با سلام
من دختری چهارده ساله ام که عاشق پسری در همسایگیمان شده ام. به او ابراز عشق کرده ام اما ایشان جواب منفی داده اند.
چند بسته قرص خواب خوردم و خودکشی کردهام اما با کمک والدین و بیمارستان نجات پیدا کرده ام
اکنون دست هایم را با تیغ خراش می دهم
معرف مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
شکست عشقی در نوجوانی با شکست در سایر دوره های زندگی تفاوت چندانی نمیکند. اما حقیقت این است که شکست عشقی هم دلایل متفاوتی نسبت به دوران بزرگسالی دارد و هم نتایج و عواقب و آسیبهای متفاوت.برای حصول نتیجه درخور بهره گیری از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
با سلام
خانمی سی و هفت ساله و پزشک هستم. دو ساله پیش تصادف سختی در راه بیمارستان داشتم.
مدت دو هفته در کما بودم و شکر خدا برگشتم. اکنون فوبی شدیدی از رانندگی دارم اما برای عمل های جراحی و رساندن سریع خود نیاز به رانندگی و ماشین دارم
معرف مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
اگر احساس می کنید فوبیای رانندگی در شما ناتوان کننده شده است، همیشه کمک یک روانشناس میتواند مفید باشد.
عدم درمان باعث تبدیل ترس خفیف از رانندگی به فوبیای شدید می شود، به نحوی که برخی حتی دیگر توانایی سوار شدن به عنوان سرنشین را هم نخواهند داشت.برای حصول نتیجه درخور استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
به نام خدا
ساجده براتی
مشکلی که تقریبا شش ماهه برای من به وجود اومده ترس از رفت و امد با وسایل نقلیه ی عمومی مثل قطار و اتوبوس وحتی مترو هست.حدود ۶ ماه پیش اتوبوسی که من مسافرش بودم چپ کرد و از اون زمان تا به حال سوار اتوبوس بین شهری نشدم و وقتی به اجبار سوار مترو میشم اگر کوچکترین ترمزی کنه به شدت ضربان قلبم بالا میره و دست هایم شروع به لرزیدن میکنن و دچار تنگی نفس میشم.
این مشکل خیلی من رو اذیت میکنه چون خودم ساکن تهرانم و محل تحصیلم شهر دیگه ایست و خب اکثر اوقات برای جابه جا شدن توی شهری که درس میخونم باید سوار سرویس دانشگاه که اتوبوس هست بشم.
به تازگی وقتی داخل ماشین شخصی هم میشینم دچار استرس میشم و سردرد میگیرم.اوایل کمتر میترسیدم یا سعی میکردم حتما همراه دوستانم یا خانوادم جایی برم ولی احساس میکنم این مسئله روز به روز بدتر میشه.
ساجده براتی
با سلام و احترام
ترس از سفر و وسایل نقلیه از انواع فوبیا است. با ترس خود کام به گام مواجه شوید و به خود فشار نیاورید .تکنیک های آرام سازی خود را فرا بگیرید .و در نهایت برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
به نام خدا
مشکلی که تقریبا شش ماهه برای من به وجود اومده ترس از رفت و امد با وسایل نقلیه ی عمومی مثل قطار و اتوبوس وحتی مترو هست.حدود ۶ ماه پیش اتوبوسی که من مسافرش بودم چپ کرد و از اون زمان تا به حال سوار اتوبوس بین شهری نشدم و وقتی به اجبار سوار مترو میشم اگر کوچکترین ترمزی کنه به شدت ضربان قلبم بالا میره و دست هایم شروع به لرزیدن میکنن و دچار تنگی نفس میشم.
این مشکل خیلی من رو اذیت میکنه چون خودم ساکن تهرانم و محل تحصیلم شهر دیگه ایست و خب اکثر اوقات برای جابه جا شدن توی شهری که درس میخونم باید سوار سرویس دانشگاه که اتوبوس هست بشم.
به تازگی وقتی داخل ماشین شخصی هم میشینم دچار استرس میشم و سردرد میگیرم.اوایل کمتر میترسیدم یا سعی میکردم حتما همراه دوستانم یا خانوادم جایی برم ولی احساس میکنم این مسئله روز به روز بدتر میشه.
با سلام و احترام
ترس از سفر و وسایل نقلیه از انواع فوبیا است. با ترس خود کام به گام مواجه شوید و به خود فشار نیاورید .تکنیک های آرام سازی خود را فرا بگیرید .و در نهایت برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سلام
من 48 سالم است حدود دوازده سال است که ازدواج کردم ولی تا به حال بچه دار نشدم دکترها می گویند مشکل از من است چند سالی است که در حال درمان هستم ولی تا به حال نتیجه ای نداشته است دکترها می گویند امکان درمان است ولی درصدش پایین است ضمن اینکه هزینه اش هم برای ما سنگین است من خودم هم خسته شده ام شوهرم خیلی بچه دوست دارد به او پیشنهاد کردم تجدید فراش بکند ولی او مخالف است و می گوید نهایتا اگر درمان نشدی اقدام به گرفتن سرپرستی یک نوزاد می کنیم ولی من میدانم اون دلش میخواهد که فرزند خودش را بزرگ کند و فقط برای آرام کردن من این را می گوید حالا نمی دانم روی پیشنهاد خودم پافشاری کنم یا نه ؟. میترسم بعدها بابت هر تصمیمی که امروز بگیرم افسوس بخورم.
معرف: فعال
با سلام و احترام
درخواست دارم با استفاده از تکنیک ارتباط کلامی موثر خواست ها و نیازهای خود را به نحوی صحیح با همسر خود در میان بگذارید تا بتوانید تصمیمی درخور گرفته که به حفظ و پایداری روابط شما منجر شود و توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام
من دو ساله که ازدواج کردم ولی باردار نمی شوم و این با عث سردی و کم محبتی همسرم و خانواده همسرم شده است. اکنون زندگی ام را متلاشی شده می دانم
معرف مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
۲سال زمانی نیست که برچسب ناباروری به خود بزنید و آگاه باشید بسیاری از افراد به علت استرس زیاد باعث تعویق در بارداری شدند.سراغ علاقه و هدف تان بروید، یادتان بیاید که همه راه ها به فرزند ختم نمی شود و شما صاحب آرمان ها و ایده ال های بزرگی بوده اید که پیش از ازدواج دنبال آن ها بودید، حالا زمان مناسبی برای برنامه ریزی در راه رسیدن به اهداف بزرگ زندگی تان است.
با سلام
من مادرشوهری دارم که به جاری هام توجه و محبت زیادی می کند و به انها هدیه های فراوانی می دهد اما به من هیچ توجهی ندارد و این با عث دلسردی من شده است.
