با سلام من مردی ۴۵ ساله هستم مجرد شش ماهه خونه نشین شدم و اصلا نمیتونم از خونه خارج بشم و مشغول بکار بشم چون انگیزه و هدفی ندارم
در صورتی که کار بسیار خوبی دارم و مهارت بالایی در زمینه شغلم دارم لطفا من را راهنمایی بفرمایید
باسلام
من حس بد بینی دارم نسبت ب اطرافیانم و نمیتونم راحت به کسی اعتماد کنم و نگاه خوبی داشته باشم بااینک بعضیا خوبن اما من نمیتوانم حس خوبی به انها داشته باشم و این باعث ازارم میشود.
سلام من به تازگی همه چیزایه کوچیک میره رومخم واین موضوع اذیتم میکنه باعث میشه که از خانوادم دوربشم چون حس میکنم ک خانوادم همه چیزارومیبین به جز نظرو خواسته منو
سلام خسته نباشید من پنج ساله ازدواج کردم وقتی با شوهرم ازدواج میکردم پی نبردم که چقد به مادرش وابستس وبه مرور که گذشت توزندگیم خیلی مشکل به وجود آورد..ینی حتی مسایل زناشوییمون و به مامانش میگه.این که من رفتم فلان ولباس وگرفتم فلان خریدو کردم..واس هرچی توخونه ازمامانش نظر میگیره حتی واس مهمونی گرفتن ازاون اون اجازه میگیره یا میپرسه این مهمونی وبگیرم یا نه…واقعا خسته شدم اصلا به عنوان همسر هبچ جایگاهی ندارم واس این آقا احساس پوچی میکنم..شما بگید من چیکار کنم چجوری مشکلمو بااینا حل کنم؟…..معرف زهره عبدلله پورفرد
با سلام و احترام
شیوه صحیح ارتباط با خانواده همسر یکی از ارکان مهم برای دست یافتن به ازدواجی موفق است. مادر همسر خود را دوست داشته باشید و ارتباطی خوبی با او برقرار کنید. سعی نکنید تا همسرتان با دعوا و ناراحتی یا خشونت بین شما و مادرش یکی را انتخاب کند؛ چرا که از قبل در این بازی باختهاید.
سلام من سی و هفت سالمه.استرس زیادی برای امتحانات فرزندم دارم.مدام سرش جیغ وداد می کنم.بهش میگم باید بیست بگیری.اگه بیست نشه اونو کتک میزنم .چون خودم درس نخوندم می خوام که اون درس بخونه و موفق بشه .این اضطراب باعث معضل تو زندگیم شده.از طرف ساجده براتی
با سلام و احترام
والدین نخستین افرادی هستند که کودک پیوندی عاطفی و عمیق با آنها برقرار میکند در نتیجه کودک به راحتی تحت تاثیر حالات روانی و عاطفی والدین خود قرار میگیرد. نحوه واکنش والدین به مسائل مختلف باعث شکل گیری نگرشهای مختلف کودک نسبت به موضوعات پیرامون خود میشود.(اضطراب شما نهتنها مفید نیست بلکه سبب افت تحصیلی بیشتر و استرس فرزندتان هم میشوید)
سلام وقت بخیر بنده 55سالمه . وسواس شدید دارم.به حدی که وسایل خونه مثل جارو برقی رو می شورم.این باعث اختلاف منو همسر م شده . ممنون میشم منو راهنمایی کنید.از طرف ساجده براتی
باسلام وقت بخیر من 55سالمه.وسواس شدید دارم.تا حدی که وسایل خونه مثل جارو برقی رو می شورم .واین باعث اختلاف شدید منو همسرم شده.ودر کارهای روزمره دچار اختلال شده ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
سلام ووقت بخیر
خانمی ۳۸ساله هستم متاهل وصاحب دوفرزند،خداروشکراززندگیم راضی هستم،تنهامسئله ای که همیشه دغدغه ی من هست ومن رااذیت می کنداین است که احساس می کنم کارهای خوبی که درحق دیگران انجام می دهم دیده نمی شودیابه عبارتی کسی قدرخوبی های من رانمی داند.ولی همچنان توقع وانتظارات دیگران ازمن بالاست،به طوری که اگریک بارنتوانم پاسخ مثبت به خواسته های انهابدهم خیلی زوددیده می شودوشاید آدم خوبی به نظرنیایم.البته شایدخودم باعث شده ام سطح این توقعات ازمن بالاباشدچون من هرکاری درهرزمان ازدستم بریبایدانجام می دهم وهیچ محدودیت زمانی ومکانی و….قائل نمی شوم ولی خب یک زمانهایی شایدحوصله وتوان یاانرژی کافی نداشته باشم،آنجاست که توقع دارم دیگران مرادرک کنندولی به ندرت این اتفاق می افتد.
ازشماخواهش می کنم راهنمایی بفرمایید. باتشکر
زنی هستم ۴۰ساله دختری دارم۱۴ساله-وقتی ب خود م میام میبینم ب چشم یک همدم میبینمش تا دخترم-برای همین خیلی اذیت میشه ونمیتونه بچگیکنه-نمیدونم چیکار کنم(عارفه زمانی)
با سلام و احترام
وقتی ما می ترسیم یا خیلی مضطرب می شویم، آدرنالین ترشح می کنیم که یکی از هورمون های واکنش جنگ و گریز ماست. یکی از کارهایی که این هورمون انجام می دهد، فرستادن خون به پاهاست. (چون استرس ما هیجانی و روحی است نه جسمی)، خون جمع شده در پاهای مان زیاد شده و در نتیجه خون کمتری به سمت سرمان می رود و باعث می شود در چنین شرایطی، در معرض غش کردن قرار بگیریم.
