کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در جهانی آشفته

برگرفته از کتاب «کار عمیق» اثر کال نیوپورت و ترجمه‌ی ناهید ملکی/ نشر نوین

کار عمیق شامل فعالیت‌های حرفه‌ای است که در شرایطی عاری از عوامل پرت‌کننده‌ی حواس انجام می‌گیرد و در نهایت باعث افزایش مهارت‌های شناختی فرد تا سر حد توانش می شود. این کار مقابل کار سطحی قرار دارد که به معنای انجام کارهاییست که بدون تمرکز و دقت زیادی انجام می‌شوند؛ کارهایی که معمولا با وجود پرتی حواس به انجام آنها می‌پردازیم. تلاشهای ما در این نوع کار عموما ارزش زیادی برای دنیا نمی‌آفرینند. کال نیوپورت در کتاب «کار عمیق» درباره انجام کار عمیق و مهارت‌های لازم برای تبدیل کارهای سطحی به کار عمیق صحبت می‌کند. این کتاب هشت فصل دارد که ما در این مقاله به بیان خلاصه‌ای از فصل‌های مهم آن می‌پردازیم:

فصل اول (مکانی برای فرار به سمت کار)

این کتاب با تشریح یک اتفاق شروع می‌شود: کارل یونگ روانپزشک، خانه‌ای دو طبقه در شهر بولینگن سوئیس ساخت. این خانه در کرانه‌ی دریاچه ی زوریخ ساخته شد و یونگ اسم برج را برایش انتخاب کرد. برج او مکانی ساکت، آرام و فاقد برق بود. جایی که می‌توانست به آنجا برود تا از تمام سخنرانی‌ها و جلسات مشاوره‌اش که در طول هفته به آن‌ها مشغول بود، راحت باشد. برج مکانی نبود که او برای فرار از کار ساخته باشد. در حقیقت او زمانی که می‌خواست کار کند به آنجا می‌رفت. در همین زمان هم بود که او شاخه‌ای جدید از روانشناسی را به نام روانشناسی تحلیلی پایه‌گذاری کرد که مطالب مطرح شده در آن با نظریات زیگموند فروید در تضاد بودند. یونگ برای این که بتواند در طرح این موضوع به موفقیت برسد، نیاز داشت تا مقالات و کتابهای زیادی را در حمایت از طرحش به چاپ برساند. این برج همان مکانی بود که او می‌توانست ذهن خود را در آن به خوبی متمرکز کند تا به دور از هر گونه عامل پرت‌کننده‌ی حواس، مهارت‌های خود را بهبود بخشد. کار در چنین شرایطی،‌ کار عمیق نامیده می‌شود.

فصل دوم (خواستگاه کار عمیق)

نیوپورت در این بخش، چگونگی شکل‌گیری ایده‌ی کار عمیق در ذهنش را هنگامی که در دانشگاه جورج تاون به تدریس علوم کامپیوتر مشغول بود بازگو می‌کند. هنگام کار در آنجا روز به روز به کار عمیق علاقه‌مندتر می‌شد. در همین زمان او در حال کامل کردن برنامه‌ی دکترای خود در دانشگاه ام آی تی نیز بود. نیوپورت به مشاهده‌ی دانش‌آموزان و همکارانش پرداخت که هر کدام شدیدا بر حل مشکلات پیچیده‌ای متمرکز شده بودند و متوجه شد که آنها قادرند هر روز برای ساعاتی طولانی، برای یافتن راه حل مشکلاتشان به کار و تلاش بپردازند. او سپس شروع به پرورش مهارت‌های کار عمیق در خود کرد. مهارت‌هایی که بعدا به او کمک کردند تا به محقق آکادمیکی پرکار و موفق تبدیل شود.

