سلام وقت بخیر متاسفانه من دچاریه مشکلی شدم دوساله صداهای زیادی باعث ازارم میشه هرچیزی قراره کشیده بشه ب سطوحی باعث رنجش من میشه و عصبی میشم لطفا راهکارپیشنهادکنید
زهراحسام نژادرستمی
با سلام و احترام
در زمان مواجهه با صداهای محرک، از هدفون یا موسیقی بلند استفاده کنید.از گوش گیر برای کاهش حس شنوایی خود در زمان تحریک و مواجهه با صداهای محرک استفاده کنید.در مکان هایی عمومی مانند اتوبوس یا رستوران در جایی بنشینید که فاصله شما از دیگران بیشتر است.برای مقابله با استرس، تمرینات کنترل خشم و استرس را انجام دهید.
سلام علیک
بنده متاسفانه چند وقتیست دچار اضطراب هستم ،مثلا درمحل کارم یکمرتبه حس میکنم قرار است اتفاقی بیفتد یااینکه کاری راباید انجام میدادم ک ندادم البته برای چند لحظه این حس درمن بوجود میاید لطفا مرا راهنمایی کنید
معرفی کننده سایت زهرا حسام نژاد
با سلام و احترام
اضطراب ، پاسخ طبیعی بدن به استرس است. اگر احساس اضطراب شدید ، بیش از شش ماه دوام داشته باشد و در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند ، ممکن است یک اختلال اضطرابی بوده که نیاز به درمان اضطراب دارد . در صورت بروز اختلال اضطراب ، ممکن است احساس ترس همیشه در کنار شما باشد . این ترس ، شدید و گاه ناتوان کننده است .برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام
پدر من آدم ثروتمندی هست ولی خیلی خسیسه
با اینکه ما چهار نفریم نفری یدونه میوه میخره برای خواهر معلولم ویلچر تهیه نمیکنه لباس و پوشاک هم سالی یکبار میخره اجازه نمیده تلوزیون روشن کنیم یا به یخچال دست بزنیم
اگر هم اعتراض کنیم ما رو کتک میزنه و دعوا را میندازه
الان ما باید چیکار کنیم؟؟
(معرف دانشجو زهرا غندالی)
با سلام و احترام
یکی از اولین شرط لازم و ضروری پذیرش این حقیقت است که پدر یا مادر خسیس شما قادر به کنار گذاشتن این رفتار نیستند.بپذیرید که او یک فرد بیمار است که از بیماری خود هیچ اطلاعی ندارد. به این ترتیب، کمتر از گذشته از رفتار های ناشایست آنها دلسرد می شوید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام وقتتون بخیر
من جوانی هستم که از مشکل نتوانستن گفتن نه به بقیه رنج برده هر کسی هر کاری که به من محول میکنه را من در رو درخواستی قبول کرده حتی اگر کار سختی باشد و مجبور به انجام آن میشوم و خیلی از این مسئله رنج برده و اذیت میشوم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
( معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس بهره بگیرید .بپذیرید که نمیتوانید همه را خوشحال و راضی نگه دارید.به جنبه های مثبت نه گفت توجه کنید.برای افزایش قدرت نه گفتن زبان بدن را جدی بگیرید.
باسلام و خسته نباشید خدمت عزیزان
بنده یه مشکلی دارم ،همسرم بشدت ب بچه علاقه مند است اما من از بارداری میترسم
لطفا مرا راهنمایی کنید
معرفی کننده سایت زهرا حسام نژاد
با سلام و احترام
در حالی که توکوفوبیا نادر است، اما می تواند تأثیر عمده ای بر زندگی و عملکرد زنان داشته باشد. افرادی که ترس شدیدی از زایمان دارند ممکن است از باردار شدن خودداری کنند. حمایت و درمان صحیح می تواند علت اصلی بیماری را برطرف علائم آن را مدیریت کند تا زنان یک بارداری سالم و تجربه مثبت داشته باشید. اگر نگران این هستید که ممکن است علائم توکوفوبی داشته باشید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.
سلام
من دختری ۱۹ ساله هستم که به تازگی متوجه شده ام که فرزند اصلی پدر و مادر خود نبوده و پرورشگاهی هستم بعد از فهمیدن این موضوع بسیار شوکه شده و ضربه روحی بدی به من وارد شده به طوری که از پور و مادرم متنفر شدم الان باید چه کاری انجام بدهم بسیار سردرگمم لطفا مرا راهنمایی کنید
با سلام و احترام
این مطلب ممکن است ابتدا موجب شک شدن شما شود و سردرگمی هایی ایجاد کند اما حقیقت این مطلب این است که محبت والدین شما با بقیه والدین متفاوت نبوده و احساس آرامش و حال خوب شما کنار والدین تان مهم است .برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و وقت بخیر خدمت مشاور محترم سایت
من زنی ۵۰ ساله هستم که درگیر بیماری وسواس به تمیزی هستم
هر چقدر که خانه را تمیز میکنم باز احساس میکنم که خانه کثیف است و تمیز نشده است با توجه به اینکه خودم از این مطلب ناراحت و نگران هستم و همچنین خونواده هم دارن اذیت میشن و هرکاری میکنم این مشکل حل نمیشود میخواستم از شما راهنمایی بگیرم که چه کاری انجام بدهم تا وسواس من کم و سپس برطرف شود
( معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
از تکنیک های موثر مواجه شدن با محرک ها و عدم پاسخگویی است اما برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
جوانی ۲۶ساله و فوق لیسانس و بیکار هستم که به دختری بیست ساله و پولدار علاقمند شدم. بارها به او گفتم که ما بدرد هم نمیخوریم اما او می گوید که سخت به من علاقمند است
معرف. سمیه طاووسی
با سلام و احترام
آگاه باشید از مهمترین مسائل برای تشکیل خانواده داشتن شغل است.و این اختلاف شما در این زمینه ممکن است حواشی زیادی در آینده به همراه داشته باشد در نهایت شما در تصمیم گیری حق انتخاب دارید اما آگاهانه تصمیم بگیرید .
