با سلام و احترام
استرس اختلالی شایع در جوامع امروزی میباشد .و سعی کنید تنفس آرام و عمیق داشته باشید .ورزش منظم و روزانه مخصوصا یوگا و مراقبه داشته باشید برای تمرین ذهن آگاهی
من یک پسر 3/5 ساله دارم که خیلی پر انرژیه و بخاطر این انرژی زیاد و سر و صدا کردنش باعث مزاحمت برای همسایه ها شده توی آپارتمان حتی یکی از همسایه ها هم اومد جلوی خونمون با عصبانیت تذکر داد از همان وقته ترسیده و شروع به ناخون خوردن کرده و دائما از من میپرسه همسایه دوباره میاد انقد استرس داره که گاهی ناخونای پاشم میخوره واقعا نمیدونم چیکار کنم ؟
معرف سایت جان زیبا h.h26
23 ساله پسرم سه سالشه در برخورد با دیگران خشونت نشون میده و همیشه وقتی جایی می برمش که بچه ها هستن دائما با بچه ها دعوا میکنه و بچه هارو میزنه موندم چه برخوردی با بچم داشته باشم
معرف سایت جان زیبا h.h26
21ساله من دائما دنبال تایید دیگرانم و دوست دارم هرکاری می کنم دیگران تایید کنند و اگر تایید نکنند خیلی زود ناراحت و عصبانی میشم از این وضعیت خودم نگرانم
معرف سایت جان زیبا h.h26
35 ساله من چند وقتیه که دچار وسواس شدم و دائما همچی چک میکنم مثل قفل ماشین شستن پاها بعد حموم و توالت و چند مدت هم از درد دست و پا رنج می برم
معرف سایت جان زیبا h.h26
با سلام و احترام
استرس از اختلالات شایع در زندگی میباشد .میتوانید با یادگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس .داشتن ورزش منظم و روزانه مانند یوگا .تمرین تنفس عمیق کمی این مشکل را مدیریت کنید اما برای حصول نتیجه در این خصوص میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام و وقت بخیر
دو سوال دارم:
۱_ گاهی وقتا افسردگی شدید و یا دپ شدن شدید به آدم دست میده،چطور میشه کنترلش کرد و مانع از این شد که از کار روز مره آدم عقب نمونه؟
۲- برای اینک تو لحظه زندگی کرد و لذت برد و زیاد درگیر خیال بافی افراط گونه نشد،چیکار باید کرد؟
معرف:مریم اکبری فرد
با سلام و احترام
افسردگی میتواند دلایل بسیار داشته باشد.بیشتر به خودمان استراحت بدهیم و کمتر از خودمان توقع داشته باشیم. وقتی میدانیم حالمان خوب نیست به خودمان فشار نیاوریم. تحرک و ورزش (حداقل پیادهروی) را فراموش نکنیم. به دیدار کسانی برویم که دوستشان داریم. تغذیه خود را اصلاح کنید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام من دو دختر یکی چهار و دیگری یک ساله دارم با اینکه از زمان تولد فرزند دوم من و پدرشان به فرزند اول توجه داشتیم و اون را حتی در مرافبت از خواهرش مشارکت میدادیم ولی اون حسادت شدیدی نسبت به خواهرش پیدا کرده آنجور که اگر لحظه ای غافل بشویم به خواهرش صدمه میزند لطفا راهنمایی بفرمایید چطور این حسادت را از بین ببرم
(معرف محمد فعال)
با سلام و احترام
حسادت در دوران کودکی امری شایع و طبیعی میباشد. شما میتوانید از زمانهایی که فرزند دوم خواب است استفاده کرده و تمام توجه خود را نسبت فرزند اول معطوف کنید به فرزند اول مسئولیت مراقب از فرزند دوم را داده و اورا در همکاری مشارکت دهید .از جملاتی مثل “سر و صدا نکن تا نوزاد بیدار نشود”، “نمیتوانیم بازی کنیم و نمیتوانیم به پارک برویم چون نوزاد خواب است” و… پرهیز کنید. سعی کنید دلایل دیگری برای قانع کردن فرزند اول پیدا کنید.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
باعرض سلام.من خیلی زود از کوره درمیرم و عصبانی میشم روحیم فوق العاده حساسه و تو شرایط کرونا بدتر هم شده یعنی با کوچیکترین علایمی روحیم خراب میشه و خودمو میبازم…روحیه امیدبه زندگی رو با دیدن مرگ و میر شرایط کرونا ازدست دادم..ممکنه راهنماییم کنید؟سپاسگزارم
با سلام واحترام
فردی که دچار تنگناهراسی است باید نسبت به مشکل خود و علت به وجود آمدن آن آگاهی پیدا کند. وی باید در دوره های مشاوره کنترل استرس شرکت کند تا بتواند به کمک مشاوران و به راحتی بر این اختلال غلبه کند.توصیه میشود برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
28ساله متاهل به خاطر شغل پرستاری و وضعیت کرونا توجهم به همسرم کم شده چون داِئم احساس خستگی می کنم و از این باب همسرم چند باری اعلام نارضایتی کرده ممنون میشم کمکم کنید.
