با سلام و احترام
خانمی 35ساله ام که به زور مادرم ازدواج کردم. با این دیدگاه که بعد از ازدواج عشق به وجود می اید اما فقط و فقط حس دلسردی پدید امده است.
معرف عارفه حیدریان
با سلام واحترام
رابطه عشق پیش از ازدواج به هیچوجه سلامت ازدواج و خوشبختی زوج را تضمین نمیکند اما در عین حال، اگر کور و افراطی نباشد، میتواند به احساس شادی و رضایتمندی در ازدواج منجر شود. از طرف دیگر، ازدواج با کسی که فرد او را دوست ندارد، خطرناک است و تضمینی وجود ندارد که پس از ورود به زندگی مشترک «عاشق» همسر خود شود. ممکن است کسی به شریک زندگی خود عادت کند، اما لزوما او را دوست نخواهد داشت.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
با سلام
دختری 21ساله ام ک در تنهایی از ورزش و کارهای هنری لذت میبرم
اما از جمع های فامیل به شدت گریزانم
والدینم نسبت به این قضیه حساس شده اند و سرزنشم میکنند
معرف. عارفه حیدریان
با سلام و احترام
این مشکل شما نیاز به ریشه یابی دارد که چه دلایلی برای این دوری گزینی وجود دارد؟دلایل بسیار زیادی میتواند ریشه دوری گزینی و اجتناب از جمع باشد .برای بررسی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام و احترام
بهبودی از آسیب جنسی یک روند تدریجی و مداوم است. این اتفاق یک شبه نمی افتد و همچنین خاطرات مربوط به تروما به طور کامل از بین نمیروند. این امر می تواند زندگی شما را گاهی دشوار جلوه دهد. اما اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای کنار آمدن با علائم باقی مانده و کاهش اضطراب و ترس خود آنها را انجام دهید.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
با سلام
من پسری هستم که از طریق فضای مجازی با دختری هم سن آشنا و وابستگی زیادی به او پیدا کردم. او شهر دیگری زندگی می کند و دسترسی به او ممکن نیست
معرف عارفه حیدریان
با سلام و احترام
اگر از طریق شبکههای اجتماعی از قبیل اینستاگرام یا تلگرام با کسی آشنا شدهاید و به تدریج و با گذر زمان دو علاقه مند شدهاید به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از عمیق شدن رابطه و ایجاد هرگونه حسی بین شما حتما با یکدیگر ملاقات داشته باشید تا اگر احتمالا جلسه اول آشنایی به خوبی پیش نرفت به لحاظ احساسی ضربه نخورید. در این شرایط بهتر است به اتفاق پیش آمده به عنوان یک تجربه یا درس نگاه کنید. دلیل آنکه بر ملاقات حضوری تأکید داریم این است که ممکن است شما تا جایی آن فرد مجازی را ایده آل تصور کنید که زمانی که او را حضوری ملاقات کردید و نظرتان عوض شد سر خورده نشوید.
با سلام
من 28ساله ام و دو ساله ازدواج کردم. مادر همسرم مدام در زندگی من دخالت می کند و حتی با عث سردی همسرم شده است. زندگی ام دچار بحران بزرگی است. کمکم کنید
معرف. عارفه حیدریان
با سلام
من 28ساله ام و همسرم بعد از من دوبار دیگر ازدواج کرده است.
من با وجود دو فرزند از او بسیار به او علاقمندم اما وجود دو زن دیگر نفرت انگیز است
معرف عارفه حیدریان
با سلام و احترام
ازدواج دوم مردان متاهل یا چند همسری آنها معمولا واکنشی در مقابل مشکلات زندگی زناشویی است. این مردان در واقع بدون هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکل، ازدواج دوم را راهی سادهتر برای فرار از مشکلات انتخاب میکنند و برای توجیه رفتارشان دلایل زیادی را مطرح میکنند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
با سلام من خیلی زندگیمو دوست دارم دو ساله با همسرمم ازدواج کردم ولی اعتماد همسرمم بهم کمه دنبال راهکاری هستم که بتونم اعتمادشو بدست بیارم هر کاری می کنم نمیشه هر چی اون میگه کاملا به حرفش گوش میدم از گوشی بگیر تا غیره یعنی زمان باید بگذره یا نه بعد خیانت و چیزی هم صورت نگرفته
با سلام و احترام
پس از آگاه شدن از حساسیت بیش از اندازه همسر خود، ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل میکند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی میتوانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواستهها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید.
با سلام و احترام
لجبازی در کودک کاملا طبیعی است. هر کودکی تا حدی لجبازی می کند، چون این طبیعت آنهاست که اطرافشان را آزمایش کنند و بفهمند که تا کجا می توانند پیشروی کنند. با این حال، بچه ها حد و مرز خود را نمی شناسند و این وظیفه والدین آنهاست که محدودیت ها را برای آنها مشخص کند. اینجاست که نقش مدیریتی پدر و مادر شروع می شود که هرچه زودتر باشد، بهتر است.
با سلام دختری هستم 20 ساله وقتی در حضور جمعی قرار میگیرم دچار استرس و خجالت میشوم و نمیتوانم صحبت کنم و این موضوع برای من مشکلات زیادی ایجاد کرده ممنون میشوم که راهنمایی کنید . با تشکر معرف ملیحه جراح
با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با داشتن ورزش منظم و روزانه ،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های تنفس صحیح و عمیق تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیریت کنید.
