورم خیلی عصبی میشدم دوست داشتم همه چیو بشکنم سرم درد میگرفت ،رفتم پیش دکتر روانشناس داستانو براش تعریف کردم ،گفت میخوای قرصو قط کن و بعد برنامه بهم داد قرصو قط کردم ،وقتی قرصو میخوردم حالم از این بد میشد ،که وقتی قرص نمیخوردم اینقد حالم دگرگون میشه ،وابسته شده بودم قرصو که ترک کردم بهتر شدم؛ ولی الانم همینطور پرخاشگرم یه چیزی بهم بگن یه روز تحمل میکنم یه روز اصلا نمیتونم و عصبی میشم گاهی اوقاتم فش میدم و از این بابت خیلی دارم اذیت میشم و حال روحیم خوب نیس🙃
فاطمه
2021-06-14سلام من به شدت از تنهایی وحشت دارم فکر میکنم علتش این باشد که عموم در کودکی هر بار به خانه ما می آمد از جن صحبت میکرد بزرگتر که شدم برای اینکه بر ترسم غلبه کنم شروع به مطالعه راجب جن کردم ولی اینکار نه تنها از ترسم کم نکرد بلکه باعث شد بیشتر از تنها بودن بترسم لطفا من راهنمایی کنید. معرف به سایت محمد فعال
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
بسیاری از ترس های ما ریشه در دوران کودکی دارند.میتوانید با تنفس هدفمند، مدیتیشن و آروماتراپی که از بهترین تکنیکهای ایجاد آرامش هستند و در هر مکانی هم قابل استفاده میباشند بهره ببرید.
البته چنین راهکارهایی بهعنوان درمان ترس از تنهایی تلقی نمیشوند و برای رفع هراس از تنهایی لازم است که به روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمایید.
ملیحه مطهری نژاد
2021-06-14در برقراری روابط اجتماعی ضعیف هستم
معرفی کننده سایت : منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
با استفاده از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس روی توانمندی های فردی خود سرمایه گذاری کنید و با کسب مهارت های ارتباط کلامی موثر در فعالیت های گروهی شرکت کرده و دوستان جدید پیدا کنید.
میلاد رضایی
2021-06-14من اضطراب از امتحان دارم
معرفی کننده سایت:منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
اضطراب امتحان حالتی ناخوشایند و استرس برانگیز، اما قابل درمان است. اگر تصور میکنید اضطراب امتحان مانع از این می شود که عملکرد خوبی در امتحان داشته باشید، سعی کنید از راهبرد های خودیاری که برای کمک به مدیریت و کاهش سطح اضطراب طراحی شده اند بهره گیرید.
اگر همچنان در مدیریت اضطراب امتحان مشکل داشتید، با دکتر روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید.
بهرام
2021-06-14سلام وقت بخیر من ۳۰ سالمه شغلم آزاده در طول روز که کارهام و انجام میدم خیلی استرس دارم ونمیتونم از شدت استرسم کم کنم لطفا راهنماییم کنین .ممنونم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
استرس از اختلالات شایع در طول زندگی است.
با داشتن ورزش منظم و روزانه(یوگا) و تنفس عمیق و صحیح ،کاهش میزان کافئین مصرفی،تمرین ذهن آگاهی میتوان استرس را مدیریت کرد .در نهایت برای حصول نتیجه درخور استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
امیرعلی
2021-06-13با سلام و احترام، بنده تو تصادف شدید در ۱۸ و ۱۹ سالگی داشتم و هنوز با توجه به اینکه ۳۰ سال دارم گاهی وقت ها افسرده میشوم، چکاری باید اتجام دهم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
دریافت حمایتهای فیزیکی و عاطفی دیگران میتواند تسکین دهنده باشد، هرچند ممکن است برخی بخواهند برای انکار آنچه روی داده است، این حمایتها را رد کنند. برای ریشه یابی عمیق استفاده از خدمات مشاوره را پیشنهاد میکنم.
هانیه سهرابی
2021-06-13با عرض سلام و احترام، مشکلی برام پیش اومده لطفا کمکم کنید مدتی هست که گرفتار یک حالت وسواسگونه ای شدم به اینصورت که وقتی میخواهم کتابی بخوانم یک حالت وسواسگونه ای برایم پیش می آید حتی بعضی مواقع مجبور میشوم که برخی از برنامه ها رو از گوشیم پاک کنم تا آرامش پیدا کنم. لطفا من رو راهنمایی کنید تا از دست این مشکل خلاص شوم.(معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
در اختلال وسواس، فکری استرسزا، ناخوشایند و بیربط دائم سراغ فرد میآید و فرد درنتیجه رنج ناشی از این فکر و عدم توانایی در بیان این رنج، احساس نیاز میکند که یک رفتار خاص را دائماً تکرار کند.تکنیکهای رواندرمانی متعددی برای کمک به درمان مبتلایان به وسواس وجود دارد.