با سلام و احترام
یکی از مهم ترین اصول در تعلیم فرزندان ارائه یک الگوی صحیح و سالم است. در واقع بچه ها از بزرگترها یاد می گیرند چگونه رفتار کنند و به عبارتی زمانی که ببینند والدین با یکدیگر به درستی و با محبت حرف می زنند، رفتارهای مناسب اجتماعی را یاد می گیرند و کمتر رفتارهای ناهنجار از خود بروز می دهند.
سلام خسته نباشید
برای راحت تر درس خوندن و فهمیدن درس تو فضای مجازی راهکاری دارین؟!این مشکل خیلی از دانش آموزاس و راه حلی ام نداره
(معرف سایت زهرا حسام نژاد رستمی)
با سلام و احترام
حفظ یک برنامه دقیق برای موفقیت در یک دوره کلاس الکترونیکی ضروری است. حتی اگر از نظر زمانی اجباری برای حضور در کلاس ها یا سخنرانی ها نداشته باشید و حضور در کلاس مجازی مختص زمان های خاصی نباشد، هنوز هم باید در مطالعه مطالب دوره خودتان در زمان های منظم استمرار ورزید. بنابراین، هنگامی که در یک کلاس الکترونیکی شرکت می کنید، خود-انضباطی بسیار مهم است. پس یک زمان هفتگی برای وارد شدن به کلاس الکترونیکی و مطالعه مواد آن تعیین کنید و طبق آن عمل کنید.
آقای ۳۲ ساله ای خانمش دارای بیماری اسکیزوفرن هست و یه پسر ۲ ساله دارن مرد به دلیل شرایط موجود و بهبودی شرایط روحی و جنسی خودشون تمایل به ارتباط به جنس مخالف (دوستی یا صیغه) دارد و به علت شرایط اقتصادی و اجتماعی توانایی ازدواج دائم یا جدایی ندارد و ایشون ترس از اقدام مجدد به خاطر تجربه تلخ اوایل زندگی دارد و از آینده هم امیدی ندارد ،راهکاری جهت همکاری وجود دارد
معرف مریم قارونی
با سلام و احترام
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نمیتوانند به راحتی خود را از این وضعیت بیرون بکشند. کنترل تصورات پارانوئید، الگوهای فکری تحریف شده، اختلالات شنیداری و بینایی، بیخوابی و سایر علائم نیاز به داروهای تجویزی قوی دارند. عزیزان خود را تشویق کنید تا کمک حاصل از داروها را بپذیرند و مطمئن شوید که داروهای خود را طبق برنامه و بطور منظم مصرف میکنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
آقای ۳۲ ساله ای خانمشون درگیر بیماری اسکیزوفرن هست یک پسر ۲ ساله ای داره و الان به دلیل شرایط موجود مرد درخواست کمک دارد که جهت تامین شرایط روحی و جنسی با جنس مخالفی به صورت دوستی یا صیغه ارتباط داشته باشه ، مرد به دلیل موقعیت اجتماعی و اقتصادی قادر به جدا شدن یا ازدواج مجدد نداره ، مرد ترس از اقدام دارد که نکند تجربه تلخ مجدد تکرار شود ، از آینده امیدی ندارد ، آیا راهکاری هست جهت همکاری
با سلام و احترام
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نمیتوانند به راحتی خود را از این وضعیت بیرون بکشند. کنترل تصورات پارانوئید، الگوهای فکری تحریف شده، اختلالات شنیداری و بینایی، بیخوابی و سایر علائم نیاز به داروهای تجویزی قوی دارند. عزیزان خود را تشویق کنید تا کمک حاصل از داروها را بپذیرند و مطمئن شوید که داروهای خود را طبق برنامه و بطور منظم مصرف میکنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
براي زندگي خود برنامه ريزي جامعي داشته باشيد، كه در برگيرنده ساعاتي براي تحصيل يا اشتغال، كارهاي شخصي، تفريحات سالم، عبادت، استراحت و غيره باشد. برنامه تان را بر روي برگه نوشته و آن را به دقت مورد اجرا قرار دهيد و به هر گونه پيشرفت و موفقيت خود پاداش دهيد.
پاداش شما مي تواند تحسين خود، رفتن به گردش، خوردن غذاي مورد علاقه يا پرداختن به هر كار مورد علاقه اي باشد.
با سلام
من یک خانوم ۳۲ ساله هستم که به تازگی بعد از تولد فرزندانمان به شدت احساس دوری با شوهر خودم میکنم بعد از به دنیا آمدن فرزند دومم که دختر هم بود احساس میکنم رابطه من و همسرم سرد شده چون من وقت کافی ندارم که برای او وقت بزارم زیرا بچه ها همه ی وقت من را پر کرده و انقدر خسته میشوم که دیگر حوصله همسر خود را ندارم و همش با یک دیگر بحث میکنم و بعدش پشیمان میشوم و این مشکل بسیار اذیتم میکند لطفا راهنمایی کنید که چگونه هم برای بچه ها و هم برای شوهرم وقت بگذارم
(معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
بسیاری از این نوسانات اخلاقی پس از بارداری طبیعی هستند.كسی را برای صحبت كردن بیابید و احساسات خود را با او در میان بگذارید. از كسی كه میتواند برای لحظاتی از نوزادتان مراقبت كند، كمك بگیرید تا وقت بیشتری برای استراحت كردن داشته باشید. زمانی را به خودتان و انجام كاری كه دوست دارید، اختصاص دهید. حتی ۱۵ دقیقه در روز نیز كافی است. مثلا ۱۵ دقیقه ورزش كنید یا كتاب بخوانید. یك دفترچه خاطرات تهیه كنید و احساسات خود را هر روز در آن بنویسید بعد از نوشتن هر بار احساس راحتی و سبكی بیشتری خواهید كرد.