نیوپورت مدرک دکترایش را ده سال پس از فارغ‌التحصیلی دریافت کرد و سپس کرسی استادی خود را نیز به دست آورد. او همچنین به نسبت خیلی بیشتر از همکاران خود موفق به انتشار مقالات آکادمیک شد و البته چهار کتاب بسیار پرفروش را نیز به چاپ رساند. نکته‌ی قابل تامل این  است که او در حالی به این موفقیت‌ها رسید که به ندرت روزی بیش از ساعت پنج یا شش عصر را سر کار می‌ماند. نیوپورت با کمک گرفتن از مهارت‌های کار عمیق، تنها به سه الی چهار ساعت کار در روز نیاز داشت. او متوجه شد که می‌تواند با دور شدن از عوامل حواس پرتی و به حداقل رساندن ساعات کار سطحی، خلاقیت خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهد و از شرایط بهترین بهره را ببرد. به علاوه او به آرامش ذهنی صد در صدی رسید تا آن را وقف همسر و فرزندانش کند.

فصل سوم  (چطور می توانیم مهارتهای مورد نیاز برای اجرای کار عمیق را به دست بیاوریم؟)

این فصل با مثالی از یکی از استادان دانشگاه ایالتی فلوریدا شروع می‌شود. این استاد دریافته بود که مهارت بالا نتیجه‌ی استعداد ذاتی نیست، بلکه حاصل کار سخت است که خود را به شکل تمرین عمدی (تمرین حساب شده) نشان می‌دهد.

تمرین عمدی چیست؟ به طور خلاصه، تمرینی است که از تمرکز شدید، تکرار و بازخوردهای متوالی تشکیل شده و هدفش بهبود مهارتی خاص در هر فرد است. به علاوه،‌ این نوع تمرین به حضور ذهنی بالایی نیاز دارد، تمرکز بالایی را طلب می کند و امکان انجام آن، با وجود عوامل و شرایط حواس پرتی وجود ندارد.

چه چیزی باعث اهمیت بسیار زیاد تمرکز در این تمرین برای بهبود مهارت می‌شود؟

دنیل کویل می‌گوید تمرکز شدید در هنگام تمرین عمدی باعث می‌شود که پیام‌های عصبی با کمترین هدررفت ارسال شوند. تکرار این روند منجر به اجرای بهتر آن مهارت در فرد می‌شود.

فصل چهارم (چرا عامل توجه تا این حد بر سازندگی ما موثر است؟)

زمانی که ما از کاری به کار دیگر می‌رویم، توجه ما به همان سرعت ما را همراهی نمی‌کند. یکی از دلایل آن هم این است که مقداری از توجه ما بر سر کار قبلی باقی می‌ماند که همین امر موجب کاهش کیفیت انجام کار بعدی می‌شود. به این اثر «باقی مانده توجه» می‌گویند. باقی مانده توجه، اثری است که از آن برای توضیح ناکار آمدی کار انجام شده در شرایطی در تمام حواس خودمان استفاده نمی‌کنیم، بهره می‌گیرند. بهترین و کارآمدترین کار ممکن زمانی اتفاق می‌افتد که ما تمامی توجه خود را معطوف آن کار می‌کنیم به همین دلیل اگر می‌خواهیم کارمان به نحو احسنت انجام شود، نباید از یک کار به سراغ کاری دیگر برویم.

حتما تا الان متوجه شدید که کار عمیق  به ندرت اجرا می‌شود، اما بسیار باارزش است. اگر این مقاله برای شما مفید بوده است،‌ می‌توانید با تهیه کتاب ذکرشده، نکات بیشتری درباره کار عمیق بیاموزید و در صورت نیاز به کمک بیشتر با کلینیک جان زیبا در ارتباط باشید. متخصصان ما مشتاقانه شما را یاری خواهند کرد تا بیشترین نتیجه را از فعالیت‌های خود بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (۲۳)

  1. سید زهرا شاهچراغ
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۴

    سلام .ب نظرم علت درجا زدن و اینکه نمیتونم تو اهدافمون ثابت قدم بمونیم شلوغی ذهن و ب دنبالش اشوب روحی و ذهنی هست ک برامون ایجاد شده. این کتاب فک میکنم نقطه شروع مثبتی برای مدیریت ذهن و بالا بردن تمرکز هست.