وقتی ما می ترسیم یا خیلی مضطرب می شویم، آدرنالین ترشح می کنیم که یکی از هورمون های واکنش جنگ و گریز ماست. و این اتفاق باعث میشود خون زیادی در پا ها جمع شده و به مغز نرسد و مارا دچار غش کند.با ورزش منظم و روزانه و تکنیک صحیح تنفس در یوگا به آرام سازی خود بپردازید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
باسلام.من اصلا قدرت نه گفتن و ندارم و به هیچ وجه نمیتونم درمقابل کسی که داره بی احترامی کنم مثل خودشون رفتار کنم باعث عذاب منه که فکرمیکنن نمیتونم جواب بدم و ساده ام😑😔
معرف:مبیناسرمد
با سلام و احترام
بپذیرید نمیتوانید همه را در زندگی راضی و خوشحال کنید.برای افزایش قدرت نه گفتن زبان بدن را جدی بگیرید.یک توضیح ساده و کوتاه در مورد اینکه چرا نمیتوانید به درخواست طرف مقابل جواب مثبت بدهید، باعث متقاعد کردنش میشود.روی توانمندی های خود سرمایه گذاری کرده و اعتماد به نفس خویش را افزایش دهید.
با سلام و احترام
اگرچه طلاق برای همه اعضای خانواده شرایط سختی را ایجا د میکند، اما گاهی با هم ماندن والدینی که به شدت بایکدیگر نزاع و جنگ دارند، بیشتر از طلاق به سلامت روانی و گاهی جسمی فرزندان آسیب میزند.رهایی از این فشار روانی مستلزم مراجعه شما به روانشناس و مشاور است.جهت حصول نتیجه برای این مهم میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
من جوانی ۳۴ ساله هستم که به دلیل مشکلات اقتصادی از همسر خود طلاق گرفته ام با توجه به اینکه حدود ۶ ماهه است که کار خوبی پیدا کرده ام دوست دارم دوباره ازدواج کنم ولی باتوجه به مشکلاتی که در زندگی قبلی خود داشته ام نمیتوانم فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و دائما مشکلات همسر قبلی ام مانند فیلم جلوی چشمانم است راهنمایی کنید که چگونه میتوانم گذشته خود را فراموش کرده و یک زندگی جدید و آرامی برای خود شروع کرده
(معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
یکی از بزرگترین اشتباهات افراد این است که از جدایی و اشتباه قبل درس نگرفته و دقیقا در ازدواج دوم همان اشتباه را دوباره تکرار می کنند.ابتدایی ترین مساله در ازدواج این است که شما و فرد مقابلتان هردو از سلامت روانی برخوردار و به بلوغ عاطفی رسیده باشید. اگر هنوز خود را قربانی رابطه قبلی و ازدواج سابقتان می دانید و در افسردگی یا اضطراب یا بدبینی نسبت به جنس مخالاف به سر می برید یعنی شما سلامت عاطفی تان را از دست داده اید. بنابراین ابتدا خود را بازیابی کنید و امور عاطفی تان را سامان دهید و سپس وارد زندگی مشترک شوید
سلام میخواستم بدونم دوروغ در حدی که زندگی رو بهم نزنه و به خاطر اینکه طرف مقبل ناراحت نشه نگیم جز مشکله و بعد اگه بعد خوابیدن زیاد از برای خستگی و به قول گفتنی شل بودن و گریه کردن مرد برای خانمش این کارارو کرده باشه و خانمش اینارو مشکل دونسته و خاستار جدایی شده میخوام بدونم این چیزایی که گفتم مشکل بزرنگی هستش برای خراب کردن زندگی که یک خانم درخواست طلاق داده؟
با سلام و احترام
دروغ از مسایل اساسی بی اعتمادی بین زوجین است و مرتبه و درجه آن برای هر شخصی ممکن است متفاوت باشد.برای ریشه یابی عمیق در خصوص این مهم توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سلام
من یک زن۲۵ ساله هستم که بخاطر زود ناراحت شدن دائما با شوهرم در حال بحث و جدل هستیم بدلیل اینکه من از کوچک ترین حرف و صحبت همسرم ناراحت شده و قهر میکنم و این باعث شده که همسرم نمی تواند عیب های مرا به من بگویی و بعدش خودم پشیمان میشوم ولی نمیدونم این عادت بد خود را ترک کرده و از این بابت نگرانم لطفا به من کمک کنید .
(عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
ریشه بسیاری از این مسائل مرتبط با دوران کودکی است بهترین راه کاهش زودرنجی کشف منبع ناراحتی شما و چگونگی عملکرد آن است. اینکه بدانید دقیقا چه چیزی و از چه طریقی باعث رنجش شما شده است در متعادل شدن احساساتتان خیلی مؤثر است. برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام
من زنی ۴۰ ساله هستم به تازگی متوجه روابط همسرم با زنی دیگر شده ام که تمام زندگی ام را بهم ریخته همسرم اخلاقش عوض شده دیر به خانه می آید و دیگر به ما توجهی ندارد تمام در آمدی که دارد را صرف آن زن کرده و من مجبورم برای اداره زندگی ام کار کنم باتوجه به این که خانواده طلاق را بد میدانند مجبورم تحمل کرده و به زندگی ادامه دهم و از طرفی دلم برای بچه هایم میسوزد که قربانی این ماجرا شده اند لطفا کمکم کنید که چه کاری انجام دهم
(عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
آسیبهای خیانت بنیان خانواده را متزلزل میکند و بر تمام اعضای آن تأثیر میگذارد. زمانی که خیانت اتفاق میافتد روابط بین خانوادههای زن و مرد هم خدشهدار میشود. در این شرایط هر خانواده از فرزند خود دفاع میکند و ممکن است اختلافات بالا بگیرد. در این زمینه لازم است برای پیشگیری از مشکلات بیشتر و حل اختلافات از مشاوره خانواده بهرهمند شوید. مشاوره خانواده با بررسی جزئیات خیانت و روابط خانوادهها راههای حل مسئله را به شما ارائه میدهد.
سلام من یک دختر ۲۰ ساله هستم که قصد ازدواج ندارم ولی پدر و مادرم با اصرار ها ی شدید خود میخواهند من ازدواج کنم و از آنجایی که ازدواج نکردن تا سن ۲۰سالگی را در خانواده ما بد میدانند من را تحت فشار روانی شدید قرار میدهند و این باعث شده خانه جای ازاردهنده ای برای من بشود و من میخواهم خانه را ترک کنم میشود راهنمایی کنید که چه کاری انجام بدهم
(عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
در حین اینکه احترام پدر مادرتان را حفظ میکنید و جو را آرام نگه میدارید، سعی کنید از حقوق طبیعیتان هم دفاع کنید. انتخاب شریک زندگی حق طبیعی شماست و تصمیمش دقیقا با خود شماست. اجازه ندهید دیگران با هر دلیلی شما را از این حقوق طبیعیتان محروم کنند
سلام خسته نباشید
بنده در سن کودکی بسیار آرام بوده ام ولی متاسفانه از سن بلوغ به بعد دچار استرس های زیاد میشدم و کم کم در ادامه این استرس به پرخاش تبدیل شد و الان در سن ۲۵سالگی هستم و بسیار زود عصبانی میشوم و در هنگام عصبانیت اصلا کنترل ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید
(معرف :عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
تکنیک تنفس صحیح و عمیق را فرا بگیرید کشیدن نفس عمیق، همیشه یکی از بهترین راه ها برای آرامش گرفتن است. حتی در شرایط عصبانیت هم میتوانید از نفس عمیق کشیدن استفاده کنید. ریشه بسیاری از این مشکلات در دوران کودکی است برای ریشه یابی عمیق جهت کاهش و حل این مشکلات میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
پذیرش و آگاهی افراد متناسب با سن و سطح درک آنها در حال تغییر است .و علل زیادی بابت دست خوش شدن عقاید وجود دارند که نیاز به ریشه یابی عمیق دارد.
سلام وقت بخیر
من از ۱۶سالگی به علت از دست دادن یکی از عزیزان نزدیکم دچار استرس شدید شدم و در تمام مراحل زندگی من تاثیرگذار بود و حتی در کار و حرفه نیز تاثیر گذاشت و باعث از دست دادن شغل من شد از شما خواهش میکنم به من کمک کنید این استرس را کاهش دهم
(عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
سوگواری بخشی از زندگی است و به عنوان یک گذار، مسیر آن باید طی شود. برای اینکه این مسیر با موفقیت و با سختی کمتری طی شود، باید آنها را به خوبی بشناسیم.با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های صحیح تنفسی میتوانید تا حد زیادی بر این مشکل فائق آیید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام وقت بخیر..بنظر شما مشاوره قبل ازدواج تا چ حد تاثیر تو شناخت زوجین از هم داره؟ و جلسات مشاوره باید ب چه تعداد باشه ک ب ی شناخت نسبی از همدیگر برسن؟
معرف سایت خانم مبینا سرمد
با سلام و احترام
مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا درباره یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند ، فرصت های خوبی برای رشد فراهم می کند. همچنین یک فضای امن برای افراد است که می توانند مواردی را که باعث عصبانیت یا ناراحتی هر یک از شما شده است، به اشتراک بگذارند
به نام خدا
ساجده براتی
من مدتی هست که نسبت به محرکهای محیطی و استرسورها خیلی حساس شدم درصورتی که قبلا به این شکل نبود و اینقدر سریع مضطرب نمیشدم. وقتی هم این اتفاق برام می افته ضربان قلبم به شدت بالاست و دستام لرزش میگیرن، عرق سرد می کنم و درست نمیتونم فکر کنم و تصمیم بگیرم و همینطور درست و با مفهوم هم نمیتونم صحبت کنم. این محرک ها و استرسورها خیلی وقت ها چیزهای خیلی بی اهمیت و پیش پا افتاده ای هستند که حتی ارزش خاصی هم ندارن و تو روند روزمره زندگیم هم قرار نیست مشکل به خصوصی ایجاد کنند؛ و قسمت نگران کننده ماجرا برام اینه که من سابقا حتی تو شرایط خیلی خیلی مهم و حساس هم این حجم از استرس رو تجربه نمیکردم و این وضعیت هم برای خودم و هم برای اطرافیانم خیلی غیرعادی و عجیبه.