با سلام
من یک پسر ۱۴ ساله هستم که به شدت به موبایل و بازی های کامپیوتری وابسته بوده به طوری که یک ساعت هم نمیتونم از گوشی دور باشم فقط شب ها هنگام خواب من گوشی را رها میکنم که بخوابم و این وابستگی باعث شده نتوانم کار های سرگرمی دیگر مثل ورزش و بازی با دوستان را انجام دهم و به همین دلیل باعث افزایش وزن من شده است و این افزایش وزن و وابستگی به گوشی من را از اجتماع دور کرده و اعتماد به نفس من را پایین آورده است راه حلی برای ترک این اعتیاد من به گوشی پیشنهاد میکنید ممنون از شما
(معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
فرصت های از دست رفته را محاسبه کنید
کافی است مقدار زمانی را که در ۲۴ساعت برای چک کردن گوشی صرف میکنید محاسبه کنید و به این فکر کنید که به جای این حجم از گذران وقت در فضای مجازی چه کارهای دیگری میتوانستید انجام بدهید و ندادید کارهایی که به محض تصمیمتان برای ترک وابستگی به گوشی میتوانند جایگزینهای مناسبی برای اوقات فراغت به حساب بیایند و کیفیت روزهای پیش رویتان را تا حد قابل توجهی بالا ببرند؛ از خواندن یک رمان دلچسب یا تماشای یک فوتبال هیجان انگیز گرفته تا یک دورهمی دوستانه با عزیزانتان!
سلام..خانم خانه دار هستم.. با همسرم ۱۴ سال اختلاف سن دارم و دارای اختلال پارانوئید هستن…همه مشکلات سخت یکطرف؛خساست بیش از حد ایشون رو چکار کنم؟ معرف: سرکارخانم مریم قارونی
با سلام و احترام
– هر چه سریعتر به یک روانپزشک و مشاور مراجعه کنید.
– قراردادن همسر در جریان کارهای روزمره
– انجام و اجرا امور منزل اعم از خرید و غیره با همسر
– موضوع را از دریچه نگاه او ببینید بعد قضاوت کنید
– از انجام کارهایی که خط قرمز او هست تا جای امکان بپرهیزید
باسلام خسته نباشیدپسری هستم ۲۱ساله دانشجوازاویل نوجوانی به شدت نگران آینده شغلي و اوضاع اقتصادی خود بودم به حدی که تا کنون از نظری فکری و..آرامش ندارمواسترس م بهش اضافه شده خیلی سعی کردم کمی این مشغله های فکریو کم کنم و عادی زندگی کنمو با شرایط کنار بیام اما نشد و درحال حاضرنمیتونم اینجوری ادامه بدم و به شدت خسته شدم لطفا راهنمایی کنید با تشکر
با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است .با داشتن ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک تنفس صحیح و عمیق و داشتن نگرش مثبت تا حد بسیار زیادی میتوانید استرس خود را مدیریت کنید.
سلام و خسته نباشید
پسر 3 ساله ای دارم که خیلی حساس به اسباب بازی ها و وسایل شخصیش هست،جوری که حاضر نیست بچه های فامیل با اونا بازی کنن عکس العملش هم گریه خیلی زیاد هست.راهکاری به من بگین لطفا.(معرف ملیحه جراح)
با سلام و احترام
شما می توانید اسباب بازی هایی را که کودک تان به آنها علاقۀ زیادی دارد را کنار بگذارید و او اسباب بازی های دیگرش را به کودک مهمان بدهد.
اگر کودک تان اسباب بازی را از دست دوستش گرفت، به او توضیح بدهید که او مدت کوتاهی با آن بازی می کند و دوباره آن اسباب بازی را به او برمی گرداند. به میهمانتان نیز بگویید وقتی بازی اش تمام شد دوباره اسباب بازی را پس بدهد.
با سلام
من نه ماهه با اقایی در ارتباط هستم که در استانه طلاق است. دوستانم می گویند این رابطه خطرناک است ولی من عاشقانه او را دوست دارم
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
آگاه باشید که ارتباط با فردی که هنوز طلاق نگرفته و مجرد نیست خیانت محسوب میشود .و حق انتخاب با شماست باید پذیرا باشید وارد رابطه ای میشوید که پرچالش تر از روابط دیگر است.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام و احترام
بعد از ازدواج اولویت زوجین هستند .همسر شما وابستگی بیش از حد به مادرشان دارد که نیاز به ریشه یابی دارد .توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید .
با سلام
من و همسرم به دلیل دخالت خانواده ها طلاق گرفتیم ولی چون عاشقانه همو دوست داریم مخفیانه همو میبینیم. از استرس این رابطه مخفیانه خسته شدم
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
به اندازه ممکن به خانواده همسرتان احترام بگذارید و به آنها محبت کنید اما خودتان را تغییر ندهید. همشه اولویت های خود را داشته باشید. شما مجبور به تغییر خود به خاطر دیگران نیستید مگر این که فایده ای برای شما داشته باشد. اگر به خود و تصمیم های خود احترام بگذارید دیگران نیز به شما احترام می گذارند. و به خاطر داشته باشید این شما هستید که برای خودتان خط قرمز تعیین میکنید و دیگران را مجاب که به حد و حدود های شما احترام بگذارند.
با سلام و احترام
من به تازگی ازدواج کردم و چند روزی است ک فهمیدم شوهرم معتاد است. این قضیه را با کسی عنوان نکرده ام اما ادامه زندگیم را تباه می بینم.
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
روانشناسان اغلب تنها کسانی هستند که میتوانند به عمق ذهن افراد نفوذ کنند و آنها را برای زندگی بهتر تشویق کنند.به عنوان شخصی که با فرد مبتلا در ارتباط هستید حتما با یک روانشناس برای مدیریت این مشکل در ارتباط باشید .
با سلام
بردار ۲۸ساله من با زنی ۴۵ساله با سه فرزند وارد رابطه شده است و هشدارهای من و والدینم برای پایان این رابطه فایده ای ندارد. چگونه او را از ادامه این رابطه منصرف کنیم
معرف. سمیه طاووسی
با سلام و احترام
آگاه باشید که هر انسانی در زندگی حق انتخاب داشته و مختار است .برادرتان را میتوانید از معایب چنین رابطه ای هوشیار کنید ولی در نهایت خود ایشان هستند که باید تصمیم بگیرند.
با سلام و احترام
افراد بدبین و شکاک، فاقد حس همدلی، همدردی و مهارتهای ارتباطی هستند یا در این دسته مهارتها ضعیف عمل میکنند. مشاوره و رواندرمانی میتواند به آنان کمک کند که بتوانند بدون پرخاشگری و خشونت، نیت و افکار خود را بیان کنند و ارتباط سالمتری با اطرافیانشان داشته باشند.
سلام
من در ازدواج دومم با مردی که دوتا بچه داره ازدواج کردم ۵ ساله و8 ساله. ازدواج اولم خیلی عاشقانه شروع شد ولی چون بعدا خیلی برایم رنج اور شده بود جدا شدم. ۵ سال صبر کردم و بعد اقدام به ازدواج مجدد کردم.الان دوساله زندگی جدیدمو دارم ولی هنوز انگار تو این زندگی نیستم و فکر می کنم تموم میشه اینم میره.نمیتونم از صمیم قلب دوستش داشته باشم احساس بیگانگی می کنم چکارکنم؟(همدانچی)
سلام و درود خدمت عزیزان سایت جان زیبا. من یه خواهری دارم که احساس میکنم خیلی مشکل داره مثلا گاهی اوقات گوشه اتاق تنهایی میشینه و ساعتها به ساعت روی دیوار زل میزنه یا بعضا موقع غذا خوردن خیلی میره تو فکر و قاشق تا دوساعت هم که طول بکشه تو دهنش میمونه.حس میکنی زمان واقعا ثابت مونده و چالش مانکن برگزار شده.عمق فاجعه اونجاییکه داره برات یه موضوعی رو تعریف میکنه یه دفعه یه میره تو فکر و وسط حرفاش متوقف میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
با سلام خسته نباشید
من ۲۰ سالمه و احساس میکنم افسردگی پنهان دارم چون تو یک مقاله ای اخیرا خوندم که چه علائمی داره و من خیلی علائم نزدیک به این بیماری دارم.. دائم کسلم داخل خونه و حوصله هیچ کاریو ندارم اما در بیرون از خونه بسیار فرد فعالی هستم…
در بسیاری از شب ها نیز خواب نا آرامی دارم و بسیار خواب های بد اما تکراری میبینم … ممنون میشم راهنماییم کنید. بابت سایت خوبتون بسیار سپاسگزارم
(معرفی کننده سایت خانم زهرا حسام نژاد رستمی)
سلام وقت بخیر.
من شخص درونگرایی هستم که از کودکی ناهنجاری های زیادی رو تجربه کردم مثل طلاق والدین و فوت پدر و اعتیاد و خشونت خانگی و…
پدرم قرص کلونازپام مصرف می کرد و علائمی شبیه دوقطبی و شیزوفرنی داشت. الان که ۲۳ ساله هستم حس میکنم من نیز همانقدر تحریک پذیر و عصبی و وسواسی ام. چاره چیست؟
با تشکر از وقتی که میگذارید و خانم مریم قارونی برای معرفی سایت
Comments (2,668)
معصومه
2021-06-18سلام وقت بخیر متاسفانه من دچاریه مشکلی شدم دوساله صداهای زیادی باعث ازارم میشه هرچیزی قراره کشیده بشه ب سطوحی باعث رنجش من میشه و عصبی میشم لطفا راهکارپیشنهادکنید
زهراحسام نژادرستمی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
در زمان مواجهه با صداهای محرک، از هدفون یا موسیقی بلند استفاده کنید.از گوش گیر برای کاهش حس شنوایی خود در زمان تحریک و مواجهه با صداهای محرک استفاده کنید.در مکان هایی عمومی مانند اتوبوس یا رستوران در جایی بنشینید که فاصله شما از دیگران بیشتر است.برای مقابله با استرس، تمرینات کنترل خشم و استرس را انجام دهید.