با سلام
دختری 22ساله هستم که از همه نظر تامین و شاد هستم اما به دلیل ازدواج زود دختران فامیل، مادرم به من فشار می اورد که ازدواج کنم
اما من دوست دارم با مرد ایده ال از نظر خودم اشنا و ازدواج کنم
معرف. عارفه حیدریان
با سلام و احترام
با احترام به والدین خود سعی در آرام سازی جو خانه داشته باشید و آگاه باشید که انتخاب شما در ازدواج از نیازهای طبیعی شما است و کسی اجازه ندارد این حق را پایمال کند.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام. من موقع خوندن یک متن جلوی دیگران نفس کم میارم و استرس میگیرم و صدام میلرزه بااینکه روی متن مسلط هستم حتی وقتی تو مدرسه انشا میخوندم هم دچار همین حالت میشدم و نمیتونستم خوب نفس گیری کنم و دچار لرزش صدا میشم
ممنون میشم راهنماییم کنید چطور این مشکل رو رفع کنم
معرف ملیحه جراح
سلام خسته نباشین من خانمی ۳۴ساله هستم ۱۳ ساله ازدواج کردم ،شوهرم شغلش آزاده بیمه نداریم هرچی بهش میگم برو شعل دولتی انتخاب کن حرفه منو قبول نمیکنه ،مشکل دوم اینه که منو شوهرم هیچ وقت کنار هم ارامش نداریم همش دعوا داریم باهم نمیدونم باید چیکار کنم
با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با داشتن ورزش منظم و روزانه ،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های تنفس صحیح و عمیق تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیریت کنید.
با سلام و احترام
والدین آگاه امروزی می دانند فحش دادن جلوی بچه ها ممنوع است. گاهی مهم نیست از کجا یاد گرفته اند اما آگاه باشیم کنترل کردن زیاد، امر و نهی و تحت فشار قرار دادن کودکان باعث می شود او حس قدرت خود را از کلمات زشت و حتی کتک کاری با دیگران به دست آورد. پس باید در کنار این راهکارها، به آن ها کمک کنیم قدرت درونی خود را حس کنند.
سلام وقتتون بخیر من به علت خیانتهای زیاد و توجه بیش از حد همسرم به مادرش 7 ماه هست طلاق عاطفی و جنسی گرفتم شرایط برگشت به خانه پدری را ندارم و یه دختر 24 ساله دارم که بخاطر اون نمیتونم برم خانه پدریم لطفا بگین چطور میتونم این روزای سخت رو پشت سر بزارم.( معرف : فاطمه سهرابی)
با سلام و احترام
اولین راه درمان طلاق عاطفی تقویت مهارت گوش دادن است. یکی از مهم ترین دلایل مشاجره بین زوجین نداشتن مهارت گوش دادن است. در واقع گوش دادن صحیح به صحبت های همسرتان یکی از راه های حل اختلافات زناشویی بین شما خواهد بود.جهت ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام و احترام
همسر من سالهاست اعتیاد داره و بخاطر اعتیادش ظاهرش خیلی تغیر کرده و بقول معروف داد میزنه که معتاده و من ازین مسئله خیلی خجالت میکشم چجوری میتونم ترغیبش کنم به ترک کردن؟خیلی باهاش صحبت کردم و گفتم بچه هامون که بزرگ بشن نمیخام اونا خجالت زده بشن ازبنکه پدرشون اعتیاد داره.شما یک راهکار به من بگین.ممنون.(معرف ملیحه جراح)
با سلام و احترام
مهمترین مسئله در ترک اعتیاد تمایل خود فرد برای ترک است؛ افرادی که میل به ترک دارند میتوانند اراده کنند و از دام اعتیاد رها شوند.
باید تکلیف خودتان را روشن کنید ولی کاری نکنید که شخص احساس گناه کند، زیرا این کار نه تنها مفید نیست بلکه باعث میشود تاثیر منفی روی فرد معتاد بگذارید و انگیزهای برای ترک ایجاد نشود.
سلام ، خسته نباشید.
من ۴۰ ساله و متاهل هستم . یک دختر ۸ ساله و یک پسر ۶ ساله دارم .
مشگل من اینه که خیلی زیاد نگران بچه هایم به خصوص دخترم هستم .
معمولا بیرون از منزل اجازه نمیدم از من فاصله بگیرند . معمولا نگران هستم که دخترم مورد هزار جنسی قرار بگیرد .
به طور کلی یک بی اعتمادی و ترسی نسبت به افراد ، در رابطه با فرزندانم دارم ، افکاری پریشان همراه با نگرانی دائم دارم .
ممنون می شوم که راهنمایی بفرمائید.