با سلام و احترام
پس از تشخیص اضطراب، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک خود بررسی کنید. برای برخی از افراد، درمان پزشکی لازم نیست و حتی تغییرات شیوه زندگی ممکن است برای برطرف کردن علائم کافی باشد. درمان اضطراب شامل روش های، روان درمانی و دارو می باشد. مشاوره با یک درمانگر یا روان شناس می تواند به شما در یادگیری راهکارهای مقابله با اضطراب کمک کند.
من مدتی هست که نسبت به محرکهای محیطی و استرسورها خیلی حساس شدم و هرچیزی خیلی راحت میتونه من رو مضطرب بکنه. درصورتی که قبلا به این شکل نبود و اینقدر سریع و زیاد مضطرب نمیشدم. وقتی هم این اتفاق برام می افته ضربان قلبم به شدت بالاست و دستام لرزش شدیدی میگیرن، بامفهوم نمیتونم صحبت کنم و عرق سرد می کنم و درست نمیتونم فکر کنم و تصمیم بگیرم. این محرک ها و استرسورها خیلی وقت ها چیزهای خیلی بی اهمیت و پیش پا افتاده ای هستند که حتی ارزش خاصی هم ندارن و تو روند روزمره زندگیم هم قرار نیست مشکل به خصوصی ایجاد کنند؛ و قسمت نگران کننده ماجرا برام اینه که من سابقا حتی تو شرایط خیلی مهم و حساس هم این حجم از استرس رو تجربه نمیکردم و این وضعیت در حال حاضر هم برای خودم و هم اطرافیانم خیلی غیرطبیعیه و عجیبه.
با سلام و احترام
پس از تشخیص اضطراب، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک خود بررسی کنید. برای برخی از افراد، درمان پزشکی لازم نیست و حتی تغییرات شیوه زندگی ممکن است برای برطرف کردن علائم کافی باشد. درمان اضطراب شامل روش های، روان درمانی و دارو می باشد. مشاوره با یک درمانگر یا روان شناس می تواند به شما در یادگیری راهکارهای مقابله با اضطراب کمک کند.
سلام.من دختری هستم ۲۰ساله که بخاطر اتفاقات گذشتم الان نمیتونم زندگیه آرومی داشته باشم و همش تمام گذشته برام مرور میشه و تمرکز روی حال و آینده و کارایی میخوام کنم ندارمو همش ناامیدم و فک میکنم به هیچ جا نمیرسم ولی خیلی دوست دارم از این وضع نجات پیدا کنم.بیزحمت کمکم کنید
با سلام و احترام
فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید: در مواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده، کرده اید. باید بدانید که تا جاییکه می توانسته اید خوب، مهربان و مؤثر بوده اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی توانستید کاری بیش از آن انجام دهید. پس باید گذشته را فراموش کنید.تمرکز خود را بر روی آنچه که میتوانید کنترل کنید قرار دهید.
سلام.وقتتون بخیر.
من بااینکه ۲۲سالمه و تو اجتماعم زیادبودم ولی موقع صحبت کردن تو جمع سختمه و خیلی خجالت میکشم.مخصوصا که میگن برای نفوذ کلام موقع صحبت باید تو چشم طرف نگاه کنی که من اصلا نمیتونم.و اینکه قدرت نه گفتن رو هم اصلا ندارم و در برابر حرفایی بهم زده میشه سکوت میکنمو نمیتونم چیزی بگم و از این بابت خودم خیلی عذاب میکشم و خودخوری میکنم.
لطفا راهنماییم کنید
Comments (2,668)
متین(رودکی)
2021-06-17با سلام من مردی ۴۵ ساله هستم مجرد شش ماهه خونه نشین شدم و اصلا نمیتونم از خونه خارج بشم و مشغول بکار بشم چون انگیزه و هدفی ندارم
در صورتی که کار بسیار خوبی دارم و مهارت بالایی در زمینه شغلم دارم لطفا من را راهنمایی بفرمایید
زهرا بلوری(معرف حانیه نریمان)
2021-06-16باسلام
ادم زودجوشی هستم و در مواقع اعصبانیت نمیتوانم خودم را کنترل کنم و همیشه صدایم را بالا میبرم و این مسئله دوسندارم
امید فامیلی(معرف حانیه نریمان)
2021-06-16باسلام
من حس بد بینی دارم نسبت ب اطرافیانم و نمیتونم راحت به کسی اعتماد کنم و نگاه خوبی داشته باشم بااینک بعضیا خوبن اما من نمیتوانم حس خوبی به انها داشته باشم و این باعث ازارم میشود.
کوثربختیاری(معرف حانیه نریمان)
2021-06-16سلام من به تازگی همه چیزایه کوچیک میره رومخم واین موضوع اذیتم میکنه باعث میشه که از خانوادم دوربشم چون حس میکنم ک خانوادم همه چیزارومیبین به جز نظرو خواسته منو
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
مسائلی که مطرح کردید میتواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد با شفای کودک درون خود میتوانید تا حد زیادی بر این مشکل فائق آیید.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
بسیاری از مشکلات شما ریشه در دوران کودکی دارد و با شفا دادن کودک درون خود میتوانید بر این مشکل فائق آیید.