  2. زینب رضایی
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۳

    مقاله بسیار مفیدی بود. خیلی مهمه که ما امروزه بدونیم باید اصولا چطور کار کنیم و چطور درس بخونیم تا بازدهی بالایی داشته باشیم. چون همه ما اغلب وقت زیادی کتاب جلومونه یا به کار مشغولیم اما حقیقتا بازدهی اون خیلیی کمه. اتفاقا چند وقت پیش برام سوال شده بود که چجوریه که دانشجو شب امتحان انقدر بازدهیش بالا میره و در عرض چند ساعت کلی مطلب رو میخونه. (خودم شخصا کیفیت رو هم حفظ میکنم) اما در وقت‌های عادی چندین ساعت سر مطالعه یک مبحث وقت تلف میکنم. الان دلیلش رو فهمیدم.

  3. فاطمه آذری
    ۱۴۰۱-۰۲-۲۳

    بهروری یکی از دغدغه های افرادی هست که به دنبال بهتر کردن وضعیت زندگی و کار خودشون هستند. گاهی این چالش بخش بزرگی از زندگیشون رو در بر میگیره و اونها رو به سمتی میبره که هر راهی رو برای افزایش میزان کارایی خودشون امتحان میکند کار عمیق و انجام روش هایی که جسارت بیشتر خواستن رو در ما ظاهر میکنه گزینه ای عالی برای امتحان کردن به شمار میره وضعیت های به کار بردن کار عمیق خیلی زیاده که میتونیم به راحتی بگیریم به امتحانش می ارزه.
    کار عمیق مهارتی که امروزه بسیار ارزش دارد
    معنی فعالیت های حرفه ای انجام شده در حالت تمرکزکامل و بدون حواس پرتی است که توانایی های شناختی فرد را به بالاترین حد ممکن می رساند
    استفاده از کار عمیق به ما کمک میکنه تا از استعداد و ظرفیت ذهنی مون بیشترین بهره رو بگیریم.
    دورانی که در آن زندگی میکنیم سرشار از نرم افزارها و اپلیکیشن ها وب سایت های گوناگون است که هر کدام از آنها با مزیت هایی که در اختیار ما قرار می دهند حجم زیادی از زمان و حواس ما را به خود اختصاص می‌دهند
    اینها در مقابل چیزی که از دست میدهیم معامله عادلانه‌ای به شمار نمی رود کار عمیق چیزی که باعث رشد و پیشرفت ما میشود به تمرکز و تفکر یک پارچه نیاز دارد در حقیقت استفاده از شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و بازی های آنلاین زمان ما راقطعه قطعه کرده اند.

  4. سحر خواجه زاده
    ۱۴۰۱-۰۱-۲۴

    کار عمیق اساسا به منظور دستیابی به بهره‌وری مطلوب و مقدار مناسب غوطه‌ور شدن در یک فعالیت است. درست مانند این است که فعالیت خود را با تمرکز بسیار زیاد، دسته‌بندی کنید تا نه تنها فرایند آن را سریع پیش ببرید، بلکه با تمرکز بالا درگیر کار خود شوید. نتیجه این مسئله، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت کسب و کار شما است.

  5. ساناز خراسانی
    ۱۴۰۱-۰۱-۰۶

    راه حل های تمرکز و دوری از آشفتگی
    در اولین قدم اعتماد به نفستان را افزایش دهید
    از هم نشینی با افرادی که افکار منفی را به شما تزریق می کنند دوری کنید حتی اگر از عزیزان شما باشند
    موقعیت هایی را که در آن، افکار منفی تان نسبت به خود یا دیگران فعال می شود شناسایی کنید و سریعا آن موقعیت را ترک کنید
    از هم نشینی با افرادی که افکار منفی را به شما تزریق می کنند دوری کنید حتی اگر از عزیزان شما باشند
    وضعیت خود را تغییر دهید
    سر خود را شلوغ کنید
    دوری از دوستان بد و بدخواه
    دوری از عادت های بد و مخرب
    فراموش کردن گذشته و درس گرفتن از ان و رو به جلو حرکت کردن( زندگی در گذشته یعنی خود آشفتگی)
    زیاد از حد مادی نبودن و در بند مادیات نبودن