معرف مژگان شمس آبادی
با سلام و احترام
با سرمایه گذاری بر روی توانمندی های فردی خود میتوانید اعتماد به نفس
خود را بالا برده .با فرا گرفتن تکنیک های ارتباط کلامی موثر خواست های خود را نیز میتوانید به نحوی صحیح بیان کنید.
با سلام و خسته نباشید
من هفده سال دارم و در روستا به همراه خانواده ام زندگی میکنم. به درس و والیبال علاقه دارم و هر دو را دنبال می کنم. مدتی است خانواده ام به ازدواج من با یک آقای چهل ساله اصرار می کنند در حالی ک من از ایشان متنفرم
معرف.محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
در حین اینکه احترام پدر مادرتان را حفظ میکنید و جو را آرام نگه میدارید، سعی کنید از حقوق طبیعیتان هم دفاع کنید. انتخاب شریک زندگی حق طبیعی شماست و تصمیمش دقیقا با خود شماست. اجازه ندهید دیگران با هر دلیلی شما را از این حقوق طبیعیتان محروم کنند.
با سلام و احترام
من دچار وسواس فکری هستم به طوری که زمانی همسرم با ماشین به بیرون از خانه می رود. نگرانم تصادف کند و از دنیا برود. برای همین بارها و بارها با او تماس می گیریم. اکنون انقدر عصبانی است که دیگر جواب تماس هایم را نمیدهد
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
سبک زندگی شما نقش مهمی در چگونگی احساس شما بازی میکند و میتواند به کنترل اضطراب و عملکرد شما کمک کند.ورزش منظم و روزانه داشته باشید و از تکنیک های آرام سازی استفاده کنیدمواجهه و پیشگیری از واکنش، شامل مواجههی مکرر با منبع وسواس فکری میشود. سپس از شما خواسته میشود از آن رفتار وسواسگونه که معمولا انجام میدادید، اجتناب کنید تا اضطرابتان کاهش یابد.و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
فرزندتان با شیوه رفتاری شما همیشه زمینههای فراوانی برای بروز آسیب دارد چرا که همیشه در مرکز توجه خانواده بوده پس اصلا انتظار ندارد که بقیه افراد به او بیتوجهی کنند یا او را در نظر نگیرند. پس تا این اتفاق برایش رخ دهد به شدت از لحاظ روانی دچار تعارض میشود و مشکلاتی برایش به وجود میآید.برای ریشه یابی عمیق این مهم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام
من متاسفانه خیلی زود سر مسائل و مشکلات هرچند کوچک عصبانی میشم و در نهایت اون عصابنیت تبدیل به بی اعتمادی و قطع امید از کار یا انسان مورد نظر میشود و شاید تا روز ها فکرم رو درگیر بکنه . ممنون میشم راهنمایی کنید.
با سلام
من سی ساله هستم و از نوجوانی درگیر اعتیاد شده ام و به دلیل قاچاق روانه زندان شده ام. سال ها جوانیم در زندان هدر رفته است و حالا با پشیمانی نزد خانواده ام برگشته ام. هدر رفت ایام زیبای زندگی مرا افسرده کرده است. مدتی است دوست دارم به ادامه تحصیل بپردازم اما ظاهر بدم این اجازه را به من نمی دهد.
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
افسردگی شایعترین اختلال روانی است. حالتی از خلق پایین و بیمیلی به فعالیت یا بیتفاوتی که روی افکار، رفتار و احساسات شخصی که مبتلا به افسردگی شده تاثیر میگذارد. از راهای مقابله با افسردگی و رسیدن به سلامتی یادگرفتن مقابله با احساسات و افکار منفی و تمرین افزایش عزت نفس است.
با سلام
رسول 36ساله هستم و با عشق زندگیم ازدواج کردم. ایشان بسیار مهربان و زیبا هستند. اما خواسته های غیرمعقول مالی از من دارند که در توان من نیست. زمانی که به ایشان میگویم نمی توانم از پس هزینه اش برایم ناراحت می شوند و تا چند روز جواب تماس هایم را نمی دهند تا با مقروض کردن خودم به خواسته هایش تن دهم.
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود . ارتباط کلامی موثر را به عنوان تکنیک مهم جهت گفتگویی مفید برای شناخت نیازها و خواسته هایتان از هم پیشنهاد میکنم و برای بررسی دقیق و ریشه یابی عمیق استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
با سلام
من همسری دارم که تا به حال رنج های فراوانی برای من به بار اورده. از آزارها ی جسمانی و فحاشی تا شکستن کمر مادرم. من بارها اقدام به طلاق کرده ام اما همسرم مرا تهدید به مرگ می کند. من از او یک فرزند دختر دارم و برای اینده اش نگرانم. نمی دانم طلاق کار درستی است یا خیر
معرف . محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
متاسفانه این رفتار چرخه تکرار شونده دارد.
رفتار صحیح این است احساسات خود را به گونه ای صحیح مطرح کنیدبگویید : اگر قصد ادامه زندگی مشترک با شما را دارد برای حفظ و بقای این ارتباط کمک گرفتن از مشاور الزامی است.
با سلام
من دختری بیست ساله ام که پدر و مادرم از هم جدا شده اند و هر کدام ازدواج کرده اند. خواستگار بسیار خوبی دارم اما به دلیل طلاق والدینم نمیخواهم به خانه مادربزرگ برای خواستگاری بیایند. به همه مردان شک دارم و از همه مردان می ترسم. میترسم بچه های من نیز بچه های طلاق باشند و عذاب من را بکشند.
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
بسیاری از مشکلات ما ریشه در دوران کودکی دارند.طلاق سبب ایجاد بحران عاطفی برای تمام خانواده میشود، اما برای کودکان می تواند کاملاً ترسناک، سردرگم کننده، و ناامیدکننده باشد.از این بابت برای حل ریشه ای مشکل خود توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام من دختری هستم که در مسیر دانشگاه عاشق مردی میانسال و متاهل شده ام او هر روز با ماشین به دنبالم می اید و برایم هدیه می خرد. او به من قول ازدواج داده است.
معرف. محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید بدانید که نه تنها این گونه علاقهها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقههایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد میشود و به طور طبیعی باعث وارد شدن خسارتهای فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل خواهد شد؛ بنابراین لازم است که توجه بیشتری داشته باشید که این نوع احساسات، هیجانات و علاقهها حقیقی نیست و نخواهد بود.
با سلام
من در ایام امتحانات مطالعه چ درس خواندن را به تعویق می اندازم به طوری ک یک ساعت به امتحان دچار استرس وحشتناکی می شوم و تمام وسایل امتحان مانند گوشی و کامپیوتر هم دچار مشکل می شوند و اغلب امتحانات این ترم را افتاده ام. احساسات منفی بدی دارم و بدخلق شده ام. برای منظم بودن در مسیر اهداف چه کنم
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
برای درمان استرس و اضطراب شدید، لازم است با مداخله درمانگر درمان مطابق با نیازهای فردی مشخص شوند.برای بررسی ریشه ای مشکل خود از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سلام:)
راستش یه مدته احساس میکنم خودمو گم کردم، احساس میکنم همش دارم فیلم بازی میکنم، نه اینکه جلوی بقیه ها نه!