محسن
2021-06-18سلام علیک
بنده متاسفانه چند وقتیست دچار اضطراب هستم ،مثلا درمحل کارم یکمرتبه حس میکنم قرار است اتفاقی بیفتد یااینکه کاری راباید انجام میدادم ک ندادم البته برای چند لحظه این حس درمن بوجود میاید لطفا مرا راهنمایی کنید
معرفی کننده سایت زهرا حسام نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
اضطراب ، پاسخ طبیعی بدن به استرس است. اگر احساس اضطراب شدید ، بیش از شش ماه دوام داشته باشد و در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند ، ممکن است یک اختلال اضطرابی بوده که نیاز به درمان اضطراب دارد . در صورت بروز اختلال اضطراب ، ممکن است احساس ترس همیشه در کنار شما باشد . این ترس ، شدید و گاه ناتوان کننده است .برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
زهره
2021-06-18سلام
پدر من آدم ثروتمندی هست ولی خیلی خسیسه
با اینکه ما چهار نفریم نفری یدونه میوه میخره برای خواهر معلولم ویلچر تهیه نمیکنه لباس و پوشاک هم سالی یکبار میخره اجازه نمیده تلوزیون روشن کنیم یا به یخچال دست بزنیم
اگر هم اعتراض کنیم ما رو کتک میزنه و دعوا را میندازه
الان ما باید چیکار کنیم؟؟
(معرف دانشجو زهرا غندالی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
یکی از اولین شرط لازم و ضروری پذیرش این حقیقت است که پدر یا مادر خسیس شما قادر به کنار گذاشتن این رفتار نیستند.بپذیرید که او یک فرد بیمار است که از بیماری خود هیچ اطلاعی ندارد. به این ترتیب، کمتر از گذشته از رفتار های ناشایست آنها دلسرد می شوید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
sardar
2021-06-18سلام وقتتون بخیر
من جوانی هستم که از مشکل نتوانستن گفتن نه به بقیه رنج برده هر کسی هر کاری که به من محول میکنه را من در رو درخواستی قبول کرده حتی اگر کار سختی باشد و مجبور به انجام آن میشوم و خیلی از این مسئله رنج برده و اذیت میشوم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
( معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس بهره بگیرید .بپذیرید که نمیتوانید همه را خوشحال و راضی نگه دارید.به جنبه های مثبت نه گفت توجه کنید.برای افزایش قدرت نه گفتن زبان بدن را جدی بگیرید.
سعیده
2021-06-18باسلام و خسته نباشید خدمت عزیزان
بنده یه مشکلی دارم ،همسرم بشدت ب بچه علاقه مند است اما من از بارداری میترسم
لطفا مرا راهنمایی کنید
معرفی کننده سایت زهرا حسام نژاد
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
در حالی که توکوفوبیا نادر است، اما می تواند تأثیر عمده ای بر زندگی و عملکرد زنان داشته باشد. افرادی که ترس شدیدی از زایمان دارند ممکن است از باردار شدن خودداری کنند. حمایت و درمان صحیح می تواند علت اصلی بیماری را برطرف علائم آن را مدیریت کند تا زنان یک بارداری سالم و تجربه مثبت داشته باشید. اگر نگران این هستید که ممکن است علائم توکوفوبی داشته باشید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.
فهیمه
2021-06-18سلام
من دختری ۱۹ ساله هستم که به تازگی متوجه شده ام که فرزند اصلی پدر و مادر خود نبوده و پرورشگاهی هستم بعد از فهمیدن این موضوع بسیار شوکه شده و ضربه روحی بدی به من وارد شده به طوری که از پور و مادرم متنفر شدم الان باید چه کاری انجام بدهم بسیار سردرگمم لطفا مرا راهنمایی کنید
با تشکر
( معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
این مطلب ممکن است ابتدا موجب شک شدن شما شود و سردرگمی هایی ایجاد کند اما حقیقت این مطلب این است که محبت والدین شما با بقیه والدین متفاوت نبوده و احساس آرامش و حال خوب شما کنار والدین تان مهم است .برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
طاهره
2021-06-17با سلام و وقت بخیر خدمت مشاور محترم سایت
من زنی ۵۰ ساله هستم که درگیر بیماری وسواس به تمیزی هستم
هر چقدر که خانه را تمیز میکنم باز احساس میکنم که خانه کثیف است و تمیز نشده است با توجه به اینکه خودم از این مطلب ناراحت و نگران هستم و همچنین خونواده هم دارن اذیت میشن و هرکاری میکنم این مشکل حل نمیشود میخواستم از شما راهنمایی بگیرم که چه کاری انجام بدهم تا وسواس من کم و سپس برطرف شود
( معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
از تکنیک های موثر مواجه شدن با محرک ها و عدم پاسخگویی است اما برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
محسن
2021-06-17با سلام
جوانی ۲۶ساله و فوق لیسانس و بیکار هستم که به دختری بیست ساله و پولدار علاقمند شدم. بارها به او گفتم که ما بدرد هم نمیخوریم اما او می گوید که سخت به من علاقمند است
معرف. سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
آگاه باشید از مهمترین مسائل برای تشکیل خانواده داشتن شغل است.و این اختلاف شما در این زمینه ممکن است حواشی زیادی در آینده به همراه داشته باشد در نهایت شما در تصمیم گیری حق انتخاب دارید اما آگاهانه تصمیم بگیرید .
فراتی
2021-06-17با سلام
دختر جاریم همیشه خونه ماست و دختر من چیزهای بدی ازش یاد میگیرد. نمیتوانم نگویم که خانه ما نیاید. با این مشکل چه کنم
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
یکی از مهم ترین اصول در تعلیم فرزندان ارائه یک الگوی صحیح و سالم است. در واقع بچه ها از بزرگترها یاد می گیرند چگونه رفتار کنند و به عبارتی زمانی که ببینند والدین با یکدیگر به درستی و با محبت حرف می زنند، رفتارهای مناسب اجتماعی را یاد می گیرند و کمتر رفتارهای ناهنجار از خود بروز می دهند.