  6. زینب رکن آبادی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۹

    تمرکزدردنیای پرآشوب امروز،کلید گمشده موفقیت است.
    کار عمیق یعنی انجام دادن کارها با تمرکز کامل و به دور از هرگونه حواس پرتی.در کار عمیق موقع انجام دادن کارمهم هیچ کار اضافه ای نکنید.
    کارعمیق ارزشمند،کمیاب وهدفمند است.
    ۱.ارزشمند بودن کار عمیق به این است که کاری در کم ترین زمان و با کیفیت ممتاز انجام بشود.
    ۲.کمیاب بودن کار عمیق این است که نمی دانیم چقدر باعث کندشدن و ضرردیدنمان می شود.اگر به طور عمیق کار کنید شماهم جز آن دسته کمیابی هستید که به دلیل تمرکز و بازدهی بالا در محیط کار،مورد ستایش کارفرما قرار می گیرید.
    ۳.هدفمند بودن یعنی براساس یک برنامه درست و پرفایده کار کردن.
    بهترین لحظات معمولا زمانی اتفاق می افتد که بدن یا ذهن شخص،در تلاش داوطلبانه برای انجام کاری دشوار و ارزشمند،از نهایت ظرفیتش استفاده می کند.

  7. فاطمه زماني
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۹

    ۱- مکان راحتی پیدا کنید که برای مدت چند دقیقه کسی مزاحم شما نشود.
    ۲- با حالت آرام بنشینید.
    ۳- کلمه ای را انتخاب کنید که بتوانید با گفتن و تکرار آن به آرامش و تمرکز دست یابید.
    ۴- روی نفس کشیدن خود دقیق شوید.
    ۵- با هر عمل دم و بازدم، کلمه ای را که انتخاب کرده اید، بازگو کنید.
    ۶- اگر در حین انجام این تکنیک، افکاری به ذهنتان خطور کردند، به آنها کاری نداشته باشید.
    ۷- ده تا بیست دقیقه این کار را انجام دهید.

  8. Mozhgan Akhavein
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    کار عمیق، فعالیت های حرفه ای انجام شده در حالت تمرکز کامل بدونه حواس پرتی است که توانایی های شناختی فرد را به بالاترین حد ممکن می رساند. تمرکز شدید نه تنها مستلزم به حداقل رساندن حواس پرتی‌ها بلکه به حداقل رساندن تغییر بین کارها نیز هست.
    ‌ وقتی به شدت روی کاری که می‌کنیم تمرکز کنیم،‌ جایی برای حواس پرتی یا منفی نگری باقی نمی ماند. هنگامی که به حواس پرتی مداوم عادت کنید، مهارت کمتری در انجام کارهای عمیق پیدا می کنید و قدرت تمرکزتان کاهش می یابد. کار عمیق نه تنها در لحظه از کار سطحی لذت بیشتری دارد،‌ بلکه به ما کمک می‌کند تا کارهایی انجام دهیم که معنا و احساس رضایت طولانی مدت تری را به ما می‌دهند
    کار عمیق معمولا نادر است، اما ارزش بسیار زیادی در اقتصاد ما دارد. در نتیجه، تعداد افراد کمی که این مهارت را در خود پرورش می دهند و آن را هسته اصلی زندگی کاری خود قرار می دهند، پیشرفت خواهند کرد.»اگر بتوانید بر کارهای دشوار تسلط داشته باشید و از نظر کیفیت و سرعت در سطحی عالی فعالیت کنید، نمی توان شما را با کسی دیگر جایگزین کرد، زیرا این به ندرت اتفاق می افتد. در نتیجه، شما می توانید بهترین مشاغل را بدست آورید.بسیاری از افراد با کار عمیق معنا و اهمیت زندگی خود را پیدا می کنند، زیرا آنها خود و محدودیت های فکری خود را به چالش می کشند. یک روانشناس مجارستانی می گوید: ( بهترین لحظات معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که در تلاشی داوطلبانه برای انجام کاری دشوار و ارزشمند، بدن یا ذهن یک فرد تا بیشترین توان خود به کار گرفته شود.)کار عمیق منجر به رضایت فردی زیادی می شود.