مثلا میتونم در مورد یه موضوع از جایگاه دوطرف حرف بزنم ،ینی در یک لحظه اونطرفی باشم و در لحظه دیگه خودمو جای اونطرف قضیه بزارم! یجوری که اصلا ندونم نظر اصلیه خودم کدومه.
یا برای یه موضوع ناراحت کننده بشینم گریه کنم و یهو وسط گریه میتونم کلا بی تفاوت بشم!
الان دیگه واقعا احساس میکنم نمیدونم چی خوشحالم میکنه چی ناراحت… هر کاری میکنم انگار یه صدایی تو وجودم میگه نه این تو نیستی بازم داری نقش بازی میکنی، اما حتی نمیدونم خود واقعیم کیه، مثلا اگه بهم بگم خودتو توصیف کن نمیتونم.
دلم میخواد یکی تمام زندگیمو میدید ،وجودمو میدیدی تا بهم میگفت اصلا من کیم ؟! لطفا منو راهنمایی کنید تا بیشتر خودمو بشناسم.
معرف سایت: مریم قادری
با سلام و احترام
هیچکس کامل و بینقص نیست. اگر معایب خود را بدانید اما مسئولیت آنها را قبول نکنید، هیچ فایدهای به حال شما ندارد.خودشناسی به ما کمک میکند تا عیبهای خود را ببینیم و کمتر از دیگران انتقاد کنیم.
پس از آنکه عیبهایتان را تشخیص دادید، میتوانید در رفع آنها بکوشید. عادت کنید تا به جای عذر و بهانه تراشیدن، اشتباهات خود را بپذیرید.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام و وقت بخیر
ببخشید شوهر من باهام حرف نمیزنه و اگر هم حرفی میزنه فقط ایراد گرفتن از منه
نه کمکم میکنه و نه با دوتا بچه ام وقت میگذرونه
چکار کنم؟؟
خسته شدم
ضمنا هیچگونه اعتراض و یا حتی توضیحی رو نمیپذیره و سریعا کتک میزنه
بازی آنلاین با لپتاب و گوشی و اینستاگرام کار تمام روزشه ولی با ما نیست
شبها هم معمولا بیدار میشه و حرف میزنه در صورتیکه خوابه
ممنون میشم از راهنماییتون
معرفی کننده: خانم مریم قادری
با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم در ک صحیح و متقابل ناشی میشود.برای گفتگویی موثر در خصوص نیازها و درخواست هایتان از تکنیک های ارتباط کلامی موثر بهره مند شوید و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
من با پسری حدود ۴ ساله هستم.کاری به اشتباهایی که داشتیم تا الان ندارم.اما فوق العاده بدبینه اعتماد نداره و اگه یه پیام کوچیک از یه پسر ببینه دعواموم میشه.و میگه چون همو دوست دارم تو باید پوششتو عوض کنی و چادری بشی.و وقتی من میگم نه ناراحت میشه میگه که آدم باید چون طرفشو دوست داره بخاطرش کنار بیاد منم هرکاری تو بگی انجام میدم.به نظر من درست نیست.من میدونم اگه عوض بشم خودم ناراحت میشم حتی اونم اذیت میشه چونکه آخرش یه چیزی وجود داره که ناراحت بشه.ازدواجمون با این مشکلا امکان پذیره؟
معرف: خانم مریم قادری
با سلام و احترام
از پایه ای ترین مسائل در زندگی مشترک حس اعتماد بین زوجین است.و بنای رابطه بر تعهد و اعتماد شکل میگیرد. شک و بدبینی ریشه در دوران کودکی فرد میتواند داشته باشد .توصیه میکنم برای ریشه یابی عمیق و تصمیمی درست برای پیش از ازدواج از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سلام من13 سالمه خیلی احساس تنهایی میکنم همش دوس دارم گریه کنم دوست های خوبی دارم اما نمینونم باهاشون درد و دل کنم هیچ کسو ندارم که بخوام باهاش حرف بزنم سال های قبل تو درسام خیلی موفق بودم اما امسال خودم متوجه افتم میشم حتی معلم ها هم باهام صحبت کردن.فک میکنم همه از من بدشون میاد حتی مامانم. بعضی وقت ها میشینم و با خودم حرف میزنم و گریه میکنم.لطفا راهنماییم کنید. ممنون
معرف: خانم مریم قادری
سلام ساجده هستم و یه ازدواج ناموفق قبلا داشتم ی پسراز ازدواج قبل حالا زن دوم ی مرد شدم ی پسرم دارم خیلی شوهرمو دوست دارم اونم دوستم داره ولی توجهش ب اونا خیلی بیشتر از منه پول زندگی بودنشون کنارهم بیشتراز منه چکار کنم چطوری رفتار کنم ک ب زندگیم لطمه نخوره و شوهرم راضی بشه ک عدالت رو رعایت کنه? لطفا راهنماییم کنید.
معرف: خانم مریم قادری
با سلام و احترام
سبک ازدواج شما چالش های بسیاری با خود به همراه دارد.زمانی که شما به انتخاب خود نفر سوم ۱رابطه قرار گرفتید باید به این نکات توجه میکردید .مسائل شما نیاز به ریشه یابی عمیق و بررسی دقیق تری دارد لذا توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
افرادی که به شدت شما را تحقیر می کنند با این کار فقط ناراحتی، عدم موفقیت، و بی هدفی خود را در زندگی به نمایش می گذارند و این مشکل آنهاست نه شما. دانستن این مطلب به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید در کنار آنها به زندگی عادی خود ادامه دهید و حرف هایشان را نشنیده بگیرید. اگر بدانید که مشکل از طرف مقابل است نه شما، می توانید منطقی با مسائل برخورد کنید و از حرف ها و کنایه های آنها شما را آزرده نخواهد کرد.
سلام من یه دختر ۱۳ ساله ام . واقعیتش خیلی خیلی گریه میکنم و علائم افسردگی دارم. مادرم با محدود کردن من منو تحت فشار قرار میده و اذیتم میکنه . نزدیک به یک ماه میشه ، دعوا های پدر و مادر شدت گرفته و باعث شده ، هر دقیقه گریه کنم و تازگی ها اشتهام کم شده ، خوابم نمیبره و آرزوی مرگ میکنم . مطمئنم افسردگی شدید دارم .خواهش میکنم راهکار بدید تا حالم خوب شه .