ارام
2021-06-17با سلام
خواهرم مدتی است جدا شده است و اکنون خانواده همسر من میگویند خانواده شما اهل زندگی نیست. بهتر است تو هم جدا شوی.
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
زندگی خواهر شما مرتبط با شما نیست .از افکار و کلام منفی دوری کرده و متمرکز بر روی زندگی و ارتقا رابطه خود باشید .
فریبا
2021-06-17سلام خسته نباشید
برای راحت تر درس خوندن و فهمیدن درس تو فضای مجازی راهکاری دارین؟!این مشکل خیلی از دانش آموزاس و راه حلی ام نداره
(معرف سایت زهرا حسام نژاد رستمی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
حفظ یک برنامه دقیق برای موفقیت در یک دوره کلاس الکترونیکی ضروری است. حتی اگر از نظر زمانی اجباری برای حضور در کلاس ها یا سخنرانی ها نداشته باشید و حضور در کلاس مجازی مختص زمان های خاصی نباشد، هنوز هم باید در مطالعه مطالب دوره خودتان در زمان های منظم استمرار ورزید. بنابراین، هنگامی که در یک کلاس الکترونیکی شرکت می کنید، خود-انضباطی بسیار مهم است. پس یک زمان هفتگی برای وارد شدن به کلاس الکترونیکی و مطالعه مواد آن تعیین کنید و طبق آن عمل کنید.
ناصر خداپرست
2021-06-17آقای ۳۲ ساله ای خانمش دارای بیماری اسکیزوفرن هست و یه پسر ۲ ساله دارن مرد به دلیل شرایط موجود و بهبودی شرایط روحی و جنسی خودشون تمایل به ارتباط به جنس مخالف (دوستی یا صیغه) دارد و به علت شرایط اقتصادی و اجتماعی توانایی ازدواج دائم یا جدایی ندارد و ایشون ترس از اقدام مجدد به خاطر تجربه تلخ اوایل زندگی دارد و از آینده هم امیدی ندارد ،راهکاری جهت همکاری وجود دارد
معرف مریم قارونی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نمیتوانند به راحتی خود را از این وضعیت بیرون بکشند. کنترل تصورات پارانوئید، الگوهای فکری تحریف شده، اختلالات شنیداری و بینایی، بیخوابی و سایر علائم نیاز به داروهای تجویزی قوی دارند. عزیزان خود را تشویق کنید تا کمک حاصل از داروها را بپذیرند و مطمئن شوید که داروهای خود را طبق برنامه و بطور منظم مصرف میکنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
مریم قارونی
2021-06-17آقای ۳۲ ساله ای خانمشون درگیر بیماری اسکیزوفرن هست یک پسر ۲ ساله ای داره و الان به دلیل شرایط موجود مرد درخواست کمک دارد که جهت تامین شرایط روحی و جنسی با جنس مخالفی به صورت دوستی یا صیغه ارتباط داشته باشه ، مرد به دلیل موقعیت اجتماعی و اقتصادی قادر به جدا شدن یا ازدواج مجدد نداره ، مرد ترس از اقدام دارد که نکند تجربه تلخ مجدد تکرار شود ، از آینده امیدی ندارد ، آیا راهکاری هست جهت همکاری
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نمیتوانند به راحتی خود را از این وضعیت بیرون بکشند. کنترل تصورات پارانوئید، الگوهای فکری تحریف شده، اختلالات شنیداری و بینایی، بیخوابی و سایر علائم نیاز به داروهای تجویزی قوی دارند. عزیزان خود را تشویق کنید تا کمک حاصل از داروها را بپذیرند و مطمئن شوید که داروهای خود را طبق برنامه و بطور منظم مصرف میکنند.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
مصی
2021-06-17سلام من هیچ امیدی ب ادامه زندگی ندارم متاسفانه این مشکل پنج ساله با من هست ..
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
براي زندگي خود برنامه ريزي جامعي داشته باشيد، كه در برگيرنده ساعاتي براي تحصيل يا اشتغال، كارهاي شخصي، تفريحات سالم، عبادت، استراحت و غيره باشد. برنامه تان را بر روي برگه نوشته و آن را به دقت مورد اجرا قرار دهيد و به هر گونه پيشرفت و موفقيت خود پاداش دهيد.
پاداش شما مي تواند تحسين خود، رفتن به گردش، خوردن غذاي مورد علاقه يا پرداختن به هر كار مورد علاقه اي باشد.
فاتیما
2021-06-17با سلام
من یک خانوم ۳۲ ساله هستم که به تازگی بعد از تولد فرزندانمان به شدت احساس دوری با شوهر خودم میکنم بعد از به دنیا آمدن فرزند دومم که دختر هم بود احساس میکنم رابطه من و همسرم سرد شده چون من وقت کافی ندارم که برای او وقت بزارم زیرا بچه ها همه ی وقت من را پر کرده و انقدر خسته میشوم که دیگر حوصله همسر خود را ندارم و همش با یک دیگر بحث میکنم و بعدش پشیمان میشوم و این مشکل بسیار اذیتم میکند لطفا راهنمایی کنید که چگونه هم برای بچه ها و هم برای شوهرم وقت بگذارم
(معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
بسیاری از این نوسانات اخلاقی پس از بارداری طبیعی هستند.كسی را برای صحبت كردن بیابید و احساسات خود را با او در میان بگذارید. از كسی كه میتواند برای لحظاتی از نوزادتان مراقبت كند، كمك بگیرید تا وقت بیشتری برای استراحت كردن داشته باشید. زمانی را به خودتان و انجام كاری كه دوست دارید، اختصاص دهید. حتی ۱۵ دقیقه در روز نیز كافی است. مثلا ۱۵ دقیقه ورزش كنید یا كتاب بخوانید. یك دفترچه خاطرات تهیه كنید و احساسات خود را هر روز در آن بنویسید بعد از نوشتن هر بار احساس راحتی و سبكی بیشتری خواهید كرد.