معرف : مریم قارونی
با سلام و احترام
بسیاری از مشکلات ریشه در دوران کودکی دارند که نیاز به بررسی دقیق تری دارد.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام وقت بخیر من از وقتی شوهرم مرده خیلی احساس تنهایی میکنم و روحیم خوب نیس و خیلی پرش افکار دارم گاهی اوقات حتی میخوام سلام کنم با کسی همش با خودم میگم الان باید چه کلمه ای به کار ببرم و یادم میره و خیلی احساسافسردگی میکنم و ناامیدم از زندگی و ادامه دادن زندگی برام خیلی سخته
معرف سمانه زینعلیان
با سلام و احترام
یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد در مواجهه با فرد سوگوار این است که از او انتظار دارند از همان دقایق اولیه واقعیت را بپذیرد. در صورتی که پذیرش اتفاق به معنای واقعی زمانبر بوده و چنین انتظاری از سوی اطرافیان غیرواقعبینانه است.هر چند پذیرش واقعه از سوی فرد سوگوار به معنای بازگشت شادی به زندگی او نیست. فرد در این مرحله میپذیرد که چارهای جز ادامه زندگی بدون عزیز ازدست رفته ندارد. معاشرت و ارتباط با دوستان و افراد مورد علاقه میتواند در بهتر شدن احساسات فرد بسیار موثر باشد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام وقت بخیر من خیلی استرس دارم مخصوصا برایه خانوادم مثلا وقتی زنگ میزنم تلفن اگه جواب ندن خیلی نگران میشم و دلم طاقت نمیده اینقد زنگ میزنم تا جواب تلفنو بدن و حتی به دیگرانم زنگ میزنم که خبر دارین که کجاس و از این بابت عصابم خورد میشه
معرف سمانه زینعلیان
با سلام و احترام
با داشتن ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک های صحیح و عمیق تنفس ،و مثبت گرایی تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیرت کنید.
سلام وقت بخیر من چند وقت بود که هر کس هر چیزی بهم میگفت گریم میگرفت و عصبی میشم وحالمخوب نبود دکتر روانپزشک بهم قرص سراتالین ۵۰و ریسپیدون یک چهارم بهم داد میخوردم طوری بود که دکتر گفت تحت هیچ عنوان عادت نمیکنی بعد یه مدت خوردم و اگر روزی نمیخورم خیلی عصبی میشدم دوست داشتم همه چیو بشکنم سرم درد میگرفت ،رفتم پیش دکتر روانشناس داستانو براش تعریف کردم ،گفت میخوای قرصو قط کن و بعد برنامه بهم داد قرصو قط کردم ،وقتی قرصو میخوردم حالم از این بد میشد ،که وقتی قرص نمیخوردم اینقد حالم دگرگون میشه ،وابسته شده بودم قرصو که ترک کردم بهتر شدم؛ ولی الانم همینطور پرخاشگرم یه چیزی بهم بگن یه روز تحمل میکنم یه روز اصلا نمیتونم و عصبی میشم گاهی اوقاتم فش میدم و از این بابت خیلی دارم اذیت میشم و حال روحیم خوب نیس🙃
با سلام و احترام
مصرف سرترالین را بهطور ناگهانی قطع نکنید؛ ممکن است با نشانههای ناشی از ترک یکباره آن مواجه شوید. از پزشک بپرسید مصرف آن را چطور بدون خطر متوقف کنید.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام بعضی مواقع که مهمون داریم دخترم اسباب بازیها شو نمیده به بچه های مهمونها و ناراحتی پیش میاد بین بچه ها در این طور مواقع چطور باید رفتار کرد؟
معرف زهرا حبیبی
با سلام و احترام
شما می توانید اسباب بازی هایی را که کودک تان به آنها علاقۀ زیادی دارد را کنار بگذارید و او اسباب بازی های دیگرش را به کودک مهمان بدهد.
اگر کودک تان اسباب بازی را از دست دوستش گرفت، به او توضیح بدهید که او مدت کوتاهی با آن بازی می کند و دوباره آن اسباب بازی را به او برمی گرداند. به میهمانتان نیز بگویید وقتی بازی اش تمام شد دوباره اسباب بازی را پس بدهد.
با سلام و احترام
غذا خوردن را برای کودک خود سخت نکنید. اجازه بدهید که کودک شما با غذا بازی کند، آن را لمس کند، لیس بزند و شرایطی را محیا کنید که او با غذا خوردن ارتباط برقرار کند. چارچوب گذاری و سخت گیری در غذا خوردن نه تنها باعث اشتیاق فرزند شما به غذا خوردن نمی شود، بلکه او را دلزده و بی رغبت می کند. برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام
من به تازگی باردار شدم و وارد ماه۸بارداری ام خانواده همسرم مشکلط پیش اومده که دوماه اومدن خونه ما و مادر شوهرم تو همه ی کار ها دخالت میکنه و با توجه به این شرایطی که دارم خونه رو خیلی برای من سخت کرده نه میزاره غذای خوب بخورم نه میزاره بخوابم و نه بیرون برم بسیار خسته شدم و همسرممم به مادرشون چیزی نمیگن الان من هم از شوهرم کلافه شدم که با مادرشون برخورد جدی نمیکنن و هم از خونه که حتی توی خونه خودم نمیتونم اختیاری داشته باشم و میترسم اینا روی بچه تاثیر بزاره
راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون
( معرف سایت عطیه رستمیان)
با سلام و احترام
با بهره گیری از تکنیک های ارتباط کلامی موثر گفتگویی صحیح جهت بیان انتظارات خود داشته باشید .و شما با مشخص کردن حد و حدود ها دیگران را مجاب میکنید که خط قرمز های شما را رعایت کنند..