زهراحسنی
2021-06-16سلام خسته نباشید من پنج ساله ازدواج کردم وقتی با شوهرم ازدواج میکردم پی نبردم که چقد به مادرش وابستس وبه مرور که گذشت توزندگیم خیلی مشکل به وجود آورد..ینی حتی مسایل زناشوییمون و به مامانش میگه.این که من رفتم فلان ولباس وگرفتم فلان خریدو کردم..واس هرچی توخونه ازمامانش نظر میگیره حتی واس مهمونی گرفتن ازاون اون اجازه میگیره یا میپرسه این مهمونی وبگیرم یا نه…واقعا خسته شدم اصلا به عنوان همسر هبچ جایگاهی ندارم واس این آقا احساس پوچی میکنم..شما بگید من چیکار کنم چجوری مشکلمو بااینا حل کنم؟…..معرف زهره عبدلله پورفرد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
شیوه صحیح ارتباط با خانواده همسر یکی از ارکان مهم برای دست یافتن به ازدواجی موفق است. مادر همسر خود را دوست داشته باشید و ارتباطی خوبی با او برقرار کنید. سعی نکنید تا همسرتان با دعوا و ناراحتی یا خشونت بین شما و مادرش یکی را انتخاب کند؛ چرا که از قبل در این بازی باختهاید.
ستایش کریمی
2021-06-16سلام من سی و هفت سالمه.استرس زیادی برای امتحانات فرزندم دارم.مدام سرش جیغ وداد می کنم.بهش میگم باید بیست بگیری.اگه بیست نشه اونو کتک میزنم .چون خودم درس نخوندم می خوام که اون درس بخونه و موفق بشه .این اضطراب باعث معضل تو زندگیم شده.از طرف ساجده براتی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
والدین نخستین افرادی هستند که کودک پیوندی عاطفی و عمیق با آنها برقرار میکند در نتیجه کودک به راحتی تحت تاثیر حالات روانی و عاطفی والدین خود قرار میگیرد. نحوه واکنش والدین به مسائل مختلف باعث شکل گیری نگرشهای مختلف کودک نسبت به موضوعات پیرامون خود میشود.(اضطراب شما نهتنها مفید نیست بلکه سبب افت تحصیلی بیشتر و استرس فرزندتان هم میشوید)
یکتا نصیری
2021-06-16سلام وقت بخیر بنده 55سالمه . وسواس شدید دارم.به حدی که وسایل خونه مثل جارو برقی رو می شورم.این باعث اختلاف منو همسر م شده . ممنون میشم منو راهنمایی کنید.از طرف ساجده براتی
یکتا پیاهو
2021-06-16باسلام وقت بخیر من 55سالمه.وسواس شدید دارم.تا حدی که وسایل خونه مثل جارو برقی رو می شورم .واین باعث اختلاف شدید منو همسرم شده.ودر کارهای روزمره دچار اختلال شده ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
زاهدی ف
2021-06-16دختری۱۸ساله ام شبها خواب ناآرومی دارم ومدام فکرمیکنم شب آخری هس ک زنده ام(عارفه زمانی)
nasrin
2021-06-16احساس میکنم همه افرادی ک بامن درتماسن ی روز منو قال میذارن یابهم خیانت میکنن واین فکردررابطه بادوستان نزدیکم بیشتره(عارفه زمانی)
زهراحبیبی
2021-06-16سلام ووقت بخیر
خانمی ۳۸ساله هستم متاهل وصاحب دوفرزند،خداروشکراززندگیم راضی هستم،تنهامسئله ای که همیشه دغدغه ی من هست ومن رااذیت می کنداین است که احساس می کنم کارهای خوبی که درحق دیگران انجام می دهم دیده نمی شودیابه عبارتی کسی قدرخوبی های من رانمی داند.ولی همچنان توقع وانتظارات دیگران ازمن بالاست،به طوری که اگریک بارنتوانم پاسخ مثبت به خواسته های انهابدهم خیلی زوددیده می شودوشاید آدم خوبی به نظرنیایم.البته شایدخودم باعث شده ام سطح این توقعات ازمن بالاباشدچون من هرکاری درهرزمان ازدستم بریبایدانجام می دهم وهیچ محدودیت زمانی ومکانی و….قائل نمی شوم ولی خب یک زمانهایی شایدحوصله وتوان یاانرژی کافی نداشته باشم،آنجاست که توقع دارم دیگران مرادرک کنندولی به ندرت این اتفاق می افتد.