امیر محمد
2021-06-17با سلام
من یک پسر ۱۴ ساله هستم که به شدت به موبایل و بازی های کامپیوتری وابسته بوده به طوری که یک ساعت هم نمیتونم از گوشی دور باشم فقط شب ها هنگام خواب من گوشی را رها میکنم که بخوابم و این وابستگی باعث شده نتوانم کار های سرگرمی دیگر مثل ورزش و بازی با دوستان را انجام دهم و به همین دلیل باعث افزایش وزن من شده است و این افزایش وزن و وابستگی به گوشی من را از اجتماع دور کرده و اعتماد به نفس من را پایین آورده است راه حلی برای ترک این اعتیاد من به گوشی پیشنهاد میکنید ممنون از شما
(معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
فرصت های از دست رفته را محاسبه کنید
کافی است مقدار زمانی را که در ۲۴ساعت برای چک کردن گوشی صرف میکنید محاسبه کنید و به این فکر کنید که به جای این حجم از گذران وقت در فضای مجازی چه کارهای دیگری میتوانستید انجام بدهید و ندادید کارهایی که به محض تصمیمتان برای ترک وابستگی به گوشی میتوانند جایگزینهای مناسبی برای اوقات فراغت به حساب بیایند و کیفیت روزهای پیش رویتان را تا حد قابل توجهی بالا ببرند؛ از خواندن یک رمان دلچسب یا تماشای یک فوتبال هیجان انگیز گرفته تا یک دورهمی دوستانه با عزیزانتان!
زهرا
2021-06-17سلام..خانم خانه دار هستم.. با همسرم ۱۴ سال اختلاف سن دارم و دارای اختلال پارانوئید هستن…همه مشکلات سخت یکطرف؛خساست بیش از حد ایشون رو چکار کنم؟ معرف: سرکارخانم مریم قارونی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
– هر چه سریعتر به یک روانپزشک و مشاور مراجعه کنید.
– قراردادن همسر در جریان کارهای روزمره
– انجام و اجرا امور منزل اعم از خرید و غیره با همسر
– موضوع را از دریچه نگاه او ببینید بعد قضاوت کنید
– از انجام کارهایی که خط قرمز او هست تا جای امکان بپرهیزید
ابوالفضل مظهری
2021-06-17باسلام خسته نباشیدپسری هستم ۲۱ساله دانشجوازاویل نوجوانی به شدت نگران آینده شغلي و اوضاع اقتصادی خود بودم به حدی که تا کنون از نظری فکری و..آرامش ندارمواسترس م بهش اضافه شده خیلی سعی کردم کمی این مشغله های فکریو کم کنم و عادی زندگی کنمو با شرایط کنار بیام اما نشد و درحال حاضرنمیتونم اینجوری ادامه بدم و به شدت خسته شدم لطفا راهنمایی کنید با تشکر
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است .با داشتن ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک تنفس صحیح و عمیق و داشتن نگرش مثبت تا حد بسیار زیادی میتوانید استرس خود را مدیریت کنید.
میترا
2021-06-17سلام و خسته نباشید
پسر 3 ساله ای دارم که خیلی حساس به اسباب بازی ها و وسایل شخصیش هست،جوری که حاضر نیست بچه های فامیل با اونا بازی کنن عکس العملش هم گریه خیلی زیاد هست.راهکاری به من بگین لطفا.(معرف ملیحه جراح)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
شما می توانید اسباب بازی هایی را که کودک تان به آنها علاقۀ زیادی دارد را کنار بگذارید و او اسباب بازی های دیگرش را به کودک مهمان بدهد.
اگر کودک تان اسباب بازی را از دست دوستش گرفت، به او توضیح بدهید که او مدت کوتاهی با آن بازی می کند و دوباره آن اسباب بازی را به او برمی گرداند. به میهمانتان نیز بگویید وقتی بازی اش تمام شد دوباره اسباب بازی را پس بدهد.
شکیرا
2021-06-17با سلام
من نه ماهه با اقایی در ارتباط هستم که در استانه طلاق است. دوستانم می گویند این رابطه خطرناک است ولی من عاشقانه او را دوست دارم
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
آگاه باشید که ارتباط با فردی که هنوز طلاق نگرفته و مجرد نیست خیانت محسوب میشود .و حق انتخاب با شماست باید پذیرا باشید وارد رابطه ای میشوید که پرچالش تر از روابط دیگر است.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
محبت
2021-06-17با سلام
کارت حقوق شوهرم دست مادرشه و از ایشون برای زندگی پول میگیره. چجوری به ایشون بگم این کار درست نیست
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
بعد از ازدواج اولویت زوجین هستند .همسر شما وابستگی بیش از حد به مادرشان دارد که نیاز به ریشه یابی دارد .توصیه دارم برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید .
الهه
2021-06-17با سلام
من و همسرم به دلیل دخالت خانواده ها طلاق گرفتیم ولی چون عاشقانه همو دوست داریم مخفیانه همو میبینیم. از استرس این رابطه مخفیانه خسته شدم
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
به اندازه ممکن به خانواده همسرتان احترام بگذارید و به آنها محبت کنید اما خودتان را تغییر ندهید. همشه اولویت های خود را داشته باشید. شما مجبور به تغییر خود به خاطر دیگران نیستید مگر این که فایده ای برای شما داشته باشد. اگر به خود و تصمیم های خود احترام بگذارید دیگران نیز به شما احترام می گذارند. و به خاطر داشته باشید این شما هستید که برای خودتان خط قرمز تعیین میکنید و دیگران را مجاب که به حد و حدود های شما احترام بگذارند.
زهراا.ط
2021-06-17با سلام و احترام
من به تازگی ازدواج کردم و چند روزی است ک فهمیدم شوهرم معتاد است. این قضیه را با کسی عنوان نکرده ام اما ادامه زندگیم را تباه می بینم.
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
روانشناسان اغلب تنها کسانی هستند که میتوانند به عمق ذهن افراد نفوذ کنند و آنها را برای زندگی بهتر تشویق کنند.به عنوان شخصی که با فرد مبتلا در ارتباط هستید حتما با یک روانشناس برای مدیریت این مشکل در ارتباط باشید .
سمیه
2021-06-17با سلام
بردار ۲۸ساله من با زنی ۴۵ساله با سه فرزند وارد رابطه شده است و هشدارهای من و والدینم برای پایان این رابطه فایده ای ندارد. چگونه او را از ادامه این رابطه منصرف کنیم
معرف. سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
آگاه باشید که هر انسانی در زندگی حق انتخاب داشته و مختار است .برادرتان را میتوانید از معایب چنین رابطه ای هوشیار کنید ولی در نهایت خود ایشان هستند که باید تصمیم بگیرند.
زهرا
2021-06-17سلام خسته نباشید من دچار شک و بدبینی ب همسرم هستم چکار کنم هم خودمو اذیت میکنم هم همسرمو
معرف زهرا حسام نژاد رستمی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
افراد بدبین و شکاک، فاقد حس همدلی، همدردی و مهارتهای ارتباطی هستند یا در این دسته مهارتها ضعیف عمل میکنند. مشاوره و رواندرمانی میتواند به آنان کمک کند که بتوانند بدون پرخاشگری و خشونت، نیت و افکار خود را بیان کنند و ارتباط سالمتری با اطرافیانشان داشته باشند.
زهرا
2021-06-17سلام خسته نباشید هنگام عصبانیت سخت میتونم خودمو کنترل کنم چه راهکارهایی پیشنهاد میکنید؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
کشیدن نفس عمیق، همیشه یکی از بهترین راه ها برای آرامش گرفتن است. حتی در شرایط عصبانیت هم میتوانید از نفس عمیق کشیدن استفاده کنید.
مینا
2021-06-17سلام
من در ازدواج دومم با مردی که دوتا بچه داره ازدواج کردم ۵ ساله و8 ساله. ازدواج اولم خیلی عاشقانه شروع شد ولی چون بعدا خیلی برایم رنج اور شده بود جدا شدم. ۵ سال صبر کردم و بعد اقدام به ازدواج مجدد کردم.الان دوساله زندگی جدیدمو دارم ولی هنوز انگار تو این زندگی نیستم و فکر می کنم تموم میشه اینم میره.نمیتونم از صمیم قلب دوستش داشته باشم احساس بیگانگی می کنم چکارکنم؟(همدانچی)
معرف: خانم زهرا حسام نژاد زستمی
2021-06-17سلام و درود خدمت عزیزان سایت جان زیبا. من یه خواهری دارم که احساس میکنم خیلی مشکل داره مثلا گاهی اوقات گوشه اتاق تنهایی میشینه و ساعتها به ساعت روی دیوار زل میزنه یا بعضا موقع غذا خوردن خیلی میره تو فکر و قاشق تا دوساعت هم که طول بکشه تو دهنش میمونه.حس میکنی زمان واقعا ثابت مونده و چالش مانکن برگزار شده.عمق فاجعه اونجاییکه داره برات یه موضوعی رو تعریف میکنه یه دفعه یه میره تو فکر و وسط حرفاش متوقف میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
حدیث
2021-06-17با سلام خسته نباشید
من ۲۰ سالمه و احساس میکنم افسردگی پنهان دارم چون تو یک مقاله ای اخیرا خوندم که چه علائمی داره و من خیلی علائم نزدیک به این بیماری دارم.. دائم کسلم داخل خونه و حوصله هیچ کاریو ندارم اما در بیرون از خونه بسیار فرد فعالی هستم…
در بسیاری از شب ها نیز خواب نا آرامی دارم و بسیار خواب های بد اما تکراری میبینم … ممنون میشم راهنماییم کنید. بابت سایت خوبتون بسیار سپاسگزارم
(معرفی کننده سایت خانم زهرا حسام نژاد رستمی)
ناشناس ۷۰۳
2021-06-17سلام وقت بخیر.
من شخص درونگرایی هستم که از کودکی ناهنجاری های زیادی رو تجربه کردم مثل طلاق والدین و فوت پدر و اعتیاد و خشونت خانگی و…
پدرم قرص کلونازپام مصرف می کرد و علائمی شبیه دوقطبی و شیزوفرنی داشت. الان که ۲۳ ساله هستم حس میکنم من نیز همانقدر تحریک پذیر و عصبی و وسواسی ام. چاره چیست؟
با تشکر از وقتی که میگذارید و خانم مریم قارونی برای معرفی سایت