با سلام من یک جوان 28 ساله هستم مجردم و الان در مغازه پدرم کار می کنم من تقریبا یکی دوسال هست که یک خواب تکرای میبینم که هرچند بخودی خود خواب بدی نیست ولی بدلیل اینکه تکرار شده و در هنگام خواب و لحظاتی بعد از بیدار شدن باعث ترس و اضطراب در من شده کمی نگرانم کرده خواب میبینم که در یک سالن بزرگ با جمعیت فراوان هستم که ناگهان همه جا آتش میگیرد و جمعیت شروع به فرار به سمت بیرون می کنند بعضی وقتها با جمعیت به بیرون ساختمان میروم گاهی هم زمین میخورم و مردم از رویم رد می شوند و یا اتفاقا دیگری که تقریبا شبیه به هم هستند این خواب یک استرس شدید رو در من ایجاد میکنه، وقتی این خواب را می بینم فرداش بدنم خسته است و نمیتونم از رختخواب بیام بیرون لطفا راهنمایم کنید چگونه از دست این خواب راحت شوم.
معرف محمد فعال
با سلام و احترام
با توجه به آنکه خواب های تکراری منفی معمولاً بر اثر اضطراب به وجود می آیند، بهترین راه برای حل این مشکل رفع اضطراب است. جدا از حل مشکلاتی که باعث و بانی کابوس های شبانه ی شما هستند، توجه به عواملی همچون داشتن خواب کافی، خوابیدن در شرایط مناسب و داشتن یک زندگی و رژیم غذایی متعادل هم اهمیت دارد. اگر دیدن این خواب ها اثر منفی بر بهزیستی کلی شما گذاشته، مراجعه به روانپزشک یا متخصص خواب هم می تواند کمک کننده باشد.
با سلام و احترام
من و همسرم سه که ازدواج کردیم و زندگی خوبی داریم اما پسرخاله من که عشق دوران جوانی من است مدام به من می گوید که طلاق بگیر و با من ازدواج کن
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
تعهد از اساسی ترین پایه های زندگی مشترک است .شما انتخابی آگاهانه داشته و با همسرتان ازدواج کردید پس تمام توجه و محبت خود را سمت انتخاب خودتان معطوف کنید و از افرادی که باعث آسیب به رابطه شما میشوند فاصله بگیرید.
با سلام و احترام
با بهره گیری از تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت حل مشکلات داشته باشید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
من دختر بیست و یک ساله و مجرد هستم. جدیدا برایم خواستگاری امده که به نظر خوب می آیند اما خواهرانش رسم دارند تا قبل از خواستگاری بدن من را ببیند. خانواده ام برخورد کردند اما اکنون من احساس بسیار بدی دارم و فکر میکنم که مشکلی دارم
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
تفاوت های فرهنگی در ازدواج باعث تفاوت در برخی از مراسمات و آداب برگزاری آنها میشود و ممکن است بعضی از آنها قابل درک نباشد.برای حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام
من پسری 33ساله هستم که قبلا در شهری دیگر زنی صیغه کردم اما اکنون بعد گذشت دو سال به خواستگاری دختر خانمی رفتم که از ایشان خوشم امده است اما از گفتن گذشته اباع دارم
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
مبنای هر ازدواج پایدار صداقت است و از حقوق طبیعی طرف مقابل شماست که در جریان قرار بگیرد و انتخابی آگاهانه داشته باشد .برای حصول نتیجه صحیح از مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید.
با سلام و احترام
این سبک ازدواج حواشی بسیار زیادی دارد .اینکه شما خود خواسته انتخاب کردید نفر سوم رابطه ای باشید یعنی تا حدودی آگاهی به حواشی داشتید.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام
من دختر نوزده ساله ای هستم که شیفته اقایی شدم که فقط چهره زیبایی دارند. ایشان هیچ پول و پس اندازی ندارند و به من پیشنهاد ازدواج دادند.
معرف سمیه طاووسی
با سلام و احترام
ازدواج و آغاز زندگی مشترک نیاز به شرایطی دارد .علاقه از ملاک های مهم است اما در کنار علاقه شرایط دیگر باید سنجیده شود .برای انتخاب آگاهانه مشاوره پیش از ازدواج را توصیه دارم.
Comments (2,668)
نوروزی
2021-06-18با سلام و احترام
خانمی 35ساله ام که به زور مادرم ازدواج کردم. با این دیدگاه که بعد از ازدواج عشق به وجود می اید اما فقط و فقط حس دلسردی پدید امده است.
معرف عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام واحترام
رابطه عشق پیش از ازدواج به هیچوجه سلامت ازدواج و خوشبختی زوج را تضمین نمیکند اما در عین حال، اگر کور و افراطی نباشد، میتواند به احساس شادی و رضایتمندی در ازدواج منجر شود. از طرف دیگر، ازدواج با کسی که فرد او را دوست ندارد، خطرناک است و تضمینی وجود ندارد که پس از ورود به زندگی مشترک «عاشق» همسر خود شود. ممکن است کسی به شریک زندگی خود عادت کند، اما لزوما او را دوست نخواهد داشت.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید .
نگین
2021-06-18با سلام
دختری 21ساله ام ک در تنهایی از ورزش و کارهای هنری لذت میبرم
اما از جمع های فامیل به شدت گریزانم
والدینم نسبت به این قضیه حساس شده اند و سرزنشم میکنند
معرف. عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
این مشکل شما نیاز به ریشه یابی دارد که چه دلایلی برای این دوری گزینی وجود دارد؟دلایل بسیار زیادی میتواند ریشه دوری گزینی و اجتناب از جمع باشد .برای بررسی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
پارمیدا
2021-06-18با سلام
من پارمیدا هستم و 16ساله
چند روز پیش قربانی تجاوز توسط دو ناشناس شدم. حال جسمی و روحی بدی دارم. به خودکشی فکر میکنم
معرف. عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
بهبودی از آسیب جنسی یک روند تدریجی و مداوم است. این اتفاق یک شبه نمی افتد و همچنین خاطرات مربوط به تروما به طور کامل از بین نمیروند. این امر می تواند زندگی شما را گاهی دشوار جلوه دهد. اما اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای کنار آمدن با علائم باقی مانده و کاهش اضطراب و ترس خود آنها را انجام دهید.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
نازگل
2021-06-18با سلام
من پسری هستم که از طریق فضای مجازی با دختری هم سن آشنا و وابستگی زیادی به او پیدا کردم. او شهر دیگری زندگی می کند و دسترسی به او ممکن نیست
معرف عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
اگر از طریق شبکههای اجتماعی از قبیل اینستاگرام یا تلگرام با کسی آشنا شدهاید و به تدریج و با گذر زمان دو علاقه مند شدهاید به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از عمیق شدن رابطه و ایجاد هرگونه حسی بین شما حتما با یکدیگر ملاقات داشته باشید تا اگر احتمالا جلسه اول آشنایی به خوبی پیش نرفت به لحاظ احساسی ضربه نخورید. در این شرایط بهتر است به اتفاق پیش آمده به عنوان یک تجربه یا درس نگاه کنید. دلیل آنکه بر ملاقات حضوری تأکید داریم این است که ممکن است شما تا جایی آن فرد مجازی را ایده آل تصور کنید که زمانی که او را حضوری ملاقات کردید و نظرتان عوض شد سر خورده نشوید.
نامداری
2021-06-18با سلام
من 28ساله ام و دو ساله ازدواج کردم. مادر همسرم مدام در زندگی من دخالت می کند و حتی با عث سردی همسرم شده است. زندگی ام دچار بحران بزرگی است. کمکم کنید
معرف. عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با تکنیک های ارتباط کلامی موثر گفتگوی صحیح جهت حل تعارضات را فرا بگیرید و برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
نامداری
2021-06-18با سلام
من 28ساله ام و همسرم بعد از من دوبار دیگر ازدواج کرده است.
من با وجود دو فرزند از او بسیار به او علاقمندم اما وجود دو زن دیگر نفرت انگیز است
معرف عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
ازدواج دوم مردان متاهل یا چند همسری آنها معمولا واکنشی در مقابل مشکلات زندگی زناشویی است. این مردان در واقع بدون هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکل، ازدواج دوم را راهی سادهتر برای فرار از مشکلات انتخاب میکنند و برای توجیه رفتارشان دلایل زیادی را مطرح میکنند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
مریم
2021-06-18با سلام من خیلی زندگیمو دوست دارم دو ساله با همسرمم ازدواج کردم ولی اعتماد همسرمم بهم کمه دنبال راهکاری هستم که بتونم اعتمادشو بدست بیارم هر کاری می کنم نمیشه هر چی اون میگه کاملا به حرفش گوش میدم از گوشی بگیر تا غیره یعنی زمان باید بگذره یا نه بعد خیانت و چیزی هم صورت نگرفته
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
پس از آگاه شدن از حساسیت بیش از اندازه همسر خود، ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل میکند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی میتوانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواستهها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید.
حلما
2021-06-18سلام درمواقع لجبازی وقهرکردن بچه ها چه طور رفتارکنیم ؟
یا وقتی که ازروی ناراحتی وعصبانیت چیزی را پرت میکنند برخود ما چه طوری باشه؟
معرف زهرا حبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
لجبازی در کودک کاملا طبیعی است. هر کودکی تا حدی لجبازی می کند، چون این طبیعت آنهاست که اطرافشان را آزمایش کنند و بفهمند که تا کجا می توانند پیشروی کنند. با این حال، بچه ها حد و مرز خود را نمی شناسند و این وظیفه والدین آنهاست که محدودیت ها را برای آنها مشخص کند. اینجاست که نقش مدیریتی پدر و مادر شروع می شود که هرچه زودتر باشد، بهتر است.
رها فرهادی
2021-06-18با سلام دختری هستم 20 ساله وقتی در حضور جمعی قرار میگیرم دچار استرس و خجالت میشوم و نمیتوانم صحبت کنم و این موضوع برای من مشکلات زیادی ایجاد کرده ممنون میشوم که راهنمایی کنید . با تشکر معرف ملیحه جراح
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با داشتن ورزش منظم و روزانه ،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های تنفس صحیح و عمیق تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیریت کنید.