ازشماخواهش می کنم راهنمایی بفرمایید. باتشکر
ناظمی
2021-06-16زنی هستم ۴۰ساله دختری دارم۱۴ساله-وقتی ب خود م میام میبینم ب چشم یک همدم میبینمش تا دخترم-برای همین خیلی اذیت میشه ونمیتونه بچگیکنه-نمیدونم چیکار کنم(عارفه زمانی)
یگانه م
2021-06-16احساس میکنم وظیفمه ک همه رو درک کنم و کارهایی ک حتی منو در شرایط سخت میذاره انجام بدم و این خیلی منو اذیت میکنه (عارفه زمانی)
یگانه
2021-06-16احساس میکنم وظیفمه ک همه رو درک کنم و کارهایی ک حتی منو در شرایط سخت میذاره انجام بدم و این خیلی منو اذیت میکنه (عارفه زمانی)
حنا
2021-06-16دختری هستم ۲۲ساله…خیلی ترسوهستم…با کوچکترین اتفاق غش میکنم …همش دلهره دارم ..نمیدونم چیکار کنم)عارفه زمانی(
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
وقتی ما می ترسیم یا خیلی مضطرب می شویم، آدرنالین ترشح می کنیم که یکی از هورمون های واکنش جنگ و گریز ماست. یکی از کارهایی که این هورمون انجام می دهد، فرستادن خون به پاهاست. (چون استرس ما هیجانی و روحی است نه جسمی)، خون جمع شده در پاهای مان زیاد شده و در نتیجه خون کمتری به سمت سرمان می رود و باعث می شود در چنین شرایطی، در معرض غش کردن قرار بگیریم.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19وقتی ما می ترسیم یا خیلی مضطرب می شویم، آدرنالین ترشح می کنیم که یکی از هورمون های واکنش جنگ و گریز ماست. و این اتفاق باعث میشود خون زیادی در پا ها جمع شده و به مغز نرسد و مارا دچار غش کند.با ورزش منظم و روزانه و تکنیک صحیح تنفس در یوگا به آرام سازی خود بپردازید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
زهرا
2021-06-16باسلام.من اصلا قدرت نه گفتن و ندارم و به هیچ وجه نمیتونم درمقابل کسی که داره بی احترامی کنم مثل خودشون رفتار کنم باعث عذاب منه که فکرمیکنن نمیتونم جواب بدم و ساده ام😑😔
معرف:مبیناسرمد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
بپذیرید نمیتوانید همه را در زندگی راضی و خوشحال کنید.برای افزایش قدرت نه گفتن زبان بدن را جدی بگیرید.یک توضیح ساده و کوتاه در مورد اینکه چرا نمیتوانید به درخواست طرف مقابل جواب مثبت بدهید، باعث متقاعد کردنش میشود.روی توانمندی های خود سرمایه گذاری کرده و اعتماد به نفس خویش را افزایش دهید.
ناظمی
2021-06-16پدرومادرمن بعداز۲۵سال زندگی مشترک دارن ازهم جدا میشن ومشکل اینه من نمیدونم طرف کدوموبگیرم ک دردسرنشه برام
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
اگرچه طلاق برای همه اعضای خانواده شرایط سختی را ایجا د میکند، اما گاهی با هم ماندن والدینی که به شدت بایکدیگر نزاع و جنگ دارند، بیشتر از طلاق به سلامت روانی و گاهی جسمی فرزندان آسیب میزند.رهایی از این فشار روانی مستلزم مراجعه شما به روانشناس و مشاور است.جهت حصول نتیجه برای این مهم میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
وحید الدین
2021-06-16با سلام
من جوانی ۳۴ ساله هستم که به دلیل مشکلات اقتصادی از همسر خود طلاق گرفته ام با توجه به اینکه حدود ۶ ماهه است که کار خوبی پیدا کرده ام دوست دارم دوباره ازدواج کنم ولی باتوجه به مشکلاتی که در زندگی قبلی خود داشته ام نمیتوانم فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و دائما مشکلات همسر قبلی ام مانند فیلم جلوی چشمانم است راهنمایی کنید که چگونه میتوانم گذشته خود را فراموش کرده و یک زندگی جدید و آرامی برای خود شروع کرده
(معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
یکی از بزرگترین اشتباهات افراد این است که از جدایی و اشتباه قبل درس نگرفته و دقیقا در ازدواج دوم همان اشتباه را دوباره تکرار می کنند.ابتدایی ترین مساله در ازدواج این است که شما و فرد مقابلتان هردو از سلامت روانی برخوردار و به بلوغ عاطفی رسیده باشید. اگر هنوز خود را قربانی رابطه قبلی و ازدواج سابقتان می دانید و در افسردگی یا اضطراب یا بدبینی نسبت به جنس مخالاف به سر می برید یعنی شما سلامت عاطفی تان را از دست داده اید. بنابراین ابتدا خود را بازیابی کنید و امور عاطفی تان را سامان دهید و سپس وارد زندگی مشترک شوید
احمد
2021-06-16سلام میخواستم بدونم دوروغ در حدی که زندگی رو بهم نزنه و به خاطر اینکه طرف مقبل ناراحت نشه نگیم جز مشکله و بعد اگه بعد خوابیدن زیاد از برای خستگی و به قول گفتنی شل بودن و گریه کردن مرد برای خانمش این کارارو کرده باشه و خانمش اینارو مشکل دونسته و خاستار جدایی شده میخوام بدونم این چیزایی که گفتم مشکل بزرنگی هستش برای خراب کردن زندگی که یک خانم درخواست طلاق داده؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
دروغ از مسایل اساسی بی اعتمادی بین زوجین است و مرتبه و درجه آن برای هر شخصی ممکن است متفاوت باشد.برای ریشه یابی عمیق در خصوص این مهم توصیه دارم از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
شبنم
2021-06-16سلام
من یک زن۲۵ ساله هستم که بخاطر زود ناراحت شدن دائما با شوهرم در حال بحث و جدل هستیم بدلیل اینکه من از کوچک ترین حرف و صحبت همسرم ناراحت شده و قهر میکنم و این باعث شده که همسرم نمی تواند عیب های مرا به من بگویی و بعدش خودم پشیمان میشوم ولی نمیدونم این عادت بد خود را ترک کرده و از این بابت نگرانم لطفا به من کمک کنید .
(عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
ریشه بسیاری از این مسائل مرتبط با دوران کودکی است بهترین راه کاهش زودرنجی کشف منبع ناراحتی شما و چگونگی عملکرد آن است. اینکه بدانید دقیقا چه چیزی و از چه طریقی باعث رنجش شما شده است در متعادل شدن احساساتتان خیلی مؤثر است. برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
روناک
2021-06-16سلام
من زنی ۴۰ ساله هستم به تازگی متوجه روابط همسرم با زنی دیگر شده ام که تمام زندگی ام را بهم ریخته همسرم اخلاقش عوض شده دیر به خانه می آید و دیگر به ما توجهی ندارد تمام در آمدی که دارد را صرف آن زن کرده و من مجبورم برای اداره زندگی ام کار کنم باتوجه به این که خانواده طلاق را بد میدانند مجبورم تحمل کرده و به زندگی ادامه دهم و از طرفی دلم برای بچه هایم میسوزد که قربانی این ماجرا شده اند لطفا کمکم کنید که چه کاری انجام دهم
(عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
آسیبهای خیانت بنیان خانواده را متزلزل میکند و بر تمام اعضای آن تأثیر میگذارد. زمانی که خیانت اتفاق میافتد روابط بین خانوادههای زن و مرد هم خدشهدار میشود. در این شرایط هر خانواده از فرزند خود دفاع میکند و ممکن است اختلافات بالا بگیرد. در این زمینه لازم است برای پیشگیری از مشکلات بیشتر و حل اختلافات از مشاوره خانواده بهرهمند شوید. مشاوره خانواده با بررسی جزئیات خیانت و روابط خانوادهها راههای حل مسئله را به شما ارائه میدهد.
فاطمه
2021-06-16سلام من یک دختر ۲۰ ساله هستم که قصد ازدواج ندارم ولی پدر و مادرم با اصرار ها ی شدید خود میخواهند من ازدواج کنم و از آنجایی که ازدواج نکردن تا سن ۲۰سالگی را در خانواده ما بد میدانند من را تحت فشار روانی شدید قرار میدهند و این باعث شده خانه جای ازاردهنده ای برای من بشود و من میخواهم خانه را ترک کنم میشود راهنمایی کنید که چه کاری انجام بدهم
(عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
در حین اینکه احترام پدر مادرتان را حفظ میکنید و جو را آرام نگه میدارید، سعی کنید از حقوق طبیعیتان هم دفاع کنید. انتخاب شریک زندگی حق طبیعی شماست و تصمیمش دقیقا با خود شماست. اجازه ندهید دیگران با هر دلیلی شما را از این حقوق طبیعیتان محروم کنند
شاهین صمدیان
2021-06-16سلام خسته نباشید
بنده در سن کودکی بسیار آرام بوده ام ولی متاسفانه از سن بلوغ به بعد دچار استرس های زیاد میشدم و کم کم در ادامه این استرس به پرخاش تبدیل شد و الان در سن ۲۵سالگی هستم و بسیار زود عصبانی میشوم و در هنگام عصبانیت اصلا کنترل ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید
(معرف :عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
تکنیک تنفس صحیح و عمیق را فرا بگیرید کشیدن نفس عمیق، همیشه یکی از بهترین راه ها برای آرامش گرفتن است. حتی در شرایط عصبانیت هم میتوانید از نفس عمیق کشیدن استفاده کنید. ریشه بسیاری از این مشکلات در دوران کودکی است برای ریشه یابی عمیق جهت کاهش و حل این مشکلات میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
علیرضا احمدی
2021-06-16سلام
علت اصلی خدشه دار شدن اعتقاداتمون چیه ؟
( معرف مبینا سرمد )
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
پذیرش و آگاهی افراد متناسب با سن و سطح درک آنها در حال تغییر است .و علل زیادی بابت دست خوش شدن عقاید وجود دارند که نیاز به ریشه یابی عمیق دارد.