معرف سایت جان زیبا h.h26
با سلام و احترام
باید آگاه باشید که روابط همیشه احتیاج به مراقبت دارند .شما هم با توجه به شرایط دشوار فعلی باید بتوانید روابطتان را مدیریت کنید.شاید صحبت کردن را بدیهی بدانیم اما ارتباط کلامی موثر بسیار میتواند کمک کننده و مفید باشد .در کنار فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی توصیه میشود برای حصول نتایجی درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام خدمت شما استاد گرامی
بنده مادری هستم که دو فرزند پسر دارم،یکی ۱۵ ساله و دیگری ۵ ساله.در حال حاضر مورد نظر من پسر ۱۵ ساله ام هست.پسر من امسال به سن تکلیف رسیده و بنده از پسرم خواستم که تکالیف شرعیش رو انجام بده.البته از قبل هم در این مورد توضیحاتی رو براسش داده بودم و کما بیش روزه میگرفت و گاهی اوقات نماز هم میخوند و همیشه میگفت هر وقت به سن تکلیف برسم همه نمازهام رو میخونم و حالا که به سن تکلیف رسیده باز هم بهانه میاره میگه بذار امتحاناتم تموم بشه میخونم،ولی در صورتی که الآن امتحاناتش هم تموم شده ولی باز نمازش رو نمیخونه و این خیلی باعث ناراحتی من میشه چون من بهش میگم چرا شما برای بازی کردن با کامپیوتر و موبایل ۱۰ الی ۱۵ ساعت در شبانه روز وقت میذاری ولی برای خوندن نمازی که ۵ دقیقه هم طول نمیکشه وقت نمیذاری و این قضیه برای من اصلا قابل هضم نیست.لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چگونه با این قضیه باید برخورد کنم؟
پیشاپیش از شما استاد گرامی کمال تشکر را دارم.
معرف خانم مریم اکبری فرد
با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید فرزند شما با بحران بلوغ دست و پنجه نرم میکند و لازم است شما فضایی امن و صمیمی برای او برقرار کرده و نقش هادی و راهنما داشته باشید میتوانید برای او نمونه خوبی برای ادای تکالیف شرعی باشید .
با سلام همسرم شکاک هست و مدام دعوا میکنه ومن هیچ آرامشی ندارم نمیدونم چه جوری باهاش برخورد کنم چون بچه ها من اذیت میشن
معرفی کننده سایت منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
شک و بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر یکی از مهم ترین معضلات در زندگی زناشویی است که از دلایل طلاق به شمار می رود به جای انتقاد و نشان دادن واکنش تند با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید قصدتان کمک به او و برطرف کردن سوءتفاهم ها است. و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
1- تنفس آرام: نفسکشیدن آرام یکی از راه های درمان اضطراب است. زمانی که مضطرب هستید، تنفس شما سریعتر و کمتر میشود. سعی کنید عمدا تنفس خود را کاهش دهید. تا سه بشمارید و به آرامی نفس خود را داخل بکشید، سپس تا سه بشمارید و نفس خود را بیرون دهید.
2- آرامسازی عضلات: مکان آرامی پیدا کنید. چشمان خود را ببندید و به آرامی فشار دهید، سپس هر یک از گروههای عضلانی از انگشتان پا تا سر خود را شل کنید. به مدت سه ثانیه فشار را نگه دارید و سپس خیلی سریع آنرا رها کنید. این کار میتواند به کاهش احساس فشار ماهیچهای که ناشی از اضطراب است کمک کند و یکی از راه های درمان اضطراب است.
3- در زمان حال زندگی کنید. اضطراب افکار شما را به آیندهای وحشتناک که هنوز اتفاق نیفتاده میبرد. سعی کنید خود را به همان جایی که اکنون هستید، برگردانید. انجام تمرینهای خودآگاهی میتواند به شما کمک کند.
4- سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید
باسلام دخترم ۹سالشه ومن به عنوان یه مادرم نگرانم که مسائل جنسی رو چه جوری براش توضیح بدم تا بعدا دچار مشکل نشه میخواستم در این زمینه راهنماییم کنید
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
با سلام و احترام
بین 9 تا 13 سالگی:
در این سن کودک باید بداند جنسیت بخش طبیعی زندگی است ، با تغییرات جنسی دوران بلوغ آشنا شوند و از روند تولید مثل به درک درستی برسند همچنین نسبت به مقوله سوءاستفاده جنسی آگاهی داشته باشند.توصیه میشود برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
گریه ای نوزاد دلایل زیادی میتواند داشته باشد از جمله عوامل رایج میتواند
گریه نوزاد به دلیل قولنچ نوزادی باشد.
اگر نوزاد زیاد گریه میکند ولی در عین حال سالم به نظر میرسد، او ممکن است به کولیک (colic) یا قولنج نوزادی مبتلا باشد. نوزاد در این حالت از شدت گریه سرخ شده و تلاش والدین برای آرام کردن او بی نتیجه است.
صداهای تکرار شونده مانند صدای جاروبرقی، صدای ماشین لباسشویی یا صدای سشوار، مشابه صداهایی هستند که نوزاد در هنگام بودن در شکم مادر شنیده است، این صداها به آرام شدن کودک کمک میکند.