معرف:خانم مریم قادری
با سلام واحترام
دوران نوجوانی و بحران های آن از نگرانی های همیشگی والدین است .برای مدیریت هیجانات خود در این دوره حساس میتوانید از یوگا و مدیتیشن استفاده کرده و با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر نیازها و انتظارات خود را به نحو صحیحی با خانواده مطرح کنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام من یه دختر ۱۳ ساله ام . واقعیتش خیلی خیلی گریه میکنم و علائم افسردگی دارم. مادرم با محدود کردن من منو تحت فشار قرار میده و اذیتم میکنه . نزدیک به یک ماه میشه ، دعوا های پدر و مادر شدت گرفته و باعث شده ، هر دقیقه گریه کنم و تازگی ها اشتهام کم شده ، خوابم نمیبره و آرزوی مرگ میکنم . مطمئنم افسردگی شدید دارم .خواهش میکنم راهکار بدید تا حالم خوب شه .
با سلام واحترام
دوران نوجوانی و بحران های آن از نگرانی های همیشگی والدین است .برای مدیریت هیجانات خود در این دوره حساس میتوانید از یوگا و مدیتیشن استفاده کرده و با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر نیازها و انتظارات خود را به نحو صحیحی با خانواده مطرح کنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
دوران بارداری دوران پر استرسی است و به دلیل تغییرات هورمونی نوساناتی در خلقیات خانم های باردار ایجاد میکند که طبیعی است .توصیه میکنم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فراگرفته تا بتوانید نیازها و انتظارات خود را در قالب گفتگویی صحیح با همسر خود در میان بگذارید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
با سلام و احترام
امسال دختر من کنکور دارد اما به طور عجیبی مشغول درس خواندن است. به حدی اضطراب دارد ک در حین تست زدن ناخن هایش را می جود. کم غذا میخورد و از خانه بیرون نمی رود. گاهی نصف شب ها گریه میکند. من بسیار نگران او هستم که در معرض بیماری افسردگی قرار گیرد
معرف.محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
اضطراب امتحان حالتی ناخوشایند و استرس برانگیز، اما قابل درمان است. اگر تصور میکنید اضطراب امتحان مانع از این می شود که عملکرد خوبی در امتحان داشته باشند، از راهبرد های خودیاری که برای کمک به مدیریت و کاهش سطح اضطراب طراحی شده اند بهره گیرند.
سلام من پسری ده ساله دارم که برای تولد از عموی خود یک سگ هدیه گرفت اما رفته رفته وابستگی شدید به ان پیدا کرد. تا جایی که حتی در تخت و خواب هم کنار سگ می خوابد. این سگ تمام زندگی او شده است به طوری که به درس و فوتبالش هیچ علاقه ای نشان نمیدهد
معرف محبوبه ولی زاده
با سلام و احترام
حيوانات مي توانند به ايجاد رشد اعتماد به نفس و عزت نفس به کودکان کمک کنند و از جنبه هاي مختلف در رشد احساسي کودک تأثير مثبتي داشته باشند.به عنوان مثال:کودکان در تماس با حيوان خانگي، در جريان موضوعات مهمي همچون توليد مثل، تولد، مرگ و …قرار مي گيرند.برای مدیریت این وابستگی افراطی بهره گیری از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
با عرض سلام
بنده پسری 8 ساله دارم و دختری 1 ساله.جدیدا اقدام کردم که هردوشون توی اتاق خودشون بخوابن که موفق نبودم و پسرم همون شب اول با گریه اومد و گفت میترسم تنها بخوابم و باز طبق روال قبل پسرم پیش باباش خوابید و دخترم پیش خودم چه راهکاری پیشنهاد میدین؟(معرف ملیحه جراح)
با سلام و احترام
برای جدا کردن اتاق کودک همراهی والدین بخصوص مادر نیاز است. آرامش مادر در این زمینه سبب می شود تا کودک هر چه سریعتر این مشکل حل شود.
توجه داشته باشید هنگامی که کودکتان را در تختش خواباندید کنارش و یا در تختخوابش دراز نکشید، بلکه کنار تخت او بنشینید و با قصه گویی به او کمک کنید تا بخوابد.
ساجده براتی سلام.بنده از کودکی استرس و اضطراب داشتم.در اجتماع کمتر حضور پیدا می کردم.در امتحانات و درس جواب دادن ها و…. همین عاملی شد تا در دانشگاهی که مد نظرم بود پذیرفته نشدم.خیلی وقت ها فکر می کنم باید این مشکلات را خیلی زودتر با مشاور یا روانشناس در میان می گذاشتم .امیدوارم که خیلی دیر نشده باشد.بنده را راهنمایی بفرمایید.سپاس. ساجده براتی
با سلام و احترام
طبق گفته خودتان مسائلی که مطرح فرمودید ریشه در دوران کودکی شما دارد .نگران دیر شدن ها نباشید تمرکز خود را بر لحظه حال قرار دهید .با تکنیک های صحیح تنفس ،ورزش منظم و روزانه میتوانید استرس را که از اختلالات شایع جوامع امروز است مدیریت کنید اما برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
اکثر تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود و یادگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر برای گفتگوی صحیح میتواند به بهبود روابط شما کمک شایانی کند
سلام من لکنت زبان دارم با این ک از بچگی این مشکلو دارم والان ک ۲۸سالمه هنوز خجالت میکشم و از حرف زدن با ادمای غریبه میترسم و استرس دارم وباعث شدت این موضوع میشه ممنون از طرف s.m2276
با سلام و احترام
در موقعیت های اجتماعی و زمانی که می خواهید حرف بزنید، تکنیک تنفس عمیق را تمرین کنید. برای پیشگیری از لکنت زبان در اثر اضطراب سعی کنید شمرده صحبت کنید. افکار خود را آرام کنید. اگر در حال سخنرانی هستید، نکته برداری کنید.از جمله بندی ساده استفاده کنید و سطح مکالمه را در حدی نگه دارید که با آن احساس راحتی می کنید.
Comments (2,668)
پارمیس
2021-06-15با سلام
من دختری چهارده ساله ام که عاشق پسری در همسایگیمان شده ام. به او ابراز عشق کرده ام اما ایشان جواب منفی داده اند.
چند بسته قرص خواب خوردم و خودکشی کردهام اما با کمک والدین و بیمارستان نجات پیدا کرده ام
اکنون دست هایم را با تیغ خراش می دهم
معرف مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-17با سلام و احترام
شکست عشقی در نوجوانی با شکست در سایر دوره های زندگی تفاوت چندانی نمیکند. اما حقیقت این است که شکست عشقی هم دلایل متفاوتی نسبت به دوران بزرگسالی دارد و هم نتایج و عواقب و آسیبهای متفاوت.برای حصول نتیجه درخور بهره گیری از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
اناهیتا
2021-06-15با سلام
خانمی سی و هفت ساله و پزشک هستم. دو ساله پیش تصادف سختی در راه بیمارستان داشتم.
