سلام
پسرم ۴ سالش هست،با آبجیم همسایه هستیم ، خیلی دوست داره بره خونه آبجیم و با پسر سه سالش بازی کنه، و همیشه اونجاست،بر خلاف پسر آبجیم که اصلا نمیاد خونه ما و همیشه چسبیده به مامانش، میخواستم ببینم مشکل از پسر منه یا پسر خواهرم؟؟
البته این بگم که پسر خواهرم یه خورده ترس و اضطراب داره ،
به نظر شما چکار کنم؟
اجازه بدم همیشه پسر من بره خونه آبجیم یا نه؟
واقعا بعضی مواقع کلافم میکنه !!!
از خواب که بیدار میشه اولین چیزی که میگه ،برم خونه خاله!!!
به آب هم وسواس داره ،یه قطره آب رو لباسش بریزه سریع در میاره،!(تامای)
با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید که بچه ها حتی در سنین یکسان و در ۱خانواده هم متفاوت رفتار میکنند و نباید به این شکل قیاس شوند .یکی از تکنیک های موثر درمان وسواس «مواجههسازی به همراه پیشگیری از پاسخ است.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
سلام خسته نباشید
اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم
دختر ۵ ساله ام از کودکی اش خیلی به بازی های تخیلی علاقه داره دوست داره به چیزهای مختلف جون بده و گاهی به من میگه به جاشون حرف بزن
من هم از این موضوع استفاده می کردم مثلا توی حمام به جای شامپو حرف میزدم و در نتیجه اجازه میداد سرشو بشورم
جدیدا خاطره هایی که اصلا امکان وجودش هم نبوده تعریف می کنه یا دوست های خیالی برای خودش میسازه و باهاشون حرف می زنه
بعضی بهم گفتند این تخیل خوب نیست و باعث یک بیماری روانی میشه و این منو نگران کرده
میشه راهنمایی کنید این تخیل طبیعی یا نه و عکس العمل من چی باشه بهتره؟؟؟؟
(تامای)
با سلام و احترام
مشورت کردن در تصمیم گیری ها بسیار کمک کننده هستند اما مهم است که در هر زمینه با اهل فن آن مشورت کنیم بهتر است برای نحوه تربیت فرزند خود از مشاورین که در این زمینه تخصص دارند بهره مند شوید تا دچار سردرگمی و تصمیم اشتباه نشوید.
دختر ۴.۵ ساله ام توی بازی و استفاده از اسباب بازی هاش محدودیتی براش نذاشتم( البته بعضی چیزها مثل زمان خوردن تنقلات قانون داریم،) اما اطرافین خیلی انتقاد میکند که چرا بهش نظم و مرتب بودن رو یاد نمیدی
میگم هنوز کوچیکه میگن از کوچیکی یاد بگیره براش ملکه میشه نمی دونم درست میگن یا نه.
و خیلی تخیل داره بیشتر توی کارهای تقلیدی. مثلا هر کاری روی خواهر ۱۰ ماهش انجام میدم روی عروسکش انجام میده مثلا پوشکش میکنه …. به جای هر چیزی دوست داره من حرف بزنم البته من از این موضوع استفاده میکنم مثلا جای مسواکش حرف میزنم که می خوام دندانهات رو تمیز کنم و ….
اما خواهرم میگه بهش مسئولیت بده تا از تخیل بیرون بیاد نمیدونم کار من درسته یا اطرافیان درست میگن
میشه راهنمایی کنید ممنون میشم. (تامای)
با سلام و احترام
مشورت کردن در تصمیم گیری ها بسیار کمک کننده هستند اما مهم است که در هر زمینه با اهل فن آن مشورت کنیم بهتر است برای نحوه تربیت فرزند خود از مشاورین که در این زمینه تخصص دارند بهره مند شوید تا دچار سردرگمی و تصمیم اشتباه نشوید.
سلام و عرض ادب پسر ٦ ساله ای دارم که دائم تو نقاشی هاش مار میکشه هر نقاشی که باشه توش یه مار هست دارم کم کم نگران میشم در ضمن من و همسرم جدا زندگی میکنیم چون ایشون تو دام یه خانوم دیگه افتاده و با ایشون زندگی میکنه البته دو هفته درمیون به ما سر میزنه
خواستم ببینم چیکار باید کنم
(تامای)
با سلام و احترام
مار در تقاشی میتواند نشانهای از غرایز پنهانی یا دلمشغولیهای جنسی باشد .برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
با سلام و احترام
اگر در تلاش برای توقف و درمان ناخن جویدن هستید، سعی کنید عوامل تجریی (مثل اضطراب یا بی حوصلگی) را شناسایی کنید. کوتاه کردن ناخن ها، مانیکور کردن، پوشیدن یک دستبند به عنوان یک یادآور برای نخوردن ناخن، استفاده از لاک ناخن تلخ و دستکش یا نوار، همگی می توانند در درمان ناخن جویدن کمک کننده باشند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
با سلام و احترام
پس از آگاه شدن از حساسیت بیش از اندازه همسر خود، ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل میکند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی میتوانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواستهها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
با سلام و احترام
مطمئن شوید که فرزندتان در طول روز به قدر کافی مایعات نوشیده است. بهتر است کودک از یک ساعت قبل از خواب مایعات ننوشد.شب ادراری در کودکان مسألهای نیست که کودک بتواند آن را کنترل کند، بنابراین مبنای جایزه دادن را خیس شدن یا نشدن رختخواب نگذارید. در عوض فرزندتان را به بهانههای زیر تشویق کنید:
نوشیدن مقدار زیادی مایعات در طول روز به خاطر ادرار کردن قبل از خوابیدن.