عارفه
2021-06-18با سلام
دختری 22ساله هستم که از همه نظر تامین و شاد هستم اما به دلیل ازدواج زود دختران فامیل، مادرم به من فشار می اورد که ازدواج کنم
اما من دوست دارم با مرد ایده ال از نظر خودم اشنا و ازدواج کنم
معرف. عارفه حیدریان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با احترام به والدین خود سعی در آرام سازی جو خانه داشته باشید و آگاه باشید که انتخاب شما در ازدواج از نیازهای طبیعی شما است و کسی اجازه ندارد این حق را پایمال کند.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
غزل حسنی
2021-06-18سلام. من موقع خوندن یک متن جلوی دیگران نفس کم میارم و استرس میگیرم و صدام میلرزه بااینکه روی متن مسلط هستم حتی وقتی تو مدرسه انشا میخوندم هم دچار همین حالت میشدم و نمیتونستم خوب نفس گیری کنم و دچار لرزش صدا میشم
ممنون میشم راهنماییم کنید چطور این مشکل رو رفع کنم
معرف ملیحه جراح
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با استفاده از تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس .و روش های صحیح تنفس عمیق و مدیتیشن جهت آرام سازی خود اقدام نمایید.
بدون نام
2021-06-18سلام خسته نباشین من خانمی ۳۴ساله هستم ۱۳ ساله ازدواج کردم ،شوهرم شغلش آزاده بیمه نداریم هرچی بهش میگم برو شعل دولتی انتخاب کن حرفه منو قبول نمیکنه ،مشکل دوم اینه که منو شوهرم هیچ وقت کنار هم ارامش نداریم همش دعوا داریم باهم نمیدونم باید چیکار کنم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی مناسب جهت حل تعارضات خود داشته باشید..
علی
2021-06-18سلام. من یک مرد 40 ساله هستم. در محل کار دچار استرس می شم. لطفا در کنترل استرس واضطراب بنده را راهنمایی نمایید.
معرف : ملیحه جراح
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با داشتن ورزش منظم و روزانه ،کاهش میزان کافئین مصرفی،مثبت گرایی و تکنیک های تنفس صحیح و عمیق تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیریت کنید.
فاطمه سادات حسینی
2021-06-18سلام وقتتون بخیر…من یه خواهر ۸ ساله دارم که حرف گوش نمیده و گاهی هم حرف های زشت میزنه،راه حل چیه؟؟؟
معرف سایت:زهرا حبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
والدین آگاه امروزی می دانند فحش دادن جلوی بچه ها ممنوع است. گاهی مهم نیست از کجا یاد گرفته اند اما آگاه باشیم کنترل کردن زیاد، امر و نهی و تحت فشار قرار دادن کودکان باعث می شود او حس قدرت خود را از کلمات زشت و حتی کتک کاری با دیگران به دست آورد. پس باید در کنار این راهکارها، به آن ها کمک کنیم قدرت درونی خود را حس کنند.
ریحانه
2021-06-18سلام وقتتون بخیر من به علت خیانتهای زیاد و توجه بیش از حد همسرم به مادرش 7 ماه هست طلاق عاطفی و جنسی گرفتم شرایط برگشت به خانه پدری را ندارم و یه دختر 24 ساله دارم که بخاطر اون نمیتونم برم خانه پدریم لطفا بگین چطور میتونم این روزای سخت رو پشت سر بزارم.( معرف : فاطمه سهرابی)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
اولین راه درمان طلاق عاطفی تقویت مهارت گوش دادن است. یکی از مهم ترین دلایل مشاجره بین زوجین نداشتن مهارت گوش دادن است. در واقع گوش دادن صحیح به صحبت های همسرتان یکی از راه های حل اختلافات زناشویی بین شما خواهد بود.جهت ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
نادیا
2021-06-18سلام و احترام
همسر من سالهاست اعتیاد داره و بخاطر اعتیادش ظاهرش خیلی تغیر کرده و بقول معروف داد میزنه که معتاده و من ازین مسئله خیلی خجالت میکشم چجوری میتونم ترغیبش کنم به ترک کردن؟خیلی باهاش صحبت کردم و گفتم بچه هامون که بزرگ بشن نمیخام اونا خجالت زده بشن ازبنکه پدرشون اعتیاد داره.شما یک راهکار به من بگین.ممنون.(معرف ملیحه جراح)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
مهمترین مسئله در ترک اعتیاد تمایل خود فرد برای ترک است؛ افرادی که میل به ترک دارند میتوانند اراده کنند و از دام اعتیاد رها شوند.
باید تکلیف خودتان را روشن کنید ولی کاری نکنید که شخص احساس گناه کند، زیرا این کار نه تنها مفید نیست بلکه باعث میشود تاثیر منفی روی فرد معتاد بگذارید و انگیزهای برای ترک ایجاد نشود.
حمیده مهاجر
2021-06-18سلام ، خسته نباشید.
من ۴۰ ساله و متاهل هستم . یک دختر ۸ ساله و یک پسر ۶ ساله دارم .
مشگل من اینه که خیلی زیاد نگران بچه هایم به خصوص دخترم هستم .
معمولا بیرون از منزل اجازه نمیدم از من فاصله بگیرند . معمولا نگران هستم که دخترم مورد هزار جنسی قرار بگیرد .
به طور کلی یک بی اعتمادی و ترسی نسبت به افراد ، در رابطه با فرزندانم دارم ، افکاری پریشان همراه با نگرانی دائم دارم .
ممنون می شوم که راهنمایی بفرمائید.