با سلام و احترام
در اولین روزها و هفتههای پس از زایمان، شخصی که به تازگی مادر شده است، احساسات گوناگونی را تجربه میکند. او ممکن است احساسات جدید و زیبایی مثل احساس افتخار، شادی و سعادت را داشته باشد و همچنین ممکن است احساسات ناخوشایندی مثل غم و ناراحتی را هم تجربه کند. برخی از این احساسات طبیعی هستند و پس از چند هفته فرد به حالت عادی بازمیگردد ولی برخی از آنها غیرطبیعی هستند و ممکن است برای ماهها باقی بمانند که به این حالت اخیر، افسردگی پس از زایمان گفته میشود.افسردگی پس از زایمان با تغییرات هورمونی منحصربهفردی که پس از زایمان رخ میدهد در ارتباط است که تغییرات ناگهانی در سطح هورمونها پس از زایمان، میتواند از عوامل افسردگی باشد.
با سلام و احترام
اگر در رابطه ای هستید که احساس امنیت نمیکنید و شریک شما مدام شما را در موقعیت های شک و تردید قرار میدهد.رابطه بر مبنای احترام و قدر دانی نیست و فضای صمیمانه ای ندارد و عشق یکطرفه بدون رشد دارد میتواند از نشانه های مضر بودن باشد اما برای حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره جویی کنید.
با سلام و احترام
فراگرفتن تکنیک صحیح نه گفتن را حتما فرا بگیرید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و به خاطر داشته باشید راضی نگه داشتن همه امکان پذیر نیست و این باعث استرس در شما میشود .
سلام و خسته نباشید
بنده و همسرم حدود 5 سال است ازدواج کردیم ولی رابطه خوبی نداریم و هرکدوم جدا خونه مستقل زندگی میکنیم(من خونه خودم ایشون خونه خودش)و الان فقط جمعه ها میریم خارج از شهر به عنوان تفریح.همسرم کلا آدم غیر اجتماعی است و تنهایی خودش رو ترجیح میده.هردو ما کارمند هستیم.ایشون نه راضی به جدایی است نه زندگی مشترک لطفا راهنمایی کنید.(دانشجو ملیحه جراح)
با سلام و احترام
برای حل تعارضاتی که بیان کردید در خواست دارم ابتدا فن بیان خود را با بهره گیری ارتباط کلامی موثر تقویت کنید زیرا بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود.و برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره استفاده نمایید.
با سلام خسته نباشید من ۳۳ سالمه خیلی دوست دارم با یکی وارد رابطه بشم برای ازدواج ولی وقتی هم این قضیه برام پیش میاد اصلا رفتار و اخلاق درستی ندارم نمی تونم مردا رو تحمل کنم وقتی نزدیکم میشم باهاشون برخورد بدی دارم همشونو میپرونم اصلا با مرد جماعت نمیتونم کنار بیام حتی حوصله بابامم ندارم ولی دوست دارم وارد رابطع بشم اما دوست دارم طرفم اونجوری ک من میخام باشه ولی متاسفانه همشون از دم میرم سراغ چیزی ک نباید برن از همشون متنفر شدم دوست دارم ازدواج کنم ولی همش مبگم مردا کثیفن مردا همشون هوسبازن باز پشیمون میشم از ازدواج نمیدونم مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام و احترام
اینکه شما نمیتوانید ارتباط درست و موثر داشته و آن را حفظ کنید ریشه در دوران کودکی میتواند داشته باشد و نیاز به بررسی بیشتری دارد لذا درخواست دارم برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
سعی کنید از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس استفاده کرده و بر روی توانایی های فردی خود سرمایه گذاری کنید و از افکار منفی دوری بجویید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام ..همسری دارم ۵۰ساله …وابستگی شدیدی به من دارد … از نظر روحی ،کاری،جسمی،احساسی و …،
احساس میکنم چون از زمان قبل ازدواج توی خانواده ای بزرگ شده که همه تصمیمات و گرفتن نتایج برعهده داییشون بوده و هیچ موقع اجازه داده نشده بهش ک توی موقعیت های مختلف بخاد تصمیم بگیره با فکر کنه در مورد کار ها با مشکلات …. تا چندسال پیش چون مشغول کار زیاد بود ،خیلی زیاد متوجه ی این مشکل نبود ….اما در این چند سال اخیر چون بیکاری زیادی داشته و مشکلات زیادی براش بوجود اومد ،این مشکل خیلی شدت پیدا کرده …که به هیچ عنوان نمیتونه بدون من باشه …حتی اگه ساعتی خونه نباشم یا جداازش باشم مدام درحال زنگ زده …توی مشکلات به جای اینک من ب اون تکیه کنم ب عنوان یک مرد ،همسرم به من تکیه میکنه … و جوری شده تو خونه ک بچه هام هیچ حسابی از باباشون نمیبرن ..به نظرتون چه رفتاری باید انجام بدم؟؟(عارفه زمانی)
با سلام و احترام
مشکلات همسر شما ریشه در دوران کودکی دارد که باید به شفای کودک درون بپردازند و پیشنهاد دارم برای حصول نتیجه درخور و صحیح و ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و روز بخیر ، ۴۶ سالمه و مدتیه هر وقت میخوام کارهای از قبل برنامه ریزی شده ام رو شروع کنم احساس تنبلی و رخوت میکنم و میگم باشه برای بعد در ضمن احساس میکنم کم کم دارم دچار فراموشی میشم و خیلی از اعداد و ارقام بایستی حتما ثبت کنم و الا زود فراموش میکنم(معرف مریم اکبری فرد)
با سلام و احترام
در قدم اول باید بدانید که علت فراموشی شما چه چیزی میتواند باشد. اگر علت را کشف کنید میتوانید راه حل مناسبتری را برای مشکل خود انتخاب کنید. علتهای زیادی را میتوان برای فراموشی نام برد. ممکن است دلایل سادهای فراموشی شما را ایجاد کرده باشد؛ سوء تغذیه و تامین نشدن مواد لازم برای بدنتان، استرس و فشار روانی، اضطراب و افسردگی و… از عواملی هستند که همگی در ضعف حافظه نقش دارند.