مدت دو هفته در کما بودم و شکر خدا برگشتم. اکنون فوبی شدیدی از رانندگی دارم اما برای عمل های جراحی و رساندن سریع خود نیاز به رانندگی و ماشین دارم
معرف مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-17با سلام و احترام
اگر احساس می کنید فوبیای رانندگی در شما ناتوان کننده شده است، همیشه کمک یک روانشناس میتواند مفید باشد.
عدم درمان باعث تبدیل ترس خفیف از رانندگی به فوبیای شدید می شود، به نحوی که برخی حتی دیگر توانایی سوار شدن به عنوان سرنشین را هم نخواهند داشت.برای حصول نتیجه درخور استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
ساجده براتی
2021-06-15به نام خدا
ساجده براتی
مشکلی که تقریبا شش ماهه برای من به وجود اومده ترس از رفت و امد با وسایل نقلیه ی عمومی مثل قطار و اتوبوس وحتی مترو هست.حدود ۶ ماه پیش اتوبوسی که من مسافرش بودم چپ کرد و از اون زمان تا به حال سوار اتوبوس بین شهری نشدم و وقتی به اجبار سوار مترو میشم اگر کوچکترین ترمزی کنه به شدت ضربان قلبم بالا میره و دست هایم شروع به لرزیدن میکنن و دچار تنگی نفس میشم.
این مشکل خیلی من رو اذیت میکنه چون خودم ساکن تهرانم و محل تحصیلم شهر دیگه ایست و خب اکثر اوقات برای جابه جا شدن توی شهری که درس میخونم باید سوار سرویس دانشگاه که اتوبوس هست بشم.
به تازگی وقتی داخل ماشین شخصی هم میشینم دچار استرس میشم و سردرد میگیرم.اوایل کمتر میترسیدم یا سعی میکردم حتما همراه دوستانم یا خانوادم جایی برم ولی احساس میکنم این مسئله روز به روز بدتر میشه.
ساجده براتی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
ترس از سفر و وسایل نقلیه از انواع فوبیا است. با ترس خود کام به گام مواجه شوید و به خود فشار نیاورید .تکنیک های آرام سازی خود را فرا بگیرید .و در نهایت برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سارا فراهانی
2021-06-15به نام خدا
مشکلی که تقریبا شش ماهه برای من به وجود اومده ترس از رفت و امد با وسایل نقلیه ی عمومی مثل قطار و اتوبوس وحتی مترو هست.حدود ۶ ماه پیش اتوبوسی که من مسافرش بودم چپ کرد و از اون زمان تا به حال سوار اتوبوس بین شهری نشدم و وقتی به اجبار سوار مترو میشم اگر کوچکترین ترمزی کنه به شدت ضربان قلبم بالا میره و دست هایم شروع به لرزیدن میکنن و دچار تنگی نفس میشم.
این مشکل خیلی من رو اذیت میکنه چون خودم ساکن تهرانم و محل تحصیلم شهر دیگه ایست و خب اکثر اوقات برای جابه جا شدن توی شهری که درس میخونم باید سوار سرویس دانشگاه که اتوبوس هست بشم.
به تازگی وقتی داخل ماشین شخصی هم میشینم دچار استرس میشم و سردرد میگیرم.اوایل کمتر میترسیدم یا سعی میکردم حتما همراه دوستانم یا خانوادم جایی برم ولی احساس میکنم این مسئله روز به روز بدتر میشه.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
ترس از سفر و وسایل نقلیه از انواع فوبیا است. با ترس خود کام به گام مواجه شوید و به خود فشار نیاورید .تکنیک های آرام سازی خود را فرا بگیرید .و در نهایت برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
توسلی
2021-06-15سلام
من 48 سالم است حدود دوازده سال است که ازدواج کردم ولی تا به حال بچه دار نشدم دکترها می گویند مشکل از من است چند سالی است که در حال درمان هستم ولی تا به حال نتیجه ای نداشته است دکترها می گویند امکان درمان است ولی درصدش پایین است ضمن اینکه هزینه اش هم برای ما سنگین است من خودم هم خسته شده ام شوهرم خیلی بچه دوست دارد به او پیشنهاد کردم تجدید فراش بکند ولی او مخالف است و می گوید نهایتا اگر درمان نشدی اقدام به گرفتن سرپرستی یک نوزاد می کنیم ولی من میدانم اون دلش میخواهد که فرزند خودش را بزرگ کند و فقط برای آرام کردن من این را می گوید حالا نمی دانم روی پیشنهاد خودم پافشاری کنم یا نه ؟. میترسم بعدها بابت هر تصمیمی که امروز بگیرم افسوس بخورم.
معرف: فعال
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
درخواست دارم با استفاده از تکنیک ارتباط کلامی موثر خواست ها و نیازهای خود را به نحوی صحیح با همسر خود در میان بگذارید تا بتوانید تصمیمی درخور گرفته که به حفظ و پایداری روابط شما منجر شود و توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
ندا
2021-06-15با سلام
من دو ساله که ازدواج کردم ولی باردار نمی شوم و این با عث سردی و کم محبتی همسرم و خانواده همسرم شده است. اکنون زندگی ام را متلاشی شده می دانم
معرف مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
۲سال زمانی نیست که برچسب ناباروری به خود بزنید و آگاه باشید بسیاری از افراد به علت استرس زیاد باعث تعویق در بارداری شدند.سراغ علاقه و هدف تان بروید، یادتان بیاید که همه راه ها به فرزند ختم نمی شود و شما صاحب آرمان ها و ایده ال های بزرگی بوده اید که پیش از ازدواج دنبال آن ها بودید، حالا زمان مناسبی برای برنامه ریزی در راه رسیدن به اهداف بزرگ زندگی تان است.
ازاده
2021-06-15با سلام
من مادرشوهری دارم که به جاری هام توجه و محبت زیادی می کند و به انها هدیه های فراوانی می دهد اما به من هیچ توجهی ندارد و این با عث دلسردی من شده است.
معرف مژگان شمس آبادی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
با سرمایه گذاری بر روی توانمندی های فردی خود میتوانید اعتماد به نفس
خود را بالا برده .با فرا گرفتن تکنیک های ارتباط کلامی موثر خواست های خود را نیز میتوانید به نحوی صحیح بیان کنید.
رقیه.چ
2021-06-15با سلام و خسته نباشید
من هفده سال دارم و در روستا به همراه خانواده ام زندگی میکنم. به درس و والیبال علاقه دارم و هر دو را دنبال می کنم. مدتی است خانواده ام به ازدواج من با یک آقای چهل ساله اصرار می کنند در حالی ک من از ایشان متنفرم
معرف.محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
در حین اینکه احترام پدر مادرتان را حفظ میکنید و جو را آرام نگه میدارید، سعی کنید از حقوق طبیعیتان هم دفاع کنید. انتخاب شریک زندگی حق طبیعی شماست و تصمیمش دقیقا با خود شماست. اجازه ندهید دیگران با هر دلیلی شما را از این حقوق طبیعیتان محروم کنند.