  9. حدیث کنشلو
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    اهمیت کار عمیق را می‌توان با آنچه که فرد برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، به بهترین وجه درک کرد. بهره‌وری و ارزشمندی، هر دو سنگ بنای جاه‌طلبی حرفه‌ای شما هستند. آمارها نشان می‌دهند که بیشتر وقت‌ها، افراد از برنامه تولیدی خود عقب هستند. علی رغم استعداد و توانایی‌های غیرقابل تردید، خروجی کار آنها آنچنان زیاد نیست که رضایت از زندگی را به همراه آورد.

  10. زهرا قاسمی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    کار عمیق.فعالیت های حرفه ای انجام شده در حالت تمرکز کامل وبدون حواس پرتی است که توانایی های شناختی فرد به بالا ترین حد ممکن می رسد استفاده از ان به شما کمک می‌کند تا از استعداد ها و ظرفیت های ذهنی تان بیشترین بهره را ببرید به طوری که با غوطه‌ور شدن در ان بر افرایش بهره‌وری و بهبود کیفیت ان است
    توانایی انجام کار عمیق به طور فزاینده ای در حال کمیاب شدن است

  11. زهرا قاسمی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۸

    کار عمیق فعالیت حرفه ای انجام شده در حالت تمرکز بدون حواس پرتی است.که توانایی شناختی فرد را به بالا ترین حد ممکن می رساند و در کم‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد که امروزه کمیاب شده است
    زمانی که کاری را با تمرکز بالا انجام دهید بهره وری بیشتر دارد.

  12. معصومه مقبلی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    کار عمیق : کار بدون خسته شدن و تمرکز و دقت بالا می باشد .کاری که با میل و رغبت انجام شود می تواند باز دهی مناسب و خوبی داشته باشد .
    امروزه بیشتر افرادکارهای عمیق انجام نمیدهند بعلت نداشتن علاقه صرف گرفتن حقوق ماهیانه برا رفع نیاز مالی کاری را انجام میدهند که همان از سر رد کردن میباشد ..در جامعه ای که میزان افسردگی و دلزدگی زیاد باشد کار عمیق هم انجام نمیشود
    کارعمیق خیلی کم اتفاق می افتد ودر صورت انجام ان با ارزش میباشد.
    قوانینی برای تمرکز در جهان اشفته باید باشد تا کارهای حرفه ای و مهارتهای افراد به ظهور برسد …

  13. رضا حیدر زاده
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    کار عمیق اساسا به منظور دستیابی به بهره‌وری مطلوب و مقدار مناسب غوطه‌ور شدن در یک فعالیت است. درست مانند این است که فعالیت خود را با تمرکز بسیار زیاد، دسته‌بندی کنید تا نه تنها فرایند آن را سریع پیش ببرید، بلکه با تمرکز بالا درگیر کار خود شوید. نتیجه این مسئله، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت کسب و کار شما است

  14. سودابه حاجی عباسیان
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    تمرکز بالا یکی از عوامل کلیدی انجام کار عمیق است. تمرکز بالا معمولا به عواملی مانند مکان، زمان و حالت‌های روحی و جسمی فرد بستگی دارد. شرایط ایده‌ال تمرکز برای افراد مختلف، به شکل‌های متنوعی ایجاد می‌شوند. معمولا  یک الگوی مشخص برای ایجاد تمرکز در همه افرادوجود ندارد. با این حال هر فردی می‌تواند با انجام آزمون و خطاهای مختلف، مناسب‌ترین شرایط برای بالاتر رفتن تمرکز خود را پیدا کند. زمانی که به بالاترین سطح از تمرکز دست پیدا کنیم، راه رسیدن به کار عمیق بسیار هموار می‌شود.