معرف : مریم قارونی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
بسیاری از مشکلات ریشه در دوران کودکی دارند که نیاز به بررسی دقیق تری دارد.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
لیلا
2021-06-18سلام وقت بخیر من از وقتی شوهرم مرده خیلی احساس تنهایی میکنم و روحیم خوب نیس و خیلی پرش افکار دارم گاهی اوقات حتی میخوام سلام کنم با کسی همش با خودم میگم الان باید چه کلمه ای به کار ببرم و یادم میره و خیلی احساسافسردگی میکنم و ناامیدم از زندگی و ادامه دادن زندگی برام خیلی سخته
معرف سمانه زینعلیان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد در مواجهه با فرد سوگوار این است که از او انتظار دارند از همان دقایق اولیه واقعیت را بپذیرد. در صورتی که پذیرش اتفاق به معنای واقعی زمانبر بوده و چنین انتظاری از سوی اطرافیان غیرواقعبینانه است.هر چند پذیرش واقعه از سوی فرد سوگوار به معنای بازگشت شادی به زندگی او نیست. فرد در این مرحله میپذیرد که چارهای جز ادامه زندگی بدون عزیز ازدست رفته ندارد. معاشرت و ارتباط با دوستان و افراد مورد علاقه میتواند در بهتر شدن احساسات فرد بسیار موثر باشد.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
ربابه توفیقیان
2021-06-18سلام وقت بخیر من خیلی استرس دارم مخصوصا برایه خانوادم مثلا وقتی زنگ میزنم تلفن اگه جواب ندن خیلی نگران میشم و دلم طاقت نمیده اینقد زنگ میزنم تا جواب تلفنو بدن و حتی به دیگرانم زنگ میزنم که خبر دارین که کجاس و از این بابت عصابم خورد میشه
معرف سمانه زینعلیان
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با داشتن ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تکنیک های صحیح و عمیق تنفس ،و مثبت گرایی تا حد زیادی میتوانید استرس را مدیرت کنید.
S.Z
2021-06-18سلام وقت بخیر من چند وقت بود که هر کس هر چیزی بهم میگفت گریم میگرفت و عصبی میشم وحالمخوب نبود دکتر روانپزشک بهم قرص سراتالین ۵۰و ریسپیدون یک چهارم بهم داد میخوردم طوری بود که دکتر گفت تحت هیچ عنوان عادت نمیکنی بعد یه مدت خوردم و اگر روزی نمیخورم خیلی عصبی میشدم دوست داشتم همه چیو بشکنم سرم درد میگرفت ،رفتم پیش دکتر روانشناس داستانو براش تعریف کردم ،گفت میخوای قرصو قط کن و بعد برنامه بهم داد قرصو قط کردم ،وقتی قرصو میخوردم حالم از این بد میشد ،که وقتی قرص نمیخوردم اینقد حالم دگرگون میشه ،وابسته شده بودم قرصو که ترک کردم بهتر شدم؛ ولی الانم همینطور پرخاشگرم یه چیزی بهم بگن یه روز تحمل میکنم یه روز اصلا نمیتونم و عصبی میشم گاهی اوقاتم فش میدم و از این بابت خیلی دارم اذیت میشم و حال روحیم خوب نیس🙃
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
مصرف سرترالین را بهطور ناگهانی قطع نکنید؛ ممکن است با نشانههای ناشی از ترک یکباره آن مواجه شوید. از پزشک بپرسید مصرف آن را چطور بدون خطر متوقف کنید.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سحر
2021-06-18سلام بعضی مواقع که مهمون داریم دخترم اسباب بازیها شو نمیده به بچه های مهمونها و ناراحتی پیش میاد بین بچه ها در این طور مواقع چطور باید رفتار کرد؟
معرف زهرا حبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
شما می توانید اسباب بازی هایی را که کودک تان به آنها علاقۀ زیادی دارد را کنار بگذارید و او اسباب بازی های دیگرش را به کودک مهمان بدهد.
اگر کودک تان اسباب بازی را از دست دوستش گرفت، به او توضیح بدهید که او مدت کوتاهی با آن بازی می کند و دوباره آن اسباب بازی را به او برمی گرداند. به میهمانتان نیز بگویید وقتی بازی اش تمام شد دوباره اسباب بازی را پس بدهد.
حلما
2021-06-18سلام من یه دختر ۴ ساله دارم هر غذایی که میاریم سر سفره میگه من اینو نمیخوام
گوشت هم که اصلا نمیخوره چه طور باهاش برخورد کنیم ؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
غذا خوردن را برای کودک خود سخت نکنید. اجازه بدهید که کودک شما با غذا بازی کند، آن را لمس کند، لیس بزند و شرایطی را محیا کنید که او با غذا خوردن ارتباط برقرار کند. چارچوب گذاری و سخت گیری در غذا خوردن نه تنها باعث اشتیاق فرزند شما به غذا خوردن نمی شود، بلکه او را دلزده و بی رغبت می کند. برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
Zahra
2021-06-18سلام
من به تازگی باردار شدم و وارد ماه۸بارداری ام خانواده همسرم مشکلط پیش اومده که دوماه اومدن خونه ما و مادر شوهرم تو همه ی کار ها دخالت میکنه و با توجه به این شرایطی که دارم خونه رو خیلی برای من سخت کرده نه میزاره غذای خوب بخورم نه میزاره بخوابم و نه بیرون برم بسیار خسته شدم و همسرممم به مادرشون چیزی نمیگن الان من هم از شوهرم کلافه شدم که با مادرشون برخورد جدی نمیکنن و هم از خونه که حتی توی خونه خودم نمیتونم اختیاری داشته باشم و میترسم اینا روی بچه تاثیر بزاره
راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون
( معرف سایت عطیه رستمیان)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-19با سلام و احترام
با بهره گیری از تکنیک های ارتباط کلامی موثر گفتگویی صحیح جهت بیان انتظارات خود داشته باشید .و شما با مشخص کردن حد و حدود ها دیگران را مجاب میکنید که خط قرمز های شما را رعایت کنند..