پریسیماه
2021-06-15با سلام و احترام
من دچار وسواس فکری هستم به طوری که زمانی همسرم با ماشین به بیرون از خانه می رود. نگرانم تصادف کند و از دنیا برود. برای همین بارها و بارها با او تماس می گیریم. اکنون انقدر عصبانی است که دیگر جواب تماس هایم را نمیدهد
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
سبک زندگی شما نقش مهمی در چگونگی احساس شما بازی میکند و میتواند به کنترل اضطراب و عملکرد شما کمک کند.ورزش منظم و روزانه داشته باشید و از تکنیک های آرام سازی استفاده کنیدمواجهه و پیشگیری از واکنش، شامل مواجههی مکرر با منبع وسواس فکری میشود. سپس از شما خواسته میشود از آن رفتار وسواسگونه که معمولا انجام میدادید، اجتناب کنید تا اضطرابتان کاهش یابد.و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
حنا
2021-06-16زنی هستم ۴۰ساله …دختری ۱۴ساله…بشدت بهش وابسته ام..خیلی وقت ها ک دقت میکنم میبیتم ب چشم یک همدم میبینمش تا بچه…بخاطر همبن نمیزارم بچگی کنه ..نمیدونم چیکار کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
فرزندتان با شیوه رفتاری شما همیشه زمینههای فراوانی برای بروز آسیب دارد چرا که همیشه در مرکز توجه خانواده بوده پس اصلا انتظار ندارد که بقیه افراد به او بیتوجهی کنند یا او را در نظر نگیرند. پس تا این اتفاق برایش رخ دهد به شدت از لحاظ روانی دچار تعارض میشود و مشکلاتی برایش به وجود میآید.برای ریشه یابی عمیق این مهم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
میلاد
2021-06-16سلام
من متاسفانه خیلی زود سر مسائل و مشکلات هرچند کوچک عصبانی میشم و در نهایت اون عصابنیت تبدیل به بی اعتمادی و قطع امید از کار یا انسان مورد نظر میشود و شاید تا روز ها فکرم رو درگیر بکنه . ممنون میشم راهنمایی کنید.
خ.م
2021-06-15با سلام
من سی ساله هستم و از نوجوانی درگیر اعتیاد شده ام و به دلیل قاچاق روانه زندان شده ام. سال ها جوانیم در زندان هدر رفته است و حالا با پشیمانی نزد خانواده ام برگشته ام. هدر رفت ایام زیبای زندگی مرا افسرده کرده است. مدتی است دوست دارم به ادامه تحصیل بپردازم اما ظاهر بدم این اجازه را به من نمی دهد.
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
افسردگی شایعترین اختلال روانی است. حالتی از خلق پایین و بیمیلی به فعالیت یا بیتفاوتی که روی افکار، رفتار و احساسات شخصی که مبتلا به افسردگی شده تاثیر میگذارد. از راهای مقابله با افسردگی و رسیدن به سلامتی یادگرفتن مقابله با احساسات و افکار منفی و تمرین افزایش عزت نفس است.
رسول سمنانی
2021-06-15با سلام
رسول 36ساله هستم و با عشق زندگیم ازدواج کردم. ایشان بسیار مهربان و زیبا هستند. اما خواسته های غیرمعقول مالی از من دارند که در توان من نیست. زمانی که به ایشان میگویم نمی توانم از پس هزینه اش برایم ناراحت می شوند و تا چند روز جواب تماس هایم را نمی دهند تا با مقروض کردن خودم به خواسته هایش تن دهم.
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود . ارتباط کلامی موثر را به عنوان تکنیک مهم جهت گفتگویی مفید برای شناخت نیازها و خواسته هایتان از هم پیشنهاد میکنم و برای بررسی دقیق و ریشه یابی عمیق استفاده از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
کوثر.ق
2021-06-15با سلام
من همسری دارم که تا به حال رنج های فراوانی برای من به بار اورده. از آزارها ی جسمانی و فحاشی تا شکستن کمر مادرم. من بارها اقدام به طلاق کرده ام اما همسرم مرا تهدید به مرگ می کند. من از او یک فرزند دختر دارم و برای اینده اش نگرانم. نمی دانم طلاق کار درستی است یا خیر
معرف . محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
متاسفانه این رفتار چرخه تکرار شونده دارد.
رفتار صحیح این است احساسات خود را به گونه ای صحیح مطرح کنیدبگویید : اگر قصد ادامه زندگی مشترک با شما را دارد برای حفظ و بقای این ارتباط کمک گرفتن از مشاور الزامی است.
ستایش
2021-06-15با سلام
من دختری بیست ساله ام که پدر و مادرم از هم جدا شده اند و هر کدام ازدواج کرده اند. خواستگار بسیار خوبی دارم اما به دلیل طلاق والدینم نمیخواهم به خانه مادربزرگ برای خواستگاری بیایند. به همه مردان شک دارم و از همه مردان می ترسم. میترسم بچه های من نیز بچه های طلاق باشند و عذاب من را بکشند.
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
بسیاری از مشکلات ما ریشه در دوران کودکی دارند.طلاق سبب ایجاد بحران عاطفی برای تمام خانواده میشود، اما برای کودکان می تواند کاملاً ترسناک، سردرگم کننده، و ناامیدکننده باشد.از این بابت برای حل ریشه ای مشکل خود توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
نگار.ا
2021-06-15با سلام من دختری هستم که در مسیر دانشگاه عاشق مردی میانسال و متاهل شده ام او هر روز با ماشین به دنبالم می اید و برایم هدیه می خرد. او به من قول ازدواج داده است.
معرف. محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید بدانید که نه تنها این گونه علاقهها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقههایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد میشود و به طور طبیعی باعث وارد شدن خسارتهای فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل خواهد شد؛ بنابراین لازم است که توجه بیشتری داشته باشید که این نوع احساسات، هیجانات و علاقهها حقیقی نیست و نخواهد بود.
منا.ر
2021-06-15با سلام
من در ایام امتحانات مطالعه چ درس خواندن را به تعویق می اندازم به طوری ک یک ساعت به امتحان دچار استرس وحشتناکی می شوم و تمام وسایل امتحان مانند گوشی و کامپیوتر هم دچار مشکل می شوند و اغلب امتحانات این ترم را افتاده ام. احساسات منفی بدی دارم و بدخلق شده ام. برای منظم بودن در مسیر اهداف چه کنم
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
برای درمان استرس و اضطراب شدید، لازم است با مداخله درمانگر درمان مطابق با نیازهای فردی مشخص شوند.برای بررسی ریشه ای مشکل خود از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
پرستو
2021-06-14سلام:)
راستش یه مدته احساس میکنم خودمو گم کردم، احساس میکنم همش دارم فیلم بازی میکنم، نه اینکه جلوی بقیه ها نه!