متاهل دارای ٢ فرزند دختر
من عروس خاله م شدم به دلیل تفاوت فرهنگی همیشه روابطمون تیره و تاره و همه جا طوری رفتار میکنه که منو بد جلوه بده چون ایشون میخواست دختر داییم با همسرم ازدواج کنه ولی همسرم منو انتخاب کرد از من کینه به دل داره روابطمون کاملا قطع شده ولی همسرم داره رنج میبره و روابطش با من گاهی سرد میشه
نمیدونم چیکار کنم چون رابطه فامیلیمون هم خراب شده و قطع!
(تامای)
با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل تعارضات داشته باشید .و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
سلام دو فرزند دارم دختربزرگم ۷ سالش هست ودختر کوچیک م ۲/۵ساله قبل ازاین از سوسک واین طور چیزها میترسید ولی ازوقتی با دختر عمو وخالش درمورد جن وعروسک ها که راه میرن وصحبت میکنن صحبت کردن ویک سری اطلاعات بهش دادن تنهایی میترسه وخونه تنها نمیمونه؛ بهش گفتم که این چیزها وجود نداره ولی بازهم میگه مامان توفکرم میاد من میترسم حتی من با اون بچه ها صحبت کردم که نباید این چیزها روبرا بچه ها بگین ولی تاثیر نداشته دختر عمو ودختر خالش حدودا ۵ سال ازدخترمن بزرگ ترهستن من یک مدت هم نگذاشتم با اون بچه ها بازی کنه ولی الان حدود یک ماه هست که تحت تاثیر حرفهای اونها هست واصلا تو خونه تنها نمیمونه ومن میخام برم بیرون گریه میکنه
خسته شدم و نمیدونم چیکار کنم باهاش که ترسش از بین بره
لطف میکنید اگه راهکار بدید
با سلام و احترام
نمیتوان انتظار داشت ترس کودکان خودبهخود برطرف شود، پس باید به مقابله با آن برخاست
– هرگز کودک را به خاطر ترسش ، مسخره نکنید.
– او را مورد تهدید و سرزنش قرار ندهید.
– هرگاه عملی شجاعانه، هر قدر هم کوچک، از او سر زد، وی را تشویق کنید.
– هرگز از او توقع انجام کاری را که بیش از حد تواناییش است نداشته باشید.
برای ریشه یابی عمیق میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
دختر ١٦ ساله ای دارم که همش بین حجاب و بی حجابی درگیره از یه طرف دوست نداره بی حجاب باشه از طرف دیگه دوست داره تیپ بزنه و موهاش بیرون باشه چادر میپوشه آرایش میکنه و موهاشو بیرون میذاره
دنبال راه چاره ام که متقاعدش کنم حجاب برتره ولی نمیدونم چطوری….
(تامای)
با سلام و احترام
بلوغ و بحران هایش به طوفان تشبیه شده نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی با بحران هویت خود مواجه میشود و باید آن را حل کند.آنهایی که نمیتوانند به هویت منسجم دست یابند، دچار بحران هویت شده و سردرگمی نقش را آشکار خواهند ساخت. تاثیرنیرومند گروههای همسال بر رشد هویت در نوجوانی بسیار قوی هست.
مرضیه ٣٢ سال دارم
بخاطر مدیریت قوی همیشه حرف اول رو تو خونواده میزنم و بخاطر تایید و تشویق دیگران کم کم خودخواه شدم و فکر میکنم حرف من درست تر از بقیه ست و همین مورد روابط بین فردیم رو داره خراب میکنه
راهنمایی لطفا🙏 )تامای)
با سلام و احترام
به دیگران توجه نشان بدهید و به حرفهایشان گوش کنید. برای درمان خودخواهی باید به این درک برسیم که گوش سپردنِ واقعی و مؤثر به حرفهای دیگران، چقدر مهم است.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
زهره هستم ٣٠ ساله مطلقه کارمند بانک هستم به دلیل آزادی و تمکن مالی نمیتونم در چارچوب یه زندگی مشترک قرار بگیرم و احساس میکنم زندانی و محدود میشم بخاطر همین موضوع تن به ازدواج نمیتونم بدم و فقط در حد دوستی ارتباطاتم شکل میگیره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
(تامای)
مهدی کارمند ٤٢ ساله
متاهل هستم و با همسرم ١٣ سال اختلاف سنی دارم بعد ١٢ سال زندگی و داشتن یک فرزند دختر ١١ ساله همسرم مایل نیست به زندگی با من ادامه بده ولی من تمام تلاشمو برای حفظ زندگیم انجام دادم خسته شدم لطفا راهکار بدید من از ابروم میترسم
(تامای)
ارشد کامپیوتر هستم و با توجه به جستجوی زیاد برای کار متاسفانه کار مناسبی پیدا نکردم و نمیتونم تشکیل خانواده بدم بخاطر همین موضوع کم کم احساس میکنم دارم منزوی میشم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم
احسان ٢٨ ساله
(تامای)
با سلام و احترام
با سلام و احترام
اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و تواناییهایتان است .از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید . یک دفترچهی یادداشت داشته باشید و هدفها و موفقیتهای روزانهتان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام میدهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.
زهره هستم ٣٠ ساله مطلقه کارمند بانک هستم به دلیل آزادی و تمکن مالی نمیتونم در چارچوب یه زندگی مشترک قرار بگیرم و احساس میکنم زندانی و محدود میشم بخاطر همین موضوع تن به ازدواج نمیتونم بدم و فقط در حد دوستی ارتباطاتم شکل میگیره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
(تامای)
با سلام و احترام
این باور محدود کننده خود شما است و تا زمانیکه این باور محدود کننده در شما وجود دارد تغییری حاصل نمیشود .سعی کنید زاویه دید خود را نسبت به این مسئله تغییر دهید .
با سلام و احترام
این باور محدود کننده خود شما است و تا زمانیکه این باور محدود کننده در شما وجود دارد تغییری حاصل نمیشود .سعی کنید زاویه دید خود را نسبت به این مسئله تغییر دهید ..
ارشد کامپیوتر هستم و با توجه به جستجوی زیاد برای کار متاسفانه کار مناسبی پیدا نکردم و نمیتونم تشکیل خانواده بدم بخاطر همین موضوع کم کم احساس میکنم دارم منزوی میشم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم
احسان ٢٨ ساله(تامای)
با سلام و احترام
اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و تواناییهایتان است .از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید . یک دفترچهی یادداشت داشته باشید و هدفها و موفقیتهای روزانهتان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام میدهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.
با سلام و احترام
ملاک های اساسی و کلیدی: برخی از ملاک های ازدواج ملاک های اساسی برای ازدواج هستند از جمله آنها:
تدیّن و ایمان.اخلاق نیکو.شرافت و اصالت خانوادگی.عقل.
ملاک های فرعی میتواند از حیث اولویت برای هر فردی متفاوت باشد .
باسلام،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه مدتی هست نسبت به اطرافیانم بد بین شده ام جوری که هر اتفاقی باعث میشه روابطمو باهاشون قطع کنم و اصلا دیگ نمیتونم بهشون اعتماد کنم دچار تنهایی انزوا شدم باید چیکار کرد؟(معرف:ابوالفضل مظهری)
با سلام و احترام
درمان اصلی مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس برای دریافت خدمات روان درمانی است و درمانگر در برخورد با این افراد باید روراست و صریح باشد.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
ندا هستم ٣٥ ساله متاهل
با کوچکترین حرکتی از سوی همسرم بهم میریزم و کنترلم رو از دست میدم اینقدر که حتی نمیتونم ظاهر خودم رو حفظ کنم
لطفا راهنماییم کنید (تامای)
با سلام و احترام
برای درمان پرخاشگری، باید علت های اصلی آن را شناسایی کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا در مورد تجربیاتی که باعث می شود احساس پرخاشگری کنید، با کسی صحبت کنید. در بعضی موارد، می توانید یاد بگیرید که چگونه با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی یا شغل خود، از شرایط تحریک کنندهٔ پرخاشگری جلوگیری کنید.
سلام وقتتون بخیر…من مشکل تعارض بین احساسات درونی و نمود بیرونی آن رو دارم و همچنین از علاقه و وابستگی دوری میکنم …خواستم راهنمایی کنید که چطور حلش کنم
معرف /N.sh
با سلام و احترام
برقراری ارتباط یک مسیر دوطرفه است. اگر میخواهید کودک لجباز شما به حرفتان گوش کند، اول از همه باید حرف او را بشنوید. کودکان لجباز اگر احساس کنند که قرار نیست حرفشان را بشنوید، ممکن است فورا حالت تدافعی به خود بگیرند. پس هروقت کودکتان روی انجام دادن یا ندادن کاری لجبازی کرد، بهجای اینکه بلافاصله حکم صادر کنید و فرصت شنیده شدن را از او بگیرید، با نرمی و ملایمت به کودک خود نزدیک شوید و به یک گفتوگوی سالم دعوتش کنید تا او نیز بتواند علت مخالفتش را توضیح بدهد.
سلام خدمت شما
من وسواسی هستم و دائم باید دستامو بشورم و از اطرافیانم هم میخوام که دائم دستاشون رو بشورن چجوری ترک کنم؟
معرف سایت : زهرا حسام نژاد رستمی
با سلام و احترام
از تکنیک های موثر مواجه سازی با محرک و عدم پاسخگویی است.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سلام. روزتون بخیر. مساله ای که من باهاش روبرو هستم اینه که کارها و وظایف م رو به تعویق میندازم تا اخرین دقایقی که ددلاینشون رو به اتمامه. و هرچقدر تلاش میکنم تا کاری رو سر فرصت و طی زمان تعیین شده انجام بدم نمیشه و اصطلاحا میفته برای دقیقه 90. ممنون میشم اگر راهکاری در این زمینه دارید بفرمایید.
معرف: ملیکا بنی صفار
با سلام و احترام
عمدتا دلیل اینکه کارها را به لحظه های آخر موکول میکنیم این است که به طور ناخودآگاه آن کار را بسیار سخت و بزرگ تصور میکنیم. تقسیم کارها به کارهای کوچکتر، باعث میشود ما، بهتر از عهده آن کار برآییم.میتوانید تا ۵ بشمارید و قدمی حتی کوچک بلافاصله برای انجام بخشی از آن کار بردارید.
با سلام وقتتون بخیر
من احساس خوبی ندارم نسبت ب خودم فکر میکنم کسی دوستم نداره و همه با من خیلی بد برخورد میکنن
من متاهلم وبچه دارم چند سال پیش با ی آقایی از بستگانم ک افسردگی شدید داشتم صحبت کردم وایشون اوایلش خیلی برا من گذاشتن ولی الان من هنوزم ی وابستگی خاصی دارم خیلی بد برخورد میکنن
نمیدونم کلا خودمو گم کردم و نمیتونم چیکار کنم حتی حس میکنم همسرمم هم دوستم مداره واز این قضیه خبر هم داره خیلی آروم و منطقی برخورد کرد ناراحتم شد
گاهی بدجور فکرای جدایی ب سرم میزنم
جدیدا حس میکنم همه رفتارام اشتباه
ممنون از طرف حمیده خراسانی
با سلام و احترام
ریشه بسیاری از مشکلات ما در دوران کودکی است .با شناخت و شفای کودک درون و سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود و بالا بردن اعتماد به نفستان کمک شایانی جهت بهبود این مشکلات میکنید.
با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تنفس صحیح و عمیق،مثبت نگری میتوانید تا حد بسیار زیادی استرس خود را مدیریت کنید.
خانم ۳۸ ساله هستم.. دچار افسردگی مزمن، استرس، اضطراب. و خیلی عصبی. هیچ برنامه ای رو نمیتونم تا آخر ادامه بدم.. هرکاری رو که باعلاقه و انگیزه شروع میکنم، ناتمام میمونه. اصلا ثبات ندارم، نه توی کارهام نه از لحاظ روحی. خیلی خسته ام از این وضعیت.
الان باز به شدت دلم میخواد ادامه تحصیل بدم.. بی برنامگی و بیکاری خیلی آزارم میده.. به شدت بیحوصله هستم. نمیدونم اقدام کنم برای دانشگاه یا نه.. درواقع از خودم خیلی میترسم که باز اینو هم بی نتیجه رها کنم. خیلی به روان شناسی علاقه دارم.
ممنون از شما.
“سرکار خانم مریم قارونی”
با سلام و احترام
بروز این احساسات در شما نیاز به ریشه یابی و بررسی دارند تا چرایی آنها مشخص شوند.برای خود برنامه ریزی روزانه ترتیب بدهید و کاری را که برای انجام آن هیجان دارید و احساس خوب به شما میدهد به تعویق نیندازید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
من ترس از دست دادن عزیز دارم یعنی شب تا صبح چند بار بلند میشم و به خانوادم سر میزنم که مبادا اتفاقی براشون افتاده باشه خیلی اذیت میشم چون اصلا به نوعی نمیخوابم هی دقیقه ای از خواب میپرم و به خانواده سر میزنم این اتفاق بعد از فوت مادر بزرگم افتاد که اینقدر حساس شدم به موضوع ممنون میشم کمک کنید . سعید ناظریه
با سلام و احترام
تمرکز خود را روی مسائلی که میتوانید کنترل کنید بگذاریداگر خود را دچار هراس و اضطراب شدید در مورد فکر از دست دادن یک دوست عزیز می بینید ، تمرینات تنفس عمیق می تواند کمک کننده باشد .درک کنید که مرگ بخشی از زندگی است گاهی اوقات ما از ترس از دست دادن عزیزان ، برای مخفی کردن سایر ترس هایی که از آن ها شرمنده هستیم ، استفاده می کنیم.
، مانند ترس از:
تنها بودن ،اجبار برای داشتن استقلال یا ترس از مستقل شدن.
من ترس از ارتفاع دارم باهاش مواجه هم شدم ولی هیچ تاثیری نداشته چون همه ی علائم ها را داشتم مثلا دهنم خشک میشه دستم عرق میکنه نمیتونم راه برم حتی ارتفاع های خیلی کم مثل رفتن بالای صندلی هم این علائم را به دنبال دارد لطف میکنید اگه راهنماییم کنید . سعید ناظریه
با سلام و احترام
موثر ترین تکنیک مواجه سازی است.گاهی اوقات آرامبخش ها ممکن است برای تسکین کوتاهمدت در موقعیتهایی خاص، بهمنظور کمک به تسکین وحشت و اضطرابی که احساس میکنید، مورد استفاده قرار گیرد. .
من همسرم فردی خوش برخورد است و با همه زود گرم می گیره اوایل ازدواج خیلی برام مهم نبود و چون پیش خودم احساسم این بود خوب تازه وارد خانواده شده میخواد خودش رو فردی خوش برخورد جلوه بده که همین طورم بود چون با آقایون هم همون برخوردی را داره که با خانم ها داره به نوعی فقط با خانم ها گرم نمیگیره ولی احساس من اینه که انگار چیزی مثل خوره تو وجودمه که نکنه باعث ایجاد رابطه با دختر های فامیل شه با این که میدونم چنین اتفاقی نمیوفته و از همسرم مطمئن هستم ولی وقتی در موقعیت قرار میگیرم که همسرم با یک خانم داره احوال پرسی میکنه به شدت عصبی میشوم خیلی موقع ها شده که در مراسم ها شرکت نمیکنم ممنون میشم کمکم کنید . سعید ناظریه
با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود با کسب تکنیک ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح به کاهش و حل این تعارضات کمک شایانی کنید.
من الان مدتی هست که ناخن های دستم را می جوم و این کار اوایل بهم آرامش میداد ولی الان بیشتر عصبی می شوم تا آرام و این عصبانیت طوری هست که اگه کسی ازم سوالی بپرسه یا حرفی بزنه سرش داد میزنم اون لحظه فکر می کنم کارم درسته ولی بعد ها پشیمون می شوم ولی باز وقتی که در آن موقعیت قرار میگیرم هرکاری که انجام میدهم انگار که درسته این موضوع در زندگی خانوادگیم باعث خیلی دل سردی ها شده لطفا راهنماییم کنید . سعید ناظریه
با سلام و احترام
در طی جلسه روان درمانی، ابتدا روانشناس این مشکل را بررسی و ریشهیابی میکند. سپس به درمانجو کمک میکند تا بتواند مشکلاتش را حل کند و روش تخلیه هیجانی صحیح را آموزش ببیند.
Comments (2,668)
بهاره مهدوی
2021-06-21سلام
پسرم ۴ سالش هست،با آبجیم همسایه هستیم ، خیلی دوست داره بره خونه آبجیم و با پسر سه سالش بازی کنه، و همیشه اونجاست،بر خلاف پسر آبجیم که اصلا نمیاد خونه ما و همیشه چسبیده به مامانش، میخواستم ببینم مشکل از پسر منه یا پسر خواهرم؟؟
البته این بگم که پسر خواهرم یه خورده ترس و اضطراب داره ،
به نظر شما چکار کنم؟
اجازه بدم همیشه پسر من بره خونه آبجیم یا نه؟
واقعا بعضی مواقع کلافم میکنه !!!
از خواب که بیدار میشه اولین چیزی که میگه ،برم خونه خاله!!!
به آب هم وسواس داره ،یه قطره آب رو لباسش بریزه سریع در میاره،!(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
به خاطر داشته باشید که بچه ها حتی در سنین یکسان و در ۱خانواده هم متفاوت رفتار میکنند و نباید به این شکل قیاس شوند .یکی از تکنیک های موثر درمان وسواس «مواجههسازی به همراه پیشگیری از پاسخ است.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
زهرا
2021-06-21سلام خسته نباشید
اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم
دختر ۵ ساله ام از کودکی اش خیلی به بازی های تخیلی علاقه داره دوست داره به چیزهای مختلف جون بده و گاهی به من میگه به جاشون حرف بزن
من هم از این موضوع استفاده می کردم مثلا توی حمام به جای شامپو حرف میزدم و در نتیجه اجازه میداد سرشو بشورم
جدیدا خاطره هایی که اصلا امکان وجودش هم نبوده تعریف می کنه یا دوست های خیالی برای خودش میسازه و باهاشون حرف می زنه
بعضی بهم گفتند این تخیل خوب نیست و باعث یک بیماری روانی میشه و این منو نگران کرده
میشه راهنمایی کنید این تخیل طبیعی یا نه و عکس العمل من چی باشه بهتره؟؟؟؟
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
مشورت کردن در تصمیم گیری ها بسیار کمک کننده هستند اما مهم است که در هر زمینه با اهل فن آن مشورت کنیم بهتر است برای نحوه تربیت فرزند خود از مشاورین که در این زمینه تخصص دارند بهره مند شوید تا دچار سردرگمی و تصمیم اشتباه نشوید.
زهرا س
2021-06-21دختر ۴.۵ ساله ام توی بازی و استفاده از اسباب بازی هاش محدودیتی براش نذاشتم( البته بعضی چیزها مثل زمان خوردن تنقلات قانون داریم،) اما اطرافین خیلی انتقاد میکند که چرا بهش نظم و مرتب بودن رو یاد نمیدی
میگم هنوز کوچیکه میگن از کوچیکی یاد بگیره براش ملکه میشه نمی دونم درست میگن یا نه.
و خیلی تخیل داره بیشتر توی کارهای تقلیدی. مثلا هر کاری روی خواهر ۱۰ ماهش انجام میدم روی عروسکش انجام میده مثلا پوشکش میکنه …. به جای هر چیزی دوست داره من حرف بزنم البته من از این موضوع استفاده میکنم مثلا جای مسواکش حرف میزنم که می خوام دندانهات رو تمیز کنم و ….
اما خواهرم میگه بهش مسئولیت بده تا از تخیل بیرون بیاد نمیدونم کار من درسته یا اطرافیان درست میگن
میشه راهنمایی کنید ممنون میشم. (تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
مشورت کردن در تصمیم گیری ها بسیار کمک کننده هستند اما مهم است که در هر زمینه با اهل فن آن مشورت کنیم بهتر است برای نحوه تربیت فرزند خود از مشاورین که در این زمینه تخصص دارند بهره مند شوید تا دچار سردرگمی و تصمیم اشتباه نشوید.
صدیقه
2021-06-21سلام و عرض ادب پسر ٦ ساله ای دارم که دائم تو نقاشی هاش مار میکشه هر نقاشی که باشه توش یه مار هست دارم کم کم نگران میشم در ضمن من و همسرم جدا زندگی میکنیم چون ایشون تو دام یه خانوم دیگه افتاده و با ایشون زندگی میکنه البته دو هفته درمیون به ما سر میزنه
خواستم ببینم چیکار باید کنم
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
مار در تقاشی میتواند نشانهای از غرایز پنهانی یا دلمشغولیهای جنسی باشد .برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
مریمممم
2021-06-21سلام ببخشید درباره ناخون جویدن منو راهنمایی کنید . من خیلی ناخون میخورم و نتونستم این عادت رو کنار بزارم
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
اگر در تلاش برای توقف و درمان ناخن جویدن هستید، سعی کنید عوامل تجریی (مثل اضطراب یا بی حوصلگی) را شناسایی کنید. کوتاه کردن ناخن ها، مانیکور کردن، پوشیدن یک دستبند به عنوان یک یادآور برای نخوردن ناخن، استفاده از لاک ناخن تلخ و دستکش یا نوار، همگی می توانند در درمان ناخن جویدن کمک کننده باشند.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
سارا
2021-06-21سلام همسرم شکاک هستش من باید چجور برخوردی داشته باشم که از شکاکی اون کم بشه؟
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
پس از آگاه شدن از حساسیت بیش از اندازه همسر خود، ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل میکند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی میتوانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواستهها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
Vahid
2021-06-21سلام در رابطه با شب ادراری فرزندم ممنون میشم راهنماییم کنید .
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
مطمئن شوید که فرزندتان در طول روز به قدر کافی مایعات نوشیده است. بهتر است کودک از یک ساعت قبل از خواب مایعات ننوشد.شب ادراری در کودکان مسألهای نیست که کودک بتواند آن را کنترل کند، بنابراین مبنای جایزه دادن را خیس شدن یا نشدن رختخواب نگذارید. در عوض فرزندتان را به بهانههای زیر تشویق کنید:
نوشیدن مقدار زیادی مایعات در طول روز به خاطر ادرار کردن قبل از خوابیدن.
ناهید
2021-06-21متاهل دارای ٢ فرزند دختر
من عروس خاله م شدم به دلیل تفاوت فرهنگی همیشه روابطمون تیره و تاره و همه جا طوری رفتار میکنه که منو بد جلوه بده چون ایشون میخواست دختر داییم با همسرم ازدواج کنه ولی همسرم منو انتخاب کرد از من کینه به دل داره روابطمون کاملا قطع شده ولی همسرم داره رنج میبره و روابطش با من گاهی سرد میشه
نمیدونم چیکار کنم چون رابطه فامیلیمون هم خراب شده و قطع!
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
با فراگیری تکنیک های ارتباط کلامی موثر میتوانید گفتگویی صحیح جهت کاهش و حل تعارضات داشته باشید .و برای حصول نتیجه در خور از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید.
نوچمنی
2021-06-21سلام دو فرزند دارم دختربزرگم ۷ سالش هست ودختر کوچیک م ۲/۵ساله قبل ازاین از سوسک واین طور چیزها میترسید ولی ازوقتی با دختر عمو وخالش درمورد جن وعروسک ها که راه میرن وصحبت میکنن صحبت کردن ویک سری اطلاعات بهش دادن تنهایی میترسه وخونه تنها نمیمونه؛ بهش گفتم که این چیزها وجود نداره ولی بازهم میگه مامان توفکرم میاد من میترسم حتی من با اون بچه ها صحبت کردم که نباید این چیزها روبرا بچه ها بگین ولی تاثیر نداشته دختر عمو ودختر خالش حدودا ۵ سال ازدخترمن بزرگ ترهستن من یک مدت هم نگذاشتم با اون بچه ها بازی کنه ولی الان حدود یک ماه هست که تحت تاثیر حرفهای اونها هست واصلا تو خونه تنها نمیمونه ومن میخام برم بیرون گریه میکنه
خسته شدم و نمیدونم چیکار کنم باهاش که ترسش از بین بره
لطف میکنید اگه راهکار بدید
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
نمیتوان انتظار داشت ترس کودکان خودبهخود برطرف شود، پس باید به مقابله با آن برخاست
– هرگز کودک را به خاطر ترسش ، مسخره نکنید.
– او را مورد تهدید و سرزنش قرار ندهید.
– هرگاه عملی شجاعانه، هر قدر هم کوچک، از او سر زد، وی را تشویق کنید.
– هرگز از او توقع انجام کاری را که بیش از حد تواناییش است نداشته باشید.
برای ریشه یابی عمیق میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره بگیرید.
ابراهیمیان
2021-06-21دختر ١٦ ساله ای دارم که همش بین حجاب و بی حجابی درگیره از یه طرف دوست نداره بی حجاب باشه از طرف دیگه دوست داره تیپ بزنه و موهاش بیرون باشه چادر میپوشه آرایش میکنه و موهاشو بیرون میذاره
دنبال راه چاره ام که متقاعدش کنم حجاب برتره ولی نمیدونم چطوری….
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
بلوغ و بحران هایش به طوفان تشبیه شده نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی با بحران هویت خود مواجه میشود و باید آن را حل کند.آنهایی که نمیتوانند به هویت منسجم دست یابند، دچار بحران هویت شده و سردرگمی نقش را آشکار خواهند ساخت. تاثیرنیرومند گروههای همسال بر رشد هویت در نوجوانی بسیار قوی هست.
مرضیه
2021-06-21مرضیه ٣٢ سال دارم
بخاطر مدیریت قوی همیشه حرف اول رو تو خونواده میزنم و بخاطر تایید و تشویق دیگران کم کم خودخواه شدم و فکر میکنم حرف من درست تر از بقیه ست و همین مورد روابط بین فردیم رو داره خراب میکنه
راهنمایی لطفا🙏 )تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
به دیگران توجه نشان بدهید و به حرفهایشان گوش کنید. برای درمان خودخواهی باید به این درک برسیم که گوش سپردنِ واقعی و مؤثر به حرفهای دیگران، چقدر مهم است.برای حصول نتیجه صحیح از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
زهره
2021-06-21زهره هستم ٣٠ ساله مطلقه کارمند بانک هستم به دلیل آزادی و تمکن مالی نمیتونم در چارچوب یه زندگی مشترک قرار بگیرم و احساس میکنم زندانی و محدود میشم بخاطر همین موضوع تن به ازدواج نمیتونم بدم و فقط در حد دوستی ارتباطاتم شکل میگیره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
(تامای)
مهدی
2021-06-21مهدی کارمند ٤٢ ساله
متاهل هستم و با همسرم ١٣ سال اختلاف سنی دارم بعد ١٢ سال زندگی و داشتن یک فرزند دختر ١١ ساله همسرم مایل نیست به زندگی با من ادامه بده ولی من تمام تلاشمو برای حفظ زندگیم انجام دادم خسته شدم لطفا راهکار بدید من از ابروم میترسم
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
نارضایتی همسر شما نیاز به ریشه یابی عمیق و بررسی دقیق دارد برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره میتوانید بهره ببرید.
احسان
2021-06-21ارشد کامپیوتر هستم و با توجه به جستجوی زیاد برای کار متاسفانه کار مناسبی پیدا نکردم و نمیتونم تشکیل خانواده بدم بخاطر همین موضوع کم کم احساس میکنم دارم منزوی میشم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم
احسان ٢٨ ساله
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
با سلام و احترام
اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و تواناییهایتان است .از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید . یک دفترچهی یادداشت داشته باشید و هدفها و موفقیتهای روزانهتان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام میدهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.
saeedeh.shi
2021-06-21زهره هستم ٣٠ ساله مطلقه کارمند بانک هستم به دلیل آزادی و تمکن مالی نمیتونم در چارچوب یه زندگی مشترک قرار بگیرم و احساس میکنم زندانی و محدود میشم بخاطر همین موضوع تن به ازدواج نمیتونم بدم و فقط در حد دوستی ارتباطاتم شکل میگیره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
این باور محدود کننده خود شما است و تا زمانیکه این باور محدود کننده در شما وجود دارد تغییری حاصل نمیشود .سعی کنید زاویه دید خود را نسبت به این مسئله تغییر دهید .
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
این باور محدود کننده خود شما است و تا زمانیکه این باور محدود کننده در شما وجود دارد تغییری حاصل نمیشود .سعی کنید زاویه دید خود را نسبت به این مسئله تغییر دهید ..
sarahsh65
2021-06-21ارشد کامپیوتر هستم و با توجه به جستجوی زیاد برای کار متاسفانه کار مناسبی پیدا نکردم و نمیتونم تشکیل خانواده بدم بخاطر همین موضوع کم کم احساس میکنم دارم منزوی میشم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم
احسان ٢٨ ساله(تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و تواناییهایتان است .از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید . یک دفترچهی یادداشت داشته باشید و هدفها و موفقیتهای روزانهتان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام میدهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.
علی ابراهیمی
2021-06-21مهم ترین ملاک برای انتخاب همسر چه چیزی است ؟
معرف خانوم زهرا حبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
ملاک های اساسی و کلیدی: برخی از ملاک های ازدواج ملاک های اساسی برای ازدواج هستند از جمله آنها:
تدیّن و ایمان.اخلاق نیکو.شرافت و اصالت خانوادگی.عقل.
ملاک های فرعی میتواند از حیث اولویت برای هر فردی متفاوت باشد .
محمداکبری
2021-06-21باسلام،پسری هستم ۱۸ساله متاسفانه مدتی هست نسبت به اطرافیانم بد بین شده ام جوری که هر اتفاقی باعث میشه روابطمو باهاشون قطع کنم و اصلا دیگ نمیتونم بهشون اعتماد کنم دچار تنهایی انزوا شدم باید چیکار کرد؟(معرف:ابوالفضل مظهری)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
درمان اصلی مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس برای دریافت خدمات روان درمانی است و درمانگر در برخورد با این افراد باید روراست و صریح باشد.برای ریشه یابی عمیق از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
sarah_shahini
2021-06-21ندا هستم ٣٥ ساله متاهل
با کوچکترین حرکتی از سوی همسرم بهم میریزم و کنترلم رو از دست میدم اینقدر که حتی نمیتونم ظاهر خودم رو حفظ کنم
لطفا راهنماییم کنید (تامای)
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
برای درمان پرخاشگری، باید علت های اصلی آن را شناسایی کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا در مورد تجربیاتی که باعث می شود احساس پرخاشگری کنید، با کسی صحبت کنید. در بعضی موارد، می توانید یاد بگیرید که چگونه با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی یا شغل خود، از شرایط تحریک کنندهٔ پرخاشگری جلوگیری کنید.
fateme
2021-06-20سلام وقتتون بخیر…من مشکل تعارض بین احساسات درونی و نمود بیرونی آن رو دارم و همچنین از علاقه و وابستگی دوری میکنم …خواستم راهنمایی کنید که چطور حلش کنم
معرف /N.sh
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
دلیل سرکوب شدن احساسات شما باید ریشه یابی شود و برای حصول نتیجه درخور میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوید
Fateme
2021-06-20سلام با لجبازی بچه ها در سن ۴ و ۵ سالگی چیکار باید کنیم
معرف خانم زهرا حبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
برقراری ارتباط یک مسیر دوطرفه است. اگر میخواهید کودک لجباز شما به حرفتان گوش کند، اول از همه باید حرف او را بشنوید. کودکان لجباز اگر احساس کنند که قرار نیست حرفشان را بشنوید، ممکن است فورا حالت تدافعی به خود بگیرند. پس هروقت کودکتان روی انجام دادن یا ندادن کاری لجبازی کرد، بهجای اینکه بلافاصله حکم صادر کنید و فرصت شنیده شدن را از او بگیرید، با نرمی و ملایمت به کودک خود نزدیک شوید و به یک گفتوگوی سالم دعوتش کنید تا او نیز بتواند علت مخالفتش را توضیح بدهد.
حلما
2021-06-20سلام خدمت شما
من وسواسی هستم و دائم باید دستامو بشورم و از اطرافیانم هم میخوام که دائم دستاشون رو بشورن چجوری ترک کنم؟
معرف سایت:زهرا حسام نژاد رستمی
حلما
2021-06-20سلام خدمت شما
من وسواسی هستم و دائم باید دستامو بشورم و از اطرافیانم هم میخوام که دائم دستاشون رو بشورن چجوری ترک کنم؟
معرف سایت : زهرا حسام نژاد رستمی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
از تکنیک های موثر مواجه سازی با محرک و عدم پاسخگویی است.برای ریشه یابی عمیق و حصول نتیجه صحیح میتوانید از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
هدیه احمدی
2021-06-20سلام. روزتون بخیر. مساله ای که من باهاش روبرو هستم اینه که کارها و وظایف م رو به تعویق میندازم تا اخرین دقایقی که ددلاینشون رو به اتمامه. و هرچقدر تلاش میکنم تا کاری رو سر فرصت و طی زمان تعیین شده انجام بدم نمیشه و اصطلاحا میفته برای دقیقه 90. ممنون میشم اگر راهکاری در این زمینه دارید بفرمایید.
معرف: ملیکا بنی صفار
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
عمدتا دلیل اینکه کارها را به لحظه های آخر موکول میکنیم این است که به طور ناخودآگاه آن کار را بسیار سخت و بزرگ تصور میکنیم. تقسیم کارها به کارهای کوچکتر، باعث میشود ما، بهتر از عهده آن کار برآییم.میتوانید تا ۵ بشمارید و قدمی حتی کوچک بلافاصله برای انجام بخشی از آن کار بردارید.
محدثه
2021-06-20با سلام وقتتون بخیر
من احساس خوبی ندارم نسبت ب خودم فکر میکنم کسی دوستم نداره و همه با من خیلی بد برخورد میکنن
من متاهلم وبچه دارم چند سال پیش با ی آقایی از بستگانم ک افسردگی شدید داشتم صحبت کردم وایشون اوایلش خیلی برا من گذاشتن ولی الان من هنوزم ی وابستگی خاصی دارم خیلی بد برخورد میکنن
نمیدونم کلا خودمو گم کردم و نمیتونم چیکار کنم حتی حس میکنم همسرمم هم دوستم مداره واز این قضیه خبر هم داره خیلی آروم و منطقی برخورد کرد ناراحتم شد
گاهی بدجور فکرای جدایی ب سرم میزنم
جدیدا حس میکنم همه رفتارام اشتباه
ممنون از طرف حمیده خراسانی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
ریشه بسیاری از مشکلات ما در دوران کودکی است .با شناخت و شفای کودک درون و سرمایه گذاری روی توانمندی های فردی خود و بالا بردن اعتماد به نفستان کمک شایانی جهت بهبود این مشکلات میکنید.
بقایی
2021-06-20سلام من یه مریضی دارم که استرس وجوش مریضی رو تشدید میکنه لطفا راهنماییم کنید معرف زهراحبیبی
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-21با سلام و احترام
استرس از هیجانات شایع جوامع امروزی است.با ورزش منظم و روزانه،کاهش میزان کافئین مصرفی،تنفس صحیح و عمیق،مثبت نگری میتوانید تا حد بسیار زیادی استرس خود را مدیریت کنید.
آلما
2021-06-21خانم ۳۸ ساله هستم.. دچار افسردگی مزمن، استرس، اضطراب. و خیلی عصبی. هیچ برنامه ای رو نمیتونم تا آخر ادامه بدم.. هرکاری رو که باعلاقه و انگیزه شروع میکنم، ناتمام میمونه. اصلا ثبات ندارم، نه توی کارهام نه از لحاظ روحی. خیلی خسته ام از این وضعیت.
الان باز به شدت دلم میخواد ادامه تحصیل بدم.. بی برنامگی و بیکاری خیلی آزارم میده.. به شدت بیحوصله هستم. نمیدونم اقدام کنم برای دانشگاه یا نه.. درواقع از خودم خیلی میترسم که باز اینو هم بی نتیجه رها کنم. خیلی به روان شناسی علاقه دارم.
ممنون از شما.
“سرکار خانم مریم قارونی”
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-22با سلام و احترام
بروز این احساسات در شما نیاز به ریشه یابی و بررسی دارند تا چرایی آنها مشخص شوند.برای خود برنامه ریزی روزانه ترتیب بدهید و کاری را که برای انجام آن هیجان دارید و احساس خوب به شما میدهد به تعویق نیندازید.برای حصول نتیجه درخور از خدمات مرکز مشاوره بهره ببرید.
بهروز
2021-06-20من ترس از دست دادن عزیز دارم یعنی شب تا صبح چند بار بلند میشم و به خانوادم سر میزنم که مبادا اتفاقی براشون افتاده باشه خیلی اذیت میشم چون اصلا به نوعی نمیخوابم هی دقیقه ای از خواب میپرم و به خانواده سر میزنم این اتفاق بعد از فوت مادر بزرگم افتاد که اینقدر حساس شدم به موضوع ممنون میشم کمک کنید . سعید ناظریه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-21با سلام و احترام
تمرکز خود را روی مسائلی که میتوانید کنترل کنید بگذاریداگر خود را دچار هراس و اضطراب شدید در مورد فکر از دست دادن یک دوست عزیز می بینید ، تمرینات تنفس عمیق می تواند کمک کننده باشد .درک کنید که مرگ بخشی از زندگی است گاهی اوقات ما از ترس از دست دادن عزیزان ، برای مخفی کردن سایر ترس هایی که از آن ها شرمنده هستیم ، استفاده می کنیم.
، مانند ترس از:
تنها بودن ،اجبار برای داشتن استقلال یا ترس از مستقل شدن.
باران
2021-06-20من ترس از ارتفاع دارم باهاش مواجه هم شدم ولی هیچ تاثیری نداشته چون همه ی علائم ها را داشتم مثلا دهنم خشک میشه دستم عرق میکنه نمیتونم راه برم حتی ارتفاع های خیلی کم مثل رفتن بالای صندلی هم این علائم را به دنبال دارد لطف میکنید اگه راهنماییم کنید . سعید ناظریه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-21با سلام و احترام
موثر ترین تکنیک مواجه سازی است.گاهی اوقات آرامبخش ها ممکن است برای تسکین کوتاهمدت در موقعیتهایی خاص، بهمنظور کمک به تسکین وحشت و اضطرابی که احساس میکنید، مورد استفاده قرار گیرد. .
سیما
2021-06-20من همسرم فردی خوش برخورد است و با همه زود گرم می گیره اوایل ازدواج خیلی برام مهم نبود و چون پیش خودم احساسم این بود خوب تازه وارد خانواده شده میخواد خودش رو فردی خوش برخورد جلوه بده که همین طورم بود چون با آقایون هم همون برخوردی را داره که با خانم ها داره به نوعی فقط با خانم ها گرم نمیگیره ولی احساس من اینه که انگار چیزی مثل خوره تو وجودمه که نکنه باعث ایجاد رابطه با دختر های فامیل شه با این که میدونم چنین اتفاقی نمیوفته و از همسرم مطمئن هستم ولی وقتی در موقعیت قرار میگیرم که همسرم با یک خانم داره احوال پرسی میکنه به شدت عصبی میشوم خیلی موقع ها شده که در مراسم ها شرکت نمیکنم ممنون میشم کمکم کنید . سعید ناظریه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-21با سلام و احترام
بسیاری از تعارضات زوجین از عدم درک صحیح و متقابل ناشی میشود با کسب تکنیک ارتباط کلامی موثر جهت گفتگویی صحیح به کاهش و حل این تعارضات کمک شایانی کنید.
بهاره
2021-06-20من الان مدتی هست که ناخن های دستم را می جوم و این کار اوایل بهم آرامش میداد ولی الان بیشتر عصبی می شوم تا آرام و این عصبانیت طوری هست که اگه کسی ازم سوالی بپرسه یا حرفی بزنه سرش داد میزنم اون لحظه فکر می کنم کارم درسته ولی بعد ها پشیمون می شوم ولی باز وقتی که در آن موقعیت قرار میگیرم هرکاری که انجام میدهم انگار که درسته این موضوع در زندگی خانوادگیم باعث خیلی دل سردی ها شده لطفا راهنماییم کنید . سعید ناظریه
پشتیبان کلینیک روانشناسی جان زیبا
2021-06-21با سلام و احترام
در طی جلسه روان درمانی، ابتدا روانشناس این مشکل را بررسی و ریشهیابی میکند. سپس به درمانجو کمک میکند تا بتواند مشکلاتش را حل کند و روش تخلیه هیجانی صحیح را آموزش ببیند.