محمد
2021-06-16سلام وقت بخیر
من از ۱۶سالگی به علت از دست دادن یکی از عزیزان نزدیکم دچار استرس شدید شدم و در تمام مراحل زندگی من تاثیرگذار بود و حتی در کار و حرفه نیز تاثیر گذاشت و باعث از دست دادن شغل من شد از شما خواهش میکنم به من کمک کنید این استرس را کاهش دهم
(عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
سوگواری بخشی از زندگی است و به عنوان یک گذار، مسیر آن باید طی شود. برای اینکه این مسیر با موفقیت و با سختی کمتری طی شود، باید آنها را به خوبی بشناسیم.با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های صحیح تنفسی میتوانید تا حد زیادی بر این مشکل فائق آیید.و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
رها
2021-06-16سلام وقت بخیر..بنظر شما مشاوره قبل ازدواج تا چ حد تاثیر تو شناخت زوجین از هم داره؟ و جلسات مشاوره باید ب چه تعداد باشه ک ب ی شناخت نسبی از همدیگر برسن؟
معرف سایت خانم مبینا سرمد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا درباره یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند ، فرصت های خوبی برای رشد فراهم می کند. همچنین یک فضای امن برای افراد است که می توانند مواردی را که باعث عصبانیت یا ناراحتی هر یک از شما شده است، به اشتراک بگذارند
zahra
2021-06-16به نام خدا
ساجده براتی
من مدتی هست که نسبت به محرکهای محیطی و استرسورها خیلی حساس شدم درصورتی که قبلا به این شکل نبود و اینقدر سریع مضطرب نمیشدم. وقتی هم این اتفاق برام می افته ضربان قلبم به شدت بالاست و دستام لرزش میگیرن، عرق سرد می کنم و درست نمیتونم فکر کنم و تصمیم بگیرم و همینطور درست و با مفهوم هم نمیتونم صحبت کنم. این محرک ها و استرسورها خیلی وقت ها چیزهای خیلی بی اهمیت و پیش پا افتاده ای هستند که حتی ارزش خاصی هم ندارن و تو روند روزمره زندگیم هم قرار نیست مشکل به خصوصی ایجاد کنند؛ و قسمت نگران کننده ماجرا برام اینه که من سابقا حتی تو شرایط خیلی خیلی مهم و حساس هم این حجم از استرس رو تجربه نمیکردم و این وضعیت هم برای خودم و هم برای اطرافیانم خیلی غیرعادی و عجیبه.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
پس از تشخیص اضطراب، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک خود بررسی کنید. برای برخی از افراد، درمان پزشکی لازم نیست و حتی تغییرات شیوه زندگی ممکن است برای برطرف کردن علائم کافی باشد. درمان اضطراب شامل روش های، روان درمانی و دارو می باشد. مشاوره با یک درمانگر یا روان شناس می تواند به شما در یادگیری راهکارهای مقابله با اضطراب کمک کند.
زهرا عظیمی
2021-06-16من مدتی هست که نسبت به محرکهای محیطی و استرسورها خیلی حساس شدم و هرچیزی خیلی راحت میتونه من رو مضطرب بکنه. درصورتی که قبلا به این شکل نبود و اینقدر سریع و زیاد مضطرب نمیشدم. وقتی هم این اتفاق برام می افته ضربان قلبم به شدت بالاست و دستام لرزش شدیدی میگیرن، بامفهوم نمیتونم صحبت کنم و عرق سرد می کنم و درست نمیتونم فکر کنم و تصمیم بگیرم. این محرک ها و استرسورها خیلی وقت ها چیزهای خیلی بی اهمیت و پیش پا افتاده ای هستند که حتی ارزش خاصی هم ندارن و تو روند روزمره زندگیم هم قرار نیست مشکل به خصوصی ایجاد کنند؛ و قسمت نگران کننده ماجرا برام اینه که من سابقا حتی تو شرایط خیلی مهم و حساس هم این حجم از استرس رو تجربه نمیکردم و این وضعیت در حال حاضر هم برای خودم و هم اطرافیانم خیلی غیرطبیعیه و عجیبه.
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
پس از تشخیص اضطراب، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک خود بررسی کنید. برای برخی از افراد، درمان پزشکی لازم نیست و حتی تغییرات شیوه زندگی ممکن است برای برطرف کردن علائم کافی باشد. درمان اضطراب شامل روش های، روان درمانی و دارو می باشد. مشاوره با یک درمانگر یا روان شناس می تواند به شما در یادگیری راهکارهای مقابله با اضطراب کمک کند.
سحر(معرف مبینا سرمد)
2021-06-16سلام.من دختری هستم ۲۰ساله که بخاطر اتفاقات گذشتم الان نمیتونم زندگیه آرومی داشته باشم و همش تمام گذشته برام مرور میشه و تمرکز روی حال و آینده و کارایی میخوام کنم ندارمو همش ناامیدم و فک میکنم به هیچ جا نمیرسم ولی خیلی دوست دارم از این وضع نجات پیدا کنم.بیزحمت کمکم کنید
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید: در مواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده، کرده اید. باید بدانید که تا جاییکه می توانسته اید خوب، مهربان و مؤثر بوده اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی توانستید کاری بیش از آن انجام دهید. پس باید گذشته را فراموش کنید.تمرکز خود را بر روی آنچه که میتوانید کنترل کنید قرار دهید.
مبینا سرمد
2021-06-16سلام.وقتتون بخیر.
من بااینکه ۲۲سالمه و تو اجتماعم زیادبودم ولی موقع صحبت کردن تو جمع سختمه و خیلی خجالت میکشم.مخصوصا که میگن برای نفوذ کلام موقع صحبت باید تو چشم طرف نگاه کنی که من اصلا نمیتونم.و اینکه قدرت نه گفتن رو هم اصلا ندارم و در برابر حرفایی بهم زده میشه سکوت میکنمو نمیتونم چیزی بگم و از این بابت خودم خیلی عذاب میکشم و خودخوری میکنم.
لطفا راهنماییم کنید