مثلا میتونم در مورد یه موضوع از جایگاه دوطرف حرف بزنم ،ینی در یک لحظه اونطرفی باشم و در لحظه دیگه خودمو جای اونطرف قضیه بزارم! یجوری که اصلا ندونم نظر اصلیه خودم کدومه.
یا برای یه موضوع ناراحت کننده بشینم گریه کنم و یهو وسط گریه میتونم کلا بی تفاوت بشم!
الان دیگه واقعا احساس میکنم نمیدونم چی خوشحالم میکنه چی ناراحت… هر کاری میکنم انگار یه صدایی تو وجودم میگه نه این تو نیستی بازم داری نقش بازی میکنی، اما حتی نمیدونم خود واقعیم کیه، مثلا اگه بهم بگم خودتو توصیف کن نمیتونم.
دلم میخواد یکی تمام زندگیمو میدید ،وجودمو میدیدی تا بهم میگفت اصلا من کیم ؟! لطفا منو راهنمایی کنید تا بیشتر خودمو بشناسم.
معرف سایت: مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
هیچکس کامل و بینقص نیست. اگر معایب خود را بدانید اما مسئولیت آنها را قبول نکنید، هیچ فایدهای به حال شما ندارد.خودشناسی به ما کمک میکند تا عیبهای خود را ببینیم و کمتر از دیگران انتقاد کنیم.
پس از آنکه عیبهایتان را تشخیص دادید، میتوانید در رفع آنها بکوشید. عادت کنید تا به جای عذر و بهانه تراشیدن، اشتباهات خود را بپذیرید.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
شبنم
2021-06-14سلام و وقت بخیر
ببخشید شوهر من باهام حرف نمیزنه و اگر هم حرفی میزنه فقط ایراد گرفتن از منه
نه کمکم میکنه و نه با دوتا بچه ام وقت میگذرونه
چکار کنم؟؟
خسته شدم
ضمنا هیچگونه اعتراض و یا حتی توضیحی رو نمیپذیره و سریعا کتک میزنه
بازی آنلاین با لپتاب و گوشی و اینستاگرام کار تمام روزشه ولی با ما نیست
شبها هم معمولا بیدار میشه و حرف میزنه در صورتیکه خوابه
ممنون میشم از راهنماییتون
معرفی کننده: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم در ک صحیح و متقابل ناشی میشود.برای گفتگویی موثر در خصوص نیازها و درخواست هایتان از تکنیک های ارتباط کلامی موثر بهره مند شوید و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
parniyan
2021-06-14من با پسری حدود ۴ ساله هستم.کاری به اشتباهایی که داشتیم تا الان ندارم.اما فوق العاده بدبینه اعتماد نداره و اگه یه پیام کوچیک از یه پسر ببینه دعواموم میشه.و میگه چون همو دوست دارم تو باید پوششتو عوض کنی و چادری بشی.و وقتی من میگم نه ناراحت میشه میگه که آدم باید چون طرفشو دوست داره بخاطرش کنار بیاد منم هرکاری تو بگی انجام میدم.به نظر من درست نیست.من میدونم اگه عوض بشم خودم ناراحت میشم حتی اونم اذیت میشه چونکه آخرش یه چیزی وجود داره که ناراحت بشه.ازدواجمون با این مشکلا امکان پذیره؟
معرف: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
از پایه ای ترین مسائل در زندگی مشترک حس اعتماد بین زوجین است.و بنای رابطه بر تعهد و اعتماد شکل میگیرد. شک و بدبینی ریشه در دوران کودکی فرد میتواند داشته باشد .توصیه میکنم برای ریشه یابی عمیق و تصمیمی درست برای پیش از ازدواج از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
parvanh
2021-06-14سلام من13 سالمه خیلی احساس تنهایی میکنم همش دوس دارم گریه کنم دوست های خوبی دارم اما نمینونم باهاشون درد و دل کنم هیچ کسو ندارم که بخوام باهاش حرف بزنم سال های قبل تو درسام خیلی موفق بودم اما امسال خودم متوجه افتم میشم حتی معلم ها هم باهام صحبت کردن.فک میکنم همه از من بدشون میاد حتی مامانم. بعضی وقت ها میشینم و با خودم حرف میزنم و گریه میکنم.لطفا راهنماییم کنید. ممنون
معرف: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
نوجوانی و بحران بلوغ همیشه با نوسانات خلقی همراه است .برای مدیریت این هیجانات میتوانید با تغییر سبک زندگی بر این مشکلات فائق آیید.
ساجده
2021-06-14سلام ساجده هستم و یه ازدواج ناموفق قبلا داشتم ی پسراز ازدواج قبل حالا زن دوم ی مرد شدم ی پسرم دارم خیلی شوهرمو دوست دارم اونم دوستم داره ولی توجهش ب اونا خیلی بیشتر از منه پول زندگی بودنشون کنارهم بیشتراز منه چکار کنم چطوری رفتار کنم ک ب زندگیم لطمه نخوره و شوهرم راضی بشه ک عدالت رو رعایت کنه? لطفا راهنماییم کنید.
معرف: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
سبک ازدواج شما چالش های بسیاری با خود به همراه دارد.زمانی که شما به انتخاب خود نفر سوم ۱رابطه قرار گرفتید باید به این نکات توجه میکردید .مسائل شما نیاز به ریشه یابی عمیق و بررسی دقیق تری دارد لذا توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
negin
2021-06-14سلام با شخصی که دائم تحقیرمان میکند چگونه برخورد کنیم؟ آیا ببخش و گذشت کنیم؟
معرف: خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
افرادی که به شدت شما را تحقیر می کنند با این کار فقط ناراحتی، عدم موفقیت، و بی هدفی خود را در زندگی به نمایش می گذارند و این مشکل آنهاست نه شما. دانستن این مطلب به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید در کنار آنها به زندگی عادی خود ادامه دهید و حرف هایشان را نشنیده بگیرید. اگر بدانید که مشکل از طرف مقابل است نه شما، می توانید منطقی با مسائل برخورد کنید و از حرف ها و کنایه های آنها شما را آزرده نخواهد کرد.
samin
2021-06-14سلام من یه دختر ۱۳ ساله ام . واقعیتش خیلی خیلی گریه میکنم و علائم افسردگی دارم. مادرم با محدود کردن من منو تحت فشار قرار میده و اذیتم میکنه . نزدیک به یک ماه میشه ، دعوا های پدر و مادر شدت گرفته و باعث شده ، هر دقیقه گریه کنم و تازگی ها اشتهام کم شده ، خوابم نمیبره و آرزوی مرگ میکنم . مطمئنم افسردگی شدید دارم .خواهش میکنم راهکار بدید تا حالم خوب شه .