مونا ذبیحی
2021-06-13سلام من دو تا مشکل دارم اول ترس از بامهای بلند به طوری که با نزدیک شدن به لبه حس میکنم نیرویی مرا به پریدن میگمارد و حس موهومی دارم و دوم گاهی در معده ام احساس سنگینی میکنم و با این وضعم از نامزدم ترس دارم و احساس دلزدگی احساس فرار به سراغم می آید در زمان دیگر دلتنگش میشوم و نگرانش میشوم کلن نگرانی افراطی در چنین وضعی همراه حس گناه است ممنون میشم راهنمایی کنید. ( معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
برای مهار ترس از ارتفاع خود سعی کنید گام به گام با آن مواجه شوید .
دلزدگی زناشویی یک روند تدریجی است که ذره ذره وارد زندگی شده و آنقدر موثر است که میتواند زندگی را دچار تغییر و تحول کند و اینکه شما در دوران نامزدی که پر از هیاجان و انگیزه است دچار دلزدگی میشود نیاز به بررسی دقیق دارد و پیشنهاد میکنم از خدمات مرکز مشاوره برای ریشه یابی عمیق این مهم بهره بگیرید.
مریم نریمان معرف(حانیه نریمان)
2021-06-13باعرض سلام
نمیتونم زیاد با اطرافیان ارتباط برقرار کنم ادم گوشه گیری هستم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
شناخت آگاهانه از توانمندیهای خود به دست آورید و مهارت های اجتماعی تان را تقویت کنید و خود را در فضای معاشرت با دیگران قرار دهید.و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
محسن
2021-06-13با سلام من الان حدود شش سال است ک متادون مصرف میکنم و هر کاری میکنم نمیتونم این شربت را ترک کنم و از لحاظ روحی هیچ وابستگی به این شربت ندارم و از لحاظ جسمی شربت را کنار بگذارم ممنون میشم راهکاری به من پیشنهاد بدهید.( معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
روند ترک اعتیاد متادون دقیقا مانند اعتیاد به هر مخدر دیگری می تواند دشوار باشد. اما رعایت یک سری نکات به بیماران کمک می کند تا این مرحله را به خوبی پشت سر گذارنداستفاده از روش های مشاوره ترک اعتیاد، گروه درمانی، جایگزین داروهایی که پزشک تجویز می کند و همچنین تغییر سبک زندگی از جمله مهم ترین نکات ترک متادون هستند.
مصی
2021-06-13دلیل خستگیو خواب زیاد ادما و این همه بی حوصلگی برای چیست!
معرف(هانیه نریمان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
دلایل زیادی میتواند سبب این احساسات شما باشد.برای بالا بردن انرژی، به ویژه در درازمدت، ورزشِ «منظم» اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیتیشن از تکنیک های بالا بردن سطح انرژی است که میتوانید از آن استفاده کنید.بدای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
فاطمه شجاعی
2021-06-13سلام ببخشید میخواستم بدونم بیماری پانیک درمان داره و طول درمانش چقدر هست؟(معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
پانیک اصطلاحی است که به افرادی که حملات مکرر غیر منتظره از ترس را تجربه می کنند ، گفته می شود .یوگا روش بسیار موثری برای مقابله کردن با استرس است و برای سلامتی بدن شما کاملا موثر و مفید است.از آنجا که حملات پانیک را می توان با روان درمانی مورد معالجه قرار داد برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
آیدا
2021-06-13سلام وقتتون بخیر من افسرده هستم برای کوچیکترین چیز از خودم واکنش نشون میدم و براش کلی غصه میخورم ممنون میشم راهنماییم کنید.
مهدی شاهی
2021-06-13سلام دکتر من 21 سالمه و نسبت به خودم حالت شک و تردید دارم و نسبت به عملی شک و تردید دارم و ترس دارم و دچار توهم و تخیل نسبت به اون عمل شدم من میدونم که اون عمل را مرتکب نشدم یا برام اتفاق نیفتاده ولی بازم به خودم شک دارم و هی یه حسی از درون آزارم میده که نکنه تو اون کار رو کردی و فراموش کردی و نفهمیدی و هر چی به خودم تلقین میکنم بازم فایده ای نداره الان میخواستم ببینم تشخیص شما چیه؟( معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
یکی از راه های درمان بدبینی و شک نشست و برخاست با افراد مثبتاندیش است. گروه دوستان بر روی رفتار آدمها تاثیر زیادی میگذارد.گذشته را مرور نکنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مصطفی سهرابی
2021-06-13با سلام پسری هستم 25 ساله که 9 ساله گوشه گیر و تنها شدم و اینکه در این 9 سال از سن 15 سالگی خودم را به اینترنت عادت دادم و وقتم با نت گذشت استفاده فقط وب گردی و کسب و کار الکترونیکی بود و الان بعد از گذشت 9 سال احساس خیلی بدی بهم داده و احساس خنگی و نفهمی میکنم و با خواندن کتاب روانشناسی دیدم مشکلم افسردگی است و هر چی بیشتر مطالعه میکنم حالم خرابتر میشود و در نتیجه برداشت از مطالعه خودم اضطراب و استرس مشکل تمرکز و توجه دارم نظر شما چیست؟( معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