  15. علیرضا شهپریان
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    منظور از کار عمیق بهره وری مطلوب و مقدار مناسب انجام یک فعالیت است.متاسفانه عده کمی هستند که از کار عمیق بهره میبرند و تعداد زیادی از انسان ها فقط برای گذراندن وقت و صرفا انجام یک فعالیت کاری را انجام میدهند و بهره وری خاصی از کار انجام شده ندارند .شاید اگر افراد تمام تمرکز خود را برای کاری بگذارند و افراط و تفریط انجام نشود ۱ ساعت کار عمیق جای ۶ ساعت کار معمولی را پر کند.وقتی کسی کاری رو که باید چند ساعت وقت بگذارد انجام دهد را طی وقت کمتری انجام دهد به توانایی های خود پی میبرد و ممکن است فرد فرصت هایی برای موفق تر شدن  در زندگی حرفه ای خود پیدا کند.

  16. مبینا
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    کار عمیق قوانینی برای تمرکز در جهانی اشفته
    فصل اول (مکانی برای فرار به سمت کار)این کتاب باتشریح یک اتفاق شروع می شود کارل یونگ روانپزشک خانه ای دوطبقه در شهر یولنیگن سوئیس ساخت این خانه درکرانه ی دریاچه ی زوریخ ساخته شد ویونگ اسم برج رابرایش انتخاب کردبرج او مکانی ساکت ارام وفاقد برق بود .
    فصل دوم(خواستگاه کار عمیق)
    نیویورث دراین بخش چگونگی شکل گیری ایده ی کار عمیق درذهن راهنگامی که دردانشگاه جورج تاون به تدریس علوم کامپیوتر مشغول التحصیلی دریافت کرد و سپس کرسی استادی خودرانیز به دست اورد
    فصل سوم (چطور می توانیم مهارتهای مورد نیاز برای اجرای کار عمیق را به دست بیاریم؟)
    این فصل بامثالی ازیک استادان دانشگاه بالینی فلوریدا شروع می شود این استاد دریافته بود که مهارت بالا نتیجه ی استعداد دانش نیست بلکه حاصل کار سخت است
    فصل چهارم (چرا عامل توجه تااین حد بر سازندگی موثر است)
    زمانی که ما از کاری به کار دیگر می رویم توجه ما به همان سرعت مارا همراهی نمی کند یکی از دلایل ان هم این است که مقدار ی از توجه ما بر سر کار قبلی باقی می ماند که همین امرموجب کاهش کیفیت انجام کار بعدی می شود . ب این اثر (باقی مانده توجه)می گویند.

  17. زهرا عالمی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    کاری را می‌توان عمیق تلقی کرد که برای “هدفی مشخص” انجام شود، “ارزش” ایجاد کند و در راه ایجاد این ارزش، حتما “مهارت‌های فردی و تخصصی” تقویت شود.
    کار عمیق باید در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به زمان عادی آن انجام شود.این نکته کلیدی است که تفاوت‌ اصلی بین کارهای معمولی و کار عمیق را مشخص می‌کند.
    باید کار عمیق را به یک کار روزانه تبدیل کنیم و با تکرار و تمرین آن، فرآیند کار آسانتر و سریعتر انجام میابد.

  18. hichaelVex
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    https://zwebspace.ru
    SeO портал. Обучающие материалы по сео, полезные статьи, скрипты и мноое другое.
    Возможность получения бесплатных обратных ссылок и премиум расскрутки сайтов.