با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم من باید چکار کنم که درهرشغلی وارد میشم بعد از چند روز از اون شغل خسته و دلزده میشم و دنبال ترک اون شغل میرم .با تشکر
با سلام و احترام
دلزدگی یا فرسودگی شغلی میتواند عوامل متعددی داشته باشد.عواملی مانند : ناتوانی در کنترل وضعیت و تصمیم گیری کاری،انتظارات شغلی نامشخص و عدم برنامه ریزی در محیط کار.برای دستیابی به نتیجه ای صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
با سلام و احترام
ترایپوفوبیا بیزاری یا ترس از «دستههایی از سوراخهای کوچک، برجستگیها، ناهمواریها یا الگوهای نامنظم» مثل تصویر نزدیک از پوست انسان یا حشرات. وقتی مردم این نوع اشکال را میبینند، علائم انزجار یا ترس را تجربه میکنند. در صورت عدم درمان این نشانه ها می توانند در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کنند. توصیه می کنیم از خدمات روانشناختی استفاده کنید.
با سلام و احترام
ترس از تاریکی میتواند به دلیل تجربیات شما در زمان کودکی باشد
سعی کنید نگرشتان به تاریکی را اصلاح کنید – خود را به تاریکی عادت دهید – با ترسهایتان مواجه شوید و ترس خود را بیان کنید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
دختری به نام هدیه ۹ساله است …در خانواده ای ک هم اکنون یک برادر یکساله دارد ،زندگی میکند.
هدیه از موقعی ک بدنیا اومد همیشه در حال گریه کردن بوده ،همیشه ب هر بهانه ای فقط گریه میکنه(هر چیزی ک دوست داره و بهش ندن، هرکاری ک اون بخاد و انجام ندن و …).
بطور کلی انگاری دنبال بهانست ک غر بزنه و گریه کنه ،و این کار او بشدت برخلاف کودکان دیگست و بسیار آزار دهنده برای بقیه هست .
از وقتی ک برادرش به دنیا اومد و شدت او برای این رفتار همچنان بود ،احساس میشد ک از روی حسادت میخاد جلب توجه بکنه ،چون توجه بیشتری روی برادرش بود بخاطر شیرین بودن دوران نوزادی .
اما با تغییر رفتار خانواده روی اینک توجه بیشتری روی هدیه باشه تا برادرش ،متوجه شدن ک احساسشون اشتباه بوده .
هدیه الان ب مرحله ای رسیده مدام پر از استرس و اضطرابه..تا کوچیک ترین دردی داره میگه میخام بمیرم …مدام تو فکر مرگ و مریضیه..(عارفه زمانی)
Comments (2,668)
زهرا حسام نژاد رستمی
2021-06-13درتایم امتحانات خلق و خوی تندی دارم ب علت استرس زیاد ومدام کودک دوساله خود را دعواش میکنم و سرش داد میزنم میخواستم راهنمایی کنین
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
استرس اختلالی شایع در جوامع امروزی میباشد .و سعی کنید تنفس آرام و عمیق داشته باشید .ورزش منظم و روزانه مخصوصا یوگا و مراقبه داشته باشید برای تمرین ذهن آگاهی
منیره
2021-06-13من یک پسر 3/5 ساله دارم که خیلی پر انرژیه و بخاطر این انرژی زیاد و سر و صدا کردنش باعث مزاحمت برای همسایه ها شده توی آپارتمان حتی یکی از همسایه ها هم اومد جلوی خونمون با عصبانیت تذکر داد از همان وقته ترسیده و شروع به ناخون خوردن کرده و دائما از من میپرسه همسایه دوباره میاد انقد استرس داره که گاهی ناخونای پاشم میخوره واقعا نمیدونم چیکار کنم ؟
معرف سایت جان زیبا h.h26
مریم
2021-06-1323 ساله پسرم سه سالشه در برخورد با دیگران خشونت نشون میده و همیشه وقتی جایی می برمش که بچه ها هستن دائما با بچه ها دعوا میکنه و بچه هارو میزنه موندم چه برخوردی با بچم داشته باشم
معرف سایت جان زیبا h.h26
بیتا
2021-06-1321ساله من دائما دنبال تایید دیگرانم و دوست دارم هرکاری می کنم دیگران تایید کنند و اگر تایید نکنند خیلی زود ناراحت و عصبانی میشم از این وضعیت خودم نگرانم
معرف سایت جان زیبا h.h26
احمد
2021-06-1335 ساله من چند وقتیه که دچار وسواس شدم و دائما همچی چک میکنم مثل قفل ماشین شستن پاها بعد حموم و توالت و چند مدت هم از درد دست و پا رنج می برم
معرف سایت جان زیبا h.h26
فاطمه
2021-06-13سلام