اختلالات اضطراب اغلب با افسردگی مرتبط هستند .تغییرات سبک زندگی و تکنیکهای مدیریت استرس زیادی وجود دارند که میتوانید برای جلوگیری و اجتناب از افسردگی از آنها استفاده کنید. اما توصیه دارم برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه ای صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
محبوبه ا
2021-06-13با سلام
من محبوبه هستم. سی سالمه و خواستگاری دارم موجه اما مادر ایشان دچار بیماری اعصاب و روان هستند چه کنم
معرف مژگان شمس آبادی
زهرا
2021-06-13باسلام زهرا هستم و سی و پنج ساله.دارای ظاهر مقبول و خانواده خوب. موقعیت اجتماعی و شغلی بسیار خوبی دارم. اما نمیتوانم ازدواج کنم و هیچ یک از خواستگاران خود را مقبول نمیدانم. چه کنم
معرف مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
انتخاب فرد مورد نظر برای ازدواج، زمان ازدواج، و حتی تصمیم گرفتن به ازدواج، همگی تصمیمات مهمی در زندگی هستند که اغلب با تردید و دودلی همراه میشوند.اما این که هیچ فردی از نظر شما مقبول نیست میتواند از کمال گرایی شما نشات بگیرد .مي توان مسئله را اين گونه تبيين کرد که از آن جا که اصولا چيزي به عنوان ايده آل و کامل در دنيا وجود ندارد، صبر کردن و گشتن به دنبال چنين آرزويي تلاشي توان فرسا و بي ثمر خواهد بود و ممکن است فرد را به جايي برساند که در نهايت به دليل خستگي و استيصال تصميمي سريع و اشتباه بگيرد.توصیه میکنم برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
یاسر
2021-06-13با سلام و روز بخیر
من پسری سی و چهار ساله هستم که دارای نا پدری هستم. از ناپدریم دارای یک خواهر و برادرم. نا پدریم در مورد من و برادرم دچار تبعیض است. طوری که او هدیه های زیادی دریافت میکند و من نه. چگونه این احساسات را نادیده بگیرم.
مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
گاهی این تبعیض از نظر شما بین فرزندان تنی در ۱خانواده هم ممکن است دیده شود . زمینه این احساسات شما میتواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد .شما در این سن میتوانید با سرمایه گذاری بر روی توان مندی های فردی خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و احساسات خود را مدیریت کنید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
شمس
2021-06-13با سلام
من دختری هجده ساله ام که در روستا زندگی میکنم و خانواده بسیار سنتی و سختگیری دارم به طوری که با وجود کرونا همیشه در خانه هستم. در طی روز خوابم و غذای کمی میخورم. احساس پوچی دارم. چه کنم؟؟
مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
راز با انگیزه ماندن، این است که صادقانه به توانایی های تان،و به چالش هایی که پیش رویتان است ،بنگرید ،گاهی یک هدف سخت ،در تکان دادن فرد برای بهتر و با انگیزه تر عمل کردن، بسیار مفید است .و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مشاوره بهره بگیرید.
شمس
2021-06-13با سلام
من و همسرم دو سال از زندگی مشترکمان میگذرد. با هم اختلاف نظری نداریم اما فرهنگ خانواده ها بسیار متفاوت است. به طوری که زمانی که خانواده همسرم به منزل ما می آیند دچار تعارض شده و همسرم بداخلاق میشود. چه راه حلی برای این تعارض و جود دارد از راهنمایی شما متشکرم.
مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-14با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود و توصیه میکنم شیوه های ارتباط کلامی موثر را برای درک صحیح و بیان خواسته های خود فرا گرفته و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور برای این مهم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
خدیجه خالقی
2021-06-13با سلام پسر نه ساله ای دارم که به تشخیص روانپزشک دارای نشانه های بیش فعالی با اختلال کلیشه ای و عدم تمرکز. آیا با توجه به اختلال رفتار کلیشه ای نورو فیدبک براش خوبه تاثیر در افزایش تمرکز و کاهش رفتار کلیشه ای دارد؟(معرف : فاطمه سهرابی)
مجید نادمی
2021-06-13با سلام من بیمار دو قطبی دارم بیماری را تحت کنترل در آوردم ولی یه سری مشکلات دارم هر کاری را شروع میکنم رها میکنم نمیتونم نماز بخونم و مطالعه کنم برام ناخوشایند است شاید چون دوران مریضی زیاد مطالعه و نماز میخوندم میخوام ادامه تحصیل بدم لطفا راهنمایی کنید.معرف:فاطمه سهرابی
فاطمه سهرابی
2021-06-13سلام دکتر من به شدت آدم استرسی هستم و تو مواقع حساس مثل ایام امتحانات دانشگاه به حدی استرس دارم ک نمیتونم صبحانه بخورم و حالت تهوع شدید دارم و حتی یک لیوان آب رو هم بالا میارم. برای این مشکل باید چکار کنم؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
آرامکردن خودتان باعث میشود عوامل واکنشی اضطرابی، غیرفعال شوند. درنتیجه شکم و فعالیت گوارشی بدن به حالت عادی برمیگردد. شروع به آرامکردن خودتان کنید؛ با گذر زمان متوجه میشوید حالت تهوع کمتر میشود و بهتدریج نیاز به استفراغکردن از بین میرود.