خشایار
2021-06-18با سلام من یک جوان 28 ساله هستم مجردم و الان در مغازه پدرم کار می کنم من تقریبا یکی دوسال هست که یک خواب تکرای میبینم که هرچند بخودی خود خواب بدی نیست ولی بدلیل اینکه تکرار شده و در هنگام خواب و لحظاتی بعد از بیدار شدن باعث ترس و اضطراب در من شده کمی نگرانم کرده خواب میبینم که در یک سالن بزرگ با جمعیت فراوان هستم که ناگهان همه جا آتش میگیرد و جمعیت شروع به فرار به سمت بیرون می کنند بعضی وقتها با جمعیت به بیرون ساختمان میروم گاهی هم زمین میخورم و مردم از رویم رد می شوند و یا اتفاقا دیگری که تقریبا شبیه به هم هستند این خواب یک استرس شدید رو در من ایجاد میکنه، وقتی این خواب را می بینم فرداش بدنم خسته است و نمیتونم از رختخواب بیام بیرون لطفا راهنمایم کنید چگونه از دست این خواب راحت شوم.
معرف محمد فعال
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
با توجه به آنکه خواب های تکراری منفی معمولاً بر اثر اضطراب به وجود می آیند، بهترین راه برای حل این مشکل رفع اضطراب است. جدا از حل مشکلاتی که باعث و بانی کابوس های شبانه ی شما هستند، توجه به عواملی همچون داشتن خواب کافی، خوابیدن در شرایط مناسب و داشتن یک زندگی و رژیم غذایی متعادل هم اهمیت دارد. اگر دیدن این خواب ها اثر منفی بر بهزیستی کلی شما گذاشته، مراجعه به روانپزشک یا متخصص خواب هم می تواند کمک کننده باشد.
مارال
2021-06-18با سلام و احترام
من و همسرم سه که ازدواج کردیم و زندگی خوبی داریم اما پسرخاله من که عشق دوران جوانی من است مدام به من می گوید که طلاق بگیر و با من ازدواج کن
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
تعهد از اساسی ترین پایه های زندگی مشترک است .شما انتخابی آگاهانه داشته و با همسرتان ازدواج کردید پس تمام توجه و محبت خود را سمت انتخاب خودتان معطوف کنید و از افرادی که باعث آسیب به رابطه شما میشوند فاصله بگیرید.
غزالی
2021-06-18با سلام
خانواده ام اصرار دارند که نامزدم نصف خانه را به نام من بزند و تا قبل از این کار اجازه صحبت و رفت و آمد به او نمیدهند.
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
با بهره گیری از تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت حل مشکلات داشته باشید و برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
مهراسا
2021-06-18من دختر بیست و یک ساله و مجرد هستم. جدیدا برایم خواستگاری امده که به نظر خوب می آیند اما خواهرانش رسم دارند تا قبل از خواستگاری بدن من را ببیند. خانواده ام برخورد کردند اما اکنون من احساس بسیار بدی دارم و فکر میکنم که مشکلی دارم
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
تفاوت های فرهنگی در ازدواج باعث تفاوت در برخی از مراسمات و آداب برگزاری آنها میشود و ممکن است بعضی از آنها قابل درک نباشد.برای حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
ارزو
2021-06-18سلام
من پسری 33ساله هستم که قبلا در شهری دیگر زنی صیغه کردم اما اکنون بعد گذشت دو سال به خواستگاری دختر خانمی رفتم که از ایشان خوشم امده است اما از گفتن گذشته اباع دارم
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
مبنای هر ازدواج پایدار صداقت است و از حقوق طبیعی طرف مقابل شماست که در جریان قرار بگیرد و انتخابی آگاهانه داشته باشد .برای حصول نتیجه صحیح از مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید.
ازاده
2021-06-18سلام
زن دوم شدم و بچه ای از همسرم دارم. با گذشت دو سال هیچ توجهی از ایشان دریافت نمیکنم
همسرم فقط برای دیدن بچه به من سر میرند.
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
این سبک ازدواج حواشی بسیار زیادی دارد .اینکه شما خود خواسته انتخاب کردید نفر سوم رابطه ای باشید یعنی تا حدودی آگاهی به حواشی داشتید.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
الهام
2021-06-18سلام
من دختر نوزده ساله ای هستم که شیفته اقایی شدم که فقط چهره زیبایی دارند. ایشان هیچ پول و پس اندازی ندارند و به من پیشنهاد ازدواج دادند.
معرف سمیه طاووسی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-20با سلام و احترام
ازدواج و آغاز زندگی مشترک نیاز به شرایطی دارد .علاقه از ملاک های مهم است اما در کنار علاقه شرایط دیگر باید سنجیده شود .برای انتخاب آگاهانه مشاوره پیش از ازدواج را توصیه دارم.