  19. اکرم عبادی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۴

    کار عمیق بصورت خیلی خلاصه یعنی؛ انجام دادن کارها با تمرکز کامل و به دور از هرگونه حواس‌پرتی.
    عامیانه بگم براتون، یعنی وقتی داری یه کاری رو انجام می‌دی (مثلاً درس خوندن) هی نرو سراغ گوشی، تلگرام و اینستاگرامت رو چک نکن، با بقیه حرف نزن، به در و دیوار عِین پرده سینما زل نزن، و نرو توی فکر.در یه کلام؛ موقع انجام دادن یه کار مهم، هیچ کار اضافه‌ای نکن.
    فواید کار عمیق به دو فایده‌ی کار عمیق اشاره میشود؛ یکی کیفیت بیش‌تر و دیگری زمان کمتر برای به پایان رسوندن کار. وقتی تمام تمرکزتون رو روی یه کار بذارید و حواس‌پرتی‌ها رو از خودتون دور کنید، کاری که انجام می‌دید نتیجه بهتری داره و البته سریع‌تر تموم میشه.انواع روش‌های زمان‌بندی برای انجام کار عمیق:۱_روش رهبانیت در زمان‌بندی کار عمیق این روش را به نوعی می‌توان سخت‌گیرانه‌ترین روش زمان‌بندی برای انجام کار عمیق دانست. در این روش هدف اصلی بر روی «حذف یا به حداقل رساندن کارهای کم عمق» متمرکز می‌شود.۲_روش دومودی در زمان‌بندی کار عمیق
    در این روش باید دوره‌های زمانی مشخصی برای کار عمیق در نظر گرفته شود. روش دومودی از شما می‌خواهد زمان خود را به دو قسمت تقسیم کنید. زمان‌هایی برای فعالیت کاملا متمرکز با حالت کار عمیق و زمان‌هایی برای رسیدگی به سایر امور زندگی.۳_روش ریتمیک در زمان‌بندی کار عمیق
    این روش، سازگارترین روش با طبیعت زندگی انسان است. با کمک روش ریتمیک هم می‌توان کار عمیق انجام داد و هم ارتباطات خود را حفظ کرد. مهم‌ترین ویژگی روش ریتمیک این است که کار عمیق به عنوان یک روتین روزانه در برنامه شخصی فرد جای می‌گیرد.
    در این روش شخص باید یک ریتم مشخص و ثابت برای انجام کار عمیق خود مشخص کند. مثلا انجام دو ساعت کار عمیق بعد از بیداری و قبل از رفتن به محل کار. شاید در نگاه اول میزان کار عمیق انجام شده در این روش بسیار کم به نظر برسد. اما در واقعیت و با استمرار این روش، نتایج فوق‌العاده‌ای پدیدار می‌شوند.۴_روش روزنامه‌نگاری در زمان‌بندی کار عمیق
    روش آخری که می‌توان برای انجام دادن کارها به شکلی عمیق مورد استفاده قرار داد، روش روزنامه‌نگاری است. این روش برای کسانی مناسب است که نمی‌توانند یک زمان‌بندی یکسان و یک برنامه روزانه دقیق داشته باشند. چنین افرادی مجبورند هر زمانی که فرصتی پیش آمد، به انجام کار عمیق بپردازند.
    روش روزنامه‌نگاری به کسانی که در زمینه کار عمیق تجربه کافی ندارند، توصیه نمی‌شود. چرا که در این روش شخص باید بتواند از حالات مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حالت عمیق، تغییر وضعیت دهد و این موضوع ممکن است در طول روز بارها و بارها تکرار شود. انجام دادن یا ندادن کار عمیق در این روش، فقط به یک تصمیم در یک لحظه بستگی دارد.
    فرآیند طبیعی تمرکز حواس در مغز به شکلی است که با جا‌به‌جایی بین دو کار، مغز کماکان برای مدتی درگیر کار قبلی باقی می‌ماند. برای اینکه مغز بتواند بلافاصله روی موضوع جدید تمرکز کند، باید از روش‌های قبلی به عنوان تمرین استفاده کرد. با تمرین و تکرار فراوان می‌توان از روش روزنامه‌نگاری نیز استفاده کرد. در واقع مغز افرادی که می‌توانند از روش روزنامه‌نگاری استفاده کنند، به اندازه کافی برای تغییر وضعیت بین حالات مختلف ورزیده شده است.ا توجه به اهمیت کار عمیق و تاثیر آن در زندگی امروز، انتخاب یک روش مناسب برای دستیابی به آن نیز بسیار ضروری است. روش‌هایی که در این مطلب بررسی و ارائه شد، برای افراد مختلف و با ویژگی‌های متفاوت مناسب است.