معرف:خانم مریم قادری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام واحترام
دوران نوجوانی و بحران های آن از نگرانی های همیشگی والدین است .برای مدیریت هیجانات خود در این دوره حساس میتوانید از یوگا و مدیتیشن استفاده کرده و با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر نیازها و انتظارات خود را به نحو صحیحی با خانواده مطرح کنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
samin
2021-06-14سلام من یه دختر ۱۳ ساله ام . واقعیتش خیلی خیلی گریه میکنم و علائم افسردگی دارم. مادرم با محدود کردن من منو تحت فشار قرار میده و اذیتم میکنه . نزدیک به یک ماه میشه ، دعوا های پدر و مادر شدت گرفته و باعث شده ، هر دقیقه گریه کنم و تازگی ها اشتهام کم شده ، خوابم نمیبره و آرزوی مرگ میکنم . مطمئنم افسردگی شدید دارم .خواهش میکنم راهکار بدید تا حالم خوب شه .
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام واحترام
دوران نوجوانی و بحران های آن از نگرانی های همیشگی والدین است .برای مدیریت هیجانات خود در این دوره حساس میتوانید از یوگا و مدیتیشن استفاده کرده و با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر نیازها و انتظارات خود را به نحو صحیحی با خانواده مطرح کنید و برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
مرضیه.ش
2021-06-14من زنی سی و دو ساله ام که فرزند دوم خود را باردارم و بسیار چاق شده ام اما این امر باعث تمسخر و تهدید همسرم نسبت به من شده است.
معرف. محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
دوران بارداری دوران پر استرسی است و به دلیل تغییرات هورمونی نوساناتی در خلقیات خانم های باردار ایجاد میکند که طبیعی است .توصیه میکنم تکنیک ارتباط کلامی موثر را فراگرفته تا بتوانید نیازها و انتظارات خود را در قالب گفتگویی صحیح با همسر خود در میان بگذارید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
ساناز.ق
2021-06-14با سلام و احترام
امسال دختر من کنکور دارد اما به طور عجیبی مشغول درس خواندن است. به حدی اضطراب دارد ک در حین تست زدن ناخن هایش را می جود. کم غذا میخورد و از خانه بیرون نمی رود. گاهی نصف شب ها گریه میکند. من بسیار نگران او هستم که در معرض بیماری افسردگی قرار گیرد
معرف.محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
اضطراب امتحان حالتی ناخوشایند و استرس برانگیز، اما قابل درمان است. اگر تصور میکنید اضطراب امتحان مانع از این می شود که عملکرد خوبی در امتحان داشته باشند، از راهبرد های خودیاری که برای کمک به مدیریت و کاهش سطح اضطراب طراحی شده اند بهره گیرند.
سحر.خ
2021-06-14سلام من پسری ده ساله دارم که برای تولد از عموی خود یک سگ هدیه گرفت اما رفته رفته وابستگی شدید به ان پیدا کرد. تا جایی که حتی در تخت و خواب هم کنار سگ می خوابد. این سگ تمام زندگی او شده است به طوری که به درس و فوتبالش هیچ علاقه ای نشان نمیدهد
معرف محبوبه ولی زاده
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
حيوانات مي توانند به ايجاد رشد اعتماد به نفس و عزت نفس به کودکان کمک کنند و از جنبه هاي مختلف در رشد احساسي کودک تأثير مثبتي داشته باشند.به عنوان مثال:کودکان در تماس با حيوان خانگي، در جريان موضوعات مهمي همچون توليد مثل، تولد، مرگ و …قرار مي گيرند.برای مدیریت این وابستگی افراطی بهره گیری از خدمات مرکز مشاوره را توصیه میکنم.
مریم کمالی
2021-06-14با عرض سلام
بنده پسری 8 ساله دارم و دختری 1 ساله.جدیدا اقدام کردم که هردوشون توی اتاق خودشون بخوابن که موفق نبودم و پسرم همون شب اول با گریه اومد و گفت میترسم تنها بخوابم و باز طبق روال قبل پسرم پیش باباش خوابید و دخترم پیش خودم چه راهکاری پیشنهاد میدین؟(معرف ملیحه جراح)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
برای جدا کردن اتاق کودک همراهی والدین بخصوص مادر نیاز است. آرامش مادر در این زمینه سبب می شود تا کودک هر چه سریعتر این مشکل حل شود.
توجه داشته باشید هنگامی که کودکتان را در تختش خواباندید کنارش و یا در تختخوابش دراز نکشید، بلکه کنار تخت او بنشینید و با قصه گویی به او کمک کنید تا بخوابد.
سعید محمدی
2021-06-14ساجده براتی سلام.بنده از کودکی استرس و اضطراب داشتم.در اجتماع کمتر حضور پیدا می کردم.در امتحانات و درس جواب دادن ها و…. همین عاملی شد تا در دانشگاهی که مد نظرم بود پذیرفته نشدم.خیلی وقت ها فکر می کنم باید این مشکلات را خیلی زودتر با مشاور یا روانشناس در میان می گذاشتم .امیدوارم که خیلی دیر نشده باشد.بنده را راهنمایی بفرمایید.سپاس. ساجده براتی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
طبق گفته خودتان مسائلی که مطرح فرمودید ریشه در دوران کودکی شما دارد .نگران دیر شدن ها نباشید تمرکز خود را بر لحظه حال قرار دهید .با تکنیک های صحیح تنفس ،ورزش منظم و روزانه میتوانید استرس را که از اختلالات شایع جوامع امروز است مدیریت کنید اما برای ریشه یابی عمیق توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
sm2276
2021-06-14سلام من۳۰سالمه وبا همسرم همیشه مشکل دارم ونمیتونیم باعهم خوب حرف بزنیم و ناراحتیم همیشه با این ک فوقلعاده عاشق همیم از طرف s.m2276
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
اکثر تعارضات زوجین از عدم درک صحیح متقابل ناشی میشود و یادگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر برای گفتگوی صحیح میتواند به بهبود روابط شما کمک شایانی کند
sm2276
2021-06-14سلام من لکنت زبان دارم با این ک از بچگی این مشکلو دارم والان ک ۲۸سالمه هنوز خجالت میکشم و از حرف زدن با ادمای غریبه میترسم و استرس دارم وباعث شدت این موضوع میشه ممنون از طرف s.m2276
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-16با سلام و احترام
در موقعیت های اجتماعی و زمانی که می خواهید حرف بزنید، تکنیک تنفس عمیق را تمرین کنید. برای پیشگیری از لکنت زبان در اثر اضطراب سعی کنید شمرده صحبت کنید. افکار خود را آرام کنید. اگر در حال سخنرانی هستید، نکته برداری کنید.از جمله بندی ساده استفاده کنید و سطح مکالمه را در حدی نگه دارید که با آن احساس راحتی می کنید.