من مشاوره برای استرس و اضطراب میخواستم که استرس زیادم باعث جویون ناخن میشه و خیلی اذیت میشم
معرف: هانیه نریمان
فرزانه سادات متولدان (جانبه نریمان)
2021-06-13با سلام
بنده بسیار استرس دارم و همیشه یه حالت سردرگمی دارم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
استرس از اختلالات شایع در زندگی میباشد .میتوانید با یادگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس .داشتن ورزش منظم و روزانه مانند یوگا .تمرین تنفس عمیق کمی این مشکل را مدیریت کنید اما برای حصول نتیجه در این خصوص میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
عاطفه جزء بوستجانی
2021-06-12ترس از حشرات
سایت توسط منیره مطهری نژاد معرفی شده است
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
ترس ها معمولا ریشه در دوران کودکی دارند و برای ریشه یابی عمیق درخواست دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
ایمان
2021-06-12سلام و وقت بخیر
دو سوال دارم:
۱_ گاهی وقتا افسردگی شدید و یا دپ شدن شدید به آدم دست میده،چطور میشه کنترلش کرد و مانع از این شد که از کار روز مره آدم عقب نمونه؟
۲- برای اینک تو لحظه زندگی کرد و لذت برد و زیاد درگیر خیال بافی افراط گونه نشد،چیکار باید کرد؟
معرف:مریم اکبری فرد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
افسردگی میتواند دلایل بسیار داشته باشد.بیشتر به خودمان استراحت بدهیم و کمتر از خودمان توقع داشته باشیم. وقتی میدانیم حالمان خوب نیست به خودمان فشار نیاوریم. تحرک و ورزش (حداقل پیادهروی) را فراموش نکنیم. به دیدار کسانی برویم که دوستشان داریم. تغذیه خود را اصلاح کنید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
نوشیرزاد
2021-06-12سلام من دو دختر یکی چهار و دیگری یک ساله دارم با اینکه از زمان تولد فرزند دوم من و پدرشان به فرزند اول توجه داشتیم و اون را حتی در مرافبت از خواهرش مشارکت میدادیم ولی اون حسادت شدیدی نسبت به خواهرش پیدا کرده آنجور که اگر لحظه ای غافل بشویم به خواهرش صدمه میزند لطفا راهنمایی بفرمایید چطور این حسادت را از بین ببرم
(معرف محمد فعال)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
حسادت در دوران کودکی امری شایع و طبیعی میباشد. شما میتوانید از زمانهایی که فرزند دوم خواب است استفاده کرده و تمام توجه خود را نسبت فرزند اول معطوف کنید به فرزند اول مسئولیت مراقب از فرزند دوم را داده و اورا در همکاری مشارکت دهید .از جملاتی مثل “سر و صدا نکن تا نوزاد بیدار نشود”، “نمیتوانیم بازی کنیم و نمیتوانیم به پارک برویم چون نوزاد خواب است” و… پرهیز کنید. سعی کنید دلایل دیگری برای قانع کردن فرزند اول پیدا کنید.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
فاطمه ربیع نژاد
2021-06-12باعرض سلام.من خیلی زود از کوره درمیرم و عصبانی میشم روحیم فوق العاده حساسه و تو شرایط کرونا بدتر هم شده یعنی با کوچیکترین علایمی روحیم خراب میشه و خودمو میبازم…روحیه امیدبه زندگی رو با دیدن مرگ و میر شرایط کرونا ازدست دادم..ممکنه راهنماییم کنید؟سپاسگزارم
فاطمه ربیع نژاد
2021-06-12با سلام من سالهاست ترس از محیط بسته و ماندن تو آسانسور را دارم برای کاهش این ترس چیکارکنم؟لطفا زاهنماییم کنید .سپاس
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام واحترام
فردی که دچار تنگناهراسی است باید نسبت به مشکل خود و علت به وجود آمدن آن آگاهی پیدا کند. وی باید در دوره های مشاوره کنترل استرس شرکت کند تا بتواند به کمک مشاوران و به راحتی بر این اختلال غلبه کند.توصیه میشود برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
ملیحه
2021-06-1228ساله متاهل به خاطر شغل پرستاری و وضعیت کرونا توجهم به همسرم کم شده چون داِئم احساس خستگی می کنم و از این باب همسرم چند باری اعلام نارضایتی کرده ممنون میشم کمکم کنید.
معرف سایت جان زیبا h.h26
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
باید آگاه باشید که روابط همیشه احتیاج به مراقبت دارند .شما هم با توجه به شرایط دشوار فعلی باید بتوانید روابطتان را مدیریت کنید.شاید صحبت کردن را بدیهی بدانیم اما ارتباط کلامی موثر بسیار میتواند کمک کننده و مفید باشد .در کنار فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی توصیه میشود برای حصول نتایجی درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
شهرابی
2021-06-12با سلام و احترام خدمت شما استاد گرامی
بنده مادری هستم که دو فرزند پسر دارم،یکی ۱۵ ساله و دیگری ۵ ساله.در حال حاضر مورد نظر من پسر ۱۵ ساله ام هست.پسر من امسال به سن تکلیف رسیده و بنده از پسرم خواستم که تکالیف شرعیش رو انجام بده.البته از قبل هم در این مورد توضیحاتی رو براسش داده بودم و کما بیش روزه میگرفت و گاهی اوقات نماز هم میخوند و همیشه میگفت هر وقت به سن تکلیف برسم همه نمازهام رو میخونم و حالا که به سن تکلیف رسیده باز هم بهانه میاره میگه بذار امتحاناتم تموم بشه میخونم،ولی در صورتی که الآن امتحاناتش هم تموم شده ولی باز نمازش رو نمیخونه و این خیلی باعث ناراحتی من میشه چون من بهش میگم چرا شما برای بازی کردن با کامپیوتر و موبایل ۱۰ الی ۱۵ ساعت در شبانه روز وقت میذاری ولی برای خوندن نمازی که ۵ دقیقه هم طول نمیکشه وقت نمیذاری و این قضیه برای من اصلا قابل هضم نیست.لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چگونه با این قضیه باید برخورد کنم؟
پیشاپیش از شما استاد گرامی کمال تشکر را دارم.
معرف خانم مریم اکبری فرد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید فرزند شما با بحران بلوغ دست و پنجه نرم میکند و لازم است شما فضایی امن و صمیمی برای او برقرار کرده و نقش هادی و راهنما داشته باشید میتوانید برای او نمونه خوبی برای ادای تکالیف شرعی باشید .
فاطمه
2021-06-12با سلام همسرم شکاک هست و مدام دعوا میکنه ومن هیچ آرامشی ندارم نمیدونم چه جوری باهاش برخورد کنم چون بچه ها من اذیت میشن
معرفی کننده سایت منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
شک و بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر یکی از مهم ترین معضلات در زندگی زناشویی است که از دلایل طلاق به شمار می رود به جای انتقاد و نشان دادن واکنش تند با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید قصدتان کمک به او و برطرف کردن سوءتفاهم ها است. و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مریم
2021-06-12باسلام
فردی به شدت مضطربم که ترس از حضور در جمع به خصوص جمع های خانوادگی دارم ممنون میشم راهنماییم کنید
معرفی کننده سایت منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
1- تنفس آرام: نفسکشیدن آرام یکی از راه های درمان اضطراب است. زمانی که مضطرب هستید، تنفس شما سریعتر و کمتر میشود. سعی کنید عمدا تنفس خود را کاهش دهید. تا سه بشمارید و به آرامی نفس خود را داخل بکشید، سپس تا سه بشمارید و نفس خود را بیرون دهید.
2- آرامسازی عضلات: مکان آرامی پیدا کنید. چشمان خود را ببندید و به آرامی فشار دهید، سپس هر یک از گروههای عضلانی از انگشتان پا تا سر خود را شل کنید. به مدت سه ثانیه فشار را نگه دارید و سپس خیلی سریع آنرا رها کنید. این کار میتواند به کاهش احساس فشار ماهیچهای که ناشی از اضطراب است کمک کند و یکی از راه های درمان اضطراب است.
3- در زمان حال زندگی کنید. اضطراب افکار شما را به آیندهای وحشتناک که هنوز اتفاق نیفتاده میبرد. سعی کنید خود را به همان جایی که اکنون هستید، برگردانید. انجام تمرینهای خودآگاهی میتواند به شما کمک کند.
4- سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید
محبوبه
2021-06-12باسلام دخترم ۹سالشه ومن به عنوان یه مادرم نگرانم که مسائل جنسی رو چه جوری براش توضیح بدم تا بعدا دچار مشکل نشه میخواستم در این زمینه راهنماییم کنید
معرفی کننده سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
بین 9 تا 13 سالگی:
در این سن کودک باید بداند جنسیت بخش طبیعی زندگی است ، با تغییرات جنسی دوران بلوغ آشنا شوند و از روند تولید مثل به درک درستی برسند همچنین نسبت به مقوله سوءاستفاده جنسی آگاهی داشته باشند.توصیه میشود برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
رویا
2021-06-12دلیل گریه های زیاد کودک در شش تا هشت ماهگی چیست؟؟؟(مریم اکبری فرد)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
گریه ای نوزاد دلایل زیادی میتواند داشته باشد از جمله عوامل رایج میتواند
گریه نوزاد به دلیل قولنچ نوزادی باشد.
اگر نوزاد زیاد گریه میکند ولی در عین حال سالم به نظر میرسد، او ممکن است به کولیک (colic) یا قولنج نوزادی مبتلا باشد. نوزاد در این حالت از شدت گریه سرخ شده و تلاش والدین برای آرام کردن او بی نتیجه است.
صداهای تکرار شونده مانند صدای جاروبرقی، صدای ماشین لباسشویی یا صدای سشوار، مشابه صداهایی هستند که نوزاد در هنگام بودن در شکم مادر شنیده است، این صداها به آرام شدن کودک کمک میکند.
احسان رضاییان
2021-06-12با سلام دلیل افسردگی در دوران بعد از حاملگی چیست؟؟؟؟(مریم اکبری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-12با سلام و احترام
در اولین روزها و هفتههای پس از زایمان، شخصی که به تازگی مادر شده است، احساسات گوناگونی را تجربه میکند. او ممکن است احساسات جدید و زیبایی مثل احساس افتخار، شادی و سعادت را داشته باشد و همچنین ممکن است احساسات ناخوشایندی مثل غم و ناراحتی را هم تجربه کند. برخی از این احساسات طبیعی هستند و پس از چند هفته فرد به حالت عادی بازمیگردد ولی برخی از آنها غیرطبیعی هستند و ممکن است برای ماهها باقی بمانند که به این حالت اخیر، افسردگی پس از زایمان گفته میشود.افسردگی پس از زایمان با تغییرات هورمونی منحصربهفردی که پس از زایمان رخ میدهد در ارتباط است که تغییرات ناگهانی در سطح هورمونها پس از زایمان، میتواند از عوامل افسردگی باشد.
محمدحسین دلگشا
2021-06-12سلام وقتی وارد رابطه عشقی و خیلی احساسی میشی از کجا باید متوجه شد مضر هست یا مفید؟
معرفی کننده:منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
اگر در رابطه ای هستید که احساس امنیت نمیکنید و شریک شما مدام شما را در موقعیت های شک و تردید قرار میدهد.رابطه بر مبنای احترام و قدر دانی نیست و فضای صمیمانه ای ندارد و عشق یکطرفه بدون رشد دارد میتواند از نشانه های مضر بودن باشد اما برای حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره جویی کنید.
علی بوستجانی
2021-06-11خاسته هایی اطرافیانم ازم دارن و میدونم انجامش به ضرر من هست ولی قدرت نه گفتن رو ندارم ممنون میشم کمکم کنید
سایت توسط دانشجو منیره مطهری نژاد معرفی شده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
فراگرفتن تکنیک صحیح نه گفتن را حتما فرا بگیرید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و به خاطر داشته باشید راضی نگه داشتن همه امکان پذیر نیست و این باعث استرس در شما میشود .
Shima nemati
2021-06-11سلام و خسته نباشید
بنده و همسرم حدود 5 سال است ازدواج کردیم ولی رابطه خوبی نداریم و هرکدوم جدا خونه مستقل زندگی میکنیم(من خونه خودم ایشون خونه خودش)و الان فقط جمعه ها میریم خارج از شهر به عنوان تفریح.همسرم کلا آدم غیر اجتماعی است و تنهایی خودش رو ترجیح میده.هردو ما کارمند هستیم.ایشون نه راضی به جدایی است نه زندگی مشترک لطفا راهنمایی کنید.(دانشجو ملیحه جراح)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
برای حل تعارضاتی که بیان کردید در خواست دارم ابتدا فن بیان خود را با بهره گیری ارتباط کلامی موثر تقویت کنید زیرا بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود.و برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره استفاده نمایید.
نیلوفر از طرف فاطمه ثامنی
2021-06-11با سلام خسته نباشید من ۳۳ سالمه خیلی دوست دارم با یکی وارد رابطه بشم برای ازدواج ولی وقتی هم این قضیه برام پیش میاد اصلا رفتار و اخلاق درستی ندارم نمی تونم مردا رو تحمل کنم وقتی نزدیکم میشم باهاشون برخورد بدی دارم همشونو میپرونم اصلا با مرد جماعت نمیتونم کنار بیام حتی حوصله بابامم ندارم ولی دوست دارم وارد رابطع بشم اما دوست دارم طرفم اونجوری ک من میخام باشه ولی متاسفانه همشون از دم میرم سراغ چیزی ک نباید برن از همشون متنفر شدم دوست دارم ازدواج کنم ولی همش مبگم مردا کثیفن مردا همشون هوسبازن باز پشیمون میشم از ازدواج نمیدونم مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
اینکه شما نمیتوانید ارتباط درست و موثر داشته و آن را حفظ کنید ریشه در دوران کودکی میتواند داشته باشد و نیاز به بررسی بیشتری دارد لذا درخواست دارم برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
Faezeh(منیره مطهری)
2021-06-11سلام
من یک مدت فکر میکنم اطرافیانم به من ترحم میکنن دیگ دوست ندارم تو جمع باشم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
سعی کنید از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس استفاده کرده و بر روی توانایی های فردی خود سرمایه گذاری کنید و از افکار منفی دوری بجویید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
تقدیسی
2021-06-11سلام ..همسری دارم ۵۰ساله …وابستگی شدیدی به من دارد … از نظر روحی ،کاری،جسمی،احساسی و …،
احساس میکنم چون از زمان قبل ازدواج توی خانواده ای بزرگ شده که همه تصمیمات و گرفتن نتایج برعهده داییشون بوده و هیچ موقع اجازه داده نشده بهش ک توی موقعیت های مختلف بخاد تصمیم بگیره با فکر کنه در مورد کار ها با مشکلات …. تا چندسال پیش چون مشغول کار زیاد بود ،خیلی زیاد متوجه ی این مشکل نبود ….اما در این چند سال اخیر چون بیکاری زیادی داشته و مشکلات زیادی براش بوجود اومد ،این مشکل خیلی شدت پیدا کرده …که به هیچ عنوان نمیتونه بدون من باشه …حتی اگه ساعتی خونه نباشم یا جداازش باشم مدام درحال زنگ زده …توی مشکلات به جای اینک من ب اون تکیه کنم ب عنوان یک مرد ،همسرم به من تکیه میکنه … و جوری شده تو خونه ک بچه هام هیچ حسابی از باباشون نمیبرن ..به نظرتون چه رفتاری باید انجام بدم؟؟(عارفه زمانی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
مشکلات همسر شما ریشه در دوران کودکی دارد که باید به شفای کودک درون بپردازند و پیشنهاد دارم برای حصول نتیجه درخور و صحیح و ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مرتضی
2021-06-11با سلام و روز بخیر ، ۴۶ سالمه و مدتیه هر وقت میخوام کارهای از قبل برنامه ریزی شده ام رو شروع کنم احساس تنبلی و رخوت میکنم و میگم باشه برای بعد در ضمن احساس میکنم کم کم دارم دچار فراموشی میشم و خیلی از اعداد و ارقام بایستی حتما ثبت کنم و الا زود فراموش میکنم(معرف مریم اکبری فرد)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-13با سلام و احترام
در قدم اول باید بدانید که علت فراموشی شما چه چیزی میتواند باشد. اگر علت را کشف کنید میتوانید راه حل مناسبتری را برای مشکل خود انتخاب کنید. علتهای زیادی را میتوان برای فراموشی نام برد. ممکن است دلایل سادهای فراموشی شما را ایجاد کرده باشد؛ سوء تغذیه و تامین نشدن مواد لازم برای بدنتان، استرس و فشار روانی، اضطراب و افسردگی و… از عواملی هستند که همگی در ضعف حافظه نقش دارند.
غزاله حاجیان
2021-06-11با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم من باید چکار کنم که درهرشغلی وارد میشم بعد از چند روز از اون شغل خسته و دلزده میشم و دنبال ترک اون شغل میرم .با تشکر
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-11با سلام و احترام
دلزدگی یا فرسودگی شغلی میتواند عوامل متعددی داشته باشد.عواملی مانند : ناتوانی در کنترل وضعیت و تصمیم گیری کاری،انتظارات شغلی نامشخص و عدم برنامه ریزی در محیط کار.برای دستیابی به نتیجه ای صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
شکوفه نبوی
2021-06-11مدت زیادیه ترس از یه سری حفره های نامنظم دارم واقعا نمیتونم بهشون نگاه کنم البته به تازگی فهمیدم اسمش ترایپوفوبیاست – سایت دانشجو منیره مطهری نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-11با سلام و احترام
ترایپوفوبیا بیزاری یا ترس از «دستههایی از سوراخهای کوچک، برجستگیها، ناهمواریها یا الگوهای نامنظم» مثل تصویر نزدیک از پوست انسان یا حشرات. وقتی مردم این نوع اشکال را میبینند، علائم انزجار یا ترس را تجربه میکنند. در صورت عدم درمان این نشانه ها می توانند در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کنند. توصیه می کنیم از خدمات روانشناختی استفاده کنید.
محمد اردن
2021-06-11سلام
من الان سالهاست که مشکل ترس از تاریکی را دارم چکار باید کنم ؟؟؟((سایت توسط دانشجو منیره مطهری نژاد معرفی شده است))
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-11با سلام و احترام
ترس از تاریکی میتواند به دلیل تجربیات شما در زمان کودکی باشد
سعی کنید نگرشتان به تاریکی را اصلاح کنید – خود را به تاریکی عادت دهید – با ترسهایتان مواجه شوید و ترس خود را بیان کنید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
محمدی
2021-06-11دختری به نام هدیه ۹ساله است …در خانواده ای ک هم اکنون یک برادر یکساله دارد ،زندگی میکند.
هدیه از موقعی ک بدنیا اومد همیشه در حال گریه کردن بوده ،همیشه ب هر بهانه ای فقط گریه میکنه(هر چیزی ک دوست داره و بهش ندن، هرکاری ک اون بخاد و انجام ندن و …).
بطور کلی انگاری دنبال بهانست ک غر بزنه و گریه کنه ،و این کار او بشدت برخلاف کودکان دیگست و بسیار آزار دهنده برای بقیه هست .
از وقتی ک برادرش به دنیا اومد و شدت او برای این رفتار همچنان بود ،احساس میشد ک از روی حسادت میخاد جلب توجه بکنه ،چون توجه بیشتری روی برادرش بود بخاطر شیرین بودن دوران نوزادی .
اما با تغییر رفتار خانواده روی اینک توجه بیشتری روی هدیه باشه تا برادرش ،متوجه شدن ک احساسشون اشتباه بوده .
هدیه الان ب مرحله ای رسیده مدام پر از استرس و اضطرابه..تا کوچیک ترین دردی داره میگه میخام بمیرم …مدام تو فکر مرگ و مریضیه..(عارفه زمانی)
سجاد محمدی
2021-06-11مشاوره به چه صورتی هست؟