  20. فریبا بختیاری
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۴

    کار عمیق توانایی است که شما را قادر می سازد تا بدون حواس پرتی وظیفه شناختی تمرکز کنید، این مهارتی هست که به شما اجازه می دهد سریع بر اطلاعات پیچیده چیره شوید و نتیجه بهتری را در زمان کمتری بگیرید کار عمیق شما را در حرفه تان بهتر می کند و احساس تبدیل شدن به استاد را القا می کند به طور خلاصه در قرن بیست و یکم فوق رقابتی حال حاضر، کار عمیق مثل یک قدرت فوق العاده است و هنوز بیشتر مردم توانایی رفتن به این عمق را ندارند و روز های شان را مانند دیوانه ها در شبکه های اجتماعی و ایمیل ها می گذرانند و حتی متوجه وجود مسیر بهتری نیز نمی شوند

  21. پریسا غفران
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۳

    کار عمیق فعالیت یا حرفه ای هستش که میتوان بدون حواس پرتی و توانایی شناختی انجام بگیره و باعث میشه کار بهبود پیدا کنه این مهارت ماست که باعث میشه به اطلاعات تازه ای چیره بشیم کار عمیق برای کسی که میخواد به موفقیت برسه به راهنمای ضروری است

  22. مهلا لطفی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۳

    کارعمیق فعالیت های حرفه ای انجام شده در حالت تمرکز کامل بدون حواس پرتی که توانایی های شناختی فرد رو ب حد خود برساند
    این تلاش ها ارزش افرین هستند مهارت‌های فرد رو بهبود می‌بخشد و تکرار آنها دشوار است

    کار عمیق برای بهره گیری کامل از استعداد و ظرفیت ذهنی ضروری ست

    توانایی انجام کارهای عمیق به طور فزاینده ای در حال کمیاب شدن است و دقیقا در همان زمان در اقتصاد ما،کارعمیق به طور فزاینده ای در حال ارزشمند شون است در نتیجه افراد کنی که این مهارت را پرورش می دهند و سپس آن را محور اصلی زندگی کاری خود قرار می دهند ،پیشرفت خواهند کرد

  23. شبنم خیرخواه
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۲

    کارعمیق، توانایی است که شما را قادر می سازد تا بدون حواس پرتی وظیفه شناختی تمرکز کنید، این مهارتی هست که به شما اجازه می دهد سریع بر اطلاعات پیچیده چیره شوید و نتیجه بهتری را در زمان کمتری بگیرید. کار عمیق شما را در حرفه تان بهتر می کند و احساس تبدیل شدن به استاد را القا می کند. به طور خلاصه در قرن بیست و یکم فوق رقابتی حال حاضر، کار عمیق مثل یک قدرت فوق العاده است و هنوز بیشتر مردم توانایی رفتن به این عمق را ندارند و روز های شان را مانند دیوانه ها در شبکه های اجتماعی و ایمیل ها می گذرانند و حتی متوجه وجود مسیر بهتری نیز نمی شوند کار عمیق یک راهنمای ضروری برای هر کسی است که به دنبال موفقیت متمرکز در این دنیای پریشان است

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت

اگر می خواهید در وبسایت عضو شوید لطفاً از اینجا عضو شوید.

عضویت در سایت

[wc_reg_form_bbloomer]

در صورتی که قبلاً عضو شدید از اینجا